Pokémon Wiki
Advertisement

Zoey' (jap: ノゾミ Nozomi) jest powtarzającą się postacią, która pojawiła się w anime Pokémon. Jest ona Koordynatorką Pokémonów z Miasta Snowpoint i główną rywalką Dawn. Pojawiła się po raz pierwszy w Koordynatorzy przypuszczają atak.

Historia

Młodsza Zoey

Przed serią

Kilka lat przed zostaniem Trenerką, młoda Zoey znalazła opuszczonego Glameowa na ulicach Miasta Snowpoint. Kiedy zabrała tego Pokémona do domu, uniemożliwiono jej zatrzymanie go z powodu swoich rodziców. Zoey zdecydowała się zaopiekować Glameowem w swojej szkole z pomocą Candice i jej nauczyciela w szkole, obiecując, że Glameow będzie jej pierwszym Pokémonem.

Minęły lata i Zoey miała obsesję na punkcie marzenia o zostaniu Superkoordynatorką, podczas gdy jej przyjaciółka Candice trenowała, by zostać Czempionką.

Pokémon Seria: Diament i Perła

Zoey i Candice

Zoey i Dawn na Wielkim Festiwalu

Charakter

Zoey dziękuje Candice

W przeciwieństwie do wielu rywalizujących postaci przedstawionych w anime, Zoey jest bardzo przyjaźnie nastawiona do Dawn. Wielokrotnie udowodniła, że ​​zależy jej na Dawn i chce pomóc jej rozwijać się jako Koordynatorka. Pomagając Dawn stać się bardziej wykwalifikowaną, obydwie były w stanie wzmocnić swoją przyjaźń.

Zoey była wielokrotnie widziana, motywując Dawn. Na przykład ujawniono to w Dwuwalka - wchodzę w to!, gdzie Zoey zasugerowała Ashowi, że powinien wziąć udział z Dawn w Zawodach Dwuwalk Miasta Hearthome, aby dodać jej pewności siebie po tym, jak nie dostała się do drugiej rundy Pokazu Hearthome. Również w Wielkie zaskoczenie widziano ją, jak ogląda Konkurs Solaceon z Centrum Pokémon. Po tym, jak zobaczyła, jak Dawn ponownie nie przeszła przez scenę występu, postanowiła się z nią spotkać i powiedzieć jej, co robi źle. Zoey spotkała się z Dawn pod koniec odcinka i powiedziała jej, że uczyniła swój apel zbyt krzykliwy, zapominając, że same Pokémony mają być główną atrakcją. Po raz kolejny Zoey zrobiła wszystko, co w jej mocy, aby pomóc Dawn stać się bardziej uzdolnioną.

Zoey broniący Asha przed komentarzami Paula

Zoey jest bardzo lojalna wobec swoich przyjaciół, ale nie ma problemu z ostrą krytyką, gdy wymaga tego czas. Jeśli jednak czuje, że jeden z jej przyjaciół jest źle traktowany, nie marnuje czasu, by ich bronić. Takie przykłady obejmują jej obronę Dawn, kiedy Jessilina wyśmiewała się z niej w Porażki i zwycięstwa. Pomimo skręconej kostki nadal walczyła w obronie Dawn. Broniła również Asha, gdy Paul był dla niego niegrzeczny w Piramidalny gniew.

Jest przyjaciółką Candice z dzieciństwa i łączy je silna więź. Candice pomogła Zoey wychować Glameowa, gdy byli młodsi, i zawsze inspirowała Zoey do ciężkiej pracy i robienia wszystkiego, co w jej mocy. W Podwójny trening! Zoey podziękowała Candice za jej nieustające wsparcie po wygraniu piątej Wstążki w Pokazie Brussel.

Początkowo była przeciwko ludziom, którzy chcieli wziąć udział w Pokazach Pokémonów i walkach Sali, mówiąc, że muszą podjąć decyzję. Widać to w jej reakcjach na Asha w Dawn i jej pierwsza rywalka i Nando w Nie mów hop, Dawn. Za to przeprosiła Asha za swoje zachowanie w Powitajmy bohaterów! po uświadomieniu sobie, że dobrze było uczyć się od obu typów Trenerów. W Klasowy trening ujawniono, że powodem tej cechy w jej postaci było to, że chociaż chciała być Superkoordynatorką, Candice chciała zostać Czempionką. Obiecały sobie nawzajem, że będą realizować swoje cele i dlatego Zoey patrzyła z góry na ludzi, którzy robili obie te rzeczy, ponieważ myślała, że ​​nie traktują ich poważnie.

Twarde zachowanie Zoey sugeruje, że jest chłopczycą. Widać to dalej po jej krótkiej fryzurze i wyborze strojów Pokazowych, które są stylizowanymi garniturami, a nie sukienkami.

Pokémony

Ta lista dotyczy znanych Pokémonów Zoey w anime:

Przy sobie

Glameow
Glameow Zoey
Główny artykuł: Glameow Zoey

Glameow jest głównym Pokémonem Zoey. Pierwszy raz był zauważony w Koordynatorzy przypuszczają atak gdy podszedł do Dawn z jej zgubionym chokerem na swoim ogonie. W następnym odcinku został użyty w Pokazie Jubilife, i zdołał wyeliminować Aipoma Asha, Buneary Dawn, i pożyczonego przez Jessie Carnivine'a, umożliwiając Zoey zdobycie Wstążki Jubilife.

Zoey użyła ponownie Glameow w rundzie półfinałowej Pucharu Wallace'a przeciwko May i jej Beautifly. Jednakże przegrał z Beautifly, w wyniku czego Zoey odpadła z zawodów.

Był on kluczowym Pokémonem do zwycięstwa Zoey w finale Wielkiego Festiwalu Sinnoh przeciwko Dawn.

Debiut Koordynatorzy przypuszczają atak

Misdreavus → Mismagius
Misdreavus Zoey

Mismagius Zoey
Mismagius zadebiutował na początku Pokazu Jubilife w Koordynatorzy przypuszczają atak jako Misdreavus. Wywołał zadowolenie u publiki, wychodząc ze swojego Poké Balla, pokryty fioletową mgłą. Zamaskował się w mgle, zostawiając tylko widoczny jego cień, przez co wyglądał znacznie bardziej złowieszczo i przerażająco.

Misdreavus później był widziany w Porażki i zwycięstwa, w którym razem z Glameow poszukiwał kogoś by pomóc Zoey. Był też widziany jak pokonywał Mothima w Pucharze Wallace'a w Rywalizacja przyjaciół.

W Kiedy los zatacza koło... ujawniono, że ewoluowała w Mismagius od czasu Wallace Cup. Zoey wykorzystała ją wraz ze swoim Leafeonem przeciwko Nando w półfinałach Wielkiego Festiwalu Sinnoh, gdzie pomogła Zoey awansować do rundy finałowej.

Znane ruchy Mismagiusa to Rozdwojenie, Mylący Promień, Fala Szoku*, Radosna Pieśń, i Psychopromień.

Debiut Koordynatorzy przypuszczają atak

Shellos → Gastrodon
Gastrodon Zoey
Główny artykuł: Gastrodon Zoey

Zoey złapała Gastrodona jako Shellosa krótko po wydarzeniach z Polowanie na Buizela!. Po nieudanej próbie złapania Buizela, pozostała w okolicy, by znaleźć kolejnego Pokémona typu Wodnego. Shellos potem po raz pierwszy zadebiutował w Porażki i zwycięstwa. Był widziany na Pokazie Hearthome w Nie mów hop, Dawn.

W Zaczynamy pierwszą rundę!, okazało się, że ewoluował w Gastrodona, i został użyty przez Zoey w rundzie apelacyjnej, a później w pierwszej rundzie bitewnej Wielkiego Festiwalu, gdzie z łatwością pomógł jej przejść oba etapy.

Debiut Porażki i zwycięstwa

Finneon → Lumineon
Finneon Zoey

Lumineon Zoey
Lumineon jako Finneon po raz pierwszy się pojawił w Powitajmy bohaterów!. Zoey wysłała go na pole do na występ w rundzie apelacyjnej Pucharu Wallace'a, a jego występ był na tyle imponujący że zapewnić Zoey awans do następnej rundy.

W Zaczynamy pierwszą rundę!, okazało się, że ewoluował w Lumineona. Zoey użyła go wraz ze swoim Gastrodonem w rundzie apelacyjnej i pierwszej rundzie bitewnej, gdzie jego wdzięk i piękno z łatwością pomogły Zoey przejść oba etapy.

Znane ruchy Lumineona to Srebrny Wiatr, Samoobrona, Wodospad, i Wodny Krąg.

Debiut Powitajmy bohaterów!

Kirlia → Gallade
Kirlia Zoey

Gallade Zoey
Gallade pierwszy raz się pojawił w Podwójny trening, gdzie jako Kirlia razem z Leafeonem Zoey pokonał Cyndaquila Dawn i Mamoswine'a w bitwie treningowej.

Przed Wielkim Festiwalem, Zoey ewoluowała Kirlię w Gallade'a i wykorzystała go w ostatniej rundzie wraz z Glameow przeciwko Piplupowi i Togekiss Dawn, w której ledwo dał Zoey zwycięstwo.

Znane ruchy Gallade'a to Magiczny Liść, Psychokineza, Promień Sygnału, Psycho Cięcie, Taniec Mieczy, i Fala Próżni.

Debiut Podwójny trening

Leafeon
Leafeon Zoey
Leafeon pierwszy raz się pojawił w Podwójny trening, gdzie razem z Kirlią Zoey pokonał Cyndaquila Dawn i Mamoswine'a w bitwie treningowej.

Leafeon później pojawił się ponownie w Kiedy los zatacza koło... gdzie był użyty przez Zoey w półfinałach Wielkiego Festiwalu Sinnoh razem z jej Mismagiusiem, w którym walczyli przeciwko Lopunny i Kricketune'owi Nando. Choć Leafeon został osłabiony przez Brzęczenie Kricketune'a, ostatecznie był w stanie kontratakować dzięki niesamowitej kombinacji ruchów Powietrznego Asa-Psychofali co pozwoliło Leafeonowi wykształcić skrzydła i uderzyć Ostrzem Liścia. Chociaż była to trudna walka, Leafeon i Mismagius byli w stanie zapewnić Zoey jej miejsce w finale.

Znane ruchy Leafeona to Magiczny Liść, Ostrze Liścia, Rozdwojenie, Kula Energii, i Powietrzny As.

Debiut Podwójny trening

Tymczasowo

Chimchar
Chimchar Zoey
Zoey użyła Chimchara, kiedy była jeszcze młoda w Szkole Trenerów Snowpoint, jak pokazano w retrospekcji w Klasowy trening. Nie wiadomo czy rzeczywiście należał do nie czy był jednym z wielu Pokémonów używanych przez młodzież w Szkole Trenerów.
Debiut Klasowy trening

Pokazy

Wstążki Zoey w Klasowy trening

Zoey trzymający Puchar Pokazów

Wstążki Sinnoh

Ta lista dotyczy Wstążek, jakie Zoey uzyskała w regionie Sinnoh:

Ranking Wielkiego Festiwalu

Zoey uczestniczyła w następujących turniejach Wielkiego Festiwalu:

Inne osiągnięcia

Zoey uczestniczyła w następujących Pokazach Pokémonów:

Stroje

Aktorzy głosowi

Język Aktor głosowy
Japoński 早水リサ Risa Hayamizu
Angielski Emily Williams
Holenderski Hetty Heyting
Niemiecki Gabrielle Pietermann
Włoski Cinzia Massironi (DP011-DP049)
Loretta Di Pisa (DP055-obecnie)
Polski Katarzyna Pysiak-Owczarz (DP011-DP049, DP126-obecnie)
Monika Wierzbicka (DP055-DP093)
Hiszpański Ameryka Łacińska María Fernanda Morales (DP011-DP049, DP174-DP177)
Marisol Romero (DP055-DP093)
Carla Castañeda (DP126-DP128)
Angélica Villa (DP155)
Hiszpania María del Mar Jorcano

Grafika

Zoey concept art 1.png Zoey concept art 2.png Zoey concept art 3.png
Grafika koncepcyjna z Pokémon Seria: Diament i Perła

Ciekawostki

Powiązane artykuły

  • Odcinki skupione na Zoey

Advertisement