FANDOM

Skarmory (jap: エアームド Airmd) jest Pokémonem dwu-typu Stalowego/Latającego, wprowadzonym w Generacji II.

Nie wiadomo czy ewoluuje w lub z innego Pokémona.

Biologia

Skarmory to srebrnoszary, ptasi Pokémon z długą, metalicznie niebieską szyją, nogami i ogonem. Ma żółte oczy, spiczasty dziób z kilkoma spiczastymi zębami i trójkątny grzebień na głowie. Pod pochwami, które zakrywają jego ostre skrzydła, znajdują się czerwone pióra, a każde pióro może przesuwać niezależnie. Jego skrzydła są w rzeczywistości puste, dzięki czemu może poruszać się z prędkością do 180 km/h). Jego stopy mają na sobie trzy palce, dwa z przodu i jeden z tyłu, a ogon ma haczykowate końce.

Jego stalowe skrzydła są poszarpane i zniszczone w wyniku powtarzających się bitew, ale raz w roku poobijane skrzydła odrastają całkowicie. Ten proces przywraca krawędzie tnące. Jego pióra są na tyle ostre, że można ich używać jako ostrza i są ostrzejsze niż miecz. Jego skóra i pióra są solidne, ponieważ żyje i jest hodowany w bardzo trudnych warunkach. Jego gniazda zwykle znajdują się w ciernistych krzakach, gdzie ciągłe drapanie skóry ostatecznie utwardza ​​ją do stanu podobnego do żelaza. Jednak woda może spowodować, że twarde ciało Skarmory'ego łatwo rdzewieje, więc pozostaje w swoim gnieździe w deszczowe dni. W starożytnych regionach wojownicy używali ostrych piór, które spadały ze Skarmory'ego, jako mieczy. Jest to popularny Pokémon, który jest używany do projektów heraldycznych. W Galar dochodzi do gwałtownych starć terytorialnych z Corviknightem.

W anime

W mandze

Dane w grach

Występy NPC

Wpisy w Pokédexie

Gra Wpis z Pokédexa
Ten Pokémon był niedostępny przed Generacją II.
Gold Jego mocne skrzydła wyglądają na ciężkie, ale w rzeczywistości są puste i lekkie, co pozwala mu swobodnie latać po niebie.
Silver Po zagnieżdżeniu się na krzakach jeżyny, skrzydełka piskląt twardnieją od kłucia przez ciernie.
Crystal Pióra, które zrzuca, są bardzo ostre. Mówi się, że ludzie kiedyś używali jego piór jako mieczy.
Ruby Skarmory jest całkowicie zamknięty w twardej, ochronnej zbroi. Ten Pokémon leci z prędkością prawie 190 mph. Tnie wrogów za pomocą skrzydeł o ostrzach przypominających miecze.
Sapphire Stalowe skrzydła Skarmory stają się zniszczone i poszarpane po ciągłych bitwach. Raz w roku zmaltretowane skrzydła odrastają całkowicie, przywracając ostrza do nieskazitelnego stanu.
Emerald Pokémon, który ma stalowe ciało i skrzydła. Ludzie w przeszłości używali piór opadłych z Skarmory do wyrobu mieczy i noży.
FireRed Po zagnieżdżeniu się na krzakach jeżyny, skrzydełka piskląt twardnieją od kłucia przez ciernie.
LeafGreen Jego mocne skrzydła wyglądają na ciężkie, ale kości są puste i lekkie, co pozwala mu swobodnie latać po niebie.
Diamond Mimo że jest całkowicie odziany w żelazną zbroję, leci z prędkością ponad 180 mph.
Pearl
Platinum
HeartGold Jego mocne skrzydła wyglądają na ciężkie, ale w rzeczywistości są puste i lekkie, co pozwala mu swobodnie latać po niebie.
SoulSilver Po zagnieżdżeniu się na krzakach jeżyny, skrzydełka piskląt twardnieją od kłucia przez ciernie.
Black Mimo że jest całkowicie odziany w żelazną zbroję, leci z prędkością ponad 180 mph.
White
Black 2 Jego ciężko wyglądające żelazne ciało jest tak cienkie i lekkie, że może latać z prędkością powyżej 180 mph.
White 2
X Po zagnieżdżeniu się na krzakach jeżyny, skrzydełka piskląt twardnieją od kłucia przez ciernie.
Y Mimo że jest całkowicie odziany w żelazną zbroję, leci z prędkością ponad 180 mph.
Omega Ruby Skarmory jest całkowicie zamknięty w twardej, ochronnej zbroi. Ten Pokémon leci z prędkością prawie 190 mph. Tnie wrogów za pomocą skrzydeł o ostrzach przypominających miecze.
Alpha Sapphire Stalowe skrzydła Skarmory stają się zniszczone i poszarpane po ciągłych bitwach. Raz w roku zmaltretowane skrzydła odrastają całkowicie, przywracając ostrza do nieskazitelnego stanu.
Sun Jego pióra, które odpadają w miarę wzrostu, są cienkie i ostre. W dawnych czasach wojownicy używali ich jako mieczy.
Moon Jego metalowy korpus jest solidny, ale dość łatwo rdzewieje. Więc w deszczowe dni ten Pokémon woli pozostać w swoim gnieździe.
Ultra Sun Zrzucane przez niego pióra skrzydeł mogą być przetwarzane i przekształcane w noże, których ostrość docenią najlepsi szefowie kuchni.
Ultra Moon Jego ciało jest pokryte stalową zbroją. Wygląda ciężko, ale może latać z prędkością do 185 mil na godzinę!
Sword Szpiczaste pióra tego Pokémona są ostrzejsze od mieczy. Skarmory i Corviknight walczą zaciekle o terytorium.
Shield Ludzie tworzą miecze z rzuconych piór Skarmory'ego, więc ten Pokémon jest popularnym elementem heraldycznych projektów.

Lokalizacje w grze

Gra Lokalizacja
Gold Wymiana, Event
Silver Trasa 45
Crystal Trasa 45
Ruby Trasa 113
Sapphire
Emerald Trasa 113
FireRed Kanion Ułomności
LeafGreen Wymiana
Colosseum Wieża Realgam (Cienisty)
XD Wymiana
Diamond Trasa 227, Góra Stark
Pearl
Platinum Trasa 227, Góra Stark
HeartGold Wymiana
SoulSilver Trasa 45
Pal Park Góra
Black Wymiana
White
Black 2 Odwrotna Góra
White 2
Dream World Smagane Wiatrem Niebo
X Droga Zwycięstwa, Przyjacielskie Safari (Stalowe)
Y
Omega Ruby Trasa 113
Alpha Sapphire
Sun Trasy 10 i 17, Góra Hokulani, Rozległy Kanion Poni, Poké Pelago*
Moon
Ultra Sun Trasy 10 i 17, Góra Hokulani, Rozległy Kanion Poni
Ultra Moon
Let's Go Eevee
Sword Nie do zdobycia
Shield

W pobocznych grach

Gra Lokalizacja
MD Red Zachodnia Jaskinia (40F-49F), Jaskinia Życzenia (18F-19F)
MD Blue
Ranger Niziny Kisara
MD Time Podniebne Schody (1F-49F)
MD Darkness
MD Sky Podniebne Schody (1F-49F)
Ranger: SoA Wyżyny Chromy
Ranger: GS Niebo, Świątynia Pioruna

W eventach

Gry Event Język Lokalizacja Poziom Czas wydania
GSC Gotta Catch 'Em All Station! Fury Cutter Skarmory angielski Stany Zjednoczone 5 30 sierpnia - 26 września, 2002

Trzymane przedmioty

Gra Trzymane przedmioty
Colosseum Bag Sharp Beak Sprite Ostry Dziób (100%)
FireRed LeafGreen Bag Sharp Beak Sprite Ostry Dziób (5%)
Omega Ruby Alpha Sapphire Bag Metal Coat Sprite Metalowa Powłoka (5%)
Sun Moon Bag Metal Coat Sprite Metalowa Powłoka (5%)
Ultra Sun Ultra Moon Bag Metal Coat Sprite Metalowa Powłoka (5%)

Statystyki

Podstawowe statystyki

Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
65
125 - 172 240 - 334
A:
80
76 - 145 148 - 284
O:
140
130 - 211 256 - 416
40
40 - 101 76 - 196
70
67 - 134 130 - 262
S:
70
67 - 134 130 - 262
Suma:
465
Inne Pokémony z tą sumą

Statystyki Pokéathlonu

Szybkość
4/5 ★★★★
Moc
3/3 ★★★
Talent
1/2
Upór
2/4 ★★☆☆
Skoczność
5/5 ★★★★★
Suma
15/19 ★★★

Efektywność typów

normalny ½×
walczący
latający ½×
trujący
ziemny
kamienny
robaczy ¼×
duchowy
stalowy ½×
ognisty
wodny
trawiasty ¼×
elektryczny
psychiczny ½×
lodowy
smoczy ½×
mroczny
baśniowy ½×
normalny ½×
walczący
latający ½×
trujący
ziemny
kamienny
robaczy ¼×
duchowy
stalowy ½×
ognisty
wodny
trawiasty ¼×
elektryczny
psychiczny ½×
lodowy
smoczy ½×
mroczny
baśniowy ½×
normalny ½×
walczący
lodowy ½×
trujący
ziemny
kamienny
robaczy ¼×
duchowy
stalowy ½×
ognisty
wodny
trawiasty ¼×
elektryczny
psychiczny ½×
lodowy
smoczy ½×
mroczny
baśniowy ½×
normalny ½×
walczący
latający ½×
trujący
ziemny
kamienny
robaczy ¼×
duchowy
stalowy ½×
ognisty
wodny
trawiasty ¼×
elektryczny
psychiczny ½×
lodowy
smoczy ½×
mroczny
baśniowy ½×
Notki:

Lista ruchów

Główny artykuł: Skarmory/Lista ruchów w poprzednich generacjach

Poprzez poziom

Poprzez TM/HM

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczanie

Specjalne ruchy

Ewolucja

Skarmory
Niewyewoluowany
Skarmory
stalowylatający

Sprite'y

Ciekawostki

Pochodzenie

Skarmory ma wiele wspólnego z kondorem wielkim i żurawiami, ptakami bardzo cenionymi w Japonii. Jest również podobny do wielu mitologicznych, metalicznych ptaków, takich jak ptaki stymfalijskie, Gagana, i Alicanto. Ponadto jego design przypomina wiwernę.

Jako koncepcja może też być grą słów dla 鶴 tsuru (żuraw), odnosząc się do papierowego żurawia, i 剣 tsurugi (miecz). Jego skrzydła przypominają także japoński papierowy wachlarz.

Etymologia

Skarmory jest kombinacją słów sky i armory lub armor. Może też zawierać odniesienie do scar, biorąc pod uwagę jak jego ostre ciało może łatwo zranić ofiarę i nawet zostawić na niej blizny; scar może się odnosić także do skóry Skarmory'ego, która jest wielokrotnie przecinana cierniami, gdy jest młody, i buduje twardszą, zrogowaciałą lub blizno-podobną tkankę, która stanowi stalową skórę, gdy jest dorosłym osobnikiem.

Airmd może być oparty na słowie air lub na grze słów z armed lub armored.

226MS #226: Mantine
Pokémony
#228: Houndour 228MS