Pokémon Wiki
Advertisement

Wishiwashi (jap: ヨワシ Yowashi) jest Pokémonem typu Wodnego, wprowadzonym w Generacji VII.

Chociaż nie wiadomo czy ewoluuje w lub z innego Pokémona, Wishiwashi potrafi zmieniać formę dzięki swojej Zdolności Ławicy, jeśli osiągnął poziom 20.

Biologia

Wishiwashi to podobny do ryby Pokémon. Chociaż pojedynczy Wishiwashi jest mały i słaby, mieszkańcy Aloli wciąż się go boją i nazywają go "demonem morza". Dzieje się tak z powodu potężnej Formy Ławicy Wishiwashi, utworzonej, gdy Wishiwashi jest w niebezpieczeństwie i wzywa swoich przyjaciół, świecąc oczami jako sygnałem SOS na odległość prawie 25 mil (40 kilometrów).[1][2] Wishawashi ma wielu naturalnych drapieżników, w tym też Dewgonga, Wailmera, Wailorda, Wingulla i Pelippera. Jednakże, gdy przechodzi w Formę Ławicy, nawet Gyarados ucieka jak najdalej od niego.

W swojej Formie Solo Wishiwashi przypomina małą rybkę. Ma duże, jasnoniebieskie oczy z tęczówkami przypominającymi kałuże wody i ciemnoniebieskie powieki. Głowa i ogon są białe. Po obu stronach ciała znajduje się linia białych kształtów przypominających łzy, przy czym łza najbliższa głowy jest nieco większa. Górna połowa jego ciała jest ciemnoniebieska i ma krótką, zaokrągloną płetwę grzbietową. Dolna połowa jego ciała jest szara z dwoma płetwami piersiowymi. Ten malutki Pokémon jest zarówno najmniejszym jak i najlżejszym typem Wodnym.

W Formie Ławicy Wishiwashi przypomina dużą rybę z grubsza uformowaną z różnych mniejszych ryb o świecących oczach. Zaczynając od głowy, jego ciało jest podzielone na cztery pasma, z których każdy przyjmuje nieco ciemniejszy odcień niebieskiego. Pierścień jasnoniebieskich świecących plamek wyznacza przednią krawędź dwóch środkowych pasm. Środek jego "oczu" tworzy pojedyncza biała ryba ze świecącymi oczami dla źrenic. Wokół białej ryby znajduje się ciemnoniebieska wgłębienie, a na tylnej krawędzi "oka" znajduje się uniesiona biała strefa na powieki. Nad każdym okiem znajduje się pojedynczy, ciemnoniebieski kształt ryby. Usta Wishiwashi są szeroko otwarte, najwyraźniej niezdolne do całkowitego zamknięcia z powodu szczelin po obu stronach. Jego usta z przodu są pokryte świecącymi plamami, a wiele innych plam znajduje się wewnątrz pyska.

Po każdej stronie ciała Formy Ławicy, w drugim paśmie, znajduje się para ciemnoniebieskich wnęk w kształcie ryb. Wishiwashi jest w stanie wystrzelić z tego obszaru torpedy w kształcie ryb. Jego płetwy piersiowe są tego samego koloru co głowa i mają trzy palcowe występy. U podstawy każdego "palca" i u podstawy samych płetw znajdują się świecące plamy. Na czubku głowy znajdują się dwa krótkie wypustki w kształcie rybiego ogona, jeden za drugim. Dodatkowo Wishiwashi ma dużą płetwę grzbietową, która jest ciemniejsza wokół podstawy i ma dwa świecące punkty na końcu. Trzecia część jego ciała jest otoczona pierścieniem czterech płetw przypominających kolce. Trzy kolce otaczają czubek ogona, każdy z dwoma świecącymi kropkami u podstawy. Ciemne kształty ryb unoszą się swobodnie w niewielkiej odległości od końca każdego kolca, wszystkie z dwoma dodatkowymi kropkami na nich. Na końcu czubek jego ogona ma kształt zaokrąglonej łzy z pojedynczym punktem po każdej stronie.

W anime

W mandze

Dane w grach

Wpisy w Pokédexie

Gra Wpis z Pokédexa
Ten Pokémon był niedostępny przed Generacją VII.
Forma Solo
Sun Kiedy ma kłopoty, jego oczy nawilżają się i zaczynają świecić. Błyszczące światło przyciąga jego towarzyszy i razem stają przeciwko swoim wrogom.
Moon Jest okropnie słaby i wyjątkowo smaczny, więc każdy jest zawsze na wyciągnięcie ręki. Tak się składa, że ​​każdy, kto próbuje go prześladować, otrzymuje bolesną lekcję.
Ultra Sun Są słabi, więc poruszają się w ławicach. Jednak często można je zobaczyć same, po opuszczeniu ławicy.
Ultra Moon Kiedy jest w tarapatach, jego błyszczące oczy przyciągają innych swojego gatunku. Światło z jego oczu jest widoczne prawie 25 mil dalej.
Forma Ławicy
Sun Słabe Wishiwashi formują ławicę aby skoncentrować swoją moc. Ich zjednoczona siła sprawia, że ​​stają się demonami morza, których się boją ci z bliska i z daleka.
Moon Na samo ich pojawienie się nawet Gyarados ucieknie. Kiedy łączą siły aby użyć Wodnej Broni, jego siła przewyższą tą u Pompy Wodnej.
Ultra Sun Wishiwashi gromadzą się w tej formacji, by stawić czoła silnym wrogom. Szczyci się siłą, dzięki której zyskał miano "demona morza."
Ultra Moon Nazywany przez niektórych "demonem morza", kiedy Wishiwashi zostaje ranny w bitwie, a ich liczba maleje, stają się zwykłą ławicą.
Forma Solo
Sword Indywidualnie są niesamowicie słabi. Gromadząc się w ławicach, są w stanie stawić czoła przeciwnikom.
Shield Kiedy wyczuwa niebezpieczeństwo, łzawią mu oczy. Blask jego łez sygnalizuje innym Wishiwashi, by się zgromadziły.
Forma Ławicy
Sword Same w sobie są bardzo słabe. Ale kiedy Wishiwashi łączą swoją moc w ławicach, stają się demonami morza.
Shield W obliczu trudnych przeciwników tworzą formację. Ale jeśli zostaną ranni w bitwie, rozproszą się i znów staną się samotnikami.

Lokalizacje w grze

Gra Lokalizacja
Sun Trasy 7, 8, 9, 13, 14 i 15, Morze Melemele, Zatoka Kala'e, Wzgórze Strumienia, Peryferie Akala, Zaciszny Brzeg (Łowienie)
Moon
Ultra Sun Trasy 7, 8, 9, 13, 14 i 15, Morze Melemele, Zatoka Kala'e, Wzgórze Strumienia, Peryferie Akala (Łowienie)
Ultra Moon
Let's Go Eevee
Sword Trasa 9, Hulbury, Zachodnie Jezioro AxewZdroju, Wschodnie Jezioro AxewZdroju, Oko Axew
Wschodnie Jezioro AxewZdroju, Zachodnie Jezioro AxewZdroju, Południowe Jezioro Miloch, Północne Jezioro Miloch, Mostowe Pole, Korona Olbrzymów, Pyliste Zagłębie, Jezioro Oburzenia (DynaMaxowa Walka)
Shield
Edycja Rozszerzona Plaża Wyzwania, Odskoczniowe Morze, Wyspiarskie Morze, Miodowata Wyspa, Miodowate Morze
Pola Honoru, Pętlowa Laguna (DynaMaxowa Walka)

W pobocznych grach

Statystyki

Podstawowe statystyki

Forma Solo
Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
45
105 - 152 200 - 294
A:
20
22 - 79 40 - 152
O:
20
22 - 79 40 - 152
25
27 - 84 49 - 163
25
27 - 84 49 - 163
S:
40
40 - 101 76 - 196
Suma:
175
Inne Pokémony z tą sumą

Forma Ławicy
Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
45
105 - 152 200 - 294
A:
140
130 - 211 256 - 416
O:
130
121 - 200 238 - 394
140
130 - 211 256 - 416
135
126 - 205 247 - 405
S:
30
31 - 90 58 - 174
Suma:
620
Inne Pokémony z tą sumą

Efektywność typów

normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy ½×
ognisty ½×
wodny ½×
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy ½×
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy ½×
ognisty ½×
wodny ½×
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy ½×
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
lodowy
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy ½×
ognisty ½×
wodny ½×
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy ½×
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy ½×
ognisty ½×
wodny ½×
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy ½×
smoczy
mroczny
baśniowy

Lista ruchów

Główny artykuł: Wishiwashi/Lista ruchów w poprzednich generacjach

Poprzez poziom

Poprzez TM/TR

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczanie

Specjalne ruchy

Ewolucja

Wishiwashi-Solo.png
Niewyewoluowany
Wishiwashi
wodny

Formy

Ławica
Poz. < 20 lub
HP < 25%
Wishiwashi.png
Forma Solo
Wishiwashi
wodny

Ławica
Poz. ≥ 20 i
HP > 25%
Wishiwashi.png
Forma Ławicy
Wishiwashi
wodny

Sprite'y

Sword Shield
746 VIII.png 746 s VIII.png
746Sc VIII.png 746Sc s VIII.png
Normalny Lśniący

Ciekawostki

  • Ze wszystkich Pokémonów z wieloma formami, suma podstawowych statystyk Wishiwashi przechodzi najdrastyczniejszą zmianę.
    • Wishiwashi Formy Solo ma najniższą sumę podstawowych statystyk ze wszystkich Pokémonów, wynoszącą jedynie 175.
    • Wishiwashi Formy Ławicy jest jedynym Pokémonem ze sumą podstawowych statystyk, wynoszącą 620.

Pochodzenie

Forma Solo Wishiwashi wydaje się być podobna do sardynek pacyficznych. Zdolność do oświetlania swoich oczu może pochodzić od świetlika. Forma Ławicy jest w pewnym stopniu podobna do łodzi podwodnej i do wymarłego Dunkleosteusa.

Etymologia

Wishiwashi może być kombinacją wishy-washy, opisujący słaby stan jego Formy Solo; wash, co odnosi się do jego typu Wodnego; i 鰯 iwashi (sardynka).

Yowashi może być kombinacją 弱し yowashi (słaby, klasyczna japońska forma 弱い yowai) lub 弱々しい yowayowashii (wątły) i 鰯 iwashi (sardynka).

Powiązane artykuły

Notki

Lycanroc #745: Lycanroc
Pokémony
#747: Mareanie Mareanie
Advertisement