FANDOM

Wailord (japホエルオー Whaloh) jest Pokémonem typu Wodnego, wprowadzonym w Generacji III.

Ewoluuje z Wailmera począwszy od poziomu 40.

Biologia

Wailord to ogromny Pokémon oparty na płetwalu błękitnym. Ma małe, paciorkowate oczy, ogromne usta i gardło wyłożone bruzdami. Ma niebieski grzbiet z czterema białymi plamami i podpalanym, rowkowanym podbrzuszem. Ma dwie pary płetw wzdłuż boków i poziomy ogon z tyłu.

Kiedy wyskakuje z wody, robi gigantyczny plusk ze względu na swoje duże rozmiary. Może tworzyć fale uderzeniowe, przebijając się i uderzając w wodę, co może znokautować przeciwników. Może nurkować głęboko na 10,000 stóp (3,000 metrów) na jednym oddechu. Żyje w morzu w dużych grupach zwanych strąkami. Strąki Wailordów podróżują razem w poszukiwaniu pożywienia i są w stanie zjadać duże ilości naraz, na przykład szkółkę Wishiwashi. Kiedy Wailmer zostaje zaatakowany przez drapieżnika Sharpedo lub Dhelmise, cała strąka działa, aby go bronić. Wailord jest popularny ze względu na swój ogromny rozmiar. W rezultacie obserwowanie Wailordów jest ulubionym sposobem zwiedzania w różnych częściach świata. Wiadomo jednak, że są przepędzani przez rybaków, więc nie jedzą zbyt dużo rybich Pokémonów.

W Anime

Ważniejsze występy

Wailord pierwszy raz pojawił się w odcinku Twój pierwszy Pokémon. Pokémon Wieloryb utknął na plaży w pobliżu Centrum Pokémon. Zespół R próbował go porwać, ale Combusken pokrzyżował ich plany.

Wailmer, który zaprzyjaźnił się człowiekiem imieniem Robin, przekształcił się w Wailorda w odcinku Wyspiarze.

W odcinku Duża zguba! pojawiła się rodzina Wailordów. Jeden Wailmer został oddzielony od swojej rodziny, a Ash pomógł mu do niej wrócić. Pod koniec odcinka, Wailmer przekształcił się w Wailorda.

Drugoplanowe role

Wailordy pojawiły się w filmach Cel Deoxys, Strażnik Pokémon i Świątynia Morza, Giratina i Strażnik Nieba i Zoroark: Mistrz Iluzji, a także w BW086.

Wpisy Pokédexa

Odcinek Wpis
AG034 Wailord, pływający Pokémon z rodziny wielorybowatych. Największy, jakiego do tej pory odkryto. Wydaje niezwykłe dźwięki, a jego rozmiar każdego zaskakuje.
AG124 Wailord, Pokémon Wieloryb. Wailord to największy z odkrytych Pokémonów. Jest zdolny skakać w powietrzu tworząc gigantyczne ściany wody.
Na tym kończą się wpisy z serii Advanced Generation.
Odcinek Wpis
DP109 Wailord, Pokémon Wieloryb. Potrafi zanurzyć się na głębokość prawie trzech kilometrów.
Na tym kończą się wpisy z serii Diament i Perła.

W mandze

Dane w grach

Występy NPC

Pokémon Ranger: Cienie Almii: Wailord jest widziany na Morzu Wailorda gdzie został uwięziony przez Zespół Ciemne Słońce. Gracz musi go uwolnić poprzez dezaktywację pułapek. Później jest widziany jak atakuje łódź podwodną Kincaida. Po tym jak gracz przechwyci Darkraia po raz pierwszy a potem uda się na molo Pustyni Haruba, Wailord podwiezie gracza na Arenę Przechwytu.

Wpisy w Pokédexie

Gra Wpis z Pokédexa
Ten Pokémon był niedostępny przed Generacją III.
Ruby Wailord jest jak dotąd największym spośród wszystkich zidentyfikowanych Pokémonów. Ten gigantyczny Pokémon pływa leniwie po rozległym otwartym morzu, jedząc ogromne ilości jedzenia jednocześnie swoimi ogromnymi ustami.
Sapphire W pogoni za ofiarami Wailord gromadzi je, wyskakując z wody i wykonując ogromny plusk. Zapierającym dech w piersiach jest widok tego Pokémona wyskakującego z morza z innymi w stadzie.
Emerald Oddycha przez nozdrza, które unosi nad morzem. Wdychając do swojej maksymalnej pojemności, Wailord może zanurkować blisko 10,000 stóp pod falami.
FireRed Jest to jeden z największych Pokémonów. Goni zdobyczy w stadzie, a następnie połyka zmasowaną ofiarę jednym haustem.
LeafGreen
Diamond Największy ze wszystkich Pokémonów. Jednym oddechem może zanurkować na głębokość prawie 10,000 stóp.
Pearl
Platinum
HeartGold Jest to największy ze wszystkich zidentyfikowanych Pokémonów. Skaczą jak stado, by zebrać swoją ofiarę.
SoulSilver
Black Największy ze wszystkich Pokémonów. Jednym oddechem może zanurkować na głębokość prawie 10,000 stóp.
White
Black 2 Czasami może znokautować przeciwników szokiem spowodowanym wygięciem się i uderzeniem swojego dużego ciała o wodę.
White 2
X Czasami może znokautować przeciwników szokiem spowodowanym wygięciem się i uderzeniem swojego dużego ciała o wodę.
Y Największy ze wszystkich Pokémonów. Jednym oddechem może zanurkować na głębokość prawie 10,000 stóp.
Omega Ruby Wailord jest jak dotąd największym spośród wszystkich zidentyfikowanych Pokémonów. Ten gigantyczny Pokémon pływa leniwie po rozległym otwartym morzu, jedząc ogromne ilości jedzenia jednocześnie swoimi ogromnymi ustami.
Alpha Sapphire W pogoni za ofiarami Wailord gromadzi je, wyskakując z wody i wykonując ogromny plusk. Zapierającym dech w piersiach jest widok tego Pokémona wyskakującego z morza z innymi w stadzie.
Sun Wailordy ścigają swoją ofiarę w stadach. Z dużymi ustami mogą połykać całe ławice Wishiwashi w całości.
Moon Ogromny rozmiar jest przyczyną jego popularności. Oglądanie Wailorda jest ulubioną rozrywką w różnych częściach świata.
Ultra Sun Zjadają tak wiele rybich Pokémonów, że gdy Wailordy stają się zbyt liczne, rybacy muszą ich odegnać.
Ultra Moon Kiedy mały Wailmer jest zaatakowany przez Sharpedo lub Dhelmise'a, całe stado wspólnie działa aby go ochronić.
Sword Czasami może znokautować przeciwników szokiem spowodowanym wygięciem się i uderzeniem swojego dużego ciała o wodę.
Shield Ogromny rozmiar jest przyczyną jego popularności. Oglądanie Wailorda jest ulubioną rozrywką w różnych częściach świata.

Lokalizacje w grze

Gra Lokalizacja
Ruby Trasa 129 (Surfowanie)
Sapphire
Emerald Trasa 129 (Surfowanie)
FireRed Wymiana
LeafGreen
Colosseum Wymiana
XD Wymiana
Diamond Trasy 223 i 230 (Super Wędka)
Pearl
Platinum Trasy 223 i 230 (Super Wędka)
HeartGold Ewoluowanie Wailmera z Pokéwalkera
SoulSilver
Pal Park Morze
Black Plaża Undella (Surfowanie po falującej wodzie)
White
Black 2 Plaża Undella (Surfowanie po falującej wodzie)
White 2
X Ewoluowanie Wailmera
Y
Omega Ruby Ewoluowanie Wailmera
Alpha Sapphire
Sun Skaliste Wybrzeże Poni, Wioska Morskiego Ludu (Walka SOS)
Dzicz Poni (Walka SOS i Czające spotkanie)
Moon
Ultra Sun Wioska Morskiego Ludu (Walka SOS)
Skaliste Wybrzeże Poni (Walka SOS i Czające spotkanie)
Ultra Moon
Let's Go Eevee
Sword Trasa 9
Shield
Edycja Rozszerzona Morze Treningu

W pobocznych grach

Gra Lokalizacja
MD Red Ewoluowanie Wailmera
MD Blue
MD Time Otoczone Morze (B16F), Bezdenne Morze (B26F)
MD Darkness
MD Sky Otoczone Morze (B16F), Bezdenne Morze (B26F)
Ranger: SoA Morze Wailorda (podczas misji)
MD Blazing Kody z Listu Cudów
MD Light

W eventach

Gry Event Język Lokalizacja Poziom Czas wydania
RS Pokémon Center New York Monster Week 2 Level 50 Wailord angielski Stany Zjednoczone 50 25 października - 31 października, 2003

Statystyki

Podstawowe statystyki

Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
170
230 - 277 450 - 544
A:
90
85 - 156 166 - 306
O:
45
45 - 106 85 - 207
90
85 - 156 166 - 306
45
45 - 106 85 - 207
S:
60
58 - 123 112 - 240
Suma:
500
Inne Pokémony z tą sumą

Statystyki Pokéathlonu

Szybkość
2/3 ★★
Moc
4/5 ★★★★
Talent
1/1
Upór
5/5 ★★★★★
Skoczność
2/4 ★★☆☆
Suma
14/18 ★★

Efektywność typów

normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy ½×
ognisty ½×
wodny ½×
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy ½×
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy ½×
ognisty ½×
wodny ½×
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy ½×
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
lodowy
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy ½×
ognisty ½×
wodny ½×
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy ½×
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy ½×
ognisty ½×
wodny ½×
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy ½×
smoczy
mroczny
baśniowy

Lista ruchów

Główny artykuł: Wailord/Lista ruchów w poprzednich generacjach

Poprzez poziom

Poprzez TM/HM

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczanie

Specjalne ruchy

Ewolucja

Wailmer
Niewyewoluowany
Wailmer
wodny
Bag Rare Candy Sprite
Poziom 40

Wailord
Pierwsza ewolucja
Wailord
wodny

Sprite'y

Ciekawostki

Pochodzenie

Wailord jest oparty na płetwalu błękitnym, największym znanym zwierzęciu, jakie kiedykolwiek istniało. Przypomina też okręt podwodny, sterowiec oraz torpedę.

Etymologia

Wailord jest kombinacją whale, wail (może odnosić się do dźwięków i śpiewu, jaki wydają z siebie wieloryby i ten Pokémon), i lord.

Whaloh jest kombinacją whale, 吠える hoeru (ryczeć), i 王 ō (król).

320MS #320: Wailmer
Pokémony
#322: Numel 322MS