FANDOM

Slowbro (jap: ヤドラン Yadoran) jest Pokémonem dwu-typu Wodnego/Psychicznego, wprowadzonym w Generacji I.

Ewoluuje z Slowpoke'a począwszy od poziomu 37. Jest to jedna z finalnych form Slowpoke'a, inną jest Slowking.

Może Mega Ewoluować w Mega Slowbro przy użyciu Slowbronit‎u.

W Galar, Slowbro ma formę regionalną. Ewoluuje z Galariańskiego Slowpoke'a poprzez użycie Mankietu Galarica. Jest to jedna z finalnych form Galariańskiego Slowpoke'a, inną jest Galariański Slowking.

Biologia

Slowbro to dwunożny, różowy Pokémon z garbowanym, pasiastym brzuchem i zaokrąglonym, garbowanym pyskiem. Ma duże, puste oczy, zwinięte uszy i dwa spiczaste zęby wystające z górnej szczęki. Ma trzy szponiaste palce na rękach i dwa szponiaste palce u stóp. Do jego ogona przymocowany jest Shellder. Ten Shellder ma szarą, spiralną skorupę z ciemniejszymi szarymi plamami i małymi oczami w pobliżu podstawy. Na powierzchni Shelldera znajduje się kilka kolców, i trzyma się Slowbro przy użyciu wielu ostrych zębów. Shellder rozwinął swoją spiralną formę, aby wyssać więcej słodyczy z ogona Slowbro. Jeśli jego ogon lub przymocowany do niego Shellder zostanie odczepiony, Slowbro powróci do swojej niewyewoluowanej formy Slowpoke'a.

Slowbro stracił zdolność odczuwania bólu z powodu trucizny Shelldera. Jednak najwyraźniej inspiruje się, gdy Shellder wgryzie się w jego ogon. Chociaż jest w stanie przeprowadzić potężne ataki psychiczne, Slowbro jest zazwyczaj raczej spokojny i zwykle woli nie walczyć. Ponieważ nie może już łowić za pomocą ogona, zamiast tego pływa, aby złapać zdobycz i pozwala Shellderowi na odżywianie się resztkami. Slowbro ma tendencję do życia w pobliżu stawów, jezior, i brzegów morza.

Kiedy Slowbro Mega Ewoluuje, zostaje pochłonięty przez Shelldera, przez co widać tylko jego głowę, ramiona i biały ogon. Jego głowa wystaje z ust Shelldera i jest otoczona przez obecnie większe zęby Shelldera. Spiralny Shellder ma teraz otwór na końcu, dzięki czemu ogon Slowbro może wystawać. Z powodu pochłonięcia nóg, Mega Slowbro balansuje na ogonie. Może się poruszać, odbijając się, używając ogona jako sprężyny. Kolce na Shellderze są teraz zmniejszone do czterech w dolnej części jego ciała, a ciemne plamy widoczne tylko w środkowej części. Energia Mega Slowbro zebrała się w Shellderze, co zwiększyło jego twardość. To pozwala mu działać jako zbroja tak mocna, że ​​nic nie może go podrapać. Slowpoke jest praktycznie niezmieniony, ale zyskuje trochę mocy i motywacji z płynów trawiennych Shelldera.

W Galar, wygląd Galariańkiego Slowbro wynika z tego, że Shellder gryzie jego rękę zamiast ogona, powodując reakcję chemiczną ze zużytymi przyprawami Galarica w ciele. Shellder przymocowany do ramienia przypomina ogon Shelldera z Kantoniańskiego odpowiednika, ale mniejszy z fioletową końcówką w kształcie żądła. Ma niewielką różnicę kolorów z fioletowymi plamami na czole i brzuchu. Jego łapy są również fioletowe, zaś Usta są w kolorze ciemno-jasnofioletowym.

Galariańskie Slowbro są uważane za bardzo niebezpieczne, ponieważ atakują bezkrytycznie, atakując otoczenie. Powodem jest to, że Shellder czasami nieświadomie gryzie się mocno w jego ramię. Choć zazwyczaj wydaje się być zacofany w sobie, jego ekspresja szybko się zmienia, gdy staje się twarzą w twarz z silnym przeciwnikiem z powodu wstrząsu stymulacyjnego z układu nerwowego. Galariański Slowbro może poruszać się z prędkością, która zawstydza najszybszy ze znanych odruchów, aby wystrzelić płynną truciznę wystrzeloną z czubka Shelldera[1].

Galariański Slowbro jest jedynym znanym Pokémonem zdolnym do użycia ruchu zwanego Muszlową Bronią.

W anime

W mandze

Dane w grach

Wpisy w Pokédexie

Gra Wpis z Pokédexa
Red Mówi się, że Shellder jest przyczepiony do ogona Slowpoke'a aby się pożywić resztkami jedzenia swojego gospodarza.
Blue
Yellow Żyje leniwie nad morzem. Jeśli Shellder odpadnie z ogona, ponownie staje się Slowpoke'm.
Gold Jeśli gryzący ogon Shellder zostanie w ciężkiej walce odczepiony, staje się zwykłym Slowpoke'm.
Silver Początkowo naturalnie nudnawy, stracił zdolność odczuwania bólu z powodu przesączającej się trucizny Shelldera.
Crystal Doczepiony Shellder nie puści z powodu smakowitego smaku, który sączy się z jego ogona.
Ruby Ogon Slowbro ma doczepionego do siebie gryzem Shelldera. W rezultacie ogona nie może już używać do połowów. Powoduje to, że Slowbro niechętnie pływa i łapie ofiarę.
Sapphire
Emerald Jego ogon ma doczepionego do siebie gryzem Shelldera. W rezultacie ogona nie może już używać do połowów. To zmusza go niechętnie do pływania i chwytania zdobyczy.
FireRed Kiedy Slowpoke wyruszył na polowanie w morzu, jego ogon został ugryziony przez Shelldera. To sprawiło, że ewoluował w Slowbro.
LeafGreen Mówi się, że Shellder, który zaczepia się o ogon Slowpoke, żeruje na resztkach gospodarza.
Diamond Choć zwykle niekumaty, wydaje się być zainspirowany, jeśli Shellder na ogonie ugryzie.
Pearl
Platinum
HeartGold Jeśli gryzący ogon Shellder zostanie ciężkiej walce odczepiony, staje się zwykłym Slowpoke'm.
SoulSilver Początkowo naturalnie nudnawy, stracił zdolność odczuwania bólu z powodu przesączającej się trucizny Shelldera.
Black Choć zwykle niekumaty, wydaje się być zainspirowany, jeśli Shellder na ogonie ugryzie.
White
Black 2 Choć zwykle niekumaty, wydaje się być zainspirowany, jeśli Shellder na ogonie ugryzie.
White 2
X Doczepiony Shellder nie puści z powodu smakowitego smaku, który sączy się z jego ogona.
Y Kiedy Slowpoke wyruszył na polowanie w morzu, jego ogon został ugryziony przez Shelldera. To sprawiło, że ewoluowało w Slowbro.
Omega Ruby Ogon Slowbro ma doczepionego do siebie gryzem Shelldera. W rezultacie ogona nie może już używać do połowów. Powoduje to, że Slowbro niechętnie pływa i łapie ofiarę.
Alpha Sapphire
Sun Zamyśla się, wpatrując się w morze. Gdy trucizna Shelldera przepływa przez jego ciało, staje się jeszcze bardziej zamyślony.
Moon Za każdym razem, gdy Shellder mocno wgryza się w ogon, daje Slowbro błysk inspiracji...o czym zapomina chwilę później.
Ultra Sun Zamyślanie się to w zasadzie wszystko, co robi. Zmienia się z powrotem w Slowpoke'a, jeśli jego ogon wraz z Shellderem się odłamie.
Ultra Moon Shellder, chcąc wysysać coraz więcej słodyczy z ogona Slowbro, przekształcił się w spiralną skorupę.
Let's Go Pikachu Żyje leniwie nad morzem. Jeśli Shellder odpadnie z ogona, ponownie staje się Slowpoke'm.
Let's Go Eevee
Sword Slowpoke stał się Slowbro, gdy Shellder wgryzł się w jego ogon. Słodkie smaki sączące się z ogona sprawiają, że Shellder ma wrażenie, jakby jego życie było snem.
Shield Bycie ugryzionym przez Shelldera tak zszokowało tego Pokémona, że stanął na dwóch nogach. Jeśli Shellder puści, wydaje się, że Slowbro zmieni się w Slowpoke'a.
Mega Slowbro
Sun Cała energia z Mega Ewolucji wlała się do Shelldera na ogonie, pozostawiając Slowpoke w całości pochłoniętego.
Moon Gdy jest skąpany w energii Mega Ewolucji, Shellder zamienia się w nieprzenikalną zbroję. W Slowpoke'u praktycznie nie ma zmian.
Ultra Sun Ogromna energia wzmocniła moc Shelldera na ogonie, ale tak naprawdę nie wpływa na Slowpoke'a.
Ultra Moon Pochłonięty w całości przez Shelldera Slowbro ma teraz żelazną obronę. Ponoć jest też tam dość wygodnie.
Let's Go Pikachu Pod wpływem płynów trawiennych Shelldera, Slowpoke się obudził, zyskując dużą moc i trochę motywacji do startu.
Let's Go Eevee
Galariański Slowbro
Sword Ukąszenie Shelldera wywołało reakcję chemiczną z przyprawami wewnątrz ciała Slowbro, powodując, że Slowbro stał się Pokémonem typu Trującego.
Shield Jeśli ten Pokémon ściśnie język gryzącego go Shelldera, Shellder wypuści toksyczny płyn z czubka swojej skorupy.

Lokalizacje w grze

Gra Lokalizacja
Red Trasa 23 i Jaskinia Cerulean (Super Wędka)
Wyspy Morskiej Piany (chodzenie)
Blue
Blue (japoński) Trasa 23 i Jaskinia Cerulean (Super Wędka)
Wyspy Morskiej Piany (chodzenie)
Yellow Trasy 12 i 13 (surfowanie)
Wyspy Morskiej Piany (chodzenie)
Gold Studnia Slowpoke'a* (surfowanie)
Silver
Crystal Studnia Slowpoke'a* (surfowanie)
Ruby Wymiana
Sapphire
Emerald Wymiana
FireRed Wymiana
LeafGreen Jaskinia Cerulean i Las Jagód (surfowanie)
Wyspy Morskiej Piany i Skraj Przylądka (wysoka trawa/chodzenie i surfowanie)
Wyspa Cinnabar (Super Wędka)
Colosseum Wymiana
XD Wymiana
Diamond Wymiana
Pearl Ewoluowanie Slowpoke'a
Platinum Ewoluowanie Slowpoke'a
HeartGold Studnia Slowpoke'a, Strefa Safari, i Wyspy Morskiej Piany
SoulSilver
Pal Park Staw
Black Świątynia Obfitości (Surfowanie w falującej wodzie)
White
Black 2 Ewoluowanie Slowpoke'a
White 2
X Ewoluowanie Slowpoke'a
Y
Omega Ruby Ewoluowanie Slowpoke'a
Alpha Sapphire
Sun Zatoka Kala'e (Walka SOS)
Moon
Ultra Sun Zatoka Kala'e (Walka SOS)
Ultra Moon
Let's Go Pikachu Wyspy Morskiej Piany
Let's Go Eevee
Sword WymianaWersja 1.2.0+
Shield
Edycja Rozszerzona Ewoluowanie Slowpoke'a

W pobocznych grach

Gra Lokalizacja
MD Red Ewoluowanie Slowpoke'a
MD Blue
MD Time Otoczone Morze (B1F-B19F), Morze Cudów (B1F-B18F, Głębokie Morze Cudów B1F-B3F), Morski Kurort (1F-19F)
MD Darkness
MD Sky Otoczone Morze (B1F-B19F), Morze Cudów (B1F-B18F, Głębokie Morze Cudów B1F-B3F), Morski Kurort (1F-19F)

W eventach

Gry Event Region Lokalizacja Poziom Czas wydania
ORAS Mega Campaign Slowbro Każdy Japonia 100 1 stycznia - 31 stycznia, 2016

Trzymane przedmioty

Gra Trzymane przedmioty
Red* Blue* Bag Gold Leaf Sprite Złoty Liść (100%)
Yellow*
Gold Silver Bag King's Rock Sprite Skała Króla (2%)
Crystal
HeartGold SoulSilver Bag King's Rock Sprite Skała Króla (5%)
Black White Bag King's Rock Sprite Skała Króla (5%)
Sun Moon Bag King's Rock Sprite Skała Króla (5%)
Ultra Sun Ultra Moon Bag King's Rock Sprite Soothe Bell (5%)
Eventy* Bag Slowbronite Sprite Slowbronit (100%)

Statystyki

Podstawowe statystyki

Slowbro
Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
95
155 - 202 300 - 394
A:
75
72 - 139 139 - 273
O:
110
103 - 178 202 - 350
100
94 - 167 184 - 328
80
76 - 145 148 - 284
S:
30
31 - 90 58 - 174
Suma:
490
Inne Pokémony z tą sumą

Mega Slowbro
Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
95
155 - 202 300 - 394
A:
75
72 - 139 139 - 273
O:
180
166 - 255 328 - 504
130
121 - 200 238 - 394
80
76 - 145 148 - 284
S:
30
31 - 90 58 - 174
Suma:
590
Inne Pokémony z tą sumą

Statystyki Pokéathlonu

Szybkość
1/1
Moc
3/3 ★★★
Talent
2/5 ★★☆☆☆
Upór
5/5 ★★★★★
Skoczność
2/3 ★★
Suma
13/17 ★★

Efektywność typów

Slowbro

normalny
walczący ½×
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy ½×
ognisty ½×
wodny ½×
trawiasty
elektryczny
psychiczny ½×
lodowy ×
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący ½×
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy ½×
ognisty ½×
wodny ½×
trawiasty
elektryczny
psychiczny ½×
lodowy ×
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący ½×
lodowy
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy ½×
ognisty ½×
wodny ½×
trawiasty
elektryczny
psychiczny ½×
lodowy ×
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący ½×
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy ½×
ognisty ½×
wodny ½×
trawiasty
elektryczny
psychiczny ½×
lodowy ×
smoczy
mroczny
baśniowy
Notki:

Galariański Slowbro

normalny
walczący ¼×
latający
trujący ½×
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty ½×
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy ½×
normalny
walczący ¼×
latający
trujący ½×
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty ½×
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy ½×
normalny
walczący ¼×
lodowy
trujący ½×
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty ½×
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy ½×
normalny
walczący ¼×
latający
trujący ½×
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty ½×
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy ½×

Lista ruchów

Główny artykuł: Slowbro/Lista ruchów w poprzednich generacjach

Poprzez poziom

Poprzez TM/HM

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczanie

Specjalne ruchy

Ewolucja

Slowbro

Slowpoke
Niewyewoluowany
Slowpoke
wodnypsychiczny
Bag Rare Candy Sprite
Poziom 37

Slowbro
Pierwsza ewolucja
Slowbro
wodnypsychiczny

Galariański Slowbro

Slowpoke-Galar
Niewyewoluowany
Slowpoke
psychiczny
Bag Galarica Cuff Sprite
Mankiet Galarica

Slowbro-Galar
Pierwsza ewolucja
Slowbro
trującypsychiczny

Formy

Mega Ewolucja

Domyślny
Slowbro
Slowbro
Slowbro
wodnypsychiczny

Bag Slowbronite Sprite
Slowbronit

Trzymając Slowbronit
Mega Slowbro
Mega Slowbro
Slowbro
wodnypsychiczny

Sprite'y

Ciekawostki

  • Żaden inny Pokémon nie posiada tej samej kombinacji typu co Galariański Slowbro.
  • Mimo, że jest to powszechnie znany i akceptowany fakt że Shellder doprowadza do ewolucji, o której mowa w większości wpisów Pokédexa o Slowpoke'u, ewolucja Slowbro ze Slowpoke'a nie ma nic wspólnego ze Shellderem w rdzennej serii, w przeciwieństwie do ewolucji Mantyke'a wymagającej obecności Remoraida.
  • Mega Slowbro remisuje z Cloysterem w posiadaniu najwyższej podstawowej statystyki Obrony ze wszystkich Wodnych Pokémonów.
    • Mega Slowbro posiada też najwyższą podstawową statystykę Obrony ze wszystkich Psychicznych Pokémonów.
  • Wpisy w Pokédexie o Slowbro informują, że jeśli Shellder zostanie usunięty, powróci do formy Slowpoke'a.
  • Wiele Pokémonów ewoluuje przez połączenie dwóch lub więcej Pokémonów, takich jak Metang będący połączeniem dwóch Beldumów. Jednakże anime nie pokazuje tego i po prostu tworzy drugiego Pokémona znikąd: przykładem może być Beldum Morrisona, który zwyczajnie ewoluował w Metanga bez potrzeby łączenia się z innym Beldumem. Ewolucja Slowpoke'a w Slowbro lub Slowkinga to jedyny przypadek, w którym pokazano ewolucję poprzez fizyczne połączenie dwóch Pokémonów.
  • Slowbro jest jedynym Pokémonem, który posiada zarówno Mega Ewolucję jak i formę regionalną.

Pochodzenie

Skorupa i styl życia Slowbro są nieco podobne do kraba pustelnika, choć fizycznie jest podobny do olbrzymiej wydry, olbrzymiej salamandry lub hipopotama. Wygląd Slowbro może być również odniesieniem do mitycznego sazae-oni, magicznego morskiego demona japońskiego folkloru, wyróżniającego się kolczastym "sazae" lub skorupą ślimaka w kształcie "turbana".

Jego pasożytniczy związek z Shellderem może być inspirowany pijawkami. Co ciekawe, Slowbro jest znany jako Pokémon Krab Pustelnik, a wiele pasożytów w świecie realnym, w tym pijawki, często atakuje kraby.

Typ Trujący Galariańskiego Slowbro może być odniesieniem do ślimaka morskiego, który ma stożkowatą muszlę i jest wysoce trujący.

Etymologia

Slowbro jest kombinacją słów slow i bro (zdrobnienie od brother). Może być po prostu używany w sensie ogólnym lub może odnosić się do braterskiego/symbiotycznego związku, który łączy wspólna forma Slowpoke'a i Shelldera.

Yadoran może oznaczać 宿らん (nie usytuować/mieszkać). Może to być odniesieniem do 宿借り yadokari (krab pustelnik) lub 宿主 yadonushi ([pasożytniczy] nosiciel).

Powiązane artykuły

Notki

  1. https://swordshield.pokemon.com/en-us/expansionpass/pokemon/galarian-slowbro/

079MS #079: Slowpoke
Pokémony
#081: Magnemite 081MS