Pokémon Wiki
Ta strona opisuje napoju dla Pokémonów. Jeśli szukasz przedmiotów reprezentujących napoje w prawdziwym świecie, zerknij na Napój.

Witaminy w anime

Witaminy są rodzajem przedmiotów z grach Pokémon. Są one używane do zwiększenia statystyk, Punktów Mocy lub poziomu Pokémona Trenera. Większość witamin jest nazwana na podstawie prawdziwych minerałów i związków organicznych ważnych dla zdrowia organizmu.

Efekt

We wszystkich grach z rdzennej serii, począwszy od Generacji III, witaminy, które wpływają na statystyki, zwiększają EV Pokémona dla danej statystyki o 10 punktów EV, ale nie mogą zwiększyć całkowitych EV powyżej maksymalnej wartości 510. Pomiędzy Generacjami III i VII witaminy również będą miały brak wpływu na indywidualną statystykę, która ma już 100 lub więcej EV. Przed Generacją III wartości wysiłku opierały się na systemie doświadczenia statystycznego, a witaminy zwiększały statystykę o 2560 punktów EV, ale mogły być używane tylko do momentu, gdy statystyka osiągnęła 25600 EV.

Dwa witaminy podnoszące PP podnoszą maksymalne PP jednego z ruchów Pokémona w przyrostach piątych jego podstawowego PP, aż do 8/5 jego podstawowego PP.

Począwszy od Generacji III wszystkie witaminy zwiększają również przyjaźń Pokémona, na którym są one używane.

Nabycie

Rodzaje witamin

Nazwa Debiut w
Gen.
Efekt
Wzrost HP Wzorst HP I Dodaje 10 EVów HP za każde użycie danemu Pokémonowi, aż będzie mieć 252.
Białko Białko I Dodaje 10 EVów Ataku za każde użycie danemu Pokémonowi, aż będzie mieć 252.
Żelazo Żelazo I Dodaje 10 EVów Obrony za każde użycie danemu Pokémonowi, aż będzie mieć 252.
Wapń Wapń I Dodaje 10 EVów Specjalnego Ataku za każde użycie danemu Pokémonowi, aż będzie mieć 252.
Cynk Cynk III Dodaje 10 EVów Specjalnej Obrony za każde użycie danemu Pokémonowi, aż będzie mieć 252.
Węglowodany Węglowodany I Dodaje 10 EVów Szybkości za każde użycie danemu Pokémonowi, aż będzie mieć 252.
Wzrost PP Wzrost PP I Podnosi PP wybranego ruchu o 1/5 podstawowego PP ruchu, aż 3 Wzrosty PP lub jeden Maks. PP zostanie użyty na ruch Pokémona.
Maks. PP Maks. PP III Podnosi PP wybranego ruchu do 8/5 podstawowego PP ruchu, ale może być użyty tylko raz na ruch danego Pokémona.
Wszystkie szczegóły są zgodne z grami Generacji VIII. Aby uzyskać szczegółowe informacje, które zmieniły się między generacjami, zobacz stronę dotyczącą poszczególnego przedmiotu.

Grafika

To jest grafika przedmiotów, jakie są widziane w Pokémon Dream World.

Dream HP Up Sprite.png Dream Protein Sprite.png Dream Iron Sprite.png Dream Carbos Sprite.png
Wzrost HP Białko Żelazo Węglowodany
Dream Calcium Sprite.png Dream Zinc Sprite.png Dream PP Up Sprite.png Dream PP Max Sprite.png
Wapń Cynk Wzrost PP Maks. PP

Ciekawostki