Weezing (jap: マタドガス Matadogas) jest Pokémonem typu Trującego, wprowadzonym w Generacji I.

Ewoluuje z Koffinga, począwszy od poziomu 35.

W Galar, Weezing ma formę regionalną dwu-typu Trującego/Baśniowego. Ewoluuje z Koffinga, począwszy od poziomu 35. Wszystkie Koffingi w Galar ewoluują w tą formę, niezależnie od swojego pochodzenia.

Biologia

Weezing to fioletowy Pokémon składający się z dwóch kulistych głów połączonych cienką rurką z inną kulą pośrodku. Głowy mają różne rozmiary i funkcje. Lewa głowa jest większa i ma wydatne brwi, spiczaste zęby wystające z dolnej szczęki oraz dwa płaskie zęby w górnej szczęce. Mniejsza, prawa głowa ma dwa spiczaste zęby, po jednym w każdym kąciku ust. Większa głowa ma kremowy znak czaszki i skrzyżowanych kości poniżej twarzy, podczas gdy mniejsza głowa ma zamiast tego pierścień. Jest pokryty wieloma występami przypominającymi gejzery, które zwykle usuwają gazy w kolorze musztardy. Mówi się, że Weezing tworzy się, gdy trujące gazy gromadzą się, a dwa Koffingi się złączą przez wiele lat. Bardzo rzadko dwóch Koffingów może stać się Weezingiem w krótkim czasie z powodu nagłej mutacji. Odkryto potrójną odmianę Weezinga, choć jest ona niezwykle rzadka.

Każda głowa Weezinga zawiera inną toksynę. Miesza swoje gazy poprzez napompowanie jednej głowy i opróżnienie drugiej. Kiedy gazy się mieszają, Weezing staje się bardziej toksyczny i zgniły. Weezing może unosić się w powietrzu, prawdopodobnie z powodu gazów lżejszych od powietrza, jak ma to miejsce w przypadku Koffinga. Pomimo smrodu i trucizny, gazy Weezinga można wykorzystać do produkcji perfum najwyższej jakości, rozcieńczając je do najwyższego poziomu.

Weezing żyje w obszarach miejskich. Szuka brudnego, zaniedbanego domu i tam się gniazduje. W nocy, kiedy ludzie w domu śpią, przechodzi przez śmieci. Weezing żywi się kurzem, mikroorganizmami, a zwłaszcza gazami emitowanymi przez śmieci i toksyczne odpady. Ciało Weezinga rozszerza się i pachnie gorzej po wdychaniu trujących gazów. Kantoniańskie Weezingy były powszechne w Galar i wytwarzały silniejsze toksyny niż ich Galariańscy krewni.

W regionie Galar jego wygląd zmienił się z powodu pochłaniania zanieczyszczonego powietrza z fabryk. Ma szary korpus z czaszką, kościami i pierścieniem ze zmienionym kolorem na żółty. Obie głowy mają umieszczoną na nich rurę w kształcie kapelusza, która stale uwalnia oczyszczone powietrze. Wokół niego unosi się pięć zielonych kłębów chmur trującego gazu. Większa głowa ma chmurne wąsy, podczas gdy mniejsza głowa ma chmury na twarzy w kształcie brwi i brody.

Galariański Weezing zużywa cząsteczki z zanieczyszczonego powietrza. Usuwa z siebie czyste powietrze zamiast odchody. Toksyny w ciele Weezinga gromadzą się w chmurach trującego gazu, które przeciekają i dryfują wokół niego. Gaz jest najlepszą bronią Weezinga w bitwie, ponieważ jest wystarczająco silny, aby ogłuszyć i unieruchomić przeciwnika jednym powiewem.[1] Galariański Weezing żeruje na Trubbishu z powodu produkowanych przez niego wyziewów.

Galariański Weezing jest jedynym znanym Pokémonem zdolnym do używania ruchu Dziwna Para.

W anime

W mandze

Dane w grach

Wpisy w Pokédexie

Gra Wpis z Pokédexa
Red Tam, gdzie spotykają się dwa rodzaje trujących gazów, 2 Koffingi mogą połączyć się w Weezinga przez wiele lat.
Blue
Yellow Żyje i rośnie, absorbując kurz, zarazki i trujące gazy zawarte w toksycznych odpadach i śmieciach.
Gold Jeśli jeden z bliźniaczych Koffingów się nadyma, drugi się opróżni. Ciągle miesza trujące gazy.
Silver Najwyższej jakości perfumy powstają przy użyciu jego wewnętrznych trujących gazów, rozcieńczając je do najwyższego poziomu.
Crystal Kiedy wdycha trujące gazy ze śmieci, jego ciało rozszerza się, a jego wnętrze pachnie znacznie gorzej.
Ruby Weezing uwielbia gazy wydzielane przez zgniłe śmieci kuchenne. Ten Pokémon znajdzie brudny, zaniedbany dom i uczyni go swoim domem. W nocy, kiedy ludzie w domu śpią, przejdzie przez śmieci.
Sapphire Weezing naprzemiennie kurczy się i napełnia bliźniacze ciała, aby zmieszać ze sobą toksyczne gazy. Im bardziej gazy są mieszane, tym silniejsze stają się toksyny. Pokémon również staje się bardziej zgniły.
Emerald Poprzez rozcieńczenie jego toksycznych gazów specjalnym procesem można uzyskać najwyższej jakości perfumy. Dla Weezing gazy wydobywające się ze śmieci to najwyższa uczta.
FireRed Bardzo rzadko nagła mutacja może doprowadzić do połączenia dwóch małych bliźniaków-Koffingów w Weezinga.
LeafGreen Tam, gdzie spotykają się dwa rodzaje trujących gazów, dwa Koffingi mogą połączyć się w Weezinga przez wiele lat.
Diamond Rośnie poprzez żerowanie na gazach uwalnianych przez śmieci. Chociaż bardzo rzadkie, znaleziono trojaczki.
Pearl
Platinum
HeartGold Jeśli jeden z bliźniaczych Koffingów się nadyma, drugi się opróżni. Ciągle miesza trujące gazy.
SoulSilver Najwyższej jakości perfumy powstają przy użyciu jego wewnętrznych trujących gazów, rozcieńczając je do najwyższego poziomu.
Black Rośnie poprzez żerowanie na gazach uwalnianych przez śmieci. Chociaż bardzo rzadkie, znaleziono trojaczki.
White
Black 2 Wdychanie toksycznych oparów z śmieci i mieszanie ich w ciele pozwala rozprowadzić jeszcze bardziej obrzydliwy odór.
White 2
X Jeśli jeden z bliźniaczych Koffingów się nadyma, drugi się opróżni. Ciągle miesza trujące gazy.
Y Bardzo rzadko nagła mutacja może doprowadzić do połączenia dwóch małych bliźniaków-Koffingów w Weezinga.
Omega Ruby Weezing uwielbia gazy wydzielane przez zgniłe śmieci kuchenne. Ten Pokémon znajdzie brudny, zaniedbany dom i uczyni go swoim domem. W nocy, kiedy ludzie w domu śpią, przejdzie przez śmieci.
Alpha Sapphire Weezing naprzemiennie kurczy się i napełnia bliźniacze ciała, aby zmieszać ze sobą toksyczne gazy. Im bardziej gazy są mieszane, tym silniejsze stają się toksyny. Pokémon również staje się bardziej zgniły.
Let's Go Pikachu Te Pokémon żyje i rośnie, absorbując trujący gaz, kurz i zarazki znajdujące się w śmieciach.
Let's Go Eevee
Sword Miesza gazy między swoimi dwoma ciałami. Mówi się, że te Pokémony były widziane w całym regionie Galar w ciągu dnia.
Shield Nie może wessać powietrza tak dobrze, jak Galariański Weezing, ale toksyny, które wytwarza, są silniejsze niż ich odpowiedniki.
Galariański Weezing
Sword Ten Pokémon zużywa cząsteczki, które zanieczyszczają powietrze. Zamiast pozostawiać odchody, wydala czyste powietrze.
Shield Dawno temu, w czasach, gdy mnóstwo fabryk zatruwało powietrze zanieczyszczeniem, Weezing z jakiegoś powodu zmienił się w tę formę.

Lokalizacje w grze

Gra Lokalizacja
Red Posiadłość Pokémon
Blue
Blue (japoński) Posiadłość Pokémon
Yellow Wymiana
Gold Ewoluowanie Koffinga
Silver
Crystal Spalona Wieża
Ruby Ewoluowanie Koffinga
Sapphire
Emerald Ewoluowanie Koffinga
FireRed Posiadłość Pokémon
LeafGreen Ewoluowanie Koffinga
Colosseum Wymiana
XD Wymiana
Diamond Trasa 227, Góra Stark
Pearl
Platinum Trasa 227, Góra Stark
HeartGold Strefa Safari
SoulSilver
Pal Park Góra
Black Wymiana
White
Black 2 Laboratorium P2
White 2
X Wymiana
Y
Omega Ruby Ewoluowanie Koffinga
Alpha Sapphire
Sun Pokémon Bank
Moon
Ultra Sun Pokémon Bank
Ultra Moon
Let's Go Pikachu Wymiana
Let's Go Eevee Elektrownia, Posiadłość Pokémon
Sword Pokémon HOME Kantoniańska Forma
Wschodnie Jezioro AxewZdroju, Jezioro Oburzenia, Uśpiony Starodrzew Galariańska Forma
Wschodnie Jezioro AxewZdroju, Korona Olbrzymów, Wzgórza Hammerlocke, Brzeg Rzeki Motostoke, Północne Jezioro Miloch (DynaMaxowa Walka) Galariańska Forma
Shield}

W pobocznych grach

Gra Lokalizacja
MD Red Ewoluowanie Koffinga
MD Blue
MD Time Ukryte Ruiny (B1F-B29F), Otchłań Świata (B1F-B29F)
MD Darkness
MD Sky Ukryte Ruiny (B1F-B29F), Otchłań Świata (B1F-B29F)
Ranger: SoA Zamek Almii
Ranger: GS Wyspa Faldera, Świątynia Lodu

Trzymane przedmioty

Weezing

Gra Trzymane przedmioty
Red* Blue* Silver Leaf Srebrny Liść (100%)
Yellow*
Diamond Pearl Smoke Ball Kula Dymna (5%)
Platinum
HeartGold SoulSilver Smoke Ball Kula Dymna (5%)
Black 2 White 2 Smoke Ball Kula Dymna (5%)
Sword Shield Smoke Ball Kula Dymna (5%)

Galariański Weezing

Gra Trzymane przedmioty
Sword Shield Misty Seed Mgliste Nasiono (5%)

Statystyki

Podstawowe statystyki

Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
65
125 - 172 240 - 334
A:
90
85 - 156 166 - 306
O:
120
112 - 189 220 - 372
85
81 - 150 157 - 295
70
67 - 134 130 - 262
S:
60
58 - 123 112 - 240
Suma:
490
Inne Pokémony z tą sumą

Statystyki Pokéathlonu

Szybkość
2/2 ★★
Moc
3/4 ★★★
Talent
2/3 ★★
Upór
4/4 ★★★★
Skoczność
2/3 ★★
Suma
13/16 ★★

Efektywność typów

Weezing

normalny
walczący ½×
latający
trujący ½×
ziemny
kamienny
robaczy ½×
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty ½×
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy ½×
normalny
walczący ½×
latający
trujący ½×
ziemny
kamienny
robaczy ½×
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty ½×
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy ½×
normalny
walczący ½×
lodowy
trujący ½×
ziemny
kamienny
robaczy ½×
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty ½×
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy ½×
normalny
walczący ½×
latający
trujący ½×
ziemny
kamienny
robaczy ½×
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty ½×
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy ½×
Notki:

Galariański Weezing

normalny
walczący ¼×
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy ¼×
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty ½×
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny ½×
baśniowy ½×
normalny
walczący ¼×
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy ¼×
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty ½×
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny ½×
baśniowy ½×
normalny
walczący ¼×
lodowy
trujący
ziemny
kamienny
robaczy ¼×
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty ½×
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny ½×
baśniowy ½×
normalny
walczący ¼×
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy ¼×
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty ½×
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny ½×
baśniowy ½×

Lista ruchów

Główny artykuł: Weezing/Lista ruchów w poprzednich generacjach

Poprzez poziom

Poprzez TM/HM

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczanie

Specjalne ruchy

Ewolucja

Koffing.png
Niewyewoluowany
Koffing
trujący
Rzadki Cukierek
Poziom 35

Weezing.png
Pierwsza ewolucja
Weezing
trujący
Rzadki Cukierek
Poziom 35
w Galar

Weezing-Galar.png
Pierwsza ewolucja
Weezing
Galariańska Forma
trującybaśniowy

Sprite'y

Ciekawostki

  • Żaden inny Pokémon nie posiada tej samej kombinacji typu co Galariański Weezing.
  • W Diamond, Pearl, i Platinum, wpisy Pokédexa dotyczące Weezing wskazują że odkryto potrójną odmianę; jednakże ten wariant nie został pokazany w żadnej francyzie Pokémon.
  • Weezing ma podobne cechy jak Muk i Garbodor. Wszystkie trzy Pokémony są Pokémonami typu czysto-Trującego z jedną pre-ewolucyjną formą, mniej więcej tą samą sumą podstawowych statystyk i poziomami ewolucji, oraz wydają się być oparci na różnego rodzaju zanieczyszczeniach; Muk jest zanieczyszczeniem wody.
  • Galariański Weezing remisuje z Xerneasem jako najwyższy Pokémon typu Baśniowego.
  • Kantoniański Weezing i jego pre-ewolucyjna forma są jedynymi Pokémonami, których Zdolności się zmieniły w Generacji VIII. W poprzednich generacjach ich jedyną Zdolnością była Lewitacja.

Pochodzenie

Biorąc pod uwagę jego wygląd, zdolność do unoszenia się i skłonność do eksplozji, może być oparty na unoszącej się minie morskiej lub żywym meteoryt. Opiera się również na smogu i innych formach zanieczyszczenia powietrza. Weezing może również opierać się na wyobrażonym lęku, że ciężkie zanieczyszczenie, spowodowane przez wyciek i/lub niewłaściwe usuwanie toksycznych i/lub radioaktywnych odpadów, może spowodować tworzenie nowych i niepożądanych form życia.

Galariański Weezing wydaje się być oparty na perfumach i wyglądzie stereotypowego brytyjskiego dżentelmena z epoki wiktoriańskiej. Wygląda również na zainspirowany kominem. Zarówno zarost na twarzy oparty na smogu, jak i wpis Pokédexa w Shield, które opisuje Weezinga jako przybierającego formy w wyniku silnego zanieczyszczenia powietrza, prawdopodobnie nawiązuje do ciężkiego smogu który dotknął Londyn w epoce wiktoriańskiej.

Etymologia

Weezing jest nawiązaniem do wheezing, co znaczy "wydawanie gwizdu podczas trudnego oddychania".

Matadogas może pochodzić od 又 mata (znowu), 獰 (zły) lub 毒 doku (trucizna), i gas. Zasadniczo jest to podwojenie japońskiego imienia Koffinga, Dogars, a tym także podwojenie Koffinga–co jest dokładnie tym, czym teraz jest Weezing. Może to także być przekręcenie マスタードガス masutādogasu (gaz musztardowy).

Powiązane artykuły

Notki

Koffing #109: Koffing
Pokémony
#111: Rhyhorn Rhyhorn