FANDOM

Watchog Lenory to jeden z Pokémonów należących do liderki sali w Nacrene, Lenory.

Historia

Watchog zadebiutował w odcinku Noc w muzeum miasta Nacrene!, gdzie wykorzystał swoją umiejętność Iluminacji do ujawnienia obecności Yamaska, który terroryzował Asha, Iris, Cilana i Hawesa w muzeum Nacrene.

W odcinku Bitwa według Lenory! został użyty przez swoją trenerkę w bitwie w sali przeciwko Ashowi. Zanim jednak walka się rozpoczęła, Lenora wysłała Watchoga i Lillipupa, aby uświadomić Asha, z jakimi Pokémonami będzie musiał się zmierzyć. W czasie starcia, po tym, jak Lillipup użył Ryku na Tepigu, Lenora wymieniła Lillipupa na Watchoga, podczas gdy Ash był zmuszony wysłać swojego Oshawotta.

Ash próbował zamienić Oshawotta z powrotem na Tepiga, ale Lenora uniemożliwiła mu to, każąc Watchogowi użyć Ciemnego Spojrzenia. Oshawott zaatakował Armatką Wodną, ale spudłował i został powalony przez Niski Kopniak. Gdy Watchog przystąpił do ataku Piorunem, Pokémon Asha odparł jego ruch muszelką, całkowicie zaskakując Lenorę. Następnie Oshawottowi udało się trafić Watchoga Armatką Wodną, przeskakując nad nim, gdy ten używał Niskiego Kopniaka. Kiedy zamierzał uderzyć go Ostrą Muszlą, Watchog trafił go ogonem i wytrącił mu muszelkę z rąk, po czym bez problemu pokonał go Piorunem. Potem Ash wysłał Tepiga, więc Lenora zamieniła Watchoga na Lillipupa.

W odcinku Rewanż w sali Nacrene!, podczas rewanżu w sali Nacrene, Lenora - podobnie jak w pierwszej bitwie - pokazała Ashowi Pokémony, jakich użyje w ich walce, ujawniając jednocześnie, że jej Lillipup ewoluował w Herdiera. Po tym, jak Herdier użył Ryku na Tepigu, Lenora zmieniła go na Watchoga. Podobnie jak w pierwszej bitwie, Watchogowi udało się użyć Ciemnego Spojrzenia w starciu z Oshawottem, uniemożliwiając Ashowi jego wymianę. Oshawott natychmiast użył Ostrej Muszli na Watchogu, mocno go uderzając. Następnie próbował zaatakować Strumieniem Wody, lecz nie był w stanie skutecznie nim kierować. Kiedy uderzył Armatką Wodną, Watchog zdołał zrobić unik i trafić go Promieniem Pomieszania, a po chwili uderzyć Piorunem. Oshawott próbował atakować Armatką Wodną, lecz w wyniku oszołomienia robił to niecelnie. Zdołał jednak użyć Strumienia Wody, by uniknąć Pioruna Watchoga i pokonać go, lecz sam także został znokautowany, przez co ich starcie zakończyło się remisem.

Watchog Lenory pojawił się również w retrospekcji w odcinku Koronacja króla muszelek!.

Osobowość i cechy charakteru

Watchog jest bardzo posłusznym Pokémonem, który zawsze słucha poleceń swojej trenerki. Lenora twierdzi, że - jako Pokémon typu normalnego - bardzo dobrze sprawdza się w walkach o odznakę, ponieważ nie ma żadnych ograniczeń, w przeciwieństwie do innych typów. Dzięki temu kobieta jest w stanie poradzić sobie niemal ze wszystkimi strategiami wyzywających. W czasie bitwy Watchog okazał się potężnym i szybkim Pokémonem, a także podstępnym przeciwnikiem, mającym dostęp do takich ruchów, jak Ciemne Spojrzenie czy Promień Pomieszania, dzięki którym jest w stanie pokrzyżować strategie przeciwników. Zazwyczaj przyjmuje on pozycję stojącą, a porusza się jedynie w celu uniknięcia ruchu przeciwnika lub wykonania ataku.

W odcinku Bitwa według Lenory! okazało się, że na co dzień, razem z Herdierem, zajmuje się ochroną muzeum miasta Nacrene, które jednocześnie pełni funkcję sali.

Znane ruchy

Galeria zdjęć Ruch Pierwsze użycie
Ciemne Spojrzenie Bitwa według Lenory!
Niski Kopniak Bitwa według Lenory!
Piorun Bitwa według Lenory!
Promień Pomieszania Rewanż w sali Nacrene!
oznacza, że dany ruch był ostatnio używany, chyba że wszystkie ruchy pasują do tego kryterium lub Pokémon zna mniej niż pięć ruchów.

Aktorzy głosowi

Japonia: Akeno Watanabe
Stany Zjednoczone: Tom Wayland
Polska: Tom Wayland

Zobacz też

  • Jeżeli szukasz więcej informacji na temat tego gatunku, zobacz Watchog.