XYZ English Logo.png

Аніме "Покемон"- дитяче аніме зняте по мотивам ігр покемон. Це аніме являється частиною медіафраншизи "Покемон". Перша серія "Покемон, я обираю тебе!" була показана 1 квітня 1997 року, на каналі ТВ токіо. На аднний момент вийшло більше 900 серій цього аніме. Також є побічні серії, які прямо не стосуються цього серіалу, такі як - Покемон: Орігн і Покемон: Покоління.

Аніме має всесвітню популярність і транслюється в 74 країнах світу. Окрім японської версії серіалу є американська, в якій змінені назви покемонів, та перероблена частина анімації. В американській версії вирізано сцени з жартами еротичного характеру, які для японського дитчого аніме є нормою, і деякі сцени насилля, деякі серіїї взагалі не були показані в американській версії.

Світ[ред. | ред. код]

Світ покемонів схожий на наш, тільки за однією особливістю - окрім людей його населяють покемони. Покемони- це створіння які мають незвичайні здібності (атаки ) і здатні до швидкої еволюції. Ці істоти від природи полюбляють битви, тому люди в старовинні часи використовували їх для воїн. Ті хто займався тренуванням покемонів називалися трененрами.

Проте темні часи минули і щоб дати покемонам і людям жити в мирі і дозволити обом расам віплеснути кудись свою войовничість - було створено ліги покемонів. Ліга покемоні це об'єднання тренерів покемонів -спортивного напрямку. Щоб прийняти участь у головних змаганнях ліги, тренеру і його покемонам необхідно завоювати в битвах особливі значки, які означають їх майстерність і вправність. 

Не всі люди захотіли використовувати покемонів в мирних цілях. Ці злодії створили особливі організації ,які прагнуть досягнути світоіої влади, або ще чого, за рахунок покемонів. Їм протистоять особливі загони, в тому числі Офіцери Джені.

Сюжет[ред. | ред. код]

В серіалі нам росповідають про пригоди юного тренера покемонів - Еша Кетчума (в японській версії Сатосі ). Юний тренер починаю подорож зі свого рідного міста, йдучи за мрією стати майстром покемонів. В своїй подорожі він знаходить багато друзів, як серед людей, так і серед покемонів, а також сильних суперників. Продовж перших трьох частин серіалу з Ешем подорожував його друг Брок (його не було протягом одного "американського сезону"). Усі інші друзі крім Брока подорожують з Ешем лише на протязі однієї частини, іноді з'являючись в епізодичних ролях.

Частини- Сезони[ред. | ред. код]

Частини[ред. | ред. код]

В японському аніме "Покемон" не має такого поняття як сезони. В них серіал ділиться на частини. На данний момент готується до запуску шоста частина серіалу. 

Коли починається нова частина серіалу, головний герой змінює одяг, залишає всіх своїх покемонів, окрім Пікачу, і знаходить нових друзів. Будь яку частину можно дивитися, не подивившись попередні, протягом декількох перших епізодів, глядачам пояснюють що до чого. 

Сезони[ред. | ред. код]

Американська версія ділить серіал на сезони. Зазвичай протягом року показують один сезон. Сезони майже ніяк не діляться сюжетно( окрім сезону "Пригоди на помаранчевих островах " і створені для зручності американської спільноти. 

На данний момент випущено 19 сезонів.

Список частин і сезонів[ред. | ред. код]

Оригінальний серіал[ред. | ред. код]

В цій частині Еш тільки починає мандрівку. Він зустрічає свого першого покемона і перших друзів Місті та Брока (який буде з ним ще в двух частинах). Вони подорожують спочатку регіоном Канто, потім направляються на помаранчеві острови і в регіон Джото, після фіналу Ліги Джото, закінчується перша частина аніме.

Ця частина відповідає п'яти американським сезонам:

  1. Ліга індіго
  2. Пригоди на Помаранчеих островах
  3. Мандри в джото
  4. Чемпіони ліги Джото
  5. Шлях майстра

Нове покоління[ред. | ред. код]

В другій частині еш потрапляє до регіону Гоен, де зустрічає Мей і її молодшого брата Макса. В цій частині вперше з'являються змагання покемонів, суть яких в красивому поданні атак покемона. В цьому регоіні друзі приймають участь вруйнуванні планів Команди Аква і команди Магма. Після фіналу ліги Гоену, Еша запросили прийнти участь в змаганнях Краю Битв, які знаходяться в Канто. Цим змаганням присвячена остання третина частини.

Ця частина відповідає чотирьом американським сезонам:

  1. Нове поколінн
  2. Новий виклик
  3. Новий бій
  4. Край битв

Алмаз і перли[ред. | ред. код]

В третій частині Еш разом з Броком приходить в регіон Синно, де знайомиться з юним координатором Доун

  1. Алмаз і перли
  2. Бойовий вимір
  3. Галактичні битви
  4. Перможці ліги Синно

Чорне і біле[ред. | ред. код]

В четвертій частині анвме Еша покинув його супутник Брок, замість нього юний тренер познайомився з Айрис та Саймоном.

Ця частина відповідає трьом американським сезонам:

  1. Чорне й біле
  2. Долі супеників
  3. Пригоди в Юнові

X та Y[ред. | ред. код]

В п'ятій частині аніме Еш відправляєється в загатковий регіон Калос. Там він зустрічає лідера гім залу Клемонта і його сестру Боні , а також закохану в нього дівчину Серену . В калосі Еш дізнається про новий рівень еволюції покемонів - Мегааеволюцію. В кінці частини герої зіштовнуться з величезною небезпекою ,яка нависла над регіоном Калос і всім світом.

  1. X та Y
  2. Пригоди в Калосі
  3. XY та Z
Аніме
Оригінальний серіал Ліга індігоПомаранчеві островиМандри в Джото
Чемпіони ліги ДжотоШлях Майстра
Нове покоління Нове поколінняНовий викликНовий бійКрай Битв
Алмаз і Перли Алмаз і ПерлиБойовий вимірГалактичні битви
Переможці Ліги Сіно
Біле й Чорне Біле й ЧорнеДолі суперниківПригоди в Юнові
X та Y X та YПригоди в КалосіXY та Z
Сонце та Місяць Сонце і Місяць Сонце і Місяць-Ультра пригоди
Анімаційні фільми Мьюту проти МьюСила ОбраногоЗакляття Аноунів
Целебі — Голос лісуЛатіас та ЛатіосДжирачі — виконувач бажаньДоля ДеоксісаЛукаріо і таємниця МьюПокемон Рейнджер і Храм МоряСходження ДаркраяГіратіна й небесний воїнАрсеус та Камінь життяВолодар іллюзій ЗороаркЧорне — Віктіні та ЗекромБіле — Віктіні та РешірамКюрем проти мечника СправедливостіГенесект та Легенда пробудженняКокон руйнування та ДіансіХоопа й Зіткнення віків