FANDOM

Zoey
250px
ノゾミ Nozomi
Informacje
Płeć Żeńska
Kolor oczu Ciemnoczerwony
Kolor włosów Pomarańczowy
Miasto Snowpoint
Region Sinnoh
Stanowisko Koordynator
Debiut Koordynatorzy przypuszczają atak
Postać

Zoey jest Koordynatorką Pokémon i rywalką Dawn. Po raz pierwszy pojawiła się w odcinku Koordynatorzy przypuszczają atak.

Historia

Zoey zadebiutowała w odcinku Koordynatorzy przypuszczają atak, gdzie zaprzyjaźniła się z Dawn. W następnym odcinku pokonała ją w półfinale Pokazów Jubilife, a w finale wygrała z Jessie. Ponadto, w odcinku Przedpokazowa trema okazało się, że pierwszą wstążkę zdobyła w bitwie z Prinplupem Kenny'ego. Ma przepustkę do Pokazów w Sinnoh.

Plik:Young Zoey.png
Zoey jest w dużej mierze odpowiedzialna za wymianę Aipom Asha i Buizela Dawn. W odcinku Dawn i jej pierwsza rywalka po raz pierwszy zasugerowała, że Ash powinien dać Aipom Dawn. W odcinku Czas na zmiany powiedziała to ponownie, ale tym razem zasugerowała wymianę za Buizela. Ash i Dawn w końcu zgodzili się na to i wymienili Pokémony.

W odcinku Strategia z uśmiechem przegrała w walce z May w półfinale Pucharu Wallace'a.

Zoey pojawiła się ponownie w odcinku Niesamowita walka, gdzie walczyła z Fantiną. Zoey walczyła Glameowem przeciwko Mismagius, ale przegrała. Ujawniła również, że Shellos pomógł jej zdobyć swoją trzecią wstążkę.

Zoey pojawiła się w odcinku Klasowy trening, gdzie Ash i jego przyjaciele dowiedzieli się o jej dzieciństwie. Okazało się, że jest przyjaciółką z dzieciństwa Candice, do której często zwraca się jako "Panna Gwiazda". Wystąpiła również w odcinku Cel - Siódma Odznaka, gdzie oglądała bitwę Asha w sali z Candice i ponownie w odcinku Piramidalny gniew, gdzie obserwowała bitwę Paula z Brandonem. Odeszła pod koniec odcinka z Candice. Zoey pojawiła się także w odcinku Podwójny trening, gdzie wykazano, że wygrała swoją piątą i ostatnią wstążkę. Ona, wraz z Candice, pomogła trenować Dawn do Pokazów w Daybreak. Później, Zoey i Dawn stoczyły podwójną walkę, którą wygrała Zoey.

Plik:ZoeyRibbonCup.png
Zoey uczestniczyła w Wielkim Festiwalu Sinnoh, gdzie łatwo torowała sobie drogę poprzez apele i bitwy, i w końcu doszła do finału, gdzie znalazła się po raz kolejny przeciwko Dawn. Obie toczyły zacięte bitwy, Zoey przy użyciu Glameowa i Gallade'a, a Dawn - Piplupa i Togekiss. W końcu zabrakło czasu i Zoey wygrała o kilka punktów. Po wygraniu Wielkiego Festiwalu, została uhonorowana Pucharem Pokazów, jak również tytułem Top Koordynatora. Po zakończeniu konkursu, planowała wrócić do Snowpoint, by odwiedzić Candice.

Zoey na krótko pojawiła się w filmie Zoroark: Mistrz Iluzji.

Charakter

Postać ta nie należy do otwartych i gadatliwych. Przy pierwszym zetknięciu wydaje się być ona zawsze zdystansowana, jednak to tylko pozory. Na szacunek i przyjaźń Zoey trzeba sobie jednak nieco zapracować. W przeciwnym razie jest się traktowanym jak przeciętny osobnik. Na szczęście Ketchum i jego drużyna mają już ten problem za sobą. Początkowo Zoey niezbyt lubiła Asha, ponieważ myślała ona, iż jest on jednocześnie Trenerem i Koordynatorem. Po ciężkiej przeprawie i otarciu się o przegraną, zmienia jednak o nim zdanie i przeprasza za swoje oschłe zachowanie. Podobna sytuacja ma miejsce z Nando. Zoey wyraźnie obstaje za opcją, gdy dana persona wyraźnie deklaruje się jako uczestnik pojedynków trenerskich lub występów na scenie.

Pokémony

Glameow
Zoey Glameow
Główny artykuł: Glameow Zoey

Glameow jest głównym Pokémonem Zoey. Pierwszy raz był zauważony w Koordynatorzy przypuszczają atak gdy podszedł do Dawn z jej zgubionym chokerem na swoim ogonie. W następnym odcinku został użyty w Pokazie Jubilife, i zdołał wyeliminować Aipoma Asha, Buneary Dawn, i pożyczonego przez Jessie Carnivine'a, umożliwiając Zoey zdobycie Wstążki Jubilife.

Zoey użyła ponownie Glameow w rundzie półfinałowej Pucharu Wallace'a przeciwko May i jej Beautifly. Jednakże przegrał z Beautifly, w wyniku czego Zoey odpadła z zawodów.

Był on kluczowym Pokémonem do zwycięstwa Zoey w finale Wielkiego Festiwalu Sinnoh przeciwko Dawn.

Debiut Koordynatorzy przypuszczają atak
Misdreavus → Mismagius
Zoey Misdreavus

Zoey Mismagius
Mismagius zadebiutował na początku Pokazu Jubilife w Koordynatorzy przypuszczają atak jako Misdreavus. Wywołał zadowolenie u publiki, wychodząc ze swojego Poké Balla, pokryty fioletową mgłą. Zamaskował się w mgle, zostawiając tylko widoczny jego cień, przez co wyglądał znacznie bardziej złowieszczo i przerażająco.

Misdreavus później był widziany w Porażki i zwycięstwa, w którym razem z Glameow poszukiwał kogoś by pomóc Zoey. Był też widziany jak pokonywał Mothima w Pucharze Wallace'a w Rywalizacja przyjaciół.

W Kiedy los zatacza koło... ujawniono, że ewoluowała w Mismagius od czasu Wallace Cup. Zoey wykorzystała ją wraz ze swoim Leafeonem przeciwko Nando w półfinałach Wielkiego Festiwalu Sinnoh, gdzie pomogła Zoey awansować do rundy finałowej.

Znane ruchy Mismagiusa to Rozdwojenie, Mylący Promień, Fala Szoku*, Radosna Pieśń, i Psychopromień.

Debiut Koordynatorzy przypuszczają atak
Shellos → Gastrodon
Zoey Gastrodon
Główny artykuł: Gastrodon Zoey

Zoey złapała Gastrodona jako Shellosa krótko po wydarzeniach z Polowanie na Buizela!. Po nieudanej próbie złapania Buizela, pozostała w okolicy, by znaleźć kolejnego Pokémona typu Wodnego. Shellos potem po raz pierwszy zadebiutował w Porażki i zwycięstwa. Był widziany na Pokazie Hearthome w Nie mów hop, Dawn.

W Zaczynamy pierwszą rundę!, okazało się, że ewoluował w Gastrodona, i został użyty przez Zoey w rundzie apelacyjnej, a później w pierwszej rundzie bitewnej Wielkiego Festiwalu, gdzie z łatwością pomógł jej przejść oba etapy.

Debiut Porażki i zwycięstwa
Finneon → Lumineon
Zoey Finneon

Zoey Lumineon
Lumineon jako Finneon po raz pierwszy się pojawił w Powitajmy bohaterów!. Zoey wysłała go na pole do na występ w rundzie apelacyjnej Pucharu Wallace'a, a jego występ był na tyle imponujący że zapewnić Zoey awans do następnej rundy.

W Zaczynamy pierwszą rundę!, okazało się, że ewoluował w Lumineona. Zoey użyła go wraz ze swoim Gastrodonem w rundzie apelacyjnej i pierwszej rundzie bitewnej, gdzie jego wdzięk i piękno z łatwością pomogły Zoey przejść oba etapy.

Znane ruchy Lumineona to Srebrny Wiatr, Samoobrona, Wodospad, i Wodny Krąg.

Debiut Powitajmy bohaterów!
Kirlia → Gallade
Zoey Kirlia

Zoey Gallade
Gallade pierwszy raz się pojawił w Podwójny trening, gdzie jako Kirlia razem z Leafeonem Zoey pokonał Cyndaquila Dawn i Mamoswine'a w bitwie treningowej.

Przed Wielkim Festiwalem, Zoey ewoluowała Kirlię w Gallade'a i wykorzystała go w ostatniej rundzie wraz z Glameow przeciwko Piplupowi i Togekiss Dawn, w której ledwo dał Zoey zwycięstwo.

Znane ruchy Gallade'a to Magiczny Liść, Psychokineza, Promień Sygnału, Psycho Cięcie, Taniec Mieczy, i Fala Próżni.

Debiut Podwójny trening
Leafeon
Zoey Leafeon
Leafeon pierwszy raz się pojawił w Podwójny trening, gdzie razem z Kirlią Zoey pokonał Cyndaquila Dawn i Mamoswine'a w bitwie treningowej.

Leafeon później pojawił się ponownie w Kiedy los zatacza koło... gdzie był użyty przez Zoey w półfinałach Wielkiego Festiwalu Sinnoh razem z jej Mismagiusiem, w którym walczyli przeciwko Lopunny i Kricketune'owi Nando. Choć Leafeon został osłabiony przez Brzęczenie Kricketune'a, ostatecznie był w stanie kontratakować dzięki niesamowitej kombinacji ruchów Powietrznego Asa-Psychofali co pozwoliło Leafeonowi wykształcić skrzydła i uderzyć Ostrzem Liścia. Chociaż była to trudna walka, Leafeon i Mismagius byli w stanie zapewnić Zoey jej miejsce w finale.

Znane ruchy Leafeona to Magiczny Liść, Ostrze Liścia, Rozdwojenie, Kula Energii, i Powietrzny As.

Debiut Podwójny trening

Tymczasowo

Chimchar
Zoey Chimchar
Zoey użyła Chimchara, kiedy była jeszcze młoda w Szkole Trenerów Snowpoint, jak pokazano w retrospekcji w Klasowy trening. Nie wiadomo czy rzeczywiście należał do nie czy był jednym z wielu Pokémonów używanych przez młodzież w Szkole Trenerów.
Debiut Klasowy trening

Pokazy

File-Zoey ribbons DP126

Wstążki Zoey z odcinka Klasowy trening

Wstążki

Stroje

Jako Koordynatorka, Zoey dba o swój wygląd. Na co dzień podróżuje ona w purpurowej bluzie, na którą nakłada pomarańczową, puchową kamizelkę oraz w dżinsowych spodniach. Na głowie ma zawsze ciemne okulary, które dodają jej powagi oraz klasy. W czasie Pokazów, początkowo zakładała ona biały strój, przypominający mundur członka orkiestry wojskowej. Podobny, tyle że ciemno czerwony kostium ma ona na sobie w czasie Pucharu Wallace'a.