Pokémon Wiki
Advertisement
Pokémon Wiki

Urshifu (japウーラオス Wualosu) jest Legendarnym Pokémonem typu Walczącego, wprowadzonym w Generacji VIII.

Ewoluuje z Kubfu, kiedy mu się pokaże zwój w jednej z Wież Dwóch Pięści.

Posiada jeden z dwóch różnych drugorzędnych typów: Mroczny lub Wodny. Jego drugorzędny typ jest permanentny i jest określany przez Wieżę, w której Kubfu przechodzi trening: kolejno Wieża Ciemności lub Wieża Wód.

Urshifu posiada dwie formy Gigantamax, po jednej dla każdego Stylu.

Urshifu jest maskotką gry The Isle of Armor, pojawiającym na okładkach Pokémon Sword i Shield Edycja Rozszerzona w formie Stylu Jednego Ciosu.

Biologia

Urshifu to wielki dwunożny Pokémon przypominający humanoidalnego czarnego niedźwiedzia z motywem wushu. Ma muskularną budowę z długimi nogami i długimi ramionami z dużymi łapami i pazurami do uderzania. Jego ciało i głowa pokryte są szarym, czarnym i białym futrem, bez żółtej kufy. Przód skóry Urshifu nieco przypomina tradycyjną zapinaną na żabki/warkocze tunikę zwisającą z przodu i z tyłu. Futro na głowie Urshifu jest bardziej kolczaste i rozszerza się, tworząc płynną biało-czarną opaskę. Grzbiety dłoni Urshifu, kłykcie i czubki jego stóp są również koloru białego.

Wygląda na to, że futro na czubku głowy i na nogach Urshifu Stylu Jednego Ciosu unosi się w górę, podczas gdy opaska na głowę rozszerza się do góry i do tyłu. W międzyczasie futro na czubku głowy i na nogach Urshifu Stylu Szybkiego Ciosu spływa w dół, podczas gdy opaska na głowę rozszerza się do przodu i na zewnątrz. Te dwa style mają również różne domyślne pozy: Urshifu Stylu Jednego Ciosu ma podniesioną przednią pięść, tylną pięść opuszczoną i obie stopy osadzone, podczas gdy Urshifu Stylu Szybkiego Ciosu ma uniesioną tylną pięść, opuszczoną przednią pięść i przednią stopę uniesioną nad ziemią. W przeciwnym razie te dwie formy wydają się prawie identyczne.

Styl i osobowość Urshifu są decydowane przez sposób, w jaki trenował jako Kubfu i przez zwój, który czyta z jednej z Wież Dwóch Pięści. Wiadomo, że Urshifu lubi jeść miód, szczególnie Maks. Miód. Żyje w górach odległego regionu. Urshifu trenuje nogi i ruchy, biegnąc po stromych klifach.

Urshifu Stylu Jednego Ciosu woli walczyć bez powstrzymywania się. Mocno wierzy w użycie strategii KO jednym ciosem. Wściekły będzie bezlitośnie atakować przeciwnika, aż ten zostanie całkowicie zmiażdżony. Jego ruchy są bezpośrednie i wymagają pośpiechu w linii prostej. Kiedy znajduje się w pewnej odległości od przeciwnika, szybko skacze, wyprowadzając potężny cios.

Urshifu Stylu Szybkiego Ciosu woli spokojnie obserwować przeciwnika i jego siłę podczas wykonywania uników. Urshifu mocno wierzy w pokonywanie przeciwników wieloma szybkimi ciosami bez przerwy niczym płynąca rzeka. Wykorzystuje płynne ruchy, aby odeprzeć atak przeciwnika, zanim przytłoczy go szybkimi uderzeniami.[1] Uważa się, że Urshifu wzorował ten styl na przepływach rwącej, ale czasami spokojnej rzeki.

Gdy Urshifu przechodzi Gigantamaksację, wzory na jego futrze ulegają znacznemu zaakcentowaniu, jego opaska wydłuża się, a oczy i usta nabierają białego blasku. Ogólnie rzecz biorąc, części jego futra, które kiedyś były szare, są teraz białe, a części, które kiedyś były czarne, mają teraz jego charakterystyczn kolor (czerwony dla Gigantamax Stylu Jednego Ciosu i niebieski dla Gigantamax Stylu Szybkiego Ciosu). Ponadto futro i opaska na głowie Gigantamax Urshifu Stylu Jednego Ciosu stają się bardziej kolczaste, podczas gdy u Gigantamax Urshifu Stylu Szybkiego Ciosu stają się bardziej okrągłe i mniej kolczaste.

Gigantamax Urshifu Stylu Jednego Ciosu został nazwany "ucieleśnieniem wściekłości" i "boskim wysłannikiem, który swoim furią wypędza złe duchy". Uważa się, że Gigantamax Urshifu Stylu Jednego Ciosu może uwolnić świat od jego wrogości poprzez przerażający wyraz twarzy i krzyki. Fala uderzeniowa uwolniona z jego pięści może zmieść Dynamaxowego Pokémona jednym uderzeniem.

Gigantamax Urshifu Stylu Szybkiego Ciosu zachowuje idealną, perfekcyjną postawę w spokojny sposób, gdy jest w formie Gigantamax. Może to utrzymać do tego stopnia, że ​​nie drgnie. Przeciwnicy, którzy się z tym zmierzą, mogą poczuć się bardzo zdenerwowani lub odczuć ulgę, jakby zostali uwolnieni od złych duchów.[2] Uważa się, że Gigantamax Urshifu Stylu Szybkiego Ciosu może rzekomo zniszczyć tych, którzy mają zło w sercach, po prostu patrząc na nich.

Urshifu jest jedynym znanym Pokémonem zdolnym wykonywać ruchy Niegodziwego ciosu i Ciosów Przypływu wraz z ekskluzywnymi Ruchami Giga Maks., Giga Maks. Jeden Cios i Giga Maks. Szybki Prąd.

W anime

W mandze

Dane w grach

Wpisy w Pokédexie

Gra Wpis z Pokédexa
Ten Pokémon był niedostępny przed Generacją VIII.
Styl Jednego Ciosu
Sword Ta forma Urshifu mocno wierzy w KO jednym uderzeniem. Jego strategia polega na skakaniu blisko wrogów i zadawaniu niszczycielskiego ciosu utwardzoną pięścią.
Shield Zamieszkując góry w odległym regionie, ten Pokémon biegnie po stromych klifach, trenując nogi i doskonaląc ruchy.
Styl Szybkiego Ciosu
Sword Uważa się, że ten Pokémon wzorował swój styl walki na nurcie rzeki - czasem gwałtowny, czasem spokojny.
Shield Ta forma Urshifu mocno wierzy w pokonywanie wrogów poprzez zrzucanie na nich wielu ciosów. Jej uderzenia są ciągłe, płyną jak rzeka.
Gigantamax Styl Jednego Ciosu
Sword Ludzie nazywają go ucieleśnieniem wściekłości. Mówi się, że przerażający wyraz twarzy i krzyk tego Pokémona uwolni świat od wrogości.
Shield Energia uwalniana przez pięści tego Pokémona tworzy fale uderzeniowe, które mogą zmieść Dynamaxowego Pokémona za jednym uderzeniem.
Gigantamax Styl Szybkiego Ciosu
Sword Gdy czeka na odpowiedni moment, aby uwolnić swoją moc Gigantamax, ten Pokémon utrzymuje idealną jednonogą postawę. Nawet nie drgnie.
Shield Wystarczy spojrzenie tego Pokémona, by odebrać życie tym, którzy mają zło w sercach - a przynajmniej tak mówią.

Lokalizacje w grze

Gra Lokalizacja
Sword WymianaWersja 1.2.0+
Shield
Edycja Rozszerzona Ewoluowanie Kubfu

W pobocznych grach

Statystyki

Podstawowe statystyki

Styl Jednego Ciosu
Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
100
160 - 207 310 - 404
A:
130
121 - 200 238 - 394
O:
100
94 - 167 184 - 328
63
61 - 126 117 - 247
60
58 - 123 112 - 240
S:
97
91 - 163 179 - 322
Suma:
550
Inne Pokémony z tą sumą

Styl Szybkiego Ciosu
Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
100
160 - 207 310 - 404
A:
130
121 - 200 238 - 394
O:
100
94 - 167 184 - 328
63
61 - 126 117 - 247
60
58 - 123 112 - 240
S:
97
91 - 163 179 - 322
Suma:
550
Inne Pokémony z tą sumą

Efektywność typów

Styl Jednego Ciosu

normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny ½×
robaczy
duchowy ½×
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny ¼×
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny ½×
robaczy
duchowy ½×
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny ¼×
baśniowy
normalny
walczący
lodowy
trujący
ziemny
kamienny ½×
robaczy
duchowy ½×
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny ¼×
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny ½×
robaczy
duchowy ½×
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny ¼×
baśniowy

Styl Szybkiego Ciosu

normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny ½×
robaczy ½×
duchowy
stalowy ½×
ognisty ½×
wodny ½×
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy ½×
smoczy
mroczny ½×
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny ½×
robaczy ½×
duchowy
stalowy ½×
ognisty ½×
wodny ½×
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy ½×
smoczy
mroczny ½×
baśniowy
normalny
walczący
lodowy
trujący
ziemny
kamienny ½×
robaczy ½×
duchowy
stalowy ½×
ognisty ½×
wodny ½×
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy ½×
smoczy
mroczny ½×
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny ½×
robaczy ½×
duchowy
stalowy ½×
ognisty ½×
wodny ½×
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy ½×
smoczy
mroczny ½×
baśniowy

Lista ruchów

Poprzez poziom

Poprzez TM/TR

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczanie

Specjalne ruchy

Ewolucja

Kubfu.png
Niewyewoluowany
Kubfu
walczący
Interakcja ze
Zwojem Ciemności

Styl Jednego Ciosu
Urshifu-Single Strike.png
Pierwsza ewolucja
Urshifu
walczącymroczny
Interakcja ze
Zwojem Wód

Styl Szybkiego Ciosu
Urshifu-Rapid Strike.png
Pierwsza ewolucja
Urshifu
walczącywodny

Sprite'y

Sword Shield
892 VIII.png 892 s VIII.png
892R VIII.png 892R s VIII.png
Normalny Lśniący
Sword Shield
892Gi VIII.png 892Gi s VIII.png
Normalny Lśniący
Sword Shield
892RGi VIII.png 892RGi s VIII.png
Normalny Lśniący

Ciekawostki

  • Urshifu jest jedynym Legendarnym Pokémonem, który posiada formę Gigantamax, a tym samym jedynym Legendarnym Pokémonem, który może używać Ruchu Giga Maks.
    • Jest to również jedyny Pokémon z więcej niż jedną formą Gigantamax, a tym samym jedyny Pokémon z więcej niż jednym Ruchem Giga Maks.

Pochodzenie

Urshifu może być oparty na niedźwiedziu himalajskim i wojowniku wushu. Typ Wodny Stylu Szybkiego Ciosu może być odniesieniem do cytatu "płynąć jak woda" słynnego aktora i mistrza sztuk walki Bruce'a Lee.

Styl Jednego Ciosu mógł opierać się na mieszance stylu Tygrysa i Lamparta, stylów opartych na precyzyjnych, silnych i bezpośrednich uderzeniach, które mogą nadać znaczenie osobistemu ruchowi Jednego Ciosu, Niegodziwy Cios; która zawsze zadaje cios krytyczny i jest opisywana jako osobliwy, silny cios i nawiązuje zarówno do stylu Lamparta, który chce pokonać przeciwników tak szybko, jak to tylko możliwe, oraz bezpośredniego ataku stylu Tygrysa z przytłaczającą siłą i mocą.

Styl Szybkiego Ciosu mógł być oparty na mieszance stylu Żurawia i Siedmiogwiezdnej Modliszki, stylów opartych na płynnych ruchach, równowadze, uniku, odbiciu i przytłaczających ciosach dotykowych, tak jak Szybki Cios i jego osobisty ruch, Ciosów Przypływu; co jest kolejnym ukłonem w stronę ruchów i płynnych, gwałtownych uderzeń dostarczanych w japońskiej nazwie: Uderzenia Strumieniowe.

Ich formy Gigantamax mogą być inspirowane przez parę okrutnie potężnych bóstw buddyjskich Niō, Agyō i Ungyō, które odstraszają złe duchy i chronią dobre duchy, jako że Urshifu jest w stanie zrobić jedno i drugie. Zazwyczaj posągi przedstawiające Agyō mają otwarte usta, co jest oznaką gwałtownej agresji, ponieważ Styl Szybkiego Ciosu bezlitośnie atakuje wrogów, podczas gdy Ungyō trzyma usta zamknięte, aby reprezentować ukrytą siłę, ponieważ Styl Jednego Ciosu z pewnością zadaje pojedynczy cios w słaby punkt. Ponadto posągi są często w kolorze czerwonym i niebieskim, chociaż kolor nie jest dominującą cechą żadnego z nich, ponieważ każdy z nich może być czerwony lub niebieski, a czasem mieć obydwa kolory jednocześnie.

Etymologia

Urshifu może być kombinacją ursus (z łacińskiego od niedźwiedź) i shifu (z chińskiego od mistrz).

Wulaosu może być kombinacją wushu (chińskie sztuki walki), 老師 / 老师 lǎoshī (z chińskiego od nauczyciel) i prawdopodobnie ウラー urā (hurra, okrzyk bitewny) i 押忍 osu (wykrzyknik używany w japońskich sztukach walk).

Powiązane artykuły

Notki

Kubfu #891: Kubfu
Pokémony
#893: Zarude Zarude
Advertisement