FANDOM

Gra iconAnime iconManga icon

Zespół Rocket (Japoński: ロケット団 Rocket-dan, dosłownie Rocket Gang, w pl. dubbingu Zespół R) jest wrogim zespołem, dążący do zła i eksploatacji Pokémonów. Działają na terenach regionów Kanto i Johto, jak i również na Wyspach Sevii gdzie się znajduje mały posterunek.

Choć ich głównym celem jest kradzież lub łapanie rzadkich i silnych Pokémonów, a następnie sprzedawanie ich, to także fundują i przeprowadzają okrutne eksperymenty badawcze na Pokémonach. Czasem to nawet doprowadziło do śmierci pewnego Pokémona. Ich przysięga, jaka jest umieszczona na ścianie jednej z ich wielu baz, głosi "Kradnij Pokémony dla zysku. Używaj Pokémonów dla zysku. Wszystkie Pokémony istnieją dla chwały Zespołu Rocket." Ich ostatecznym celem jest przejęcie kontroli nad światem przy użyciu Pokémonów.

W grach

W anime

Główny artykuł: Zespół R (anime)

W mandze

Główny artykuł: Zespół Rocket (Adventures)

Ciekawostki

  • Podczas wydarzeń na Aloli w grach Pokemon Ultra Sun i Ultra Moon (USUM) poznajemy organizację przestępczą o nazwie Pryzmo Zespół R (ang. Team Rainbow Rocket). Składa się ona z członków złowieszczych organizacji z poprzednich regionów, którymi dowodzi sam Giovanni. Nie dołączył do nich Zespół Czaszka (którego lider, Guzma pomaga graczowi) oraz Fundacja Aether (Lusamine została przez nich porwana) z wyjątkiem Faby, który zdradził Fundację.

Szablon:Pokemony Zespołu Rocket

Wrogie zespoły
Zespół RocketZespół AquaZespół MagmaZespół GalacticZespół PlazmaZespół FlaraZespół Czacha
Zespół SnagemCipherBrygada Go-RockZespół Ciemne SłońceZespół DebonairówŁupieżcy Pokémonów