FANDOM

Smeargle (jap: ドーブル Doble) jest Pokémonem typu Normalnego, wprowadzonym w Generacji II.

Nie wiadomo czy ewoluuje w lub z innego Pokémona.

Smeargle jest najbardziej znany ze swojej zdolności wykorzystania ruchu Szkicu, który permanentnie kopiuje ostatni ruch użyty przez przeciwnika. Z tego powodu może legalnie posiadać jakikolwiek ruch w grach Pokémon z wyjątkiem Paplania, Szamotania oraz Cienistych ruchów. W rezultacie może przekazać jakikolwiek Ruch z Hodowli Pokémonowi z grupy Lądowych.

Biologia

Smeargle to dwunożny Pokémon podobny do rasy beagle z biało-brązowym futrem. Posiada długi ogonek z końcówką przypominającą pędzel. Ten pędzel sączy się farbą, a kolor farby może się różnić dla każdego Smeargle'a, a także zmieniać odcień odpowiadający jego emocjom. Sprite'y z gier przedstawiają kolor zielony, brązowy i czerwony, podczas gdy anime pokazuje też żółty i niebieski. Smeargle ma na plecach odcisk stopy w tym samym kolorze co czubek ogona. Smeargle ma również okrągłą strukturę na głowie z czubkiem przypominającym beret. Ma miękkie, brązowe uszy i brązowy kołnierz na szyi. Pierścienie otaczające oczy Smeargle'a są również brązowe, podobnie jak powieki Smeargle'a. Jego ramiona mają dwie brązowe opaski, a nogi tylko jedną. Każda z jego kończyn ma trzy palce.

Smeargle wykorzystuje farbę do oznaczenia swojego terytorium. Może też użyć swojego osobistego ruchu, Szkicu, do skopiowania ruchów od innych Pokémonów. Smeargle'a często można znaleźć w miejskich obszarach.

W anime

Najważniejsze występy

Drugoplanowe role

Smeargle pojawił się w odcinkach: Kto rządzi w szkole!, Wszystko piękne i cudowne! , Niezapomniana lekcja i Rywalizacja w maratonie!

W mandze

W mandze Pokémon Adventures

Dane w grach

Występy NPC

Wpisy w Pokédexie

Gra Wpis z Pokédexa
Ten Pokémon był niedostępny przed Generacją II.
Gold Specjalny płyn sączy się z czubka ogona. Wszędzie maluje płynem, aby oznaczyć swoje terytorium.
Silver Kiedy staje się dorosły, ma tendencję do pozwalania towarzyszom na sadzanie odcisków stóp na swoich plecach.
Crystal Kolor tajemniczego płynu wydzielanego z jego ogona jest z góry określony dla każdego Smeargle'a.
Ruby Smeargle zaznacza granice swojego terytorium za pomocą płynu ustrojowego, który wycieka z czubka ogona. Znaleziono ponad 5000 różnych oznaczeń pozostawionych przez tego Pokémona.
Sapphire
Emerald Smeargle oznacza swoje terytorium za pomocą płynu, który wycieka z czubka ogona. Znaleziono około 5000 różnych znaków pozostawionych przez tego Pokémona.
FireRed Kiedy staje się dorosły, ma tendencję do pozwalania towarzyszom na sadzanie odcisków stóp na swoich plecach.
LeafGreen Specjalny płyn sączy się z czubka ogona. Wszędzie maluje płynem, aby oznaczyć swoje terytorium.
Diamond Oznakuje swoje terytorium, używając ogona jak pędzla. Istnieje ponad 5000 różnych oznaczeń.
Pearl
Platinum
HeartGold Specjalny płyn sączy się z czubka ogona. Wszędzie maluje płynem, aby oznaczyć swoje terytorium.
SoulSilver Kiedy staje się dorosły, ma tendencję do pozwalania towarzyszom na sadzanie odcisków stóp na swoich plecach.
Black Oznakuje swoje terytorium, używając ogona jak pędzla. Istnieje ponad 5000 różnych oznaczeń.
White
Black 2 Oznakuje swoje terytorium, używając ogona jak pędzla. Istnieje ponad 5000 różnych oznaczeń.
White 2
X Oznakuje swoje terytorium, używając ogona jak pędzla. Istnieje ponad 5000 różnych oznaczeń.
Y Kiedy staje się dorosły, ma tendencję do pozwalania towarzyszom na sadzanie odcisków stóp na swoich plecach.
Omega Ruby Smeargle zaznacza granice swojego terytorium za pomocą płynu ustrojowego, który wycieka z czubka ogona. Znaleziono ponad 5000 różnych oznaczeń pozostawionych przez tego Pokémona.
Alpha Sapphire
Sun Unikalne kreacje wytwarzane przez każdego Smeargle'a są malowane za pomocą płynu, który sączy się z jego ogona. W ten sposób zaznaczają swoje terytoria.
Moon Rysuje symbole po całym obszarze, aby zaznaczyć swoje terytorium. W miastach z wieloma Smeargle ściany są pokryte graffiti.
Ultra Sun Płyn wydzieliny z ogona Smeargle'a zmienia intensywność jego odcienia wraz ze zmianą emocji Pokémona.
Ultra Moon Rysuje symbole za pomocą płynu, który sączy się z końca ogona. W zależności od symbolu fanatycy Smeargle'ów zapłacą za nie duże pieniądze.

Lokalizacje w grze

Gra Lokalizacja
Gold Ruiny Alf
Silver
Crystal Ruiny AlfPoranekDzień
Ruby Wymiana, Event
Sapphire
Emerald Jaskinia Rzemieślnika
FireRed Wymiana, Event
LeafGreen
Colosseum Kryjówka Snagem (Cienisty)
XD Wymiana
Diamond Trasa 212 (północna) (Poké Radar)
Pearl
Platinum Trasy 208 i 212 (północna) (Poké Radar)
HeartGold Ruiny Alf
Strefa SafariPoranekDzień
SoulSilver
Pal Park Ląd
Black Trasa 5 (Rój)
White
Black 2 Wymiana, Event
White 2
Dream World Las Pokémon Café i Straszliwa Posiadłość
X Trasa 7, Przyjacielskie Safari (Normalne)
Y
Omega Ruby Wymiana, Event
Alpha Sapphire
Sun Trasa 2
Moon
Ultra Sun Trasa 2
Ultra Moon
Let's Go Eevee
Sword Nie do zdobycia
Shield

W pobocznych grach

Gra Lokalizacja
MD Red Wyjący Las (15F), Zachodnia Jaskinia (4F-6F)
MD Blue
MD Time Zamglony Las (1F-5F), Morski Kurort (1F-19F)
MD Darkness
MD Sky Zamglony Las (1F-5F), Morski Kurort (1F-19F)
Ranger: GS Kurort Wodny

W eventach

Gry Event Języki/Region Lokalizacja Poziom Czas wydania
RSEFRLG Gather More Pokémon! Sixth Campaign Smeargle japoński Japonia 10 22 kwietnia - 8 maja, 2006
BWB2W2 2013 World Championships Smeargle angielski Kanada 50 10 sierpnia - 11 sierpnia, 2013
BWB2W2 2013 World Championships Smeargle francuski Kanada 50 10 sierpnia - 11 sierpnia, 2013
BWB2W2 2013 World Championships Smeargle niemiecki Kanada 50 10 sierpnia - 11 sierpnia, 2013
BWB2W2 2013 World Championships Smeargle włoski Kanada 50 10 sierpnia - 11 sierpnia, 2013
BWB2W2 2013 World Championships Smeargle japoński Kanada 50 10 sierpnia - 11 sierpnia, 2013
BWB2W2 2013 World Championships Smeargle koreański Kanada 50 10 sierpnia - 11 sierpnia, 2013
BWB2W2 2013 World Championships Smeargle hiszpański Kanada 50 10 sierpnia - 11 sierpnia, 2013
XYORAS Pokémon EXPO Gym Smeargle Region japoński Online 40 19 listopada, 2015 - 31 maja, 2016

Trzymane przedmioty

Gra Trzymane przedmioty
Eventy* Bag Silk Scarf Sprite Jedwabny Szalik (100%)

Statystyki

Podstawowe Statystyki

Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
55
115 - 162 220 - 314
A:
20
22 - 79 40 - 152
O:
35
36 - 95 67 - 185
20
22 - 79 40 - 152
45
45 - 106 85 - 207
S:
75
72 - 139 139 - 273
Suma:
250
Inne Pokémony z tą sumą

Statystyki Pokéathlonu

Szybkość
3/3 ★★★
Moc
2/3 ★★
Talent
5/5 ★★★★★
Upór
3/3 ★★★
Skoczność
3/3 ★★★
Suma
16/17 ★★★

Efektywność typów

normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
lodowy
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy

Lista ruchów

Główny artykuł: Smeargle/Lista ruchów w poprzednich generacjach

Smeargle może poznać praktycznie każdy rodzaj ruchów ze względu na Szkic, który permanentnie kopiuje każdy ruch. Jednakże Szkic nie może zostać użyty do poznania Szkicu, Paplania czy Szamotania.

Poprzez poziom

Poprzez TM/HM

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczanie

Specjalne ruchy

Ewolucja

Smeargle
Niewyewoluowany
Smeargle
normalny

Sprite'y

Ciekawostki

  • Ze względu na swój osobisty ruch Szkicem, Smeargle może legalnie poznać prawie jakikolwiek ruch, co daje mu kilka wyróżnień:
    • Smeargle może przekazać jakąkolwiek kombinację ruchu z Hodowli jakiemukolwiek Pokémonowi z Grupy Hodowli Lądowych. To był ważny czynnik w Generacjach od II do V, kiedy to tylko ojciec mógł przekazać swojemu potomkowi Ruchy z Hodowli.
    • Niegrywalne postacie oceniające Ukrytą Moc nie mogą zidentyfikować typu Ukrytej Mocy Smeargle'a, nawet jeśli Smeargle posiada ten ruch, jako że jest niezdolny do poznania go poprzez TM.
    • Smeargle jest zdolny Szkicować Furię Hiperprzestrzeni, ale ruch będzie zawodzić jeśli jest używany przez Pokémona innego, niż Hoopa Uwolniony.
    • Smeargle jest zdolny Szkicować Mroczną Próżnię, ale począwszy od Pokémon Sun i Moon ruch będzie zawodzić jeśli jest użyty przez Pokémona innego, niż Darkrai.
    • Smeargle jest zdolny Szkicować Wybuch Głowy, i pomyślnie rzuci głową Blacephalona, kiedy jest użyty. Sama głowa będzie także w Lśniącej koloracji jeśli sam Smeargle jest Lśniącej koloracji.
  • Smeargle jest jedynym Pokémonem zdolnym poznać ten sam ruch więcej, niż cztery razy—niektóre Pokémony mają ten sam ruch dostępny na poziomie 1 jak i podczas zyskiwania poziomu w górę, zaś Smeargle ma ten sam ruch dostępny dziesięć razy w miarę zyskiwania poziomu w górę.
  • W anime widziano Smeargle z ogonami o innych kolorach.
  • W misji Pokémon Mystery Dungeon: Red Rescue Team i Blue Rescue Team zwanej "Desperackie Błaganie Smeargle'a", nawet mimo tego iż Smeargle odmawia mieć łapy wymalowanej na plecach, wymalowana łapa i tak jest obecna na jego sprite'cie.
  • Ponieważ jest zdolny tylko poznania Szkicu poprzez poziom, i jest niezdolny do poznania jakiegokolwiek ruchu z TMu i HMu, Smeargle ma zarówno najmniejszy jak i największy wachlarz ruchów spośród wszystkich Pokémonów.

Pochodzenie

Smeargle wydaje się być oparty na beagle'u i malarzu.

Etymologia

Smeargle może być kombinacją smear i beagle.

Doble może być kombinacją dog i doodle lub dabble (rozpryskiwać ciecz, co może być odniesieniem do rozpryskiwania się farby). Doble może też oznaczać double po hiszpańsku, co najwyraźniej nawiązuje do zdolności Smeargle'a do kopiowania technik przeciwnika.

234MS #234: Stantler
Pokémony
#236: Tyrogue 236MS