FANDOM

Wailord (japホエルオー Whaloh) jest Pokémonem typu Wodnego, wprowadzonym w Generacji III.

Ewoluuje z Wailmera począwszy od poziomu 40.

Biologia

Fizjologia

Wailord to Pokémon ssak, który jesy dobrze znany jako największy Pokémon odkryty do tej pory. Jest on oparty na wielorybie. Ma małe oczy, ogromne usta i niebiesko-białe ciało z białymi plamami na grzbiecie. Ma dwie pary płetw wzdłuż boków i poziomy ogon z tyłu.

Specjalne umiejętności

Wailordy są w stanie wdychać duże ilości powietrza i nurkować na wysokie głębokości z niesamowitych jednym tchem. Ponieważ opiera się na wielorybie i ma dziurę na głowie, jest jednym z niewielu Pokémonów, które są w stanie używać ataku Struga Wody. Z dużymi ustami, jest on w stanie zjeść ekstremalne ilości jedzenia.

Zachowanie

Wailordy znane są z życia w dużych grupach. Kiedy gonią zdobycz, stada Wailordów skaczą po wodzie i tworzą gigantyczny plusk.

Środowisko

Jedyne siedlisko dość ekspansywne dla tych gigantycznych Pokémonów to otwarty ocean.

Dieta

Jako że jest tak duży, prawdopodobnie żywi się niektórymi z najmniejszych stworzeń w oceanie, połykając ich jednym haustem.

W Anime

Ważniejsze występy

Wailord pierwszy raz pojawił się w odcinku Twój pierwszy Pokémon. Pokémon Wieloryb utknął na plaży w pobliżu Centrum Pokémon. Zespół R próbował go porwać, ale Combusken pokrzyżował ich plany.

Wailmer, który zaprzyjaźnił się człowiekiem imieniem Robin, przekształcił się w Wailorda w odcinku Wyspiarze.

W odcinku Duża zguba! pojawiła się rodzina Wailordów. Jeden Wailmer został oddzielony od swojej rodziny, a Ash pomógł mu do niej wrócić. Pod koniec odcinka, Wailmer przekształcił się w Wailorda.

Drugoplanowe role

Wailordy pojawiły się w filmach Cel Deoxys, Strażnik Pokémon i Świątynia Morza, Giratina i Strażnik Nieba i Zoroark: Mistrz Iluzji, a także w BW086.

Wpisy Pokédexa

Odcinek Wpis
AG034 Wailord, pływający Pokémon z rodziny wielorybowatych. Największy, jakiego do tej pory odkryto. Wydaje niezwykłe dźwięki, a jego rozmiar każdego zaskakuje.
AG124 Wailord, Pokémon Wieloryb. Wailord to największy z odkrytych Pokémonów. Jest zdolny skakać w powietrzu tworząc gigantyczne ściany wody.
Na tym kończą się wpisy z serii Advanced Generation.
Odcinek Wpis
DP109 Wailord, Pokémon Wieloryb. Potrafi zanurzyć się na głębokość prawie trzech kilometrów.
Na tym kończą się wpisy z serii Diament i Perła.

W mandze

Dane w grach

Opisy w Pokédexie

Gra Wpis z Pokédexa
Ten Pokémon był niedostępny przed Generacją III.
Ruby Wailord jest jak dotąd największym spośród wszystkich zidentyfikowanych Pokémonów. Ten gigantyczny Pokémon pływa leniwie po rozległym otwartym morzu, jedząc ogromne ilości jedzenia jednocześnie swoimi ogromnymi ustami.
Sapphire W pogoni za ofiarami Wailord gromadzi je, wyskakując z wody i wykonując ogromny plusk. Zapierającym dech w piersiach jest widok tego Pokémona wyskakującego z morza z innymi w stadzie.
Emerald Oddycha przez nozdrza, które unosi nad morzem. Wdychając do swojej maksymalnej pojemności, Wailord może zanurkować blisko 10,000 stóp pod falami.
FireRed Jest to jeden z największych Pokémonów. Goni zdobyczy w stadzie, a następnie połyka zmasowaną ofiarę jednym haustem.
LeafGreen
Diamond Największy ze wszystkich Pokémonów. Jednym oddechem może zanurkować na głębokość prawie 10,000 stóp.
Pearl
Platinum
HeartGold Jest to największy ze wszystkich zidentyfikowanych Pokémonów. Skaczą jak stado, by zebrać swoją ofiarę.
SoulSilver
Black Największy ze wszystkich Pokémonów. Jednym oddechem może zanurkować na głębokość prawie 10,000 stóp.
White
Black 2 Czasami może znokautować przeciwników szokiem spowodowanym wygięciem się i uderzeniem swojego dużego ciała o wodę.
White 2
X Czasami może znokautować przeciwników szokiem spowodowanym wygięciem się i uderzeniem swojego dużego ciała o wodę.
Y Największy ze wszystkich Pokémonów. Jednym oddechem może zanurkować na głębokość prawie 10,000 stóp.
Omega Ruby Wailord jest jak dotąd największym spośród wszystkich zidentyfikowanych Pokémonów. Ten gigantyczny Pokémon pływa leniwie po rozległym otwartym morzu, jedząc ogromne ilości jedzenia jednocześnie swoimi ogromnymi ustami.
Alpha Sapphire W pogoni za ofiarami Wailord gromadzi je, wyskakując z wody i wykonując ogromny plusk. Zapierającym dech w piersiach jest widok tego Pokémona wyskakującego z morza z innymi w stadzie.
Sun Wailordy ścigają swoją ofiarę w stadach. Z dużymi ustami mogą połykać całe ławice Wishiwashi w całości.
Moon Ogromny rozmiar jest przyczyną jego popularności. Oglądanie Wailorda jest ulubioną rozrywką w różnych częściach świata.
Ultra Sun Zjadają tak wiele rybich Pokémonów, że gdy Wailordy stają się zbyt liczne, rybacy muszą ich odegnać.
Ultra Moon Kiedy mały Wailmer jest zaatakowany przez Sharpedo lub Dhelmise'a, całe stado wspólnie działa aby go ochronić.
Sword Czasami może znokautować przeciwników szokiem spowodowanym wygięciem się i uderzeniem swojego dużego ciała o wodę.
Shield Ogromny rozmiar jest przyczyną jego popularności. Oglądanie Wailorda jest ulubioną rozrywką w różnych częściach świata.

Lokalizacja

Gra Lokalizacja
Ruby Trasa 129 (Surfowanie)
Sapphire
Emerald Trasa 129 (Surfowanie)
FireRed Wymiana
LeafGreen
Colosseum Wymiana
XD Wymiana
Diamond Trasy 223 i 230 (Super Wędka)
Pearl
Platinum Trasy 223 i 230 (Super Wędka)
HeartGold Ewoluowanie Wailmera z Pokéwalkera
SoulSilver
Pal Park Morze
Black Plaża Undella (Surfowanie po falującej wodzie)
White
Black 2 Plaża Undella (Surfowanie po falującej wodzie)
White 2
X Ewoluowanie Wailmera
Y
Omega Ruby Ewoluowanie Wailmera
Alpha Sapphire
Sun Skaliste Wybrzeże Poni, Wioska Morskiego Ludu (Walka SOS)
Dzicz Poni (Walka SOS i Czające spotkanie)
Moon
Ultra Sun Wioska Morskiego Ludu (Walka SOS)
Skaliste Wybrzeże Poni (Walka SOS i Czające spotkanie)
Ultra Moon
Let's Go Eevee
Sword Trasa 9 (Łowienie)
Shield

W pobocznych grach

Gra Lokalizacja
MD Red Ewoluowanie Wailmera
MD Blue
MD Time Otoczone Morze (B16F), Bezdenne Morze (B26F)
MD Darkness
MD Sky Otoczone Morze (B16F), Bezdenne Morze (B26F)
Ranger: SoA Morze Wailorda (podczas misji)
MD Blazing Kody z Listu Cudów
MD Light

Statystyki

Podstawowe statystyki

Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
170
230 - 277 450 - 544
A:
90
85 - 156 166 - 306
O:
45
45 - 106 85 - 207
90
85 - 156 166 - 306
45
45 - 106 85 - 207
S:
60
58 - 123 112 - 240
Suma:
500
Inne Pokémony z tą sumą

Statystyki Pokéathlonu

Szybkość
2/3 ★★
Moc
4/5 ★★★★
Talent
1/1
Upór
5/5 ★★★★★
Skoczność
2/4 ★★☆☆
Suma
14/18 ★★

Efektywność typów

normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy ½×
ognisty ½×
wodny ½×
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy ½×
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy ½×
ognisty ½×
wodny ½×
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy ½×
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
lodowy
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy ½×
ognisty ½×
wodny ½×
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy ½×
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy ½×
ognisty ½×
wodny ½×
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy ½×
smoczy
mroczny
baśniowy

Lista ruchów

Główny artykuł: Wailord/Lista ruchów w poprzednich generacjach

Poprzez poziom

Poprzez TM/HM

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczanie

Specjalne ruchy

Ewolucja

Wailmer
Niewyewoluowany
Wailmer
wodny
Bag Rare Candy Sprite
Poziom 40

Wailord
Pierwsza ewolucja
Wailord
wodny

Ciekawostki

Etymologia

320MS #320: Wailmer
Pokémony
#322: Numel 322MS