Pokémon Wiki
Advertisement
Pokémon Wiki

Walkinium Z (jap: カクトウZ Walczący Z) to rodzaj Kryształu-Z wprowadzonego w Pokémon Sun i Moon. Jest to przynależny typowi Walczącemu Kryształ-Z i pozwala Pokémonom ulepszyć ich ruchy typu Walczącego w Ruchy-Z.

W grach

Koszt

Gry Koszt Cena sprzedaży
SMUSUM N/A N/A

Efekt

Bag Fightinium Z Sprite.png Przedmiot z plecaka

Potrafi tworzyć trzymane przedmioty Walkinium Z dla Pokémonów gracza.

Held Fightinium Z Sprite.png Trzymany przedmiot

W walce

Pozwala właścicielowi ulepszyć zadające obrażenia ruchy typu Walczącego w Ruch-Z Całkowity Grom lub ulepszyć ich statusowe ruchy typu Walczącego w Ruchy-Z.

Niepodatny na działania negujące przedmioty (na przykład Embargo i Niezdara). Działania manipulujące przedmiotami (takie jak Sztuczka i Rzut) nie mogą usunąć Kryształu-Z z Pokémona.

Multityp zmienia Arceusa trzymającego ten przedmiot w formę typu Walczącego. Rayquaza nie może Mega Ewoluować jeśli trzyma Kryształ-Z.

Poza walką

Trzymany Walkinium Z zostaje automatycznie usunięty, jeśli Pokémon zostaje wymieniony pomiędzy graczami.

Multityp zmienia Arceusa trzymającego ten przedmiot w formę typu Walczącego.

Opis

Przedmiot w plecaku

Gry Opis
SMUSUM Przekształca Moc-Z w Kryształy-Z, które ulepszają ataki typu Walczącego w Walczące Ruchy-Z.

Trzymany przedmiot

Gry Opis
SMUSUM Jest to skrystalizowana forma Mocy-Z. Ulepsza ruchy typu Walczącego w Ruchy-Z.

Nabycie

Gry Metoda
SMUSUM Miasteczko Iki (od Hali za pokonanie go w wielkiej próbie Wyspy Melemele)

W anime

Walkonium Z w anime

W Wielka próba nerwów!, Hala użył Walkinium Z ze swoim Hariyamą w Wielkiej Próbie przeciwko Ash. Później Tapu Koko podmienił Walkinium Z, który Ash miał otrzymać za ukończenie Wielkiej Próby Melemele, na Elektrium Z.

Pełny zestaw replik Kryształów-Z specyficznego typu, łącznie z Walkinium Z, pojawił się w Zespołowa próba sił!, w którym zostały one pokazane Ashowi i jego kolegom z klasy przez Profesora Kukui.

Advertisement