Trevenant (jap: オーロット Ohrot) jest Pokémonem dwu-typu Duchowego/Trawiastego, wprowadzonym Generacji VI.

Ewoluuje z Phantumpa podczas wymiany.

Biologia

Trevenant to upiorny Pokémon przypominający smukłe brązowe drzewo. Jego cieniste, czarne ciało jest widoczne przez szczeliny w drzewie, a pojedyncze, czerwone oko jest widoczne przez dziurę na górę. Po obu stronach głowy znajduje się falista, podobna do rogu gałąź, obie usiane małymi, zielonymi liśćmi i mniejszą gałęzią na czole. Na czubku głowy znajduje się kępka zielonych liści. Ma dwa ramiona z sękatymi gałęziami podobnymi do rogów na łokciach. Na nadgarstkach ma kajdanki z zielonych liści i ma po trzy palce przypominające pazury na każdej dłoni. Zamiast nóg ma sześć korzeni podobnych do nóg pająka.

Trevenant może kontrolować inne drzewa, używając swoich korzeni jako układu nerwowego. Wykorzystuje tę zdolność, aby uwięzić ludzi, którzy szkodzą jego lasowi i rzucać klątwę na ludzi, którzy ścinają drzewa. Jednak jest bardzo łaskawy dla zamieszkujących lasy stworzeń i Pokémonów, które zamieszkują jego ciało. Trevenant nienawidzi Pokémony typu Ognistego, więc drwale zazwyczaj biorą je ze sobą, aby ich odstraszyć. Razem z pre-ewolucją, Phantumpem, Treverant jest jedynym znanym Pokémonem zdolnym poznać Klątwę Lasu.

W anime

W mandze

Dane w grach

Wpisy w Pokédexie

Gra Wpis z Pokédexa
Ten Pokémon był niedostępny przed Generacją VI.
X Może dowolnie kontrolować drzewa. Uwięzi ludzi, którzy krzywdzą las, więc nigdy nie będą mogli odejść.
Y Używając swoich korzeni jako układu nerwowego, kontroluje drzewa w lesie. Jest miły dla Pokémonów, które przebywają w jego ciele.
Omega Ruby Może dowolnie kontrolować drzewa. Uwięzi ludzi, którzy krzywdzą las, więc nigdy nie będą mogli odejść.
Alpha Sapphire Używając swoich korzeni jako układu nerwowego, kontroluje drzewa w lesie. Jest miły dla Pokémonów, które przebywają w jego ciele.
Sun Mówi się, że ten Pokémon pożera każdego, kto odważy się spustoszyć las. Stworzeniom zamieszkującym las okazuje wielką życzliwość.
Moon Poprzez swoje korzenie sprawuje kontrolę nad innymi drzewami. Śmiertelna klątwa spada na każdego, kto ścina drzewa w lasach, w których mieszkają Trevenanty.
Ultra Sun Obawiano się go jako ducha lasu. Wchodząc do lasu, drwale przynoszą ze sobą typy Ogniste, których Trevenant nienawidzi.
Ultra Moon Ten Pokémon kontroluje drzewa za pomocą korzeni rozciągających się u jego stóp i zaatakuje każdego, kto odważy się spustoszyć las.
Sword Ludzie boją się go z powodu przekonania, że ​​pożera każdego, kto spróbuje wyciąć drzewa w jego lesie, ale dla Pokémona, z którym dzieli las, jest życzliwy.
Shield Małe korzenie wystające z czubków stóp tego Pokémona mogą przywiązywać się do drzew w lesie i dawać Trevenantowi kontrolę nad nimi.

Lokaliacje w grze

Gra Lokalizacja
X Trasa 20
Y
Omega Ruby Evolve Phantump
Alpha Sapphire
Sun Poké Pelago*
Moon
Ultra Sun Wymiana za Phantumpa w Wiosce Tapu
Ultra Moon
Let's Go Eevee
Sword Pstrokaty Gaj, Lustro Olbrzymów, Kamienna Dzicz, Ruiny Wieży Strażniczej (DynaMaxowa Walka)
Shield
Edycja Rozszerzona Śliskie Zbocze, Stary Cmentarz, Lawinowe Zbocze (Wędrownik)
Max-Pieczara (Przygoda Dynamax)

W pobocznych grach

Statystyki

Podstawowe statystyki

Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
85
145 - 192 280 - 374
A:
110
103 - 178 202 - 350
O:
76
72 - 140 141 - 276
65
63 - 128 121 - 251
82
78 - 147 152 - 289
S:
56
54 - 118 105 - 232
Suma:
474
Inne Pokémony z tą sumą

Efektywność typów

normalny
walczący
latający
trujący
ziemny ½×
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny ½×
trawiasty ½×
elektryczny ½×
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący
ziemny ½×
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny ½×
trawiasty ½×
elektryczny ½×
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
lodowy
trujący
ziemny ½×
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny ½×
trawiasty ½×
elektryczny ½×
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący
ziemny ½×
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny ½×
trawiasty ½×
elektryczny ½×
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
Notki:

Lista ruchów

Główny artykuł: Trevenant/Lista ruchów w poprzednich generacjach

Poprzez poziom

Poprzez TM/TR

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczanie

Specjalne ruchy

Ewolucja

Phantump.png
Niewyewoluowany
Phantump
duchowytrawiasty
Wymiana
Wymiana

Trevenant.png
Pierwsza ewolucja
Trevenant
duchowytrawiasty

Sprite'y

Ciekawostki

Pochodzenie

Trevenant prawdopodobnie jest oparty na kodama, duchach drzew, które czasami zamieszkują stare drzewa. Pasiaste wgłębienie na ciele jest bardzo podobne do shimenawy, używanego do oznaczania duchowych siedzib, które często są wiązane wokół kodamy. Jest również podobny do innych rodzajów dusz i bóstw drzewa i natury, takich jak driady. Zaciekła ochrona lasów przez Trevenanta może być odniesieniem do hamadriad lub może być ukłonem w stronę koncepcji chronionych świętych gajów. Jego pojedyncze oko może być odniesieniem do cyklopów lub zamieszkujących góry yamawarawa. Jego ogólny kształt mógł być oparty na kształcie kanji 木, oznaczającym drewno lub drzewo. Jego Lśniące ubarwienie jest oparte na brzozie, znanej z szaro-białej kory, której liście reprezentują jesienne drzewo.

Etymologia

Trevenant jest kombinacją tree (lub prawdopodobnietreant) i revenant.

Ohrot może być kombinacją 大 ō (duży) i ロット rot.

Phantump #708: Phantump
Pokémony
#710: Pumpkaboo Pumpkaboo