FANDOM

051MS Ten artykuł jest w trakcie rozbudowy!

Viola (jap. ビオラ Viola) to profesjonalna pani fotograf, będąca liderką Sali w Mieście Santalune. Jest liderką specjalizującą się w Typie robaczym. Trenerom, którzy ją pokonają, daje Odznakę Robaka.

W grach

Prowadzi ona Salę Pokemon, która jest pierwszą dostępna salą dla gracza. Trenerzy, którzy ją pokonają otrzymają Odznakę Robaka wraz z TM83 ( Nękanie ). Ma starszą siostrę Alexę, która jest dziennikarką. Według telewizyjnego programu "Gym Freaks", kamera Violi była prezentem urodzinowym od Alexy, a od Valerie dostała spinkę do włosów.

Pokemony

Pokemon X i Y

Walka w sali

Pałac Bitew

Sprite'y

X Y
VSViola
VS Viola
X Y
Viola Icon
Ikona PSS

W anime

Viola anime

Viola w anime

Główny artykuł: Viola (anime)

Pierwszy raz wspomniała o niej Alexa w Marzenie wciąż trwa!, choć nie wypowiedziała jej imienia.

Przybywając do Miasta Santalune w Porywista bitwa w sali Santalune!, Ash poznał Violę jako profesjonalną pani fotograf, znaną z doskonałych ujęć Pokemonów robaków. Wracając, zgodziła się na walkę przeciwko Ashowi. Surskit i Vivillon Violi wygrali z Fletchlingiem i Pikachu Asha za pomocą Lodowego Promienia i Lepkiej Sieci. Chłopiec przegrał bitwę.

Viola pojawiła się ponownie w Walcząc na cienkim lodzie!, gdzie Ash wyzwał ją na rewanż. Dzięki treningu Asha i jego przyjaciołom przed walką rewanżową, był w stanie przeciwdziałać strategię Violi i pokonać ją, zdobywając Odznakę Robaka.

Pokemony

210px
Surskit
210px
Vivillon

Ciekawostki

Liderzy sal w regionie Kalos
VSViola VSGrant VSKorrina VSRamos
Bug Badge Viola Cliff Badge Grant Rumble Badge Korrina Plant Badge Ramos
VSClemont VSValerie VSOlympia VSWulfric
Voltage Badge Clemont Fairy Badge Valerie Psychic Badge Olympia Iceberg Badge Wulfric