Pokémon Wiki
Advertisement
Pokémon Wiki

Zygarde (japジガルデ Zygarde) jest Legendarnyn Pokémonem dwu-typu Smoczego/Ziemnego, wprowadzonym w Generacji VI.

Chociaż nie ewoluuje w lub z jakiegoś innego Pokémona, Zygarde posiada trzy następujące formy:

Wraz z tymi Formami, istnieją też dwa podstawowe komponenty Zygarde'a: Rdzenie Zygarde, które działają jako mózgi Zygarde'a, oraz Komórki Zygarde, które stanowią budulec Form Zygarde'a i nie potrafią myśleć. Ani Rdzenie Zygarde ani Komórki Zygarde sami w sobie nie są w stanie używać ruchów lub być użyteczne w walkach. Te dwa komponenty zostały wprowadzone w Pokémon Sun i Moon. Mogą zostać zebrane poprzez użycie Kostki Zygarde'a.

Zygarde Formy 50% został wprowadzony w Pokémon X i Y. Komórka Zygarde, Rdzeń Zygarde, Zygarde Formy 10%, i Zygarde Forma Kompletna zostały ogłoszone w październikowym wydaniu magazynu CoroCoro 2015. Pozostałe formy zostały wprowadzone w Pokémon Sun i Moon. Przed wprowadzeniem ich do Sun i Moon, inne formy Zygarde'a zagrały ważną rolę w pod-serii anime XY&Z.

Jest częścią tria aury z Xerneasem i Yveltalem.

Biologia

Grafika Rdzenia Zygarde

Grafika Komórki Zygarde

Zygarde jest Pokémonem, którego forma zależy od procentu zebranych razem jego Rdzeni i Komórek. Rdzeń Zygarde to mózg Zygarde. Jest to mały, zielony Pokémon o galaretowatym ciele. Ma dużą, okrągłą głowę z wypukłością w kształcie dzioba z przodu, cienki, haczykowaty ogon i zawieszony w korpusie czerwony sześciokąt. W jego głowie jest pojedyncze oko z czarną źrenicą; obok tego oka jest inny biały owal, który może być drugim okiem. Jak widać w anime, Rdzenie Zygarde są zdolne do pochłaniania światła słonecznego, aby odzyskać swoją siłę i potrafią mówić telepatycznie. Komórki Zygarde tworzą każdą inną część Zygarde'a i wyglądają prawie identycznie jak Rdzeń Zygarde. W przeciwieństwie do Rdzenia ma płaski korpus i głowę. Ma zieloną źrenicę, prostszy, niehaczony ogon i ma ciemniejszy zielony, bardziej wydłużony sześciokąt w części środkowej.

Rdzenie i Komórki nie mają mocy do walki w pojedynkę i mogą walczyć tylko wtedy, gdy są połączone, tworząc Zygarde'a. Rdzenie mają własną wolę i czasami są w stanie działać na własną rękę, podczas gdy Komórki tworzą resztę ciała Zygarde'a i są w stanie działać tylko na rozkaz Rdzenia.[1]

Zygarde Formy 10% ma stosunkowo małe ciało psa. Jest przede wszystkim czarny z zielonym kołnierzem i przedłużeniem przypominającym smycz na szyi. Dodatkowe zielone oznaczenia to: dwa sześciokąty na piersi, mały sześciokąt nad każdym okiem, obszar wokół ust oraz przednia lewa łapa. Na kołnierzu znajduje się wydłużony, czerwony sześciokąt. Jego oczy to białe sześciokąty bez dostrzegalnych źrenic, a na czole ma cienką białą linię. Na każdej z nóg znajdują się sześciokątne przedłużenia: dwa z tyłu każdego łokcia, po jednym za każdym kolanem i dwa na każdym biodrze. Jedno z przedłużeń biodrowych jest dłuższe niż inne na każdym biodrze. Ta forma ma ostre jak brzytwa zęby i jest wprawna w walce na krótkim dystansie. Jest również zdolny do biegania z prędkością większą niż 60 mil na godzinę (100 kilometrów na godzinę).

Zygarde Formy 50% ma serpentynowy korpus z zielonymi i czarnymi znaczeniami. Większość jego pleców, głowy i szyi jest czarna, a podbrzusze i czubek ogona są zielone. Jego oczy są zbudowane z czterech zielonych sześciokątów, podobnie jak owad ze złożonymi oczami, a pośrodku jego twarzy znajduje się cienka biała linia. Na karku ma duży kołnierz z pięciu długich, płaskich wypustek, z których każdy ma dwa małe, zielone sześciokąty. Po obu stronach klatki piersiowej znajdują się trzy krótkie macki; są czarne po prawej i zielone po lewej. Jego ogon również kończy się pięcioma mackami. Posiada wiele małych, zielonych sześciokątnych oznaczeń na korpusie, które mogą świecić. Uważa się, że z głębi jego jaskini ta forma Zygarde'a monitoruje tych, którzy niszczą ekosystem. Jeśli ekosystem regionu popadnie w nieład, Zygarde pojawi się i ujawni swoją moc.

Zygarde Formy Kompletnej ma duże, humanoidalne ciało z długim ogonem podobnym do ciała Zygarde Formy 50%. Wokół głowy znajduje się kilka płaskich wypukłości, a wokół szyi znajdują się trójkątne wypukłości. Te wypukłości tworzą kształt korony. Na jego twarzy znajdują się trzy białe sześciokątne znaki: jeden na środku czoła z linią przechodzącą przez niego i dwa, które działają jak oczy. Na jego powierzchni znajduje się dodatkowo pięć zielonych sześciokątów: cztery wzdłuż dna i jeden w środku krótkiego występu na górze. Każde ramię ma wystające z niego dwa serpentynowe skrzydła. Wszystkie skrzydła mają falisty wzór i sześciokąt w pobliżu końcówki: niebieski po prawej stronie i czerwony po lewej. Na jego ciele znajduje się wiele białych wypustek: trzy na każdej dłoni działające jak pazury, po jednym na każdym kolanie i po jednym na przedniej stronie każdej stopy. Dodatkowo, nadgarstki otaczają zielone sześciokąty, a pod białymi występami na kolanach i stopach są jeszcze dwa. Brzuch ma pionowy, sześciokątny wzór z cienkimi białymi liniami po obu stronach. W poprzek jego klatki piersiowej znajduje się cienki, zygzakowaty otwór, który zmienia się w pięciu kolorach: czerwonym, pomarańczowym, białym, cyjanowym i niebieskim. Klatka piersiowa może się otworzyć, odsłaniając pięć rdzeni każdego koloru. Nad tym otworem znajdują się dwa duże zielone, sześciokątne znaki.

Mając 100% wszystkich swoich komórek, Zygarde Formy Kompletnej ma przewyższać mocą Xerneasa i Yveltala. Otwór na jego piersi może promieniować wystarczającą ilością energii, aby zniszczyć wszystko wokół. Ta forma pojawia się tylko w celu neutralizowania zagrożenia dla ekosystemów.

Pojedynczy Rdzeń działa jak mózg dla formy 10%. To pozwala mu na krótki czas działać niezależnie od 50% Formy Zygarde'a, która stanowi jego główną część.[2] Zygarde Formy Kompletnej zawiera oddzielne Rdzenie dla każdego skrzydła i ogona. W takim przypadku każdy Rdzeń może podejmować decyzje i działać niezależnie od innych.[3]

Zygarde jest jedynym znanym Pokémonem zdolnym poznać ruchy Gniew Lądu, Tysiąc Strzał, Tysiąc Fal i Kara Rdzenia.

W anime

Rdzeń Zygarde'a zadebiutował w Mega Evolution Special IV.

Komórki Zygarde'a zadebiutowały w Mega Evolution Special IV.

Zygarde 50% zadebutował w XY094.

Zygarde 10% zadebiutował w XY094.

Kompletna Forma Zygarde'a zadebiutowała w 19 filmie pod tytułem ,,Volcanion and mechanical Marvel".

W mandze

Dane w grach

Wpisy w Pokédexie

Gra Wpis z Pokédexa
Ten Pokémon był niedostępny przed Generacją VI.
X Kiedy ekosystem regionu Kalos popadnie w nieład, on się pojawi i ujawni swoją tajemniczą moc.
Y Istnieje hipoteza, że monitoruje tych, którzy niszczą ekosystem, z głębi jaskini, gdzie mieszka.
Omega Ruby Kiedy ekosystem regionu Kalos popadnie w nieład, on się pojawi i ujawni swoją tajemniczą moc.
Alpha Sapphire Istnieje hipoteza, że monitoruje tych, którzy niszczą ekosystem, z głębi jaskini, gdzie mieszka.
Forma 50%
Sun To jest forma Zygarde'a, kiedy zbierze 50% swoich komórek. Zrównuje z ziemią tych, którzy mu się sprzeciwiają, nie okazując odrobiny litości.
Moon Jest uważany za monitorowanie ekosystemu. Krążą pogłoski, że w nim kryje się nawet większa moc.
Ultra Sun To jest forma Zygarde'a gdy zgromadzi się przynajmniej połowę jego wszystkich części. Pełni rolę monitorowania ekosystemu.
Ultra Moon Niektórzy mówią, że może zamienić się w jeszcze potężniejszą formę do walki z tymi, którzy zagrażają ekosystemowi.
Forma 10%
Sun Jego ostre kły potrafią błyskawicznie wykończyć przeciwników, ale nie jest w stanie utrzymać tego ciała w nieskończoność. Po pewnym czasie to ciało się rozpada.
Moon To jest forma Zygarde'a, kiedy zbierze się 10% jego komórek. Biegnie po lądzie z prędkością wyższą od 60 mph.
Ultra Sun To jest forma Zygarde gdy zgromadzi się 10% jego wszystkich części. Przeskakuje na klatkę piersiową przeciwnika i zatapia w nim ostre kły.
Ultra Moon Jest stworzony kiedy 10% jego komórek zostało zebranych; ta forma jest przydatna w walce o bliskim zasięgu.
Forma Kompletna
Sun Jest to forma Zygarde'a w chwilach, kiedy to używa swojej przytłaczającej mocy, by przewyższyć tych, którzy zagrażają ekosystemowi.
Moon Jest to 100% formy Zygarde'a. Ma wystarczającą moc, by przytłoczyć nawet Xerneasa czy Yveltala.
Ultra Sun To jest ostateczna forma Zygarde. Z otworu na piersi promieniuje energią o dużej mocy, która niszczy wszystko.
Ultra Moon Urodzony, gdy wszystkie komórki Zygarde zostały zebrane, używa siły do zneutralizowania tych, którzy szkodzą ekosystemowi.

Lokalizacje w grze

Gra Lokalizacja
X Jaskinia Graniczna (tylko jeden)*
Y
Omega Ruby Wymiana, Event
Alpha Sapphire
Sun Baza Aether na Trasie 16*
Moon
Ultra Sun Jaskinia Rezolucji*
Baza Aether na Trasie 16*
Ultra Moon
Let's Go Eevee
Sword WymianaWersja 1.3.0+
Shield
Edycja Rozszerzona Max-Pieczara (Przygoda Dynamax) (Tylko jeden)

W pobocznych grach

Gra Lokalizacja
Super MD Wierzchołek Góry

W eventach

Gry Event Region Lokalizacja Poziom Czas wydania
XYORAS XY&Z Zygarde Region japoński Online 100 12 listopada, 2015 - 12 stycznia, 2016
ORAS XY&Z Zygarde Każdy Korea Południowa 100 19 marca - 20 marca, 2016
ORAS XY&Z Zygarde Region koreański Online 100 20 kwietnia - 30 czerwca, 2016
XYORAS Descartes Zygarde Region PAL Online 100 29 kwietnia - 26 maja, 2016
XYORAS Pokémon the Series: XYZ Zygarde Region amerykański Online 100 30 kwietnia - 8 maja, 2016
SM Legendary Pokémon Celebration Shiny Zygarde Region PAL Nintendo Network 60Shiny 1 czerwca - 22 czerwca, 2018
USUM Legendary Pokémon Celebration Shiny Zygarde Region PAL Nintendo Network 100Shiny 1 czerwca - 22 czerwca, 2018
SM Legendary Pokémon Celebration Shiny Zygarde Region tajwański Nintendo Network 60Shiny 1 czerwca - 22 czerwca, 2018
USUM Legendary Pokémon Celebration Shiny Zygarde Region tajwański Nintendo Network 100Shiny 1 czerwca - 22 czerwca, 2018
SM Legendary Pokémon Celebration Shiny Zygarde Region amerykański Online 60Shiny 1 czerwca - 27 września, 2018
USUM Legendary Pokémon Celebration Shiny Zygarde Region amerykański Online 100Shiny 1 czerwca - 27 września, 2018
USUM Pokémon Generations Zygarde Region koreański Online 70 20 czerwca - 31 lipca, 2018

Trzymane przedmioty

Gra Trzymane przedmioty
Eventy* Gold Bottle Cap Złoty Kapsel (100%)

Statystyki

Podstawowe statystyki

Forma 50%
Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
108
168 - 215 326 - 420
A:
100
94 - 167 184 - 328
O:
121
113 - 190 222 - 375
81
77 - 146 150 - 287
95
90 - 161 175 - 317
S:
95
90 - 161 175 - 317
Suma:
600
Inne Pokémony z tą sumą

Forma 10%
Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
54
114 - 161 218 - 312
A:
100
94 - 167 184 - 328
O:
71
68 - 135 132 - 265
61
59 - 124 114 - 243
85
81 - 150 157 - 295
S:
115
108 - 183 211 - 361
Suma:
486
Inne Pokémony z tą sumą

Forma Kompletna
Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
216
276 - 323 542 - 636
A:
100
94 - 167 184 - 328
O:
121
113 - 190 222 - 375
91
86 - 157 168 - 309
95
90 - 161 175 - 317
S:
85
81 - 150 157 - 295
Suma:
708
Inne Pokémony z tą sumą

Efektywność typów

normalny
walczący
latający
trujący ½×
ziemny
kamienny ½×
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty ½×
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący ½×
ziemny
kamienny ½×
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty ½×
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
lodowy
trujący ½×
ziemny
kamienny ½×
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty ½×
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący ½×
ziemny
kamienny ½×
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty ½×
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
Notki:

Lista ruchów

Główny artykuł: Zygarde/Lista ruchów w poprzednich generacjach

Poprzez poziom

Poprzez TM/HM

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczanie

Specjalne ruchy

Ewolucja

Zygarde.png
Niewyewoluowany
Zygarde
smoczyziemny

Formy

Zygarde Formy 50% lub Formy 10% ze Zdolnością Złamania Aury może być zebrane w Zygarde'a Formy 50% z Budową Potęgi, używając 100 Komórek i Rdzeni z Kostki Zygarde. Zygarde z Budową Potęgi może swobodnie przełącza się między Formą 10% i Formę 50% przy użyciu Kostka Zygarde.

Kostka Zygarde Kostka Zygarde
Zygarde.png
Zygarde Formy 10%
Zygarde
smoczyziemny

None.pngBudowa PotęgiNone.png
HP < 50%
Zygarde.png
Zygarde Formy Kompletnej
Zygarde
smoczyziemny

Kostka Zygarde Kostka Zygarde
Zygarde.png
Zygarde Formy 50%
Zygarde
smoczyziemny

Sprite'y

Sword Shield
718 VIII.png 718 s VIII.png
718T VIII.png 718T s VIII.png
718C VIII.png 718C s VIII.png
Normalny Lśniący

Ciekawostki

  • Zygarde jest obecnie ostatnim Pokémonem w porządku alfabetycznym.
  • Zygarde Formy 10% jest jedynym Pokémonem ze sumą podstawowych statystyk wynoszącą 486.
  • Zygarde Formy Kompletnej jest jedynym Pokémonem ze sumą podstawowych statystyk wynoszącą 708.
  • Zygarde Formy Kompletnej ma najwyższą podstawową statystykę HP ze wszystkich Pokémonów typu Ziemnego.
  • Zygarde Formy Kompletnej był pierwszą transformacją w walce, która zmienia podstawowe HP wspomnianego osobnika, i jedyną która może to robić, zanim wprowadzono Dynamax.
    • Konsekwentnie, Zygarde jest też jedynym Pokémonem, który może zwiększyć swoje HP bez Dynamaksacji.
  • Zygarde jest jedynym Pokémonem, który ma dwie standardowe Zdolności ale bez Ukrytej Zdolności.
    • Mimo posiadania dwóch standardowych Zdolności, jest również jedynym z tą cechą, który nie może zmienić swojej Zdolności za pomocą Kapsuły Zdolności, zamiast tego wymaga do tego Kostki Zygarde.
  • Rdzeń Zygarde i Zygarde Formy Kompletnej po raz pierwszy zostały pokazane w zwiastunie do Volcanion i mechaniczny zachwyt na końcu Hoopa i starcie wszech czasów.

Pochodzenie

Formy 10%, 50% i Forma Kompletna Zygarde'a mogą być inspirowane po części przez trzy dzieci Lokiego i Angerbody: Fenrira, Jörmungandra i Hela.

Zygarde Formy 10% może być oparty na Fenrirze. Zielony przedmiot przypominający smycz na szyi mógłby być oparty na Gleipnirze, sznurze, który wiąże Fenrira. Również jego lewa przednia łapa ma inny kolor niż pozostałe, jest zielona zamiast czarna, co jest prawdopodobnie odniesieniem do tego, że Fenrir odgryza prawą rękę boga Týra w odwecie za bycie przez niego związanym. Forma ta może również czerpać inspirację z Garmra, psa stróżującego, który strzeże bramy Helheim. Zygarde Formy 10% z wyglądu przypomina Dobermana Pinschera.

Wygląd Zygarde'a Formy 50% jest oparty na wężu w kształcie litery Z. Może również czerpać inspirację z Jörmungandra, węża morskiego, który otacza ziemię, i Níðhöggra, smoka, który gryzie korzenie Yggdrasila, drzewa świata. Jego płaski kształt i wijące się ruchy mogą być inspirowane japońską kryptydą tsuchinoko, a jego wężowy wygląd może być inspirowany przez nāgę, klasę wężowych istot w kulturach południowej i południowo-wschodniej Azji.

Zygarde Formy Kompletnej może opierać się na Helu, władcy Helheimu, królestwa zmarłych w mitach nordyckich. Kolory na piersi Formy Kompletnej pasują do kolorów rzeczywistej flagi Francji, kraju, który był inspiracją dla regionu Kalos. Te kolory również pasują do kolorów Xerneasa i Yveltala. Pod względem designu Zygarde'a Formy Kompletnej, pomimo swojej organicznej podstawy, przypomina humanoidalnego gigantycznego mecha; jego rozświetlony, technologiczny wygląd, sztuczka "transformacji"/"kombinacji" i przypominający twarz wzór na piersi to tropy powszechnie używane w fikcyjnych mechach.

Komórki Zygarde'a i Rdzeń Zygarde mogą opierać się na komórkach, jak również na płazińcach (szczególnie planarii) i organizmach jednokomórkowych, takich jak śluzowce i członkowie Eugleny. Przyoczko niektórych planarii również przypominają oczy, które mogły inspirować design dla Komórki i Rdzenia Zygarde'a. Sześciokąty w nich mogą reprezentować jądro komórkowe.

Etymologia

Zygarde pochodzi od litery Z. Może też pochodzić od ζυγωτός zygōtos (z greckiego od złączony), zygote, garde (z francuskiego od straż), midgard (z staronordyckiego: Miðgarðr) lub Sigurd.

Powiązane artykuły

Notki

Yveltal #717: Yveltal
Pokémony
#719: Diancie Diancie
Advertisement