Tyrantrum (jap: ガチゴラス Gachigoras) jest Skamieniałym Pokémonem dwu-typu Kamiennego/Smoczego, wprowadzonym w Generacji VI.

Ewoluuje z Tyrunta, kiedy zyskuje poziom w górę podczas dnia począwszy od poziomu 39, który został wskrzeszony ze Skamieliny Szczęki.

Biologia

Tyrantrum to dwunożny Pokémon dinozaur przypominający dużego teropoda. Jest przeważnie brązowo-czerwony z łuszczącymi się wzorami na skórze i rozproszonymi pomarańczowymi refleksami na niektórych łuskach i grzbietach. Jego głowa jest proporcjonalnie duża, z tępym, prążkowanym pyskiem i potężnymi szczękami. Ma czarne ramy wokół oczu i jasnoszarą dolną szczękę pokrytą brodą z białych, prymitywnych piór. W dolnej szczęce widocznych jest kilka ostrych zębów, podczas gdy górna szczęka jest pokryta pomarańczowymi końcówkami przypominającymi zęby. Nad oczami ma rząd pięciu kolców przypominających koronę. Wokół szyi Tyrantruma znajduje się pierzasta biała kryza, która rozciąga się na jego ramionach podobnie jak peleryna. Jego podbrzusze jest szare z białymi obwódkami, a w pobliżu końca długiego ogona znajdują się dwa pomarańczowe kolce. Jego małe przednie kończyny mają tylko dwie czarne pazury każda, ale ma potężne tylne nogi, każda z trzema czarnymi pazurami. Platerowane, przypominające zbroję grzbiety pokrywają jego kolana, plecy i czubek jego ogona.

Przed wyginięciem 100 milionów lat temu Tyrantrum był znany z okrucieństwa, ale posiadał obecność wspaniałego króla. Jego potężne szczęki, zdolne do rozdrabniania grubych metalowych płyt jak samochód, uczyniły go niepokonanym. Istnieje teoria, że ​​jego pierwotna forma była całkowicie pokryta płaszczem przypominającym pióra. Tyrantrum poluje na Amaury.

W anime

W mandze

Dane w grach

Wpisy w Pokédexie

Gra Wpis z Pokédexa
Ten Pokémon był niedostępny przed Generacją VI.
X Dzięki swoim gigantycznym szczękom, które potrafiły rozłupać grube metalowe płyty jak papier, był niepokonany w starożytnym świecie, w którym niegdyś zamieszkiwał.
Y Nic nie mogło powstrzymać tego Pokémona 100 milionów lat temu, więc zachowywał się jak król.
Omega Ruby Dzięki swoim gigantycznym szczękom, które potrafiły rozłupać grube metalowe płyty jak papier, był niepokonany w starożytnym świecie, w którym niegdyś zamieszkiwał.
Alpha Sapphire Nic nie mogło powstrzymać tego Pokémona 100 milionów lat temu, więc zachowywał się jak król.
Ultra Sun Całkowite odnowienie jest niemożliwe, pozostawiając miejsce na teorie, że całe jego ciało było kiedyś pokryte płaszczem przypominającym pióra.
Ultra Moon Król starożytnego świata, potrafi z łatwością zmiażdżyć samochód niszczycielską siłą swoich ogromnych szczęk.
Sword Ten Pokémon pochodzi sprzed około 100,000,000 lat. Ma obecność króla, złośliwego, ale wspaniałego.
Shield Pojedyncze ugryzienie masywnych szczęk Tyrantruma zniszczy samochód. Ten Pokémon był królem starożytnego świata.

Lokalizacje w grze

Gra Lokalizacja
X Ewoluowanie Tyrunta
Y
Omega Ruby Wymiana
Alpha Sapphire
Sun Wymiana
Moon
Ultra Sun Ewoluowanie Tyrunta
Ultra Moon
Let's Go Eevee
Sword WymianaWersja 1.3.0+
Shield
Edycja Rozszerzona Jezioro Ballimere (Wędrownik)
Max-Pieczara (Przygoda Dynamax)

W pobocznych grach

Statystyki

Podstawowe statystyki

Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
82
142 - 189 274 - 368
A:
121
113 - 190 222 - 375
O:
119
111 - 188 218 - 370
69
66 - 133 128 - 260
59
57 - 122 110 - 238
S:
71
68 - 135 132 - 265
Suma:
521
Inne Pokémony z tą sumą

Efektywność typów

normalny ½×
walczący
latający ½×
trujący ½×
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty ¼×
wodny
trawiasty
elektryczny ½×
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny ½×
walczący
latający ½×
trujący ½×
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty ¼×
wodny
trawiasty
elektryczny ½×
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny ½×
walczący
lodowy ½×
trujący ½×
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty ¼×
wodny
trawiasty
elektryczny ½×
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny ½×
walczący
latający ½×
trujący ½×
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty ¼×
wodny
trawiasty
elektryczny ½×
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy

Lista ruchów

Główny artykuł: Tyrantrum/Lista ruchów w poprzednich generacjach

Poprzez poziom

Poprzez TM/TR

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczanie

Specjalne ruchy

Ewolucja

Tyrunt.png
Niewyewoluowany
Tyrunt
kamiennysmoczy
Rzadki Cukierek
Poziom 39
podczas dnia

Tyrantrum.png
Pierwsza ewolucja
Tyrantrum
kamiennysmoczy

Sprite'y

Ciekawostki

Pochodzenie

Tyrantrum jest w większości oparty na rodzaju Tyranozaura, chociaż ma również cechy (w tym pomarańczowy grzebień twarzowy) z kladem Karnozaurów. Pomarańczowy grzebień jest też podobny do tych u Kriolofozaurów. Pomarańczowy grzebień i białe pióra mogły być również inspirowane przez królów (z grzebieniem działającym jako korona, frędzlami na dolnej szczęce działającymi jak broda i frędzlami na szyi Pokémona działającymi jak peleryna). Frędzle mogą również odnosić się do Tyranozaura z piórami.

Etymologia

Tyrantrum może być kombinacją Tyrannosaurus lub tyrant i tantrum.

Gachigoras może być kombinacją ガチ gachi (poważny lub na serio) i チゴラス Chigoras (japońskie imię Tyrunta). Może też pochodzić od słowa がっちり gacchiri (krępy).

Powiązane artykuły

Notki

Tyrunt #696: Tyrunt
Pokémony
#698: Amaura Amaura