Pokémon Wiki
Advertisement

Zekrom (jap ゼクロム Zekrom) jest Legendarnym Pokémonem dwu-typu Smoczego/Elektrycznego, wprowadzonym w Generacji V.

Nie wiadomo czy ewoluuje w lub z innego Pokémona.

Zekrom jest maskotką gry Pokémon White, pojawiającą na okładce.

Razem z Reshiramem i Kyuremem jest członkiem Tria Tao, który istnieje w legendach regionu Unovy.

Zekrom łączy się z Kyuremem przy użyciu Łącznika DNA, by stać się Czarnym Kyuremem.

Biologia

Zekrom w trybie Przeładowania

Zekrom to czarny dwunożny Pokémon przypominający smoka lub dinozaura, z ciemnymi plamami na różnych częściach ciała. Ma czerwone twardówki, białe tęczówki i czarne źrenice, a także mały występ podobny do rogu na końcu pyska. Na głowie ma grzbiet przypominający chmurę burzową, zakończony jasnoniebieskim zabarwieniem. Po otwarciu pyska widać sześć par spiczastych zębów, dwie w górnej szczęce i cztery w dolnej. U nasady szyi znajduje się czarny, przypominający ćwieki element, a na szczycie ramion są podobne, większe elementy przypominające wyściółkę zbroi. Podstawy jego skrzydeł również mają taką wyściółkę i wachlarzowaty, rozłożony, pozornie błono-kształtny element z małym "skrzydłowym kolcem" na jednej krawędzi. Niższa długość ramion Zekroma zmienia się w rozłożyste, pozornie sieciowe, formacje przypominające nieco rękawice baseballowe, z trzema pazurami, ciemne dłonie na spodniej stronie. Przednia część talii Zekroma jest koloru czarnego, a brzuch i uda mają cienkie prążki na całej długości. Jego kolana są czarne, podobnie jak przednie części stóp o trzech pazurach i szpiczaste pięty. Kiedy jego emocje rosną, wkracza w tryb Przeładowania, a jego ogon świeci się niebieskim światłem.

Ogon Zekroma składa się z dużej, okrągłej, stożkowej i kolczastej formacji, podobnej do generatora elektryczności, z czarną częścią wewnętrzną i pasmami na końcu części zewnętrznej. Ten ogon wytwarza energię do swoich ataków i emituje pole antygrawitacyjne, pozwalając Zekromowi latać w powietrzu przy minimalnym wpływie oporu aerodynamicznego i grawitacji. Może spowodować kilka burz na jednym obszarze i zwykle ukrywa się w chmurach burzowych. W micie Unovy o bliźniaczych bohaterach Zekrom stanął po stronie młodszego brata, który szukał ideałów. Według jednego z mitów Zekrom używa swojej błyskawicy, aby unicestwić królestwa ludzi, którzy utracili prawość w swoich sercach. Jest to gatunek bezpłciowy. Jest to jedyny Pokémon, który może nauczyć się Szturmu Gromu, chociaż jest powszechniej przynależny ruchowi Fuzja Pioruna.

W anime

W głównej serii

Zekrom w anime

Główne występy

Zekrom (film 14)

Zekrom pojawił się w Biel—Victini i Zekrom i Czerń—Victini i Reshiram. W pierwszym filmie jest kontrolowany przez Damona, podczas gdy w tym drugim jest kontrolowany przez Asha. Wraz z Reshiramem Zekrom może mówić poprzez telepatię.

Zekrom (powtarzający)

Zekrom zadebiutował na krótko w sekwencji czołówki w W cieniu Zekroma!. Później pojawił się w pełni, kiedy to ukrywał się w mrocznej chmurze burzowej. Wystrzelił ładunek elektryczny w Pikachu, co uniemożliwiło mu korzystanie ze swoich Elektrycznych mocy. Nie dowiedziano się o tym do czasu pierwszej walki Asha z Tripem, w której Ash przegrał dzięki tej tymczasowej stracie.

W Wejście Iris i Axew!, Zekrom pojawił się ponownie, tworząc burzę. Burza znowu uderzyła w Pikachu, przywracając mu utracone Elektryczne moce.

Zekrom występował parę razy w retrospekcjach podczas serii Pokémon Seria: Czerń i Biel.

Jego jedyny znany ruch to Piorun.

W mandze

Główny artykuł: Trio Tao (Adventures)

Zekrom w mandze Pokémon Adventures

Dane w grach

Wpisy w Pokédexie

Gra Wpis z Pokédexa
Ten Pokémon był niedostępny przed Generacją V.
Black Ukrywając się w błyskawicznych chmurach, leci po regionie Unova. Wytwarza elektryczność w ogonie.
White Ten Pokémon pojawia się w legendach. W ogonie ma gigantyczny generator, który wytwarza prąd.
Black 2 Ten legendarny Pokémon może spalić świat błyskawicą. Pomaga tym, którzy chcą zbudować idealny świat.
White 2
X Ten legendarny Pokémon może spalić świat błyskawicą. Pomaga tym, którzy chcą zbudować idealny świat.
Y Ukrywając się w błyskawicznych chmurach, leci po regionie Unova. Wytwarza elektryczność w ogonie.
Omega Ruby Ten legendarny Pokémon może spalić świat błyskawicą. Pomaga tym, którzy chcą zbudować idealny świat.
Alpha Sapphire Ukrywając się w błyskawicznych chmurach, leci po regionie Unova. Wytwarza elektryczność w ogonie.
Sword Kiedy wewnętrzna część ogona obraca się jak silnik, Zekrom może wytworzyć wiele błyskawic, aby zniszczyć otoczenie.
Shield Mitologia mówi nam, że jeśli ludzie utracą prawość w swoich sercach, ich królestwa zostaną zniszczone przez błyskawicę Zekroma.

Lokalizacje w grze

Gra Lokalizacja
Black Wymiana, Event
White Zamek N'a lub Spiralna Wieża Smoka* (Tylko jeden)
Black 2 Spiralna Wieża Smoka (Tylko jeden)
White 2 Wymiana
X Wymiana
Y
Omega Ruby Wymiana
Alpha Sapphire Sławna Jaskinia (Tylko jeden, wymagany Pokémon na Poziomie 100 w drużynie gracza)
Sun Wymiana
Moon
Ultra Sun Wymiana
Ultra Moon Dzicz Ultra Przestrzeni (Skalny Świat) (Tylko jeden)
Let's Go Eevee
Sword WymianaWersja 1.3.0+
Shield
Edycja Rozszerzona Shield Max-Pieczara (Przygoda Dynamax) (Tylko jeden)

W pobocznych grach

Gra Lokalizacja
Conquest Violight (specjalny)
MD GTI Obsydianowa Krawędź*
Super MD Podniebne Ruiny

W eventach

Gry Event Język Lokalizacja Poziom Czas wydania
B Zekrom Asha japoński Japonia 100 9 lipca, 2011
16 lipca - 30 września, 2011
B Zekrom Asha koreański Korea Południowa 100 22 grudnia, 2011 - 29 lutego, 2012
B Dutch Spring 2012 Zekrom angielski Holandia 100 18 lutego, 2012
B Spring 2012 Zekrom angielski Wi-Fi 100 10 marca - 8 kwietnia, 2012
B Spring 2012 Zekrom francuski Wi-Fi 100 10 marca - 25 marca, 2012
B Spring 2012 Zekrom niemiecki Wi-Fi 100 10 marca - 8 kwietnia, 2012
B Spring 2012 Zekrom włoski Wi-Fi 100 10 marca - 8 kwietnia, 2012
B Spring 2012 Zekrom hiszpański Wi-Fi 100 10 marca - 8 kwietnia, 2012
S Legendary Pokémon Celebration Zekrom Region PAL Nintendo Network 60 5 października - 21 października, 2018
US Legendary Pokémon Celebration Reshiram Region PAL Nintendo Network 100 5 października - 21 października, 2018
S Legendary Pokémon Celebration Zekrom Region tajwański Nintendo Network 60 5 października - 21 października, 2018
US Legendary Pokémon Celebration Zekrom Region tajwański Nintendo Network 100 5 października - 21 października, 2018
S Legendary Pokémon Celebration Zekrom Region amerykański Online 60 12 października - 28 stycznia, 2019
US Legendary Pokémon Celebration Zekrom Region amerykański Online 100 12 października - 28 stycznia, 2019
US Korean League Final Season Zekrom Każdy Korea Południowa 100 8 czerwca - 9 czerwca, 2019

Trzymane przedmioty

Gra Trzymane przedmioty
Eventy* Dragon Gem Smoczy Klejnot (100%) Gold Bottle Cap Złoty Kapsel (100%)

Statystyki

Podstawowe statystyki

Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
100
160 - 207 310 - 404
A:
150
139 - 222 274 - 438
O:
120
112 - 189 220 - 372
120
112 - 189 220 - 372
100
94 - 167 184 - 328
S:
90
85 - 156 166 - 306
Suma:
680
Inne Pokémony z tą sumą

Efektywność typów

normalny
walczący
latający ½×
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy ½×
ognisty ½×
wodny ½×
trawiasty ½×
elektryczny ¼×
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
latający ½×
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy ½×
ognisty ½×
wodny ½×
trawiasty ½×
elektryczny ¼×
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
lodowy ½×
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy ½×
ognisty ½×
wodny ½×
trawiasty ½×
elektryczny ¼×
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
latający ½×
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy ½×
ognisty ½×
wodny ½×
trawiasty ½×
elektryczny ¼×
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy

Lista ruchów

Główny artykuł: Zekrom/Lista ruchów w poprzednich generacjach

Poprzez poziom

Poprzez TM/TR

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczanie

Specjalne ruchy

Ewolucja

Zekrom.png
Niewyewoluowany
Zekrom
smoczyelektryczny

Sprite'y

Sword Shield
644 VIII.png 644 s VIII.png
Normalny Lśniący

Ciekawostki

  • W grach przed Pokémon Omega Ruby i Alpha Sapphire Zekrom miał wskaźnik złapania wynoszący 45. Prawdopodobnie jest to związane z faktem, że Reshiram musi zostać złapany aby kontynuować fabułę w Pokémon Black i White.
  • Zekrom został po raz pierwszy ujawniony równocześnie z Reshiramem na oficjalnych angielskich i japońskich stronach internetowych Pokémon 28 maja 2010 roku. To czyni ich pierwszymi dwoma Pokémonami ujawnionymi jednocześnie na całym świecie.
  • Zekrom ma najwyższy podstawowy Atak i sumę podstawowych statystyk ze wszystkich Pokémonów typu Elektrycznego.
  • Zekrom jest najcięższym Pokémonem wprowadzonym w Generacji V oraz najcięższym Pokémonem typu Elektrycznego.
  • Zekrom jest ulubionym Pokémonem Kena Sugimori z Pokémon Black i White.[1]

Pochodzenie

Zekrom i jego odpowiednik Reshiram są oparci na koncepcji yin i yang w Taoiźmie, do której bezpośrednio odnosi się japońska nazwa gatunku Zekroma: Pokémon Czarny Yin. Według Kena Sugimori, Zekrom został zaprojektowany tak, aby był mocniejszy i bardziej męski, by kontrastować z lekkim, przewiewnym i kobiecym designem Reshirama. Podczas gdy projekt czerni pasuje do nazwy gatunków yin Zekroma (yin charakteryzuje się mrokiem), jego męski design kontrastuje z yin (yin jest określany jako kobiecy). Ogon Zekroma, centralny punkt jego konstrukcji, oparty jest na turbinie elektrycznej.[2] Dodatkowo Zekrom ma bardziej mechaniczny, sztuczny wygląd, kontrastujący z organicznym wyglądem Reshirama.

Pod względem wyglądu przypomina nieco średniej wielkości lub dużego dinozaura-teropoda, takiego jak Allozaur lub Tyranozaur i smoka europejskiego. Grzebień na jego głowie wydaje się być wzorowany na burzowej chmurze. Mitologia o tym, jak powstali Zekrom i Reshiram, dotycząca walk między dwoma braćmi, również ma pewne podobieństwa do Romulusa i Remusa lub Kaina i Abla. Istnieje również pewne podobieństwo do zoroastryjskiej wiary w dwa równie potężne bóstwa, jedno reprezentujące światło i prawdę, a drugie reprezentujące kłamstwa i ciemność. W tym przypadku Zekrom może przypominać Angrę Mainyu, w przeciwieństwie do Reshirama przypominającego Ahurę Mazdę, chociaż Zekrom nie jest zły; jest to raczej równie potężny przeciwny Legendarny Pokémon.

Etymologia

Zekrom pochodzi od 黒 kuro (czarny). Ken Sugimori stwierdził też, że użyto Ze ponieważ dźwięk był bardziej twardszy i silniejszy, niż Re Reshirama, a Zekrom jest "potężną, silną postacią."[3]

Powiązane artykuły

Notki

Reshiram #643: Reshiram
Pokémony
#645: Landorus Landorus