Pokémon Wiki
Advertisement

Volkner (jap デンジ Denzi) jest Liderem Sali Miasta Sunyshore, znanej oficjalnie jako Sala Sunyshore. Wręcza Odznakę Latarni Trenerom, którzy go pokonają. Specjalizuje się w Elektrycznych Pokémonach.

W grach rdzennej serii

Pokémony

Pokémon Diamond i Pearl

Pokémon Platinum

Walka w Sali
Multi Walka z Flintem
Rewanż

Pokémon Black 2 i White 2

Światowy Turniej Pokémon

Volkner używa trzech z poniżej wymienionych Pokémonów w Pojedycznych Walkach, cztery w Podwójnych i Rotacyjnych Walkach oraz wszystkie sześć w Potrójnych Walkach. Zawsze zacznie od swojego osobistego Pokémona, Electivire'a.

Turniej Liderów Sinnoh
Turniej Specjalistów Typu/Światowych Liderów
Zbiorowisko! Lider Sali!

Grafika

Volkner artwork 1.png Volkner artwork 2.png
Grafika koncepcyjna z Pokémon Seria: Diament i Perła

Sprite'y

Spr DP Volkner.png Spr Pt Volkner.gif Spr B2W2 Volkner.gif VSVolkner.png
Sprite z
Diamond i Pearl
Sprite z
Platinum
Sprite z
Black 2 i White 2
Sprite VS z
Platinum
Volkner IV OD.png Volkner OD.png Badge Case Volkner.png
Sprite overworld z
Diamond, Pearl i Platinum
Sprite overworld z
Black 2 i White 2
Sprite z Kasetki na Odznaki

Cytaty

Główny artykuł: Volkner/Cytaty

W anime

W głównej serii

Pokémon Seria: Diament i Perła

Volkner w anime

Volkner dorastał, walcząc z gangami i kłusownikami Pokémonów na ulicach Miasta Sunyshore. Napotkał na swojej drodze Flint i zdecydował się go wyzwać na walkę, chociaż przegrał. Jakiś czas później Volkner ponownie wyzwał Flinta i wygrał, co rozpaliło w nich intensywną rywalizację. Dwójka Trenerów później stała się przyjaciółmi po walce przeciwko Właścicielowi w Dwuwalce. Kiedy Flint miał 20 lat, opuścił Sunyshore, aby wyruszyć w podróż, i ostatecznie stał się członkiem Elitarnej Czwórki Sinnoh, podczas gdy Volker przyjął rolę Lidera Sali Miasta Sunyshore.

Po staniu się Liderem Sali Volkner stał się bardziej zainteresowany technologią i odwrócił się od walki. Obsesja doprowadziła go do zaprojektowania automatycznych chodników Sunyshore, instalacji paneli słonecznych i słynnej w mieście Wieży Sunyshore.

W Pokonać Mistrza Walk! Volkner był po raz pierwszy wspomniany przez Palmera, który, po ujrzeniu bojowych umiejętności Asha, powiedział mu że będzie w stanie "zaszokować" Volknera. W Zwalczymy gniew ogniem!, Paul wskazał również, że coś jest nie tak z Salą Sunyshore, gniewnie uważając ją za porażkę.

W Flint wkracza do akcji!, kiedy Ash przybył do Sali Sunyshore, był zaskoczony że Volkner zainstalował maszynę przy wejściu, która zwyczajnie daje Trenerom Odznaki Latarni za darmo. Ash był zdeterminowany, by zawalczyć w Sali uczciwie, więc zaczął uderzać w drzwi, co aktywowało na terenie robotyczną ochronę. Flint zauważył to i przyprowadził Asha i jego przyjaciół do Volknera przesiadującego w Wieży Sunyshore. Ash zażądał walki z Volknerem, ale Lider Sali odmówił i uznał, że jest znudzony.

Później Volkner poszedł do kawiarni Właściciela i szybko zaczął się kłócić z Flintem. Właściciel wówczas zaproponował, aby Flint zawalczył z Ashem i poprosił Volknera, aby obejrzał mecz. Po ujrzeniu walki Asha z Flintem ponownie zaczął się interesować bitwami i zdecydował się przyjąć wyzwanie Asha do walki Sali.

Młody Volkner ze swoim Pikachu

W Latająca Wieża Sunyshore!, Volkner i Ash zaczęli swoją walkę Sali, została ona błyskawicznie przerwana z powodu kradzieży Wieży Sunyshore przez Zespół R, co spowodowało zanik mocy w całym mieście. Po tym, jak Ash pokonał Zespół R z pomocą swojego nowo-wyewoluowanego Torterry, Volkner sprowadził wieżę na jej prawowite miejsce. Jednakże jako że zarówno wieża jak i Sala zostały poważnie uszkodzone, Volkner powiedział Ashowi, że będzie musiał naprawić je, zanim będą mogli rozegrać rewanż. Ash zgodził się na te warunki, mówiąc że wykorzysta dodatkowy czas na więcej treningu.

W Ósmy cud Sinnoh!, Ash wrócił do Sunyshore, aby być pierwszym pretendentem do Odznaki Volknera, gdyż Zespół R skradł Wieżę Sunyshore. Podczas ostatniej rundy między Infernape'm a Luxrayem po raz kolejny aktywował się Pożar Infernape. Jednakże tym razem Infernape był w stanie kontrolować swoją Zdolność i, wykorzystując swoją zwiększoną moc, wygrać mecz. To dało Ashowi Odznakę Latarni, co umożliwiło mu uczestnictwo w Lidze Sinnoh.

Volkner pojawił się na krótko podczas napisów końcowych w Zoroark: Mistrz Iluzji.

Pokémon Podróże: Seria

Sylwetka Volknera była widziana pod koniec JN065, w którym ujawniono że również bierze udział w Światowej Koronie Bitew.

Osobowość i cechy charakteru

Volkner jest znany z tego, że jest "elektryzujący" i nazywany "Największą najjaśniejszą gwiazdą Sunyshore" ze względu na swój entuzjazm i technikę w walce. Wykorzystuje ruchy ofensywne jako strategię defensywną, aby przeciwdziałać wysiłkom przeciwnika. Volkner zamierza zaatakować Pokémona przeciwnika z bliskiej odległości, aby zapewnić jak największe obrażenia. Jest uważany za bystrego i inteligentnego, chociaż ma skłonność do obsesji na punkcie swoich zainteresowań i męczy się nimi, gdy sprawy stają się przewidywalne.

Jednak po tym, jak został Liderem Sali Miasta Sunyshore i doświadczył wielu słabych przeciwników, Volkner całkowicie stracił zainteresowanie walką. Co więcej, Volkner stał się całkowicie powściągliwy i nieco chłodny, zawsze miał pusty wyraz twarzy i zawsze mówił znudzonym tonem. Jego dystans posunął się nawet do nudnego mówienia Flintowi, by uderzył go, jeśli ma na to ochotę po groźbie ze strony tego pierwszego, a brak zainteresowania Volknera zdawał się rozciągać na jego przyjaciół, ponieważ Volkner wydawał się kiedyś mieć pewien poziom niechęci do Flinta sarkastycznie nazywając go "Panem Elitarnym", prawdopodobnie dlatego, że Flint mógł podróżować, podczas gdy Volkner pozostał w Mieście Sunyshore, otoczony słabymi rywalami.

Po tym, jak był świadkiem, jak Ash naraża się na niebezpieczeństwo, by chronić swojego Pikachu, Volkner w końcu wyrwał się z braku zainteresowania, ponieważ działania Asha przypomniały mu o jego własnych działaniach ochronnych w dzieciństwie w odniesieniu do jego Pikachu, widząc determinację Asha, a także słysząc przemowę właściciela o determinacji Volknera, która zmusiła go do porzucenia kłusownictwa Pokémonów, co wreszcie spowodowało ponownie rozgrzanie ducha walki w Volknerze. Volkner powrócił również do swojego poprzednio pogodnego i pewnego siebie.

Od czasu wyzwania Asha w Ósmy cud Sinnoh!, Flint poinformował, że wiadomość o powrocie Volknera do walki szybko rozeszła się po całym regionie, ponieważ niezliczona ilość potencjalnych pretendentów stała w kolejce do walki z nim, chociaż Volkner odmówił im wszystkim, dotrzymując obietnicy, że pierwszy oficjalny mecz rozegra z Ashem.

Ma głęboki szacunek i ogromne sentymenty do swojego rodzinnego miasta Sunyshore. Jego projekty technologiczne i ogromne wysiłki budowlane miały na celu podkreślenie najlepszych atutów Sunyshore i oddzielenie go od jego wcześniej ponurej i przestępczej historii gangów.

Pokémony

Ta lista dotyczy znanych Pokémonów Volknera w anime:

Pikachu → Raichu
Pikachu Volknera

Raichu Volknera
Raichu jest pierwszym Pokémonem Volknera. Po raz pierwszy pojawił się w Flint wkracza do akcji!, w którym skoczył na Flinta, oraz w następnym odcinku. Pokazano, że większość czasu Raichu spędza poza swoim Poké Ballem.

Volkner pierwszy raz otrzymał swojego Raichu jako Pikachu, gdy był młody. Walczył z Chimcharem Flinta i przegrał. Jednakże podczas rewanżu Pikachu pokonał Chimchara Żelaznym Ogonem. Od tamtej pory Flint i Volkner stali się przyjaciółmi i rywalami. Później Pikachu walczył z Houndoomem Właściciela, gdy tym był w tym czasie kłusownikiem Pokémonów. Houndoom zadał parę obrażeń Chimcharowi i Pikachu, ale Chimchar nie był w stanie walczyć, przez co Pikachu musiał walczyć sam. Volkner był zdeterminowany, aby pokonać Właściciela. Po długiej walce Właściciel został pokonany i zaprzyjaźnił się z Volknerem i Flintem.

Pikachu później ewoluował w Raichu jakiś czas, zanim Volkner został Liderem Sali Miasta Sunyshore. Raichu był bardzo silny, gdyż podczas walk pokonał wiele Pokémonów, takich jak Weavile'a i Mothima Trenerów. Jednakże Volkner nie wybrał Raichu w obydwóch starciach z Ashem.

Raichu pojawił się na chwilę z Volknerem podczas napisów końcowych w Zoroark: Mistrz Iluzji.

Znane ruchy Raichu to Żelazny Ogon, Błyskawica, Elektroakcja i Piorun.

Debiut Flint wkracza do akcji!
Luxray
Luxray Volknera
Luxray Volknera pojawił się po raz pierwszy w Latająca Wieża Sunyshore!, w którym walczył z Grotle'm Asha podczas wyzwania Asha w Sali. Jednakże walka została przerwana w wyniku kradzieży Wieży Sunyshore przez Zespół R.

Podczas rewanżu Luxray najpierw walczył z Pikachu i wygrał po przyjęciu uderzeń z kilku Żelaznych Ogonów. Ash następnie użył Infernape'a, który został mocno zraniony podczas walki. To w efekcie uaktywniło jego Zdolność Pożaru. Jednakże tym razem Infernape miał już kontrolę nad Zdolnością i, dzięki dodatkowej sile, Pokémon Płomień szybko pokonał Luxraya, zadając finałowy cios potężniejszym Kręgiem Płomieni, co dało Ashowi Odznakę Latarni. Luxray był widziany w retrospekcji w Ligowe emocje!.

Znane ruchy Luxraya to Iskra, Piorun, Fala Szoku, Kieł Gromu, Rozdwojenie i Żelazny Ogon.

Debiut Latająca Wieża Sunyshore!
Electivire
Electivire Volknera
Electivire był pierwszym Pokémonem, którego Volkner wystawił do rewanżowej bitwy z Ashem. Ash najpierw użył Torterrę, ale został z łatwością pokonany. Następnie Ash zdecydował się użyć Pikachu. Używając Błyskawicy Pikachu uruchomił Zdolność Electivire'a, czyniąc z niego jeszcze trudniejszy do uderzenia cel. Jednakże, kiedy jedna z pięści Electivire'a zetknęła się z Pikachu, Pokémon Grom został sparaliżowany przez Statyczność Pikachu. Po tym Pikachu wykończył Electivire'a dobrze wycelowanym Żelaznym Ogonem.

Znane ruchy Electivire'a to Pięść Ognia i Pięść Lodu, a jego Zdolnością jest Elektronapęd.

Debiut Ósmy cud Sinnoh!
Jolteon
Jolteon Volknera
Jolteon był drugim Pokémonem użytym przez Volknera podczas rewanżu jego i Asha. Ma imponującą zwinność i pokazał, że potrafi strzelać serią Kul Cienia. Ash zdecydował się użyć swojego Infernape'a, który szybko pokonał Pokémon Błyskawicę przy użyciu Mach Ciosu.

Znane ruchy Jolteona to Błyskawica i Kula Cienia.

Debiut Ósmy cud Sinnoh!

Osiągnięcia

Zawody Pokémon
Światowa Korona Bitew
  • Ranking: Nieznany (w JN065) (Klasa Ultra)

Aktorzy głosowi

Japonia: 野島裕史 Hirofumi Nojima
阪口大助 Daisuke Sakaguchi (jako dziecko)
Stany Zjednoczone: Eli James
Polska: Bartosz Martyna

W GOTCHA!

Volkner na krótko się pojawił w GOTCHA!.

W mandze

W mandze Pokémon Adventures

Volkner i jego Electivire z Candice i jej Froslass

Historia

Rozdział Diamond & Pearl
Rozdział Platinum
Rozdział Black & White

Pokémony

Ta lista dotyczy Pokémonów Volknera w mandze Pokémon Adventures.

Przekazane

Ciekawostka

Notki

Liderzy Sal regionu Sinnoh
Sala Oreburgh Odznaka Węgla
Roark OD.png
Roark
Sala Eterny Odznaka Lasu
Gardenia OD.png
Gardenia
Sala Veilstone Odznaka Ceglana
Maylene OD.png
Maylene
Sala Pastorii Odznaka Moczarowa
Crasher Wake OD.png
Wake Stalowa Pięść
Sala Hearthome Odznaka Reliktu
Fantina OD.png
Fantina
Sala Canalave Odznaka Kopalni
Byron OD.png
Byron
Sala Snowpoint Odznaka Sopla
Candice OD.png
Candice
Sala Sunyshore Odznaka Latarni
Volkner OD.png
Volkner

Advertisement