Pokémon Wiki
Advertisement
Zoey
250px
ノゾミ Nozomi
Informacje
Płeć Żeńska
Kolor oczu Ciemnoczerwony
Kolor włosów Pomarańczowy
Miasto Snowpoint
Region Sinnoh
Stanowisko Koordynator
Debiut Koordynatorzy przypuszczają atak
Postać

Zoey jest Koordynatorką Pokémon i rywalką Dawn. Po raz pierwszy pojawiła się w odcinku Koordynatorzy przypuszczają atak.

Historia

Zoey zadebiutowała w odcinku Koordynatorzy przypuszczają atak, gdzie zaprzyjaźniła się z Dawn. W następnym odcinku pokonała ją w półfinale Pokazów Jubilife, a w finale wygrała z Jessie. Ponadto, w odcinku Przedpokazowa trema okazało się, że pierwszą wstążkę zdobyła w bitwie z Prinplupem Kenny'ego. Ma przepustkę do Pokazów w Sinnoh.

Plik:Young Zoey.png

Młoda Zoey

Zoey jest w dużej mierze odpowiedzialna za wymianę Aipom Asha i Buizela Dawn. W odcinku Dawn i jej pierwsza rywalka po raz pierwszy zasugerowała, że Ash powinien dać Aipom Dawn. W odcinku Czas na zmiany powiedziała to ponownie, ale tym razem zasugerowała wymianę za Buizela. Ash i Dawn w końcu zgodzili się na to i wymienili Pokémony.

W odcinku Strategia z uśmiechem przegrała w walce z May w półfinale Pucharu Wallace'a.

Zoey pojawiła się ponownie w odcinku Niesamowita walka, gdzie walczyła z Fantiną. Zoey walczyła Glameowem przeciwko Mismagius, ale przegrała. Ujawniła również, że Shellos pomógł jej zdobyć swoją trzecią wstążkę.

Zoey pojawiła się w odcinku Klasowy trening, gdzie Ash i jego przyjaciele dowiedzieli się o jej dzieciństwie. Okazało się, że jest przyjaciółką z dzieciństwa Candice, do której często zwraca się jako "Panna Gwiazda". Wystąpiła również w odcinku Cel - Siódma Odznaka, gdzie oglądała bitwę Asha w sali z Candice i ponownie w odcinku Piramidalny gniew, gdzie obserwowała bitwę Paula z Brandonem. Odeszła pod koniec odcinka z Candice. Zoey pojawiła się także w odcinku Podwójny trening, gdzie wykazano, że wygrała swoją piątą i ostatnią wstążkę. Ona, wraz z Candice, pomogła trenować Dawn do Pokazów w Daybreak. Później, Zoey i Dawn stoczyły podwójną walkę, którą wygrała Zoey.

Plik:ZoeyRibbonCup.png

Zoey z Pucharem Pokazów

Zoey uczestniczyła w Wielkim Festiwalu Sinnoh, gdzie łatwo torowała sobie drogę poprzez apele i bitwy, i w końcu doszła do finału, gdzie znalazła się po raz kolejny przeciwko Dawn. Obie toczyły zacięte bitwy, Zoey przy użyciu Glameowa i Gallade'a, a Dawn - Piplupa i Togekiss. W końcu zabrakło czasu i Zoey wygrała o kilka punktów. Po wygraniu Wielkiego Festiwalu, została uhonorowana Pucharem Pokazów, jak również tytułem Top Koordynatora. Po zakończeniu konkursu, planowała wrócić do Snowpoint, by odwiedzić Candice.

Zoey na krótko pojawiła się w filmie Zoroark: Mistrz Iluzji.

Charakter

Postać ta nie należy do otwartych i gadatliwych. Przy pierwszym zetknięciu wydaje się być ona zawsze zdystansowana, jednak to tylko pozory. Na szacunek i przyjaźń Zoey trzeba sobie jednak nieco zapracować. W przeciwnym razie jest się traktowanym jak przeciętny osobnik. Na szczęście Ketchum i jego drużyna mają już ten problem za sobą. Początkowo Zoey niezbyt lubiła Asha, ponieważ myślała ona, iż jest on jednocześnie Trenerem i Koordynatorem. Po ciężkiej przeprawie i otarciu się o przegraną, zmienia jednak o nim zdanie i przeprasza za swoje oschłe zachowanie. Podobna sytuacja ma miejsce z Nando. Zoey wyraźnie obstaje za opcją, gdy dana persona wyraźnie deklaruje się jako uczestnik pojedynków trenerskich lub występów na scenie.

Pokémony

Glameow
Glameow Zoey
Główny artykuł: Glameow Zoey

Glameow jest głównym Pokémonem Zoey. Pierwszy raz był zauważony w Koordynatorzy przypuszczają atak gdy podszedł do Dawn z jej zgubionym chokerem na swoim ogonie. W następnym odcinku został użyty w Pokazie Jubilife, i zdołał wyeliminować Aipoma Asha, Buneary Dawn, i pożyczonego przez Jessie Carnivine'a, umożliwiając Zoey zdobycie Wstążki Jubilife.

Zoey użyła ponownie Glameow w rundzie półfinałowej Pucharu Wallace'a przeciwko May i jej Beautifly. Jednakże przegrał z Beautifly, w wyniku czego Zoey odpadła z zawodów.

Był on kluczowym Pokémonem do zwycięstwa Zoey w finale Wielkiego Festiwalu Sinnoh przeciwko Dawn.

Debiut Koordynatorzy przypuszczają atak
Misdreavus → Mismagius
Misdreavus Zoey

Mismagius Zoey
Mismagius zadebiutował na początku Pokazu Jubilife w Koordynatorzy przypuszczają atak jako Misdreavus. Wywołał zadowolenie u publiki, wychodząc ze swojego Poké Balla, pokryty fioletową mgłą. Zamaskował się w mgle, zostawiając tylko widoczny jego cień, przez co wyglądał znacznie bardziej złowieszczo i przerażająco.

Misdreavus później był widziany w Porażki i zwycięstwa, w którym razem z Glameow poszukiwał kogoś by pomóc Zoey. Był też widziany jak pokonywał Mothima w Pucharze Wallace'a w Rywalizacja przyjaciół.

W Kiedy los zatacza koło... ujawniono, że ewoluowała w Mismagius od czasu Wallace Cup. Zoey wykorzystała ją wraz ze swoim Leafeonem przeciwko Nando w półfinałach Wielkiego Festiwalu Sinnoh, gdzie pomogła Zoey awansować do rundy finałowej.

Znane ruchy Mismagiusa to Rozdwojenie, Mylący Promień, Fala Szoku*, Radosna Pieśń, i Psychopromień.

Debiut Koordynatorzy przypuszczają atak
Shellos → Gastrodon
Gastrodon Zoey
Główny artykuł: Gastrodon Zoey

Zoey złapała Gastrodona jako Shellosa krótko po wydarzeniach z Polowanie na Buizela!. Po nieudanej próbie złapania Buizela, pozostała w okolicy, by znaleźć kolejnego Pokémona typu Wodnego. Shellos potem po raz pierwszy zadebiutował w Porażki i zwycięstwa. Był widziany na Pokazie Hearthome w Nie mów hop, Dawn.

W Zaczynamy pierwszą rundę!, okazało się, że ewoluował w Gastrodona, i został użyty przez Zoey w rundzie apelacyjnej, a później w pierwszej rundzie bitewnej Wielkiego Festiwalu, gdzie z łatwością pomógł jej przejść oba etapy.

Debiut Porażki i zwycięstwa
Finneon → Lumineon
Finneon Zoey

Lumineon Zoey
Lumineon jako Finneon po raz pierwszy się pojawił w Powitajmy bohaterów!. Zoey wysłała go na pole do na występ w rundzie apelacyjnej Pucharu Wallace'a, a jego występ był na tyle imponujący że zapewnić Zoey awans do następnej rundy.

W Zaczynamy pierwszą rundę!, okazało się, że ewoluował w Lumineona. Zoey użyła go wraz ze swoim Gastrodonem w rundzie apelacyjnej i pierwszej rundzie bitewnej, gdzie jego wdzięk i piękno z łatwością pomogły Zoey przejść oba etapy.

Znane ruchy Lumineona to Srebrny Wiatr, Samoobrona, Wodospad, i Wodny Krąg.

Debiut Powitajmy bohaterów!
Kirlia → Gallade
Kirlia Zoey

Gallade Zoey
Gallade pierwszy raz się pojawił w Podwójny trening, gdzie jako Kirlia razem z Leafeonem Zoey pokonał Cyndaquila Dawn i Mamoswine'a w bitwie treningowej.

Przed Wielkim Festiwalem, Zoey ewoluowała Kirlię w Gallade'a i wykorzystała go w ostatniej rundzie wraz z Glameow przeciwko Piplupowi i Togekiss Dawn, w której ledwo dał Zoey zwycięstwo.

Znane ruchy Gallade'a to Magiczny Liść, Psychokineza, Promień Sygnału, Psycho Cięcie, Taniec Mieczy, i Fala Próżni.

Debiut Podwójny trening
Leafeon
Leafeon Zoey
Leafeon pierwszy raz się pojawił w Podwójny trening, gdzie razem z Kirlią Zoey pokonał Cyndaquila Dawn i Mamoswine'a w bitwie treningowej.

Leafeon później pojawił się ponownie w Kiedy los zatacza koło... gdzie był użyty przez Zoey w półfinałach Wielkiego Festiwalu Sinnoh razem z jej Mismagiusiem, w którym walczyli przeciwko Lopunny i Kricketune'owi Nando. Choć Leafeon został osłabiony przez Brzęczenie Kricketune'a, ostatecznie był w stanie kontratakować dzięki niesamowitej kombinacji ruchów Powietrznego Asa-Psychofali co pozwoliło Leafeonowi wykształcić skrzydła i uderzyć Ostrzem Liścia. Chociaż była to trudna walka, Leafeon i Mismagius byli w stanie zapewnić Zoey jej miejsce w finale.

Znane ruchy Leafeona to Magiczny Liść, Ostrze Liścia, Rozdwojenie, Kula Energii, i Powietrzny As.

Debiut Podwójny trening

Tymczasowo

Chimchar
Chimchar Zoey
Zoey użyła Chimchara, kiedy była jeszcze młoda w Szkole Trenerów Snowpoint, jak pokazano w retrospekcji w Klasowy trening. Nie wiadomo czy rzeczywiście należał do nie czy był jednym z wielu Pokémonów używanych przez młodzież w Szkole Trenerów.
Debiut Klasowy trening

Pokazy

Wstążki Zoey z odcinka Klasowy trening

Wstążki

Stroje

Jako Koordynatorka, Zoey dba o swój wygląd. Na co dzień podróżuje ona w purpurowej bluzie, na którą nakłada pomarańczową, puchową kamizelkę oraz w dżinsowych spodniach. Na głowie ma zawsze ciemne okulary, które dodają jej powagi oraz klasy. W czasie Pokazów, początkowo zakładała ona biały strój, przypominający mundur członka orkiestry wojskowej. Podobny, tyle że ciemno czerwony kostium ma ona na sobie w czasie Pucharu Wallace'a.