FANDOM

[[Category:Pokémony z grupy hodowli "{{{egggroup1}}}"]]

Yungoos (jap.ヤングース Yangūsu) - Pokémon typu Normal wprowadzony w generacji VII.

Biologia

Specjalne umiejętności

Niektóre Yungoosy mają Umiejętność, jakiej żaden inny Pokemon jak dotąd nie miał. Ta umiejętność nazywa się Stakeout i zadaje podwójne obrażenia każdemu, kto wchodzi na pole walki w środku walki.Posiada silne szczęki aby przegryzać najtwardsze materiały.

Zachowanie

Yungoos uwielbia jeść i nigdy nie ma dość. Główną częścią jego długiego ciała jest jego żołądek. Szybko trawi jedzenie, dlatego ciągle jest głodny. Każdy Yungoos sam wybiera sobie trasę na której poszukuje pożywienia. Gdy się zmęczy pójdzie spać, niezależnie co się stanie. Prawdopodobnie wybierają spokojne trasy, aby nie martwić się o bezpieczeństwo w czasie snu. Yungoosy nie pochodzą z regionu Alola. Zostały przywiezione, aby pomóc walczyć z nadmierną populacją niektórych gatunków Pokemonów, dlatego teraz są często widziane w Aloli. Odkąd Pokémon stał się popularny w Aloli, łatwo go złapać, jednak ten Pokémon ma złośliwy temperament, kiedy jest głodny i wymaga sporej ilości jedzenia.

Ewolucja

Yungoos ewoluuje w Gumshoosa na poziomie 20 w dzień. Gumshoos nie ewoluuje w żadnego innego Pokémona.

Yungoos
Yungoos
normalny
Poziom 20 (dzień) Gumshoos
Gumshoos
normalny

Opisy w Pokédexie

Lokalizacje

Trzymane przedmioty

Statystyki

Efektywność typów

Ruchy

Poprzez poziom

Poprzez TM/HM

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczenie

W anime

W mandze

W TCG

Osobny artykuł: Yungoos (TCG)

Ciekawostki

Pochodzenie

  • Yungoos jest wzorowany na manguście, takiej jak mangusta mała, która została sprowadzona na Hawaje, aby przeciwdziałać problemom szczurów w plantacjach trzciny cukrowej.

Etymologia

  • Jego nazwa jest kombinacją wyrazów young (młody) lub ヤンキー yankī (pewien styl nieletnich przestępców) oraz mongoose (mangusta).

Przypisy