Pokémon Wiki
Advertisement

Swampert (jap: ラグラージ Laglarge) jest Pokémonem dwu-typu Wodnego/Ziemnego, wprowadzonym w Generacji III.

Ewoluuje z Marshtompa, począwszy od poziomu 36. Jest to finalna forma Mudkipa. Może Mega Ewoluować w Mega Swamperta przy użyciu Swampertitu.

Biologia

Swampert to wielkie płazo-podobne stworzenie o głównie kobaltowoniebieskim ciele i czterech kończynach, w tym dwóch długich przednich odnóżach i krótkich, grubych tylnych nogach. Swampert jest nominalnie dwunożny, zdolny stać na swoich trójpalczastych stopach, ale na lądzie zazwyczaj przyjmuje pozycję przykucniętą na czworakach. Ma pomarańczowe stożkowate skrzela, które wystają z okrągłych plam po obu stronach twarzy. Dwie duże, podobne do wachlarza czarne płetwy rozciągają się od szczytu pomarańczowych oczu do tyłu głowy. Podobnie, czarna wachlarzowata płetwa ogonowa wystaje w górę od jej końca ogonowego. Swampert ma biały spód oraz pomarańczowe znamiona na przedramionach i udach.

Swampert może poszczycić się siłą fizyczną, która pozwala z łatwością przeciągać głaz ważący ponad tonę, rozbijać przeciwników i pływać szybciej niż skutery wodne. Ma bystry wzrok, dzięki czemu może widzieć w mętnych wodach. Swampert ma również zdolność przewidywania burz, wyczuwając subtelne różnice w dźwiękach fal i pływowych wiatrów za pomocą płetw. Kiedy zbliża się burza, Swampert gromadzi głazy, aby chronić swoje gniazdo. Gniazduje na pięknych plażach.

Jako Mega Swampert, ten Pokémon zyskuje znaczną masę. Jego górna część ciała i ramiona stają się bardziej umięśnione, wypukłe w porównaniu do przysadzistej dolnej części ciała. Pomarańczowe znamiona na udach Swamperta znikają, ale zyskuje dwie dodatkowe plamy pomarańczowym znamion na każdym nadgarstku i kolejną łatkę na każdym ramieniu. Te znamiona i jego skrzela stają się ciemniejsze, bardziej w czerwonym odcieniu pomarańczy, podczas gdy skrzela są teraz większe i bulwiaste, a włókna wystają poza usta. Czarne płetwy na głowie są grubsze i sięgają teraz w dół poza ramiona. Czarna płetwa ogonowa wciąż ma kształt skierowanego do góry wachlarza, ale teraz tworzy krótki grzbiet, który rozciąga się aż do czoła tego Pokémona, otoczona z obu stron wspomnianymi płetwami. Palce na "rękach Mega Swamperta mają czarny kolor i mają lepiej zdefiniowane artykulacje. Według anime, Mega Swampert wypełnia organy na plecach powietrzem zanim zanurzy się pod wodę lub walczy; używa tego ciśnienia aby zwiększyć siłę swoich ciosów pięścią.

W anime

Ważniejsze występy

Swampert po raz pierwszy pojawił się w odcinku Opuszczony statek jako stworek Tommy'ego.

Morrison posiada Swamperta, który pojawił się w odcinku W Beldumie siła!.

Tucker używał swojego Swamperta w parze z Arcanine'em przeciwko Swellowowi i Corphishowi Asha w odcinku Mistrzowska taktyka.

Drugoplanowe role

Swampert pojawił się w filmie Strażnik Pokémon i Świątynia Morza jako stworek Brendana.

Pokémon ten był również pokazany w odcinkach Pościg za łowczynią Pokémonów, Triathlon - ostateczne starcie i Duża zguba.

Wpisy Pokédexa

Odcinek Wpis
AG032 Swampert, Pokémon Błotny. Swampert ewoluował z Marshtompa. Z łatwością podnosi ważące nawet tonę skały. Jego zdolności pozwalają mu widzięć w mętnej wodzie oraz wyczuwać zbliżające się sztormy.
Na tym kończą się wpisy z serii Advanced Generation.
Odcinek Wpis
DP109 Swampert, Pokémon Mułoryba. Swampert to potężny Pokémon, który zagraża nawet dużym statkom. Potrafi pokonać przeciwnika przy pomocy jednego ruchu.
Na tym kończą się wpisy z serii Diament i Perła.

W mandze

Dane w grach

Występy NPC

Wpisy w Pokédexie

Gra Wpis z Pokédexa
Ten Pokémon był niedostępny przed Generacją III.
Ruby Swampert jest bardzo silny. Ma wystarczającą moc, aby z łatwością przeciągnąć głaz o wadze ponad tony. Ten Pokémon ma również potężny wzrok, które pozwala mu widzieć nawet w mętnej wodzie.
Sapphire Swampert przewiduje wyczuwając płetwami subtelne różnice w dźwiękach fal i wiatrów pływowych. Jeśli zbliża się burza, układa głazy, aby się chronić.
Emerald Jeśli wyczuje nadejście burzy i fali przypływowej, chroni swoje nadmorskie gniazdo, układając głazy. Pływa tak szybko jak skuter wodny.
FireRed Jego ramiona są twarde jak skała. Za jednym zamachem mogą pokonać wroga. Gniazduje na pięknych plażach.
LeafGreen
Diamond Może pływać podczas holowania dużego statku. Wali przeciwników machnięciem swoich grubych ramion.
Pearl
Platinum
HeartGold Jego ramiona są twarde jak skała. Jednym zamachem może rozbić głaz na kawałki.
SoulSilver
Black Może pływać podczas holowania dużego statku. Wali przeciwników machnięciem swoich grubych ramion.
White
Black 2 Może pływać podczas holowania dużego statku. Wali przeciwników machnięciem swoich grubych ramion.
White 2
X Jego ramiona są twarde jak skała. Jednym zamachem może rozbić głaz na kawałki.
Y Może pływać podczas holowania dużego statku. Wali przeciwników machnięciem swoich grubych ramion.
Omega Ruby Swampert jest bardzo silny. Ma wystarczającą moc, aby z łatwością przeciągnąć głaz o wadze ponad tony. Ten Pokémon ma również potężny wzrok, które pozwala mu widzieć nawet w mętnej wodzie.
Alpha Sapphire Swampert przewiduje wyczuwając płetwami subtelne różnice w dźwiękach fal i wiatrów pływowych. Jeśli zbliża się burza, układa głazy, aby się chronić.

Lokalizacje w grze

Gra Lokalizacja
Ruby Ewoluowanie Marshtompa
Sapphire
Emerald Ewoluowanie Marshtompa
FireRed Wymiana
LeafGreen
Colosseum Wymiana
XD Wymiana
Diamond Wymiana
Pearl
Platinum Wymiana
HeartGold Ewoluowanie Marshtompa
SoulSilver
Pal Park Staw
Black Poké Transfer, Event
White
Black 2 Poké Transfer
White 2
X Wymiana
Y
Omega Ruby Ewoluowanie Marshtompa
Alpha Sapphire
Sun Wymiana
Moon
Ultra Sun Ewoluowanie Marshtompa
Ultra Moon
Let's Go Eevee
Sword WymianaWersja 1.3.0+
Shield
Edycja Rozszerzona Przygody Dynamax

W pobocznych grach

Gra Lokalizacja
MD Red Zachodnia Jaskinia (79F-88F)
MD Blue
Ranger Las Lyra
MD Time Dalekie Jezioro (B20F-B24F)
MD Darkness
MD Sky Dalekie Jezioro (B20F-B24F)
MD Stormy Ewoluowanie Marshtompa
Ranger: GS Ruiny Oblivii, Świątynia Mroku

W eventach

Gry Event Język Lokalizacja Poziom Czas wydania
BW JR Kyushu Train Station Swampert japoński Japonia 50 17 marca - 1 kwietnia, 2012

Statystyki

Podstawowe statystyki

Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
100
160 - 207 310 - 404
A:
110
103 - 178 202 - 350
O:
90
85 - 156 166 - 306
85
81 - 150 157 - 295
90
85 - 156 166 - 306
S:
60
58 - 123 112 - 240
Suma:
535
Inne Pokémony z tą sumą

Mega Swampert
Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
100
160 - 207 310 - 404
A:
150
139 - 222 274 - 438
O:
110
103 - 178 202 - 350
95
90 - 161 175 - 317
110
103 - 178 202 - 350
S:
70
67 - 134 130 - 262
Suma:
635
Inne Pokémony z tą sumą

Statystyki Pokéathlonu

Szybkość
2/3 ★★
Moc
4/5 ★★★★
Talent
2/5 ★★☆☆☆
Upór
5/5 ★★★★★
Skoczność
2/2 ★★
Suma
15/20 ★★★

Efektywność typów

normalny
walczący
latający
trujący ½×
ziemny
kamienny ½×
robaczy
duchowy
stalowy ½×
ognisty ½×
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący ½×
ziemny
kamienny ½×
robaczy
duchowy
stalowy ½×
ognisty ½×
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
lodowy
trujący ½×
ziemny
kamienny ½×
robaczy
duchowy
stalowy ½×
ognisty ½×
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący ½×
ziemny
kamienny ½×
robaczy
duchowy
stalowy ½×
ognisty ½×
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
Notki:

Lista ruchów

Główny artykuł: Swampert/Lista ruchów w poprzednich generacjach

Poprzez poziom

Poprzez TM/TR

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczanie

Specjalne ruchy

Ewolucja

Mudkip.png
Niewyewoluowany
Mudkip
wodny
Rzadki Cukierek
Poziom 16
Marshtomp.png
Pierwsza ewolucja
Marshtomp
wodnyziemny
Rzadki Cukierek
Poziom 36

Swampert.png
Druga ewolucja
Swampert
wodnyziemny

Formy

Mega Ewolucja

Domyślny
Swampert.png
Swampert
Swampert
wodnyziemny

Swampertit
Swampertit

Trzymając Swampertit
Swampert.png
Mega Swampert
Swampert
wodnyziemny

Sprite'y

Sword Shield
260 VIII.png 260 s VIII.png
Normalny Lśniący

Ciekawostki

  • Swampert ma najwyższą sumę podstawowych statystyk ze wszystkich wyewoluowanych Pokémonów starterów.
  • Mega Swampert jest jedynym Pokémonem, którego suma podstawowych statystyk wynosi 635.
  • Swampert i jego pre-ewolucyjna forma są są jedynymi Pokémonami starterami, które posiadają 4× słabości na inny typ startera.

Pochodzenie

Tak jak jego pre-ewolucyjne formy, Swampert jest wzorowany na błotniaku, aksolotlu, poskoczku mułowym, lub prawdopodobnie na afrykańskim prapłetewcu małym.

Etymologia

Swampert może być kombinacją swamp i rampart lub expert, albo może być przekręceniem słowa earth.

Laglarge może być kombinacją lagoon i large (nawiązując do jego rozmiaru). Może też dotyczyć lag, jak w "guzdrać się," co wskazuje na jego rozmiar i wagę.

Powiązane artykuły

Marshtomp #259: Marshtomp
Pokémony
#261: Poochyena Poochyena
Advertisement