FANDOM

Wobbuffet (jap: ソーナンス Sonans) jest Pokémonem typu Psychicznego, wprowadzonym w Generacji II.

Ewoluuje z Wynauta, począwszy od poziomu 15.

Biologia

Wobbuffet to wysoki, cyjanowy Pokémon o miękkim ciele. Oczy zwykle wydają się zmarszczone i ma postrzępioną górną wargę. Samica Wobbuffeta ma czerwone usta na ustach, które przypominają szminkę, podczas gdy samiec nie ma. Ma płaskie ramiona, które są szersze na końcu i cztery krótkie nogi u podstawy ciała. Na czarnym ogonie znajdują się dwie plamki. W serii Pokémon Stadium odkryto, że jego plamki oczne potrafią mrugać i rozglądać się, używając ogona. Wobbuffet bardzo chroni swój ogon do tego stopnia, że ​​nagle stanie się nietypowo agresywny, jeśli ogon zostanie zaatakowany.

Wobbuffet jest zwykle łagodnym Pokémonem, który nigdy nie atakuje pierwszy. Jednak gdy zostanie zaatakowany, napompuje swoje ciało i zainicjuje kontratak. Kiedy dwóch lub więcej takich Pokémonów się spotka, będą próbowali wygrać ze sobą w bitwie o wytrzymałość. Ponieważ jednak żaden z nich nie jest w stanie zaatakować, mogą konkurować, aby zobaczyć, kto przetrwa bez jedzenia. Ze względu na nadopiekuńczy charakter w odniesieniu do ogona i nienawiści do światła Wobbuffet żyje w ciemnych jaskiniach.

W anime

Wobbuffet Jessie

Jessie posiada Wobbuffeta, który nieustannie wydostaje się ze swojego Pokéballa, często powodując kłopoty. Pojawił się w prawie każdym odcinku od kiedy Jessie przypadkowo wymieniła go za swojego Lickitunga w odcinku Handlowe Sztuczki.

W odcinku Święto Wobbuffetów pokazane zostało miasto, w którym każda osoba miała Wobbuffeta.

W odcinku Na rozstaju dróg! Tu się rozstaniemy! pojawił się żeński Wobbuffet należący do Doktora White'a.

W mandze

Dane w grach

Występy NPC

Wpisy w Pokédexie

Gra Wpis z Pokédexa
Ten Pokémon był niedostępny przed Generacją II.
Gold Nienawidzi światła i szoku. Jeśli zostanie zaatakowany, nadyma swoje ciało, aby napompować swój kontratak.
Silver Aby ukryć swój smukły czarny ogon, żyje spokojnie w ciemności. Nigdy nie atakuje pierwszy.
Crystal Aby ukryć czarny ogon, żyje w ciemnej jaskini i porusza się tylko w nocy.
Ruby Jeśli dwóch lub więcej Wobbuffetów się spotka, staną się konkurencyjni i spróbują przewyższyć wytrzymałość drugiego. Mogą jednak próbować przekonać się, który najdłużej wytrzyma bez jedzenia. Trenerzy muszą wystrzegać się tego nawyku.
Sapphire Wobbuffet może tylko znosić ataki - on sam nie atakuje. Nie wytrzyma jednak ataku na swój ogon. Kiedy tak się stanie, Pokémon spróbuje zabrać wroga ze sobą za pomocą Więzi Losu.
Emerald Zazwyczaj posłuszny Wobbuffet atakuje gwałtownie, jeśli zostanie zaatakowany jego czarny ogon. Legowisko kryje się w jaskiniach, gdzie czeka na zapadnięcie zmroku.
FireRed Aby ukryć swój smukły czarny ogon, żyje spokojnie w ciemności. Nigdy nie atakuje pierwszy.
LeafGreen Nienawidzi światła i szoku. Jeśli zostanie zaatakowany, nadyma swoje ciało, aby napompować swój kontratak.
Diamond Desperacko próbuje ukryć swój czarny ogon. Mówi się, że to dowód, że ogon kryje tajemnicę.
Pearl
Platinum
HeartGold Nienawidzi światła i szoku. Jeśli zostanie zaatakowany, nadyma swoje ciało, aby napompować swój kontratak.
SoulSilver Aby ukryć swój smukły czarny ogon, żyje spokojnie w ciemności. Nigdy nie atakuje pierwszy.
Black Desperacko próbuje ukryć swój czarny ogon. Mówi się, że to dowód, że ogon kryje tajemnicę.
White
Black 2 Desperacko próbuje ukryć swój czarny ogon. Mówi się, że to dowód, że ogon kryje tajemnicę.
White 2
X Nienawidzi światła i szoku. Jeśli zostanie zaatakowany, nadyma swoje ciało, aby wzmocnić swój kontratak.
Y Aby ukryć swój smukły czarny ogon, żyje spokojnie w ciemności. Nigdy nie atakuje pierwszy.
Omega Ruby Jeśli dwóch lub więcej Wobbuffetów się spotka, staną się konkurencyjni i spróbują przewyższyć się w wytrzymałości. Mogą jednak próbować przekonać się, który najdłużej wytrzyma bez jedzenia. Trenerzy muszą wystrzegać się tego nawyku.
Alpha Sapphire Wobbuffet może tylko znosić ataki - on sam nie atakuje. Nie wytrzyma jednak ataku na swój ogon. Kiedy tak się stanie, Pokémon spróbuje zabrać wroga ze sobą za pomocą Więzi Losu.
Sword Nienawidzi światła i szoku. Jeśli zostanie zaatakowany, nadyma swoje ciało, aby napompować swój kontratak.
Shield Aby ukryć swój smukły czarny ogon, żyje spokojnie w ciemności. Nigdy nie atakuje pierwszy.

Lokalizacje w grze

Gra Lokalizacja
Gold Mroczna Jaskinia
Silver
Crystal Mroczna Jaskinia, Kącik Gier Goldenrod
Ruby Strefa Safari
Sapphire
Emerald Strefa Safari
FireRed Jaskinia Cerulean, Dolina Ruin
LeafGreen
Colosseum Wymiana
XD Wymiana
Diamond Jezioro Prawdy, Jezioro Ostrości, Jezioro Waleczności (Poké Radar)
Pearl
Platinum Jezioro Prawdy, Jezioro Waleczności (Poké Radar)
HeartGold Jaskinia Cerulean, Mroczna Jaskinia (Od strony Blackthorn), Strefa Safari
SoulSilver
Pal Park Ląd
Pokéwalker Głośny Las
Black Ewoluowanie Wynauta
White
Black 2 Wymiana z Curtisem lub Yancy w Mieście Nimbasa
White 2
Dream World Straszliwa Posiadłość
X Lustrzana Jaskinia, Przyjacielskie Safari (Psychiczne)
Y
Omega Ruby Strefa Safari (Strefa 2, długa trawa)
Alpha Sapphire
Sun Pokémon Bank
Moon
Ultra Sun Pokémon Bank
Ultra Moon
Let's Go Eevee
Sword Trasa 5, Brzeg Rzeki Motostoke, Mostowe Pole, Pyliste Zagłębie, Wzgórza Hammerlocke, Jezioro Oburzenia
Brzeg Rzeki Motostoke, Kamienna Dzicz, Wzgórza Hammerlocke (DynaMaxowe Walki)
Shield

W pobocznych grach

Gra Lokalizacja
MD Red Ewoluowanie Wynauta
MD Blue
Ranger Jaskinia Panula
MD Time Morski Kurort (1F-19F)
MD Darkness
MD Sky Morski Kurort (1F-19F)
MD Stormy Ewoluowanie Wynauta
Ranger: GS Góra Latolato, Świątynia Mroku

W eventach

Gry Event Język/Region Lokalizacja Poziom Czas wydania
GSC Gotta Catch 'Em All Station! Mimic Wobbuffet angielski Stany Zjednoczone 5 31 stycznia - 6 lutego, 2003
RSEFRLG Pokémon Sunday Wobbuffet japoński Japonia 5 17 lipca - 21 sierpnia, 2005
RSEFRLG Gather More Pokémon! Sixth Campaign Wobbuffet japoński Japonia 10 22 kwietnia - 8 maja, 2006
XY Nuketta Wobbuffet Każdy Japonia 10 15 grudnia, 2013 - 16 lutego, 2014
XY Wobbuffet Jessie Każdy Włochu 15 21 czerwca - 22 czerwca, 2014

Trzymane przedmioty

Gra Trzymane przedmioty
Eventy* Bag Fab Mail Sprite Cudowny List (100%)

Statystyki

Podstawowe statystyki

Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
190
250 - 297 490 - 584
A:
33
34 - 93 63 - 181
O:
58
56 - 121 108 - 236
33
34 - 93 63 - 181
58
56 - 121 108 - 236
S:
33
34 - 93 63 - 181
Suma:
405
Inne Pokémony z tą sumą

Statystyki Pokéathlonu

Szybkość
1/2
Moc
3/4 ★★★
Talent
3/5 ★★★☆☆
Upór
5/5 ★★★★★
Skoczność
2/3 ★★
Suma
14/19 ★★

Efektywność typów

normalny
walczący ½×
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny ½×
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący ½×
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny ½×
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący ½×
lodowy
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny ½×
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący ½×
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny ½×
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy

Lista ruchów

Główny artykuł: Wobbuffet/Lista ruchów w poprzednich generacjach

Poprzez poziom

Poprzez TM/HM

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczanie

Specjalne ruchy

Ewolucja

Wynaut
Niewyewoluowany
Wynaut
psychiczny
Bag Rare Candy Sprite
Poziom 15

Bag Lax Incense Sprite
Rozmnażanie
trzymając Kadzidło Spokoju

Wobbuffet
Pierwsza ewolucja
Wobbuffet
psychiczny

Sprite'y

Ciekawostki

  • Wobbuffet ma najwyższe podstawowe HP ze wszystkich Psychicznych Pokémonów.
  • Wobbuffet jest jednym z czternastu Pokémonów, które mogą uzyskać zagraniczne wpisy Pokédexa w Pokémon Diamond i Pearl.
  • Jeśli przeciwnik nie zaatakuje Wobbuffeta, Wobbuffet nie zrani przeciwnika za wyjątkiem Szamotaniny (która sama w sobie jest niedostępna, chyba że Wobbuffetowi skończą się ruchy) albo poprzez użycie Ruchu-Z lub ruchu Dynamax.
  • Wobbuffet został zbanowany w wielu nieoficjalnych turniejów do Generacji V, ze względu na jego unikalny zestaw ruchów i Zdolność Ogona Cienia, gdyż czyniło go to dość trudnym do skontrowania.[1]
  • Wobbuffet został zaprojektowany przez Hironobu Yoshidę.

Pochodzenie

Wobbuffet najwyraźniej jest oparty na worku treningowym; to znaczy, kiedy zostanie trafiony, odbija się. Alternatywnie, może być oparty na koncepcji Karmy, ponieważ może zadawać obrażenia tylko wtedy, gdy zostanie zaatakowany jako pierwszy. Wobbuffet może być również oparty na lalce Okiagari-koboshi, tradycyjnej lalce japońskiej ze ściśniętymi oczami, która po przewróceniu stoi pionowo.

Biorąc pod uwagę, że Wobbuffet często dotyka ręką swoje czoło, może być również oparty na japońskim komiku 林家三平 Sanpei Hayashiya, który był znany z wielokrotnie dotykania dłonią w czoło podczas mówienia jednego ze swoich znanych wierszy, そうなんす、奥さん sō nansu, okusan, "Tak już jest, ma'am."

Etymologia

Wobbuffet jest kombinacją wobble i buffet (wielokrotnie uderzać), co nawiązuje do jego kształtu przypominającego worek treningowy.

Sonans może pochodzić od wyrażenia そうなんす sō na-n-su, co z grubsza oznacza, "Tak już jest." To wyrażenie może nawiązywać z jego pre-ewolucją, Wynautem, którego japońskie imię, Sohnano, jest niemal homofoniczne z frazą そうなの sō na no, oznaczającą, "Naprawdę?" Razem tworzą potencjalną wieczystą rozmowę, "Naprawdę?" po czym następuje, "Tak już jest," i tak dalej, jak można do zauważyć w krótkim odcinku Obóz Pikachu.

Nazwy Pokémonów w tej rodzinie w innych językach, ze względu na fakt iż zostali wprowadzeni w różnych generacjach, nie zawierają tej gry słów.

Powiązane artykuły

201MS #201: Unown
Pokémony
#203: Girafarig 203MS