Tsareena (jap: アマージョ Amajo) jest Pokémonem typu Trawiastego, wprowadzonym w Generacji VII.

Ewoluuje z Steenee, gdy osiągnie poziom w górę znając Stratowanie. Jest to finalna forma Bounsweet

Biologia

Tsareena to dwunożny Pokémon przypominający roślinę o humanoidalnym wyglądzie. Jej tułów, ramiona i nogi są ciemnofioletowe, a biodra i głowa są białe. Ma ciemnofioletowe oczy z ciężkimi powiekami, fioletowymi powiekami i długimi fioletowymi rzęsami, ale nie ma widocznych ust ani nosa. Dolna część twarzy jest ukryta za krótką kryzą wystającą z ciała. Jej ramiona są smukłe i mają zaokrąglone, pozbawione palców dłonie, ale nogi są długie i mocne. Górne części nóg mają trzy spiczaste występy tuż przed biodrami, które sprawiają wrażenie długich butów. Dolne części nóg zwężają się w małe, spiczaste stopy. Ma szerokie biodra złożone z sześciu segmentów, które przypominają mięso mangostanu.

Na czubku głowy Tsareeny znajduje się jasnozielony kielich. Najkrótszy liść kielicha wystaje lekko do przodu, a następnie zakręca w prawo, podobnie jak w przypadku grzywki bocznej. Pozostałe trzy liście przypominają długie włosy i sięgają prawie do ziemi. Każdy z trzech długich liści ma trzy żółte plamki u góry i trzy u dołu; znaki są obecne zarówno na dolnej, jak i górnej stronie liści. Na szczycie kielicha znajduje się narośl przypominająca małą, fioletową koronę z czterema cienkimi żółtymi paskami.

Ten Pokémon ma naturę wysokiej klasy i karze każdego, kto podejdzie do niej ze złymi intencjami. Taka postawa będzie nawet skierowana na jej Trenera, jeśli wyda polecenie, którego Tsareena nie lubi, takie jak polecenie użycia nieefektywnego ruchu. Mówi się jednak, że dotknięcie korono-podobnego wyrostka na głowie czyni ją bezbronną.[1]

Do walki Tsareena wykorzystuje drobno szlifowane kopnięcia i pełne wdzięku ruchy, takie jak jej osobisty ruch, Tropikalny Kop. Za każdym razem, gdy trafia, śmieje się w twarz przeciwnika. Będzie nawet nadal kopała lub deptała powalonego przeciwnika, śmiejąc się hałaśliwie. Dodatkowo jej słodki zapach może rozpraszać. Ponieważ tylko najpotężniejsza Steenee ewoluuje w Tsareenę, ten Pokémon używa swojej mocy do ochrony swoich wcześniej wyewoluowanych form.

W anime

W mandze

Dane w grach

Wpisy w Pokédexie

Gra Wpis z Pokédexa
Ten Pokémon był niedostępny przed Generacją VII.
Sun Jej długie, efektowne nogi służą nie tylko do pokazu, ale także do umiejętnego kopania. W zwycięstwie popisuje się kopiąc pokonanych i śmiejąc się hałaśliwie.
Moon Pokémon znany z piękna swoich dobrze ukształtowanych nóg, czasami pojawia się jako maskotka w reklamach salonów kosmetycznych.
Ultra Sun Mistrz wielkich i pięknych kopnięć, potrafi znokautować nawet mistrzów kickboxingu jednym ciosem.
Ultra Moon Pokémon o agresywnej osobowości i mistrzowskiej zdolności w kopaniu, rechocze za każdym razem, gdy kopie przeciwnika.
Sword Ten przerażający Pokémon ma długie, smukłe nogi i okrutne serce. Nie okazuje litości, gdy tupie na swoich przeciwników.
Shield Kopnięcie z twardych końców nóg tego Pokémona pozostawia ranę w ciele i duszy przeciwnika, która nigdy się nie zagoi.

Lokalizacje w grze

Gra Lokalizacja
Sun Ewoluowanie Steenee
Moon
Ultra Sun Ewoluowanie Steenee
Ultra Moon
Let's Go Eevee
Sword Kamienna Dzicz
Pstrokaty Gaj, Lustro Olbrzymów (DynaMaxowa Walka)
Shield
Edycja Rozszerzona Pętlowa Laguna (DynaMaxowa Walka)
Max-Pieczara (Przygoda Dynamax)

W pobocznych grach

Trzymane przedmioty

Gra Trzymane przedmioty
Sword Shield Grassy Seed Trawiaste Nasiono (5%)

Statystyki

Podstawowe statystyki

Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
72
132 - 179 254 - 348
A:
120
112 - 189 220 - 372
O:
98
92 - 165 180 - 324
50
49 - 112 94 - 218
98
92 - 165 180 - 324
S:
72
69 - 136 134 - 267
Suma:
510
Inne Pokémony z tą sumą

Efektywność typów

normalny
walczący
latający
trujący
ziemny ½×
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny ½×
trawiasty ½×
elektryczny ½×
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący
ziemny ½×
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny ½×
trawiasty ½×
elektryczny ½×
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
lodowy
trujący
ziemny ½×
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny ½×
trawiasty ½×
elektryczny ½×
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący
ziemny ½×
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny ½×
trawiasty ½×
elektryczny ½×
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy

Lista ruchów

Główny artykuł: Tsareena/Lista ruchów w poprzednich generacjach

Poprzez poziom

Poprzez TM/TR

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczanie

Specjalne ruchy

Ewolucja

Bounsweet.png
Niewyewoluowany
Bounsweet
trawiasty
Rzadki Cukierek
Poziom 18
Steenee.png
Pierwsza ewolucja
Steenee
trawiasty
Rzadki Cukierek + TM Normal VI
Poziom w górę
znając Stratowanie

Tsareena.png
Druga ewolucja
Tsareena
trawiasty

Sprite'y

Sword Shield
763 VIII.png 763 s VIII.png
Normalny Lśniący

Ciekawostki

Pochodzenie

Tsareena wydaje się być oparta na mangostanie i monarchini, takiej jak królowa. Może także być odniesieniem do mangostanu, który jest znany jako "Królowa Owoców".

Etymologia

Tsareena może być kombinacją tsarina, rosyjskiej monarchini, i mangosteen. Może także dotyczyć słów queen i serene.

Amajo może być kombinacją 甘い amai (słodki) i 女王 joō (królowa). Biorąc pod uwagę kombinację wyglądu Tsareeny, która jakby nosi wysokie buty, i tego iż jej zestaw ruchów dotyczy ruchów takich jak Kara, Stratowanie i Biczz Mocy, część jej nazwy 女王 joō może być też aluzją do używania po japońsku jako pojęcia slangu od dominatrix.

Powiązane artykuły

Notki

Steenee #762: Steenee
Pokémony
#764: Comfey Comfey