Vibrava (japビブラーバ Vibrava) jest Pokémonem dwu-typu Ziemnego/Smoczego, wprowadzonym w Generacji III.

Ewoluuje z Trapincha począwszy od poziomu 35 i ewoluuje w Flygona począwszy od poziomu 45.

Biologia

Vibrava to Pokémon podobny do ważki. Ma małą głowę z dwiema żółtymi czułkami i zielone wyłupiaste oczy z czarnymi, owalnymi źrenicami. Jego usta mają dwa duże białe zęby wystające z każdej strony. Ma chude żółte ciało, cztery chude czarne nogi ze smukłymi stopami i cztery zielone skrzydła w kształcie rombu z czarnymi krawędziami. Na końcu ogona znajdują się romby o podobnym kolorze.

Skrzydła Vibravy nie są w pełni rozwinięte, więc nie może latać zbyt daleko. Jednak za pomocą skrzydeł jest w stanie wytwarzać wibracje i fale ultradźwiękowe. Ludzie odczuwają ból głowy od tych fal. Po omdleniu ofiary, jak saprotrof, pluje kwasem żołądkowym, aby stopić ofiarę przed spożyciem. Kontynuuje ten proces codziennego żywienia się, aby jego skrzydła świeciły. Vibrava nazywa pustynię domem i jest znana z tego, że chroni schwytaną ofiarę na gorących piaskach pustyni.

W anime

Ważniejsze występy

Vibrava pojawił się w odcinku Podziemna kradzież!. Dziesiątki Trapinchy ewoluowały w nich w podziemnym jeziorze. Vibrava pomógł bohaterom wydostać się z labiryntu.

Drugoplanowe role

Vibrava pierwszy raz pojawił się w filmie Jirachi: Spełnione Marzenia.

Koordynatorka imieniem Brianna użyła Vibravy w rundzie walki w Konkursie Pokémon na Wyspie Chryzantem. Vibrava został również wykorzystany przez przypadkowych koordynatorów na Wielkim Festiwalu Hoenn.

Pojawił się również w odcinku Pokémon Ranger i porwany Riolu! Część 1.

Wpisy Pokédexa

Odcinek Wpis
AG106 Vibrava, Wibrujący Pokémon. Vibrava jest wyewoluowaną formą Trapincha. Machnięciem skrzydeł tworzą wibracje wywołujące naddźwiękowe fale.
Na tym kończą się wpisy z serii Advanced Generation.

W mandze

Dane w grach

Wpisy w Pokédexie

Gra Wpis z Pokédexa
Ten Pokémon był niedostępny przed Generacją III.
Ruby Aby osłabić ofiarę, Vibrava generuje fale ultradźwiękowe, energicznie wibrując dwoma skrzydłami. Fale ultradźwiękowe tego Pokémona są tak potężne, że mogą powodować bóle głowy u ludzi.
Sapphire Skrzydła Vibrava nie zakończyły jeszcze procesu wzrostu. Zamiast latać na duże odległości, są one bardziej przydatne do generowania fal ultradźwiękowych przez wibrowanie.
Emerald Wyzwala fale ultradźwiękowe, pocierając swoje skrzydła. Ponieważ skrzydła Vibrava wciąż się rozwijają, może latać tylko na krótkie odległości.
FireRed Generuje fale ultradźwiękowe, gwałtownie trzepocząc skrzydłami. Po osłabieniu ofiary topi ją kwasem.
LeafGreen
Diamond Gwałtownie drży skrzydłami, generując fale ultradźwiękowe, które wywołują u ludzi bóle głowy.
Pearl
Platinum
HeartGold Energicznie wibruje skrzydłami, tworząc fale ultradźwiękowe, które powodują poważne bóle głowy.
SoulSilver
Black Gwałtownie drży skrzydłami, generując fale ultradźwiękowe, które wywołują u ludzi bóle głowy.
White
Black 2 Fale ultradźwiękowe generowane przez tarcie dwóch skrzydeł powodują silne bóle głowy.
White 2
X Fale ultradźwiękowe generowane przez tarcie dwóch skrzydeł powodują silne bóle głowy.
Y Generuje fale ultradźwiękowe, gwałtownie trzepocząc skrzydłami. Po osłabieniu ofiary topi ją kwasem.
Omega Ruby Aby osłabić ofiarę, Vibrava generuje fale ultradźwiękowe, energicznie wibrując dwoma skrzydłami. Fale ultradźwiękowe tego Pokémona są tak potężne, że mogą powodować bóle głowy u ludzi.
Alpha Sapphire Skrzydła Vibrava nie zakończyły jeszcze procesu wzrostu. Zamiast latać na duże odległości, są one bardziej przydatne do generowania fal ultradźwiękowych przez wibrowanie.
Sun Zamiast używać swoich słabo rozwiniętych skrzydeł do lotu, pociera je razem, wytwarzając fale ultradźwiękowe, które atakują wrogów.
Moon Aby pomóc swoim skrzydłom urosnąć, rozpuszcza kawałki zdobyczy w sokach trawiennych i codziennie nimi żeruje.
Ultra Sun Wibruje skrzydłami, generując fale ultradźwiękowe, powodując zemdlenie ofiary. Następnie zakopuje żywą ofiarę w piasku, aby ją zachować.
Ultra Moon Wibruje skrzydłami, wysyłając dziwne fale dźwiękowe. Trenerzy, którzy są z nim, potrzebują zatyczek do uszu.
Sword Fale ultradźwiękowe generowane przez tarcie dwóch skrzydeł powodują silne bóle głowy.
Shield Aby pomóc swoim skrzydłom urosnąć, rozpuszcza kawałki zdobyczy w sokach trawiennych i codziennie nimi żeruje.

Lokalizacje w grze

Gra Lokalizacja
Ruby Ewoluowanie Trapincha
Sapphire
Emerald Ewoluowanie Trapincha
FireRed Wymiana
LeafGreen
Colosseum Laboratorium Cienistych PKMN'ów (Cienisty)
XD Ewoluowanie Trapincha
Diamond Trasa 228 (Poké Radar)
Pearl
Platinum Wymiana
HeartGold Strefa Safari
SoulSilver
Pal Park Góra
Black Wymiana
White Ewoluowanie Trapincha
Black 2 Odwrotna Góra (Ciemna trawa)
White 2
X Ewoluowanie Trapincha
Y
Omega Ruby Ewoluowanie Trapincha
Alpha Sapphire
Sun Ewoluowanie Trapincha
Moon
Ultra Sun Ewoluowanie Trapincha
Ultra Moon
Let's Go Eevee
Sword Toczące Pola, Oko AxewSh, Pyliste Zagłębie (DynaMaxowa Walka)
Shield

W pobocznych grach

Gra Lokalizacja
MD Red Południowa Pieczara (12F-20F), Wzgórze Wiwern (10F-16F)
MD Blue
MD Time Jaskinia Ruchomych Piasków (B1F-B9F)
MD Darkness
MD Sky Jaskinia Ruchomych Piasków (B1F-B9F)

Trzymane przedmioty

Gra Trzymane przedmioty
Colosseum Dragon Fang Smoczy Kieł (100%)

Statystyki

Podstawowe statystyki

Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
50
110 - 157 210 - 304
A:
70
67 - 134 130 - 262
O:
50
49 - 112 94 - 218
50
49 - 112 94 - 218
50
49 - 112 94 - 218
S:
70
67 - 134 130 - 262
Suma:
340
Inne Pokémony z tą sumą

Statystyki Pokéathlonu

Szybkość
3/4 ★★★
Moc
2/3 ★★
Talent
4/5 ★★★★
Upór
2/3 ★★
Skoczność
3/4 ★★★
Suma
14/19 ★★

Efektywność typów

normalny
walczący
latający
trujący ½×
ziemny
kamienny ½×
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty ½×
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący ½×
ziemny
kamienny ½×
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty ½×
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
lodowy
trujący ½×
ziemny
kamienny ½×
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty ½×
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący ½×
ziemny
kamienny ½×
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty ½×
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
Notki:

Lista ruchów

Główny artykuł: Vibrava/Lista ruchów w poprzednich generacjach

Poprzez poziom

Poprzez TM/TR

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczanie

Specjalne ruchy

Ewolucja

Trapinch.png
Niewyewoluowany
Trapinch
ziemny
Rzadki Cukierek
Poziom 35
Vibrava.png
Pierwsza ewolucja
Vibrava
ziemnysmoczy
Rzadki Cukierek
Poziom 45

Flygon.png
Druga ewolucja
Flygon
ziemnysmoczy

Sprite'y

Sword Shield
329 VIII.png 329 s VIII.png
Normalny Lśniący

Ciekawostki

  • Vibrava dzieli swoją kategorię z Palpitoadem i Seismitoadem. Wszyscy są znani jako Pokémon Wibracje.
  • Vibrava i jego ewolucja są jedynymi Pokémonami typu Smoczego należącymi do Grupy Hodowli Owadów.
  • Podstawowa statystyka Ataku Vibravy jest niższa niż jego pre-ewolucji, ale wraca ona do oryginalnej statystyki kiedy ewoluuje w Flygona.
  • Vibrava jest jedynym Pokémonem który zyskuje typ Smoczy po ewolucji i wciąż jest zdolny do ewoluowania.

Pochodzenie

Vibrava reprezentuje dorosłą formę mrówkolwa, choć wydaje się czerpać więcej wizualnych inspiracji z jętek, być może dotycząc japońskiego słowa dla dorosłego mrówkolwa, usuba-kagerou, lub inaczej "wąskoskrzydły jętki". W połączeniu z podobieństwem mrówkolwa do ważki, typ Vibravy sugeruje, że może również czerpać inspirację z gadziogłówkowatych, zwanych też "piaskowymi smokami". Jego tendencje do tworzenia nieznośnych dźwięków za pomocą skrzydeł są podobne do cykady.

Etymologia

Vibrava może być kombinacją vibrate (szybko trząść) i larva. Może też pochodzić od Vibra.

Trapinch #328: Trapinch
Pokémony
#330: Flygon Flygon