Pokémon Wiki
Advertisement
Jeśli szukasz postaci epizodycznej, która nazywa się Steven, zerknij na artykuł Steven (EP239).
Jeśli szukasz postaci, której imię jest często źle wymawiane jako Stephen czy Steven, zerknij na artykuł Stephan.

Steven Stone (jap. ツワブキ・ダイゴ Daigo Tsuwabuki) jest zdolnym Trenerem, który specjalizuje się w Stalowych Pokémonach. Jest Czempionem Ligi Pokémon regionu Hoenn w Pokémon Ruby, Sapphire, Omega Ruby i Alpha Sapphire, jak i również kanonicznym Czempionem Ligi Hoenn w Pokémon HeartGold i SoulSilver.

Steven, będący kolekcjonerem rzadkich kamieni, jest synem prezesa Korporacji Devon i mieszka w domu w Mieście Mossdeep. W grach opartych na Hoenn wędruje po regionie, służąc radom graczowi podczas jego podróży. W Pokémon Emerald nie jest już dłużej Czempionem, gdyż Wallace przejął tytuł.

W grach rdzennej serii

Brendan wyzywający Stevena na pojedynek w Ruby i Sapphire

Oczy Trenera/Wezwanie Walki

Pokémony

Pokémon Ruby i Sapphire

Zostawione dla gracza
Beldum.png Beldum Poz.5
Typy:
Stal Psychika
Zdolność:

Czyste Ciało

Przedmiot:

Noimage.png Brak Noimage.png

Usunięcie Normalny
---
---
---

Pokémon Emerald

Multi Walka z graczem

Steven walczy razem z graczem przeciwko Maxiemu i Tabithowi w Centrum Kosmicznym Mossdeep.

Wodospad Meteorytu
Zostawione dla gracza
Beldum.png Beldum Poz.5
Typy:
Stal Psychika
Zdolność:

Czyste Ciało

Przedmiot:

Noimage.png Brak Noimage.png

Usunięcie Normalny
---
---
---

Pokémon HeartGold i SoulSilver

Wymienione z graczem
Miejsce Pokémon gracza Wymieniony Pokémon
Przezwisko
Przedmiot Zdolność i Natura Angielski i
japoński OT
ID IV
Silph Co. Forretress Forretress Beldum Beldum
"Iron"
こうてつ
Kamień Świtu Kamień Świtu Czyste Ciało
Odważna
Steven
ダイゴ
23478 28/29/24/24/25/23
Przekazane graczowi
Treecko.png Treecko/ Poz.5
Typ:
Trawa Nieznany
Zdolność:

Zarastanie

Przedmiot:

Noimage.png Brak Noimage.png

Uderzenie Normalny Fizyczny
Łypanie Normalny Statusowy
---
---
Torchic.png Torchic/ Poz.5
Typ:
Ogień Nieznany
Zdolność:

Pożar

Przedmiot:

Noimage.png Brak Noimage.png

Drapanie Normalny Fizyczny
Warczenie Normalny Statusowy
---
---
Mudkip.png Mudkip/ Poz.5
Typ:
Woda Nieznany
Zdolność:

Strumień

Przedmiot:

Noimage.png Brak Noimage.png

Pchnięcie Normalny Fizyczny
Warczenie Normalny Statusowy
---
---

Pokémon Black 2 i White 2

Steven używa trzech z poniżej wymienionych Pokémonów w Pojedycznych Walkach, cztery w Podwójnych i Rotacyjnych Walkach oraz wszystkie sześć w Potrójnych Walkach. Steven zawsze zacznie od swojego osobistego Pokémona, Metagrossa.

Pokémon Omega Ruby i Alpha Sapphire

Pierwsza Multi Walka z graczem

Steven będzie działać jako partner gracza podczas Multi Walki przeciwko Courtney i Żołdakowi Zespołu MagmaOR/Mattowi i Żołdakowi Zespołu AquaAS na Południowej Wyspie.

Walka z Czempionem
Druga Multi Walka z graczem

Steven będzie działać jako partner gracza podczas Multi Walki przeciwko Courtney i Żołdakowi Zespołu MagmaOR/Mattowi i Żołdakowi Zespołu AquaAS w Centrum Kosmicznym Mossdeep podczas Epizodu Delta, używając zespołu identycznego do swojego domyślnego zespołu podczas walki z graczem o tytuł Czempiona.

Rewanż
Multi Walka w Posiadłości Walk

Steven zawsze będzie używać tych dwóch Pokémonów jako Partner gracza w Multi Walce.

Zostawione graczowi
Beldum.png Beldum Poz.1
Typy:
Stal Psychika
Zdolność:

Czyste Ciało

Przedmiot:

Bag Iron Plate Sprite.png Żelazna Płyta

Usunięcie Normalny Fizyczny
---
---
---

Grafika

Ruby Sapphire Steven.png Steven XY anime.png Steven ORAS concept art.png
Oficjalna grafika z Generacji III Oficjalna grafika z
Pokémon Seria: XY
Koncepcyjna grafika z
Omega Ruby i Alpha Sapphire
Steven with Mega Metagross.png Trainer Collection Steven Stone Artwork.png
Z Mega Metagrossem Ilustracja Kolekcji Trenera zawierająca
Stevena i jego ekipę

Sprite'y

Spr RS Steven.png E Steven Back.png Spr B2W2 Steven.gif VSSteven.png
Sprite z
Ruby, Sapphire i Emerald
Tylny sprite z
Emerald
Sprite z
Black 2 i White 2
Model VS z
Omega Ruby i Alpha Sapphire
Steven III OD.png Steven IV OD.png Steven OD.png ORAS Steven Icon.png Steven ORAS OD.png
Sprite overworld z
Ruby, Sapphire i Emerald
Sprite overworld z
HeartGold i SoulSilver
Sprite overworld z
Black 2 i White 2
Ikona w Posiadłości Walk w
Omega Ruby i Alpha Sapphire
Model overworld z
Omega Ruby i Alpha Sapphire

Cytaty

Główny artykuł: Steven Stone/Cytaty

W anime

W głównej serii

Historia

Pokémon Seria: Rubin i Szafir

Steven w Pokémon Seria: Rubin i Szafir

W Schody do Devon, Steven został po raz pierwszy wspomniany przez swojego ojca, który twierdził, że byłby dobrą osobą dla Asha i jego przyjaciół. W Który Wurmple jest który? Siostra Joy poinformowała Maxa że Stevena widziano w pobliżu Granitowej Jaskini, więc grupa rozpoczęła poszukiwania Trenera.

Następnie zadebiutował w Dziura pełna kłopotów. W przeciwieństwie do swojego odpowiednika w grze, Steven nie wspomniał czy jest lub był Czempionem Ligi Hoenn, ale jest zwyczajnie potężnym Trenerem. Zamiast tego wspomniano później, że to Wallace był Czempionem w Pokémon Seria: Diament i Perła. Steven i jego Aron kopali w Granitowej Jaskini, szukając rzadkich kamieni. Gdy Ash, jego przyjaciele i Zespół R wpadli do dziury, Steven wstrzymał swoje wykopaliska i szybko sprawdził, co spowodowało hałas. Steven najpierw znalazł Maxa, Pikachu i Meowtha wędrujących po jaskini.

Będąc w Granitowej Jaskini od kilku miesięcy, Steven zaprowadził Maxa i pozostałych do szczeliny w podłodze jaskini. Wkrótce zauważyli Asha i innych, których ścigała horda rozwścieczonych Aronów. Kazał im pobiec do pobliskiego wodospadu. W miejscu spotkania Steven kazał swojemu Aronowi użyć Ryku. Następnie powiedział hordzie, że grupa to dobrzy ludzie i nakazał im powrót do ich kryjówek. Po tym, jak obie strony ponownie się ze sobą zjednoczyły, Steven dowiedział się, że to Zespół R wykopał dziurę i spowodował gniew Aronów. Steven sam poradził sobie z Zespołem R, każąc swojemu Aggronowi wystrzelić ich w przestworza za pomocą Hiper Promienia. Następnie Steven z pomocą Arona znalazł Kamień Ognia pomocą Arona. Postanowił wyprowadzić grupę z Granitowej Jaskini i zabrał ich do opustoszałej zatoczki, idealnego miejsca dla Asha na trening przed rewanżem z Brawly'm. Po znalezieniu rzadkiego kamienia Steven wszedł na swoją łódź, aby kontynuować poszukiwania innych kamieni i życzył grupie szczęścia na przyszłość.

Pokémon Seria: XY
Specjalne Mega Ewolucje

Steven w Pokémon Seria: XY

Steven pojawił się ponownie w Specjalna Mega Ewolucja, część II, gdzie walczył z Alainem używając swojego Lśniącego Mega Metagrossa, ale bitwa została przerwana przez Lysandre'a. Decydując się na współpracę z Alainem i ekipą, Steven udał się do miejsca przeznaczenia, małej świątyni z dwoma filarami pośrodku. Kiedy Alain i Steven zbliżyli swoje Kamienie Klucza do pomnika, pojawiły się jasne schody, które prowadziły ich dalej w głąb starożytnych ruin. Tam odkryli podobny mechanizm, który przywołał świecącą Wielką Skałę spod ruin. Po tym, jak Lysandre i jego zespół badawczy zaczęli analizować gigantyczny kamień, z nieba zleciał Rayquaza, Mega Ewoluował w Mega Rayquazę i zaczął siać spustoszenie w okolicy. Alain, Steven i ich Mega Pokémony próbowali odeprzeć Legendarnego Pokémona, ale zostali przytłoczeni przez jego siłę.

W tej serii potwierdzono, że Steven jest aktualnym Czempionem Ligi Hoenn, co wskazuje, że Wallace nie posiada już tytułu. W Specjalna Mega Ewolucja, część III Steven zabrał Alaina i Mairin do siedziby Korporacji Devon, aby przeanalizować sytuację zaginionej Wielkiej Skały. Tam otrzymali telekonferencję od Lysandre'a, który poinformował ich, że zarówno Groudon, jak i Kyogre przeszli Pierwotną Regresję i byli na kursie kolizyjnym ze sobą na środku oceanu. Steven przypomniał sobie mit o Pierwotnej Regresji i obawiał się, że ponowne starcie dwóch Pokémonów może mieć katastrofalne konsekwencje. W rezultacie on i Alain odlecieli samolotem, aby sprawdzić sytuację z nieba, a Mairin potajemnie schowała się z nimi.

W Specjalna Mega Ewolucja, część IV on, Mairin i Chespie wrócili do Kalos. Skontaktowali się z Profesorem Sycamore w sprawie Alaina, gdy się z nimi rozstał. Później przybyli do Laboratoriów Lysandre'a, gdzie czekali na nich Lysandre i jego sekretarka. Podczas gdy sekretarka Lysandre'a eskortowała Mairin, aby obejrzeć walkę Alaina z dziesięcioma Trenerami, Steven i Lysandre dyskutowali o Wielkiej Skale. Lysandre pokazał Stevenowi Wielką Skałę w innym pokoju i wyjaśnił, że jest przechowywany w zbiorniku o wysokim poziomie bezpieczeństwa, aby zapobiec wyciekowi energii, a także przypomniał, że super-starożytne Pokémony już wcześniej walczyły w Hoenn. Steven był wtedy widziany, gdy oglądał bitwę między Alainem a Malvą. Po bitwie Steven przybył do miejsca, gdzie Chespie leżał na łóżku, nieprzytomny z powodu pochłonięcia zbyt dużej ilości energii z eksperymentu.

Kalos

Steven pojawił się ponownie w głównej serii w retrospekcji w Rywale dziś i jutro!, w którym ujawniono, że spotkał Sawyera. Pojawił się także w kolejnej retrospekcji w odcinku Marzenia, które zagrażają światu!.

Od Właściwy bohater do właściwego zadania! do Formowanie doskonalszej więzi! Steven przyłączył się do bitwy przeciwko Zespołowi Flara. W końcu walczył u boku Asha, Alaina, Dianthy i wszystkich Liderów Sal Kalos podczas wspólnych wysiłków, by powstrzymać Wielką Skałę.

W Pierwszy dzień dalszego życia! ujawniono, że to Steven dał Sawyerowi Kamień Klucza. Później, w Do kolejnej rywalizacji!, Steven i Sawyer zostali pokazani w Laboratoriach Lysandre'a, badając Wielką Skałę, która niedawno się tam znajdowała. Przekazał Sawyerowi pewne informacje, które Sawyer natychmiast zapisał w swoim notatniku.

Osobowość i cechy charakteru

Steven i Sawyer

Podobnie jak jego odpowiednik w grze, Steven jest powściągliwy i zainteresowany kolekcjonowaniem kamieni. Podczas Pokémon Seria: Rubin i Szafir dbał o Arony w Granitowej Jaskini i próbował zatrzymać stado przed gonieniem Asha, jego przyjaciół i Zespół R. Walczył z Zespołem R po odkryciu, że to oni rozzłościli hordę Aronów.

Podczas Pokémon Seria: XY stał się bardziej otwarty na Trenerów, takich jak Alain i Mairin. Jest postrzegany jako ktoś w rodzaju mentora przez Sawyera, któremu Steven dał Kamień Klucza i Sceptilit. Jego zwykłe spokojne i nieco zabawne zachowanie jest stale odzwierciedlane w całej serii, na przykład podczas jego bitew z Alainem i Mable; niemniej jednak może być poważny, gdy wymaga tego sytuacja. W szczególnym przypadku nie był zbytnio rozczarowany ani wściekły po poznaniu prawdziwych intencji Lysandre'a, pokazując swoją beztroską osobowość.

Będąc tak łagodną i zabawną osobą, jak on, nie martwił się, gdy on i jego Metagross byli przewyższeni liczebnie przez Mable i Żołdaków Zespołu Flara podczas ich bitwy, co również odzwierciedlało jego silną więź i wielkie zaufanie do jego Pokémonów. Ma tendencję do doceniania innych za ich wysiłki i ma wielkie poczucie honoru dla innych Czempionów, co widać podczas jego interakcji z Dianthą.

Pokémony

Ta lista dotyczy znanych Pokémonów Stevena w anime.

Aron
Aron Stevena
Podczas wydarzeń w Dziura pełna kłopotów Aron przebywał poza Poké Ballem, pomagając Stevenowi w poszukiwaniach kamieni w Granitowej Jaskini. Po tym jak Zespół R, razem z Ashem i jego przyjaciółmi wpadli do jednej z pułapkowych dziur tria R, Aron i Steven zaczęli poszukiwać źródła hałasu. Później Aron użył Ryku na szalejące dzikie Arony, pomagając im się uspokoić. Gdy Zespół R został wysłany w przestworza, Aron odkrył dla Stevena Kamień Ognia w pobliskiej górze brudu. Później Aron wraz ze swoim Trenerem pożegnali grupę, odpływając jachtem.

Aron pojawił się ponownie na krótko w Specjalna Mega Ewolucja, część II.

Jedyny znany ruch Arona to Ryk.

Debiut Dziura pełna kłopotów
Aggron
Aggron Stevena
Aggron Stevena był widziany na krótko, kiedy Zespół R próbował ukraść Pikachu Asha w Granitowej Jaskini. Pokémon Żelazna Zbroja wysłał trio w przestworza, a potem został odwołany do swojego Poké Balla.

Jedyny znany ruch Aggrona to Hiper Promień.

Debiut Dziura pełna kłopotów
Metagross ↔ Mega Metagross Shiny
Metagross Stevena

Mega Metagross Stevena
Główny artykuł: Metagross Stevena

Steven wysłał swojego Lśniącego Metagrossa przeciwko Charizardowi Alaina. Walczył też z Rayqyazą i asystował w obronie Wielkiej Skały przed Pierwotnym Groudonem i Pierwotnym Kyogre'm. Ma zdolność do Mega Ewoluowania w Mega Metagrossa.

Debiut Specjalna Mega Ewolucja, część II

Aktorzy głosowi

Japonia: 西 凜太朗 Rintarō Nishi (AG022)
鈴村健一 Kenichi Suzumura (XYS02-obecnie)
Stany Zjednoczone: Andrew Paull
Polska: Ireneusz Machnicki (AG022)
Jakub Świderski (XY134-XY136)

W Animowanym Zwiastunie Pokémon Omega Ruby i Alpha Sapphire

Steven w animowanym zwiastunie

Steven na krótko się pojawił w Animowanym Zwiastunie Pokémon Omega Ruby i Pokémon Alpha Sapphire. Był ostatnim Trenerem, z którym walczył Brendan.

Pokémony

Metagross ↔ Mega Metagross
Mega Metagross Stevena
Główny artykuł: Metagross Stevena

Metagross jest jedynym znanym Pokémonem Stevena. Był użyty do walki przeciwko Sceptile'owi Brendana. Ma zdolność do Mega Ewoluowania w Mega Metagrossa.

Debiut Animowany Zwiastun Pokémon Omega Ruby i Pokémon Alpha Sapphire

W GOTCHA!

Steven na krótko pojawił się w GOTCHA!.

W mandze

W mandze Pokémon Adventures

Steven w Pokémon Adventures

Historia

Rozdział Ruby & Sapphire
Rozdział Omega Ruby & Alpha Sapphire
Rozdział Platinum

Pokémony

Ta lista dotyczy Pokémonów Stevena w mandze Pokémon Adventures.

Tymczasowo
Pożyczone

Ciekawostki

Notki

Liga Hoenn
VSSidney.png
Elitarna Czwórka
Sidney
VSPhoebe.png
Elitarna Czwórka
Phoebe
VSGlacia.png
Elitarna Czwórka
Glacia
VSDrake.png
Elitarna Czwórka
Drake
Steven Spr E Wallace.png
Czempion
Steven Wallace

Postacie niezależne w grach rdzennej serii
Kanto Profesor OakMamaRedGreenBlueTraceDaisyStaruszekBillPan FujiOpiekun Strefy SafariNaśladowczyniPrimo
Prezes Fanklubu PokémonówCelioLostelleTealaSelphyCalSteven StoneMayleneMinaCameronPan GambitMorimoto
Zespół RocketPrzewodnik SaliLiderzy SalElitarna CzwórkaKrytyk ImionWłaściciel Opieki DziennejAsystenci profesorówSprzedawca Magikarpi
Hoenn Profesor BirchMomMayBrendanWallyWandaSteven StoneWallaceScottPan BrineyPan StoneGabby i TyLanette
BrigetteProfesor CozmoPrezes Fanklubu PokémonówRydelRodzina Winstrate'ówKapitan SternMistrz SztuczekŁowca SkarbówDock
PraktykantPanie z Centrum PokémonówStarzy faceciPan BondingTealaAaruneLisiaZinniaLookerInverChazManiak SkamielinKiriDziewczyna Wspomnień
Zespół AquaZespół MagmaLiderzy SalElitarna CzwórkaMistrzowie WalkKasztelanki WalkPrzewodnik SaliKrytyk ImionPara z Centrum Opieki DziennejSędzia statystyk

Advertisement