FANDOM

Podniebny Atak (jap: ゴッドバード Boski Ptak, ang: Sky Attack) to zadający obrażenia ruch typu Latającego, wprowadzonym w Generacji I. Był w TM43 w Generacji I. W Generacji II był to osobisty ruch Moltresa.

Efekt

Generacje I-II

Sky Attack składa się z dwóch tur: w pierwszej użytkownik przygotowuje się do użycia ataku i świeci, a w drugiej atakuje, zadając obrażenia. Po tym jak atak ten zostanie wybrany, użytkownik nie może zmienić się z innym Pokémonem dopóki ruch nie zostanie przerwany lub w pełni zrealizowany.

Jeśli Sky Attack nie będzie w pełni zrealizowany, PP nie będzie odjęte, a przeciwnik nie straci swojego HP. Jeśli cel wykorzystuje Mirror Move, kiedy użytkownik jest w pierwszej fazie używania Sky Attack, przeciwnik skopiuje ruch, który użytkownik wykonał bezpośrednio przed użyciem tego ataku.

Generacja III

Sky Attack ma teraz 30% szans na zachwianie przeciwnika. Poza tym jego działanie jest takie same.

Generacja IV

Od tej generacji pojawia się napis "<nazwa> became cloaked in a harsh light!", a nie "<nazwa> is glowing!" Poza tym działalność tego ataku jest taka sama jak w generacji III. Jeśli użytkownik trzyma Power Herb, omija turę ładowania ataku i atakuje od razu.

Generacja V

W potrójnej walce, Sky Attack może dotknąć każdego, ale nie użytkownika.

Opis

Gry Opis
GSC 1 tura: Przygotowanie
2 tura: Atak
RSEColo.XD Wyszukuje słabe punkty, a następnie uderza w następnej turze.
FRLG Atak w 2. turze z wysokim współczynnikiem ciosu krytycznego. Wróg może się zachwiać.
DPPtHGSSPBR Atak w drugiej turze z wysokim współczynnikiem ciosu krytycznego. Może również spowodować, że cel się zachwieje.
BWB2W2 Ruch atakujący w drugiej turze, w której ciosy krytyczne są łatwiejsze. Może również spowodować, że cel się zachwieje.
XYORAS
SMUSUMPE
SwSh
Ruch atakujący w drugiej turze, w której ciosy krytyczne są łatwiejsze. Może to również powodować, że cel się zachwieje.

Lista Pokémonów

Poprzez poziom

W anime

W mandze

W mandze Pokémon Adventures

W grach

W innych językach

  • Angielski: Sky Attack
  • Japoński: ゴッドバード
  • Niemiecki: Himmelsfeger
  • Francuski: Piqué
  • Hiszpański: Ataque Aéreo
  • Włoski: Aeroattacco