Pokémon Wiki
Advertisement

Spinda (jap: パッチール Patcheel) jest Pokémonem typu Normalnego, wprowadzonym w Generacji III.

Nie wiadomo czy ewoluuje w lub z innego Pokémona.

Biologia

Spinda to dwunożny Pokémon-czerwona panda z cechami przypominającymi królika. Jego oczy są zbudowane z dwóch czarnych spirali, które są skierowane w przeciwną stronę. Na uszach ma podobny wirujący wzór. Ma małe ciało z krótkimi, kościstymi ramionami i nogami, a jego sierść jest głównie koloru kremowego. Jego ramiona są czerwone i ma czerwony prążek na dole brzucha, a także dwie małe plamki na podeszwach stóp. Ma cztery plamy, które mogą pojawić się w dowolnym miejscu na twarzy i uszach, i piątą z tyłu głowy. Te wzory plam są różne dla każdej Spindy.

Wykonuje oszałamiające, dezorientujące i rozpraszające ruchy podobne do tańca, które mogą być użyte w jego dawniej osobistym ruchu zwanym Chwiejnym Tańcem, chociaż myśli, że idzie w linii prostej. Ruchy te dezorientują przeciwników i utrudniają im wycelowanie w niego. Żyje w górach.

W anime

Ważniejsze występy

Spinda pojawił się w odcinku Idziemy po Spindę. Ash i jego przyjaciele pomogli dziewczynie o imieniu Claire znaleźć Spindę z kształtem serca na czole.

Wpisy Pokédexa

Odcinek Wpis
AG057 Spinda, Pokémon Panda. Spinda używa swoich pozornie niezgrabnych ruchów do zmylenia przeciwników. Mówi się, że żadna Spinda nie ma takiego samego wzoru plam.
Na tym kończą się wpisy z serii Advanced Generation.

W mandze

Dane w grach

Występy NPC

  • Pokémon Mystery Dungeon: Red Rescue Team i Blue Rescue Team: Pewnego dnia Spinda pojawia się na Placu Pokémonów i upada. Kiedy odzyskuje przytomność, Spinda wyjaśnia, że ​​rezygnuje z długiej podróży znalezienia Pokémona Mirażu i wręcza graczowi jedyny ślad, jakim jest Czyste Skrzydło. Potem gracz musi rozwiązać Tajemnicę Pokémona Mirażu, która wynagrodzi go Tęczowym Piórem. Po pokazaniu Spindzie Tęczowego Pióra lub po rozmowie ze Spindą jako Ho-oh, będzie zadowolony i opuści Plac Pokémonów.
  • Pokémon Mystery Dungeon: Explorers of Sky: Spinda prowadzi Kafejkę Spindy i przejmuje bar z sokami. Wynaut i Wobbuffet również pracują w kafejce, prowadząc sklep recyklingowy. Później w grze wprowadzony zostaje Projekt P. Po jego wprowadzeniu, od czasu do czasu podczas rozmowy z Wynautem gracz może uzyskać dostęp do pieczary, do której normalnie wchodzi, wybierając pracę z ??? jako lokalizację lub może wybrać więcej przedmiotów ze sklepu recyklingowego.

Wpisy w Pokédexie

Gra Wpis z Pokédexa
Ten Pokémon był niedostępny przed Generacją III.
Ruby Mówi się, że wszystkie Spindy, które istnieją na świecie, mają zupełnie unikalne wzory kropkowane. Drżące, chwiejne kroki tego Pokémona nadają mu taneczny wygląd.
Sapphire Mówi się, że nie ma dwóch Spind z identycznymi wzorami plam na skórze. Ten Pokémon porusza się w ciekawy sposób, jakby potykał się z zawrotem głowy. Poruszające się ruchy mogą powodować dezorientację przeciwnika.
Emerald Wyróżnia się wzorem plam, który jest zawsze inny. Jego nieprzewidywalne, chwiejne chodzenie powoduje zakłócenie celu u wroga.
FireRed Mówi się, że dwie Spindy nie mają identyczne wzory. Myli wrogów potykającymi się ruchami.
LeafGreen
Diamond Żadne z dwóch Spind nie ma tego samego wzoru plam. Jego chwiejny krok konfunduje wrogów.
Pearl
Platinum
HeartGold Szanse, że dwie Spindy będą miały identyczne wzory punktowe, są mniejsze niż jeden na cztery miliardy.
SoulSilver
Black Żadne z dwóch Spind nie ma tego samego wzoru plam. Jego chwiejny krok konfunduje wrogów.
White
Black 2 Żadne z dwóch Spind nie ma tego samego wzoru plam. Jego chwiejny krok konfunduje wrogów.
White 2
X Żadne z dwóch Spind nie ma tego samego wzoru plam. Jego chwiejny krok konfunduje wrogów.
Y Szanse, że dwie Spindy będą miały identyczne wzory punktowe, są mniejsze niż jeden na cztery miliardy.
Omega Ruby Mówi się, że wszystkie Spindy, które istnieją na świecie, mają zupełnie unikalne wzory kropkowane. Drżące, chwiejne kroki tego Pokémona nadają mu taneczny wygląd.
Alpha Sapphire Mówi się, że nie ma dwóch Spind z identycznymi wzorami plam na skórze. Ten Pokémon porusza się w ciekawy sposób, jakby potykał się z zawrotem głowy. Poruszające się ruchy mogą powodować dezorientację przeciwnika.
Sun Jego kroki są oszałamiające i niepewne, ale Spinda uważa, że ​​idzie w linii prostej.
Moon Każdy Spinda ma nieco inne rozmieszczenie plamek. Są kolekcjonerzy, którzy lubią małe różnice w swoich wzorach plamkowych.
Ultra Sun Jego kroki są chwiejne i potykające. Długie spacery sprawiają, że robi mu się niedobrze.
Ultra Moon Wzór plamkowy każdej Spindy jest inny. Potykającymi się ruchami doskonale unika ataków przeciwników!

Lokalizacje w grze

Gra Lokalizacja
Ruby Trasa 113
Sapphire
Emerald Trasa 113
FireRed Wymiana, Event
LeafGreen
Colosseum Wymiana
XD Wymiana
Diamond Trasa 227 (Rój)
Pearl
Platinum Trasa 227 (Rój)
HeartGold Strefa Safari
Kiełkowa Wieża, Wieża Dzwonu, Spalona Wieża (Dźwięki Hoenn)
SoulSilver
Pal Park Ląd
Black Wymiana
White
Black 2 Wymiana z Curtisem lub Yancy w Mieście Nimbasa
White 2
Dream World Chropowata Góra
X Trasa 21
Trasa 21 (Spotkanie Hordy)
Y
Omega Ruby Trasa 113
Alpha Sapphire
Sun Wzgórze Dziesięciu Karatów
Moon
Ultra Sun Wzgórze Dziesięciu Karatów
Ultra Moon
Let's Go Eevee
Sword Nie do zdobycia
Shield

W pobocznych grach

Gra Lokalizacja
MD Red Radosna Wieża (5F-7F)
MD Blue
MD Time Morski Kurort (1F-9F), Zagubiona Puszcza (B1F-B17F)
MD Darkness
MD Sky Morski Kurort (1F-9F), Zagubiona Puszcza (B1F-B17F)

W eventach

Gry Event Język Lokalizacja Poziom Czas wydania
RSEFRLG PokéPark Egg Spinda japoński Japonia 5 12 marca - 8 maja, 2005

Trzymane przedmioty

Gra Trzymane przedmioty
Ruby Sapphire Chesto Berry Chesto Jagoda (5%)
Emerald
Diamond Pearl Chesto Berry Chesto Jagoda (5%)
Platinum
HeartGold SoulSilver Chesto Berry Chesto Jagoda (5%)

Statystyki

Podstawowe statystyki

Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
60
120 - 167 230 - 324
A:
60
58 - 123 112 - 240
O:
60
58 - 123 112 - 240
60
58 - 123 112 - 240
60
58 - 123 112 - 240
S:
60
58 - 123 112 - 240
Suma:
360
Inne Pokémony z tą sumą

Statystyki Pokéathlonu

Szybkość
2/3 ★★
Moc
2/3 ★★
Talent
3/4 ★★★
Upór
3/3 ★★★
Skoczność
2/3 ★★
Suma
12/16 ★★

Efektywność typów

normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
lodowy
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
Notki:

Lista ruchów

Główny artykuł: Spinda/Lista ruchów w poprzednich generacjach

Poprzez poziom

Poprzez TM/HM

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczanie

Specjalne ruchy

Ewolucja

Spinda.png
Niewyewoluowany
Spinda
normalny

Sprite'y

Ciekawostki

  • W Pokémon Battle Revolution ruch Toksyny jest opisywany jako dwie fioletowe kule obracające się wokół siebie w kierunku celu. Jednak gdy Spinda używa Toksyny, kule przemieszczają się chaotycznie. Ta sama animacja jest używana w przypadku Carnivine.
  • Niektóre z wpisów Pokédexa o Spindzie wspominają o prawdopodobieństwie, że dwie Spindy mające ten sam wzór plamkowy dają mniej niż jeden na cztery miliardy. Ponieważ plamy Spindy wartości osobowości (liczba 32-bitowa), uproszczony model dałby szansę na 1 do 4,294,967,295, czyli tak naprawdę mniej niż jeden na cztery miliardy; jednak w rzeczywistości dwie wartości osobowości mogą tworzyć wzorce plamkowe, które są wizualnie identyczne, więc rzeczywiste szanse są nieco wyższe.
    • Używając tej aplikacji, można stwierdzić, że dwie kropki mają 256 różnych lokalizacji, jedna kropka ma 254, a jedna kropka ma 237, licząc wszystkie lokalizacje, w których kropka jest całkowicie spoza widoku sprite'a. Daje to łącznie 3,945,136,128 wzorów. Jednak nawet ta suma jest nieco za wysoka, ponieważ jeśli lewa górna kropka jest wystarczająco daleko w dół i po prawej stronie, może całkowicie przyćmić lewą dolną kropkę, co powoduje, że kilka innych wzorów jest nie do odróżnienia. Dla przykładu porównanie 0x0E07F5FB i 0x0EF0F5FB.
  • W przeciwieństwie do innych Pokémonów bez różnic płciowych, Rotom Pokédexowy nie wyświetla jednego modelu zarówno dla samca jak i samicy Spindy, ale raczej oddzielny dla każdego. Zastosowane modele są bez względu na to, jakie były pierwsze złapane wzorce każdej płci.
  • Tak jak Whirlipede, jej suma podstawowych statystyk może być oparta na fakcie, że ona i Whirlipede zwykle obracają się w kółko o 360 stopni.

Pochodzenie

Spinda wydaje się być oparta na pandzie rudej z cechami królika. Jego wzór na ciele może być oparty na podgatunku pandy wielkiej, pandy Quiling.

Etymologia

Spinda może być kombinacją spin (odnosząc się do jego zakręconych oczu i uszu oraz pozornie-chwiejącego się ruchu) i panda.

Patcheel może być kombinacją patch (odnosząc się do jego wyglądu) i reel (zachwiać się, jak od zawrotu głowy.

Grumpig #326: Grumpig
Pokémony
#328: Trapinch Trapinch
Advertisement