FANDOM

Smeargle (jap: ドーブル Doble) jest Pokémonem typu Normalnego, wprowadzonym w Generacji II.

Nie wiadomo czy ewoluuje w lub z innego Pokémona.

Smeargle jest najbardziej znany ze swojej zdolności wykorzystania ruchu Szkicu, który permanentnie kopiuje ostatni ruch użyty przez przeciwnika. Z tego powodu może legalnie posiadać jakikolwiek ruch w grach Pokémon z wyjątkiem Paplania, Szamotania oraz Cienistych ruchów. W rezultacie może przekazać jakikolwiek Ruch z Hodowli Pokémonowi z grupy Lądowych.

Biologia

Fizjologia

Smeargle są psami rasy beagle, są dwunożnymi Pokémonami z brązowymi akcentami, ten pokemon na pierwszy rzut nie jest niczym nadzwyczajnym, jednak jego ogon jest zakończony pędzlem. Na owym pędzlu znajduje się farba, jej kolor jest inny dla każdego Smeargle. Mimo że w grze przedstawione są jedynie zielone, brązowe i czerwone , w anime występują również żółte i niebieskie kolory farby na jego ogonie. Smeargle ma ślad na plecach w takim samym kolorze co ogon. Na głowie ma jakby beret z antenką, ma również brązowe uszy, kołnierz, pierścienie oraz obwódki wokół oczu i powieki. Na jego łapkach znajdują się po dwa pierścienie, a na jego nogach po jednym, w dodatku każda kończyna ma po trzy palce, najwyraźniej dzięki temu jest zręczny.

Różnice płci

Brak.

Specjalne umiejętności

Płyn który wydziela z ogona może używać jako farby, dzięki temu staje się jedynym znanym Pokémonem potrafiącym wyrazić siebie w artystyczny sposób. Jest również jedynym Pokémonem, który może się nauczyć każdego ataku, dzięki walkom z danym Pokémonem pobiera od niego ataki na stałe.

Zachowanie

Smeargle żyją w grupach. Kiedy Pokémon ten osiąga dojrzałość inny Smeargle rysuje mu specjalny wzór na plecach, farbą z jego ogona. Jeżeli któryś Smeargle odmówił, zostaje wyłączony/wyrzucony z grupy. Stanowi to bowiem ważny dla nich "rytuał".

Środowisko naturalne

Są to Pokémony bardzo "elastyczne", oznacza to że mogą mieszkać wszędzie. Łatwo jest znaleźć ich terytorium, ponieważ granice oznaczone są wydzieliną (farbą) z ich ogona.

Dieta

Tak jak każdy Pokémon, Smeargle nie pogardzi karmą dla Pokémonów lub jagodami.

W anime

Najważniejsze występy

Drugoplanowe role

Smeargle pojawił się w odcinkach: Kto rządzi w szkole!, Wszystko piękne i cudowne! , Niezapomniana lekcja i Rywalizacja w maratonie!

W mandze

W mandze Pokémon Adventures

Dane w grach

Opisy w Pokédexie

Gra Wpis z Pokédexa
Ten Pokémon był niedostępny przed Generacją II.
Gold Specjalny płyn sączy się z czubka ogona. Wszędzie maluje płynem, aby oznaczyć swoje terytorium.
Silver Kiedy staje się dorosły, ma tendencję do pozwalania towarzyszom na sadzanie odcisków stóp na swoich plecach.
Crystal Kolor tajemniczego płynu wydzielanego z jego ogona jest z góry określony dla każdego Smeargle'a.
Ruby Smeargle zaznacza granice swojego terytorium za pomocą płynu ustrojowego, który wycieka z czubka ogona. Znaleziono ponad 5000 różnych oznaczeń pozostawionych przez tego Pokémona.
Sapphire
Emerald Smeargle oznacza swoje terytorium za pomocą płynu, który wycieka z czubka ogona. Znaleziono około 5000 różnych znaków pozostawionych przez tego Pokémona.
FireRed Kiedy staje się dorosły, ma tendencję do pozwalania towarzyszom na sadzanie odcisków stóp na swoich plecach.
LeafGreen Specjalny płyn sączy się z czubka ogona. Wszędzie maluje płynem, aby oznaczyć swoje terytorium.
Diamond Oznakuje swoje terytorium, używając ogona jak pędzla. Istnieje ponad 5000 różnych oznaczeń.
Pearl
Platinum
HeartGold Specjalny płyn sączy się z czubka ogona. Wszędzie maluje płynem, aby oznaczyć swoje terytorium.
SoulSilver Kiedy staje się dorosły, ma tendencję do pozwalania towarzyszom na sadzanie odcisków stóp na swoich plecach.
Black Oznakuje swoje terytorium, używając ogona jak pędzla. Istnieje ponad 5000 różnych oznaczeń.
White
Black 2 Oznakuje swoje terytorium, używając ogona jak pędzla. Istnieje ponad 5000 różnych oznaczeń.
White 2
X Oznakuje swoje terytorium, używając ogona jak pędzla. Istnieje ponad 5000 różnych oznaczeń.
Y Kiedy staje się dorosły, ma tendencję do pozwalania towarzyszom na sadzanie odcisków stóp na swoich plecach.
Omega Ruby Smeargle zaznacza granice swojego terytorium za pomocą płynu ustrojowego, który wycieka z czubka ogona. Znaleziono ponad 5000 różnych oznaczeń pozostawionych przez tego Pokémona.
Alpha Sapphire
Sun Unikalne kreacje wytwarzane przez każdego Smeargle'a są malowane za pomocą płynu, który sączy się z jego ogona. W ten sposób zaznaczają swoje terytoria.
Moon Rysuje symbole po całym obszarze, aby zaznaczyć swoje terytorium. W miastach z wieloma Smeargle ściany są pokryte graffiti.
Ultra Sun Płyn wydzieliny z ogona Smeargle'a zmienia intensywność jego odcienia wraz ze zmianą emocji Pokémona.
Ultra Moon Rysuje symbole za pomocą płynu, który sączy się z końca ogona. W zależności od symbolu fanatycy Smeargle'ów zapłacą za nie duże pieniądze.

Lokalizacja

Gra Lokalizacja
Gold Ruiny Alf
Silver
Crystal Ruiny AlfPoranekDzień
Ruby Wymiana, Event
Sapphire
Emerald Jaskinia Rzemieślnika
FireRed Wymiana, Event
LeafGreen
Colosseum Kryjówka Snagem (Cienisty)
XD Wymiana
Diamond Trasa 212 (północna) (Poké Radar)
Pearl
Platinum Trasy 208 i 212 (północna) (Poké Radar)
HeartGold Ruiny Alf
Strefa SafariPoranekDzień
SoulSilver
Pal Park Ląd
Black Trasa 5 (Rój)
White
Black 2 Wymiana, Event
White 2
Dream World Las Pokémon Café i Straszliwa Posiadłość
X Trasa 7, Przyjacielskie Safari (Normalne)
Y
Omega Ruby Wymiana, Event
Alpha Sapphire
Sun Trasa 2
Moon
Ultra Sun Trasa 2
Ultra Moon
Let's Go Eevee
Sword Nie do zdobycia
Shield

W pobocznych grach

Gra Lokalizacja
MD Red Wyjący Las (15F), Zachodnia Jaskinia (4F-6F)
MD Blue
MD Time Zamglony Las (1F-5F), Morski Kurort (1F-19F)
MD Darkness
MD Sky Zamglony Las (1F-5F), Morski Kurort (1F-19F)
Ranger: GS Kurort Wodny

Trzymany przedmiot

Gra Trzymane przedmioty
Eventy* Bag Silk Scarf Sprite Jedwabny Szalik (100%)

Statystyki

Podstawowe Statystyki

Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
55
115 - 162 220 - 314
A:
20
22 - 79 40 - 152
O:
35
36 - 95 67 - 185
20
22 - 79 40 - 152
45
45 - 106 85 - 207
S:
75
72 - 139 139 - 273
Suma:
250
Inne Pokémony z tą sumą

Statystyki Pokéathlonu

Szybkość
3/3 ★★★
Moc
2/3 ★★
Talent
5/5 ★★★★★
Upór
3/3 ★★★
Skoczność
3/3 ★★★
Suma
16/17 ★★★

Efektywność typów

normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
lodowy
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy

Lista ruchów

Główny artykuł: Smeargle/Lista ruchów w poprzednich generacjach

Smeargle może poznać praktycznie każdy rodzaj ruchów ze względu na Szkic, który permanentnie kopiuje każdy ruch. Jednakże Szkic nie może zostać użyty do poznania Szkicu, Paplania czy Szamotania.

Poprzez poziom

Poprzez TM/HM

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczanie

Specjalne ruchy

Ewolucja

Smeargle
Niewyewoluowany
Smeargle
normalny

Ciekawostki

Pochodzenie

234MS #234: Stantler
Pokémony
#236: Tyrogue 236MS