Pokémon Wiki
Advertisement

Uxie, Mesprit, i Azelf

Strażnicy jezior (Japoński: 湖の神々 lake gods), lub jeziorne trio, jest pojęciem używanym do opisania legendarnego tria mieszkającego w trzech jeziorach Sinnoh: Uxie, Mesprita, i Azelfa. Zazwyczaj reprezentują wiedzę, emocje i siłę woli. Opierają się one na japońskich regaliach cesarskich: Ośmiobocznym Zwierciardle (mądrość), Krzywych Klejnotach (życzliwość), i Kusaganim (waleczność). Część ich imion pochodzi od fantastycznych stworzeń: pixie, sprite i elf. Zaś pozostała część ich imion pochodzi od angielskich zaimków: you (Uxie), me (Mesprit), oraz us (Azelf).

W anime

Główny artykuł: Strażnicy jezior (anime)

Strażnicy jezior w anime

Cała trójka po raz pierwszy się pojawiła głównym postaciom serii Diament i Perła w formach podobnych do dusz, każdy lewitujący nad przynależnym sobie jeziorem. Mesprit pokazał się Dawn na początku jej podróży w Pierwsza podróż!, Azelf po raz pierwszy się pokazał Ashowi podczas rozgrywek Pucharu Wallace'a w Rywalizacja przyjaciół!, a Uxie ujawnił się Brockowi kiedy ten rozglądał się za Jagodą w Zwycięstwo niejedno ma imię!. Ze względu na te spotkania, cała trójka połączyła się z ludźmi, którzy ich spotkali.

Po raz pierwszy się pojawili w fizycznych formach w Kluczowe Trio!, w którym zostały schwytane przez J, która została zatrudniona przez Zespół Galaktycznych. Zespół Galaktycznych był w stanie kontrolować strażników jezior poprzez czerwone klejnoty. Dzięki tej mocy, Cyrus był w stanie przywołać Dialgę i Palkię w następnym odcinku.

W mandze

W mandze Pokémon Adventures

Główny artykuł: Strażnicy jezior (Adventures)

Strażnicy jezior w Pokémon Adventures

Tak jak to było w anime, strażnicy jezior połączyła się z trzema posiadaczami Pokédexów Sinnoh: Diamondem, Pearlem, i Platinum.

Legendarne tria
Legendarne ptaki Legendarne bestie Legendarni tytani

Articuno Zapdos Moltres

Raikou Entei Suicune

Regirock Regice Registeel

Trio pogody Strażnicy jezior Trio Stworzenia

Kyogre Groudon Rayquaza

Uxie Mesprit Azelf

Dialga Palkia Giratina

Siły Natury Trio Tao Trio Aury

Tornadus Thundurus Landorus

Reshiram Zekrom Kyurem

Xerneas Yveltal Zygarde

Advertisement