Zweilous (jap: ジヘッド Dihead) jest Pokémonem dwu-typu Mrocznego/Smoczego, wprowadzonym w Generacji V.

Ewoluuje z Deino począwszy od poziomu 50 i ewoluuje w Hydreigona począwszy od poziomu 64.

Biologia

Zweilous to ciemnoniebieski czworonożny Pokémon z dwiema głowami i czarnym futrem pokrywającym szyje i plecy. Jego przednie nogi są muskularne z dwoma pazurami na każdej stopie, ale tylne nogi są mniej zdefiniowane i mają dwa małe, skierowane do tyłu palce bez pazurów. Nad głową ma kępki futra z zaokrąglonymi wierzchołkami. Na grzbiecie ma dwa cienkie skrzydła, każde zakończone dwoma punktami. Futro zatrzymuje się na klatce piersiowej i otwiera się pasami w kolorze fuksji po bokach nóg. Choć wydaje się, że brakuje mu oczu, nie wiadomo, czy Zweilous jest ślepy.

Zweilous ma wigor i energię, by jeść i gryźć bez przerwy. Jego głowy nie lubią się nawzajem i są bardzo wrogie. W rezultacie głowy często zamieniają jedzenie w rywalizację, a każda głowa próbuje przejąć przywództwo, jedząc więcej niż druga. Z tego powodu Zweilous zawsze je o wiele za dużo i jest pokryty bliznami, nawet bez przeciwników do walki. To koczowniczy Pokémon; migruje po zjedzeniu całej zdobyczy na danym obszarze.

W anime

Główne występy

Zweilous w anime

Zweilous zadebiutował w głównej serii w A Village Homecoming !, gdzie dwóch z nich należało do przyjaciółki Iris, Shannon. Jeden z nich ostatecznie przekształcił się w Hydreigon.

Drobne występy

Zweilous zadebiutował w kamerze w Kyurem VS. Miecz Sprawiedliwości podczas wprowadzenia World of Pokémon.

W mandze

Zweilous w mandze Pokémon Adventures

Dane w grach

Wpisy w Pokédexie

Gra Wpis z Pokédexa
Ten Pokémon był niedostępny przed Generacją V.
Black Po zjedzeniu całej żywności na swoim terytorium przenosi się w inne miejsce. Jego dwie głowy się nie dogadują.
White Ponieważ ich dwie głowy nie dogadują się i konkurują ze sobą o jedzenie, zawsze jedzą za dużo.
Black 2 Dwie głowy się nie dogadują. Którakolwiek głowa je więcej niż druga może zostać liderem.
White 2
X Dwie głowy się nie dogadują. Którakolwiek głowa je więcej niż druga może zostać liderem.
Y Po zjedzeniu całej żywności na swoim terytorium przenosi się w inne miejsce. Jego dwie głowy się nie dogadują.
Omega Ruby Dwie głowy się nie dogadują. Którakolwiek głowa je więcej niż druga może zostać liderem.
Alpha Sapphire Po zjedzeniu całej żywności na swoim terytorium przenosi się w inne miejsce. Jego dwie głowy się nie dogadują.
Sword Podczas polowania na zdobycz Zweilous wędruje po swoim terytorium, a jego dwie głowy często sprzeczają się, którą drogą iść.
Shield Ich dwie głowy będą ze sobą walczyć o jeden kawałek jedzenia. Zweilousy są pokryte bliznami, nawet bez walki z innymi.

Lokalizacje w grze

Gra Lokalizacja
Black Ewoluowanie Deino
White
Black 2 Droga Zwycięstwa
White 2
X Droga Zwycięstwa
Y
Omega Ruby Ewoluowanie Deino
Alpha Sapphire
Sun Ewoluowanie Deino
Moon
Ultra Sun Wymiana
Ultra Moon
Let's Go Eevee
Sword Jezioro Oburzenia
Pyliste Zagłębie, Lustro Olbrzymów, Mostowe Pole (DynaMaxowa Walka)
Shield Wymiana

W pobocznych grach

Gra Lokalizacja
Conquest Yaksha, Dragnor
MD GTI Lodowy Pałac - Wielka Iglica (1F-5F), Rdzeń Świata (1F-13F), Rdzawa Góra (Pozłacana Hala), Szczęki Otchłani (Niezbadana Droga, Pozłacana Hala), Dymiąca Góra (Niezbadana Droga, Pozłacana Hala)

W eventach

Wieści z Dzikiego Obszaru
Gry Event Gigantamax Lokalizacja Poziom Czas wydania
SwSh Wieści z Dzikiego Obszaru Nie hide 50 1 października - 31 października, 2020

Trzymane przedmioty

Statystyki

Podstawowe statystyki

Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
72
132 - 179 254 - 348
A:
85
81 - 150 157 - 295
O:
70
67 - 134 130 - 262
65
63 - 128 121 - 251
70
67 - 134 130 - 262
S:
58
56 - 121 108 - 236
Suma:
420
Inne Pokémony z tą sumą

Efektywność typów

normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy ½×
stalowy
ognisty ½×
wodny ½×
trawiasty ½×
elektryczny ½×
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny ½×
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy ½×
stalowy
ognisty ½×
wodny ½×
trawiasty ½×
elektryczny ½×
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny ½×
baśniowy
normalny
walczący
lodowy
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy ½×
stalowy
ognisty ½×
wodny ½×
trawiasty ½×
elektryczny ½×
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny ½×
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy ½×
stalowy
ognisty ½×
wodny ½×
trawiasty ½×
elektryczny ½×
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny ½×
baśniowy
Notki:

Lista ruchów

Główny artykuł: Zweilous/Lista ruchów w poprzednich generacjach

Poprzez poziom

Poprzez TM/TR

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczanie

Specjalne ruchy

Ewolucja

Deino.png
Niewyewoluowany
Deino
mrocznysmoczy
Rzadki Cukierek
Poziom 50
Zweilous.png
Pierwsza ewolucja
Zweilous
mrocznysmoczy
Rzadki Cukierek
Poziom 64

Hydreigon.png
Druga ewolucja
Hydreigon
mrocznysmoczy

Sprite'y

Ciekawostki

  • Ze wszystkich Pokémonów, które ewoluują tylko poprzez poziom, Zweilous ewoluuje w swoją finałową formę, Hydreigona, najpóźniej, niż jakikolwiek inny Pokémon, ewoluując na poziomie 64.
  • Według wywiadu z Kenem Sugimorim w Nintendo Dream, pierwotnie Zweilous i jego ewolucyjna rodzina mieli być smokami-cyborgami z aspektami czołgów. Te projekty Pokémonów były odrzucane do późnej fazy rozwoju, kiedy zostały przywrócone i przerobione, aby opierały się na Yamata no Orochi. Przypominające ślady czołgu znaczenia na podbrzuszu Zweilousa są pozostałością po tym projekcie.
  • Zweilous dzieli swoją kategorię z Basculinem. Obydwoje są znani jako Pokémon Nieprzyjazny.
  • Zweilous i Deino są jedynymi Pokémonami, które posiadają Pośpiech jako jedyną Zdolność.

Pochodzenie

Zweilous wydaje się być oparty na Yamata no Orochi. Jego liczne głowy i Lśniące zabarwienie przypominają Zmey Gorynych, a także mogą zawierać elementy hydry lernejskiej. Te mitologiczne węże mogły zainspirować typ Mroczny Hydreigona, ponieważ wszyscy trzej są śmiertelnymi antagonistami, a szczególnie Zmey Gorynych okazał się być zwodniczy. Ze względu na pozorną ślepotę i występowanie tylko w pewnych jaskiniach, Zweilous może być też oparty na odmieńcu jaskiniowym.

Etymologia

Zweilous może być kombinacją zwei (z niemieckiego od dwa) i jealous (jako że głowy zawsze walczą ze sobą o jedzenie). Może też pochodzić od zealous, co odzwierciedla żarłoczny apetyt Zweilousa i jego intensywną rywalizację.

Dihead jest kombinacją di (z greckiego od dwa) i head.

Deino #633: Deino
Pokémony
#635: Hydreigon Hydreigon