Pokémon Wiki
Advertisement

Toxtricity (jap: ストリンダー Strinder) jest Pokémonem dwu-typu Elektrycznego/Trującego, wprowadzonym w Generacji VIII.

Ewoluuje z Toxela począwszy od poziomu 30. Forma, w jaką ewoluuje, zależy od jego Natury.

  • Toxel ewoluuje w Toxtricity Wzmocnionej Formy, jeśli jego Natura jest Harda, Odważna, Nieugięta, Niemiła, Uległa, Figlarna, Luźna, Porywcza, Radosna, Naiwna, Arogancka, Grubiańska lub Kapryśna.
  • Toxel ewoluuje w Toxtricity Ściszonej Formy, jeśli jego Natura jest Samotna, Zuchwała, Rozluźniona, Płochliwa, Poważna, Skromna, Delikatna, Wyciszona, Nieśmiała, Spokojna, Oględna lub Ostrożna.

Toxtricity posiada formę Gigantamax, która została wydana 6 lutego 2020 roku.

Biologia

Toxtricity to Pokémon z 2 formami. Toxtricity Wzmocnionej Formy to dwunożny, podobny do jaszczurki Pokémon z fioletowym ciałem i żółtym podbrzuszem. Ma elektryczne falbanki, które rozciągają się od przedniego nosa do szyi. Ma czarne oczy z białą twardówką. Ma dwa krótkie rogi na górze, a duże rogi po obu stronach oczu. Z tyłu znajdują się dwa mniejsze kolce elektryczne wraz z czterema fioletowymi rogami na czterech żółtych plamkach. Na jego piersi wystaje sześć organów. Na ciele nosi część w kształcie półksiężyca z siedmioma kolcami umieszczonymi między dolną częścią ciała. Nadgarstki jego ramion mają po cztery kolce. Na dwóch nogach ma trzy długie paski. Ma również żółty spód na trójpalczastych dłoniach i pod stopami.

Toxtricity Ściszonej Formy ma fioletowe ciało z jasnoniebieskim podbrzuszem. Ma dwie elektryczne falbanki rozciągające się od głowy do szyi. Jego oczy są czarne z białą twardówką. Na głowie Toxtricity znajduje się podobny do płetwy róg z dwoma mniejszymi rogami po obu stronach oczu. Z tyłu znajdują się cztery małe fioletowe rogi na jasnoniebieskich plamkach. Na jego piersi wystają cztery zespolone organy. Części ciała w kształcie półksiężyca z siedmioma kolcami znajdują się w dolnej połowie ciała. Każdy nadgarstek ma cztery kolce. Nogi mają po trzy jasnoniebieskie paski. Nogi i dłonie mają jasnoniebieski spód.

Jako Gigantamax Toxtricity, ma większy wygląd, który przypomina połączenie dwóch form, które chodzi na czworaka. Ma teraz ciemnofioletowe ciało z ciemnoróżowym podbrzuszem. Ma żółte falbanki elektryczne z jasnoniebieskimi elektrycznymi falbankami po obu stronach od głowy do tyłu. Oczy zmieniają się w żółtą gwiazdę z jasnoniebieską twardówką. ma dwa krótkie rogi po obu stronach oraz dwa dłuższe rogi między kolcami i nad oczami. Na plecach widać cztery jaskraworóżowe rogi. W klatce piersiowej znajdują się dwa jasnoniebieskie organy wraz z czterema wystającymi żółtymi organami. Półksiężyc zmienia kolor na jasnoróżowy i przypomina dwie cewki przewodów zasilających. Tylne kolce zamieniają się w ogon z czterema kolcami. Ogon otaczają trzy czerwone chmury. Kolce nadgarstka również zmieniają kolor na jasny róż. Na nogach ma cztery ciemnoróżowe paski. Dłonie i stopy mają ciemnoróżowe spody.

Gigantamax Toxtricity atakujący elektryczną masą w kształcie gitary

Wzmocniony Toxtricity jest porywczy i niezwykle pewny siebie. Ta forma agresywnie atakuje wszystko, co wda się z nią w kontakt wzrokowy.[1] Wypija mętną wodę, aby wchłonąć toksynę, którą zawiera. Następnie rozkłada truciznę, aby Toxtricity Formy Wzmocnionej mógł generować elektryczność.

Ściszony Toxtricity jest samolubny i przywiązuje dużą wagę do swojej siły. W przeciwieństwie do swojego odpowiednika w Wzmocnionej Formie, ten Toxtricity woli prowokować przeciwników do walki z nim podczas nawiązywania z nimi kontaktu wzrokowego.[2] Może generować 15,000 woltów energii elektrycznej. Toxtricity Ściszonej Formy patrzy z góry na wszystko, co mogłoby go podważyć.

Szarpiąc się za występ znajdujący się na piersi, obie formy Toxtricity mogą generować elektryczność. Dźwięk, który wydaje, przypomina dźwięk elektrycznego instrumentu smyczkowego; standardowa gitara dla Formy Wzmocnionej i gitara basowa dla Formy Ściszonej.

Główną bronią Gigantamax Toxtricity jest nadmierna energia, którą generuje podczas Gigantamaksacji. Może wytworzyć więcej energii elektrycznej niż chmura burzowa. Może również przechowywać do miliona litrów trucizny. Z powodu trucizny, która wniknęła do jego mózgu, Toxtricity stracił nad sobą kontrolę. Szaleje po całej ziemi, zanieczyszczając ją toksycznym potem, który tryska i spływa jak kwaśny deszcz. Gigantamax Toxtricity może wytworzyć gigantyczną masę elektryczności w kształcie gitary z przechowywanej energii elektrycznej. Ta masa jest wystarczająco potężna, aby stworzyć gigantyczny ogromny krater.[3]

Toxtricity jest jedynym znanym Pokémonem zdolnym do używania ruchu Przeciążenie i ekskluzywnego Ruchu Giga Maks., Giga Maks. Paraliż.

W anime

W mandze

Dane w grach

Wpisy w Pokédexie

Gra Wpis z Pokédexa
Ten Pokémon był niedostępny przed Generacją VIII.
Wzmocniona Forma
Sword Kiedy ten Pokémon brzmi, jakby brzdąkał na gitarze, w rzeczywistości szarpie wypukłościami na klatce piersiowej, aby wytworzyć energię elektryczną.
Shield Ten porywczy i agresywny Pokémon wypija mętną wodę, aby wchłonąć wszelkie toksyny, które może zawierać.
Ściszona Forma
Sword Zdolny do wytworzenia 15,000 woltów energii elektrycznej, ten Pokémon patrzy z góry na wszystko, co mogłoby go wyzwać.
Shield Na jego piersi znajduje się organ elektryczny. Generując energię elektryczną, wypełnia swoje otoczenie czymś, co brzmi jak brzdąkanie na gitarze basowej.
Gigantamax Toxtricity
Sword Jego bronią jest nadmierna energia elektryczna. Ten Pokémon może wytworzyć więcej energii elektrycznej niż jakakolwiek chmura burzowa.
Shield Po tym, jak jego własna trucizna przedostała się do mózgu, wymyka się spod kontroli i szaleje przez ziemię, zanieczyszczając ziemię toksycznym potem.

Lokalizacje w grze

Gra Lokalizacja
Sword Wschodnie Jezioro AxewZdroju, Korona Olbrzymów, Lustro Olbrzymów, Wzgórza Hammerlocke, Jezioro Oburzenia, Brzeg Rzeki Motostoke, Północne Jezioro Miloch (DynaMaxowa Walka)
Shield
Edycja Rozszerzona Max-Pieczara (Przygoda Dynamax) Czynnik Gigantamax

W pobocznych grach

W eventach

Wieści z Dzikiego Obszaru
Wzmocniona Forma
Gry Event Gigantamax Lokalizacja Poziom Czas wydania
Sw Wieści z Dzikiego Obszaru Tak hide 40, 50, 60 7 lutego - 16 lutego, 2020
Sw Wieści z Dzikiego Obszaru Nie hide 30, 40, 50, 60 16 lutego - 8 marca, 2020
Sw Wieści z Dzikiego Obszaru Tak hide 40, 50, 60 16 lutego - 8 marca, 2020
Sw Wieści z Dzikiego Obszaru Nie hide 30 27 lutego - 1 marca, 2020
Sw Wieści z Dzikiego Obszaru Tak hide 60 2 czerwca - 29 czerwca, 2020
Sh Wieści z Dzikiego Obszaru Tak hide 30, 40, 50, 60 1 września - 30 września, 2020
Ściszona Forma
Sh Wieści z Dzikiego Obszaru Tak hide 40, 50, 60 7 lutego - 16 lutego, 2020
Sh Wieści z Dzikiego Obszaru Nie hide 30, 40, 50, 60 16 lutego - 8 marca, 2020
Sh Wieści z Dzikiego Obszaru Tak hide 40, 50, 60 16 lutego - 8 marca, 2020
Sh Wieści z Dzikiego Obszaru Nie hide 30 27 lutego - 1 marca, 2020
Sh Wieści z Dzikiego Obszaru Tak hide 60 2 czerwca - 29 czerwca, 2020
Sw Wieści z Dzikiego Obszaru Tak hide 30, 40, 50, 60 1 września - 30 września, 2020

Statystyki

Podstawowe statystyki

Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
75
135 - 182 260 - 354
A:
98
92 - 165 180 - 324
O:
70
67 - 134 130 - 262
114
107 - 182 209 - 359
70
67 - 134 130 - 262
S:
75
72 - 139 139 - 273
Suma:
502
Inne Pokémony z tą sumą

Efektywność typów

normalny
walczący ½×
latający ½×
trujący ½×
ziemny
kamienny
robaczy ½×
duchowy
stalowy ½×
ognisty
wodny
trawiasty ½×
elektryczny ½×
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy ½×
normalny
walczący ½×
latający ½×
trujący ½×
ziemny
kamienny
robaczy ½×
duchowy
stalowy ½×
ognisty
wodny
trawiasty ½×
elektryczny ½×
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy ½×
normalny
walczący ½×
lodowy ½×
trujący ½×
ziemny
kamienny
robaczy ½×
duchowy
stalowy ½×
ognisty
wodny
trawiasty ½×
elektryczny ½×
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy ½×
normalny
walczący ½×
latający ½×
trujący ½×
ziemny
kamienny
robaczy ½×
duchowy
stalowy ½×
ognisty
wodny
trawiasty ½×
elektryczny ½×
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy ½×

Lista ruchów

Poprzez poziom

Poprzez TM/TR

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczanie

Specjalne ruchy

Ewolucja

Toxel.png
Niewyewoluowany
Toxel
elektrycznytrujący
Rzadki Cukierek
Poziom 30
Natura:
Harda, Odważna, Nieugięta, Niemiła, Uległa, Figlarna, Luźna,
Porywcza, Radosna, Naiwna, Arogancka, Grubiańska lub Kapryśna

Wzmocniona Forma
Toxtricity-Amped.png
Pierwsza ewolucja
Toxtricity
elektrycznytrujący
Rzadki Cukierek
Poziom 30
Natura:
Samotna, Zuchwała, Rozluźniona, Płochliwa, Poważna, Skromna,
Delikatna, Wyciszona, Nieśmiała, Spokojna, Oględna lub Ostrożna

Ściszona Forma
Toxtricity-Low Key.png
Pierwsza ewolucja
Toxtricity
elektrycznytrujący

Formy

Gigantamax

Dynamax icon.png
Czynnik Gigantamax
Toxtricity.png
Toxtricity
Toxtricity
elektrycznytrujący

Opaska Dynamax
Opaska Dynamax

Działa na trzy tury
Toxtricity.png
Gigantamax Toxtricity
Toxtricity
elektrycznytrujący

Sprite'y

Sword Shield
849 VIII.png 849 s VIII.png
849L VIII.png 849L s VIII.png
Normalny Lśniący
Sword Shield
849Gi VIII.png 849Gi s VIII.png
Normalny Lśniący

Ciekawostki

  • Żaden inny Pokémon nie posiada tej samej kombinacji typu co Toxtricity i jego pre-ewolucyjna forma.
  • Toxtricity jest jedynym Pokémonem ze sumą podstawowych statystyk wynoszącą 502.

Pochodzenie

Wizualnie Toxtricity przypomina jaszczury, zwłaszcza te z rodzaju Agama, takie jak agama skalna Mwanza i agama skalna Namib. Tak jak Toxtricity, ten rodzaj jest znany z przejawiania różnych jasnych kolorów i kolców w okolicy ucha.

Alternatywnie, Toxtricity może opierać się na traszkach, które są rodzajem salamandry. Traszki są trujące, mają zaokrąglone palce i ciała podobne do jaszczurów. Traszka grzebieniasta w szczególności przypomina Toxtricity, mając ten sam poszarpany grzebień, żółte podbrzusze i plamy przypominające występy na piersi. Kolce z boku głowy Pokémona przypominają te u traszek skrzelowych, będących jeszcze w stadium larwalnym.

Wydaje się również, że czerpie inspirację z gitarzystów punk rocka. Jego Wzmocnione i Ściszone formy przypominają gitarę elektryczną i gitarę basową, z liczbą występów na klatce piersiowej równą liczbie strun na każdej gitarze (odpowiednio sześć i cztery) i, zgodnie z oficjalnymi biografiami, dźwięk podobny do przynależnego mu instrumentu, gdy jest brzdąkany przez Toxtricity.[1][2] Nawyk Gigantamax Toxtricity do generowania iskry w kształcie gitary do ataku może być również odniesieniem do rozwalania gitary, częstego czynu gitarzystów pod koniec koncertu lub po charakterystycznym utworze zespołu.

Etymologia

Toxtricity może być kombinacją toxic i electricity. Może także pochodzić od toxicity.

Strinder może być kombinacją strings (instrumentu strunowego) i salamander.

Powiązane artykuły

Notki

Toxel #848: Toxel
Pokémony
#850: Sizzlipede Sizzlipede
Advertisement