Pokémon Wiki
Advertisement

Skała Króla (jap: おうじゃのしるし Symbol Króla) jest rodzajem trzymanego przedmiotu wprowadzonego w Generacji II. Pozwala Poliwhirlowi i Slowpoke'owi kolejno na ewolucję w Politoeda i Slowkinga, a także pozwala ruchom nosiciela na wywołanie zachwiania u przeciwnego Pokémona.

W grach rdzennej serii

Koszt

Gry Koszt Cena sprzedaży
GSC
RSEFRLG
DPPtHGSS
BW
N/A PokémonDollar.png50
B2W2 PokémonDollar.png6,000 PokémonDollar.png50
XYORAS N/A PokémonDollar.png50
SMUSUM
SwSh
N/A PokémonDollar.png2,500

Efekt

W walce

Grants certain moves used by the holder a chance of causing targets to flinch.

Generacja II
Generacje III i IV
Od Generacji V
Ruchy podatne przed Generacją V

Poza walkami

Sprawia, że Poliwhirl ewoluuje w Politoeda, gdy Poliwhirl zostanie poddany wymianie, kiedy trzyma Skałę Króla; sprawia, że Slowpoke ewoluuje w Slowkinga, gdy Slowpoke zostanie poddany wymianie, kiedy trzyma Skałę Króla.

Opis

Gry Opis
GSC Może wywołać zachwianie wroga. (TRZYMANY)
RSE Trzymany przedmiot, który może spowodować zachwianie się, gdy przeciwnik zostanie trafiony.
FRLG Przedmiot trzymany przez POKéMONA. Może sprawić, że przeciwnik zachwieje się po otrzymaniu obrażeń.
Colo.XD Trzymany przedmiot, który może spowodować zachwianie się, gdy wróg zostanie trafiony.
DPPtHGSS Przedmiot trzymany przez Pokémona. Może sprawić, że wróg zachwieje się, gdy nosiciel zada obrażenia.
BWB2W2 Przedmiot trzymany przez Pokémona. Kiedy nosiciel zada obrażenia obrażenia, cel może się zachwiać.
XYORAS
SMUSUM
SwShBDSP
Przedmiot trzymany przez Pokémona. Kiedy nosiciel pomyślnie zada obrażenia, cel może również się zachwiać.

Nabycie

W anime

Skała Króla w anime

Skała Króla pojawiła się po raz pierwszy w Mistrz ringu, w którym Ash ją otrzymał jako nagrodę za wygranie Konferencji Pokémon Sumo. W Moc przeznaczenia Poliwhirl Misty użył Skały Króla, aby ewoluować się w Politoeda poprzez trzymanie jej podczas transferu między Centrami Pokémonów.

Inna Skała Króla pojawiła się w Uroczystość koronacyjna, w którym została znaleziona na skale po dramatycznym spadku poziomu wody w lokalnej rzece; Slowpoke Alice użył jej, aby ewoluować w Slowkinga, gdy Shellder ugryzł ją, podczas gdy Skała Króla była na głowie Slowpoke'a.

W Rozgrywka z Linoone'm Skała Króla była jedną z przedmiotów, jakie Tokin zdołał zebrał.

W mandze

Skała Króla w Pokémon Adventures

W mandze Pokémon Adventures

Rozdział Gold, Silver & Crystal

W Kłopot Quilavy Gold otrzymał Skałę Króla od Pary z Centrum Opieki Dziennej po treningu, przekazując ją swojemu Poliwagowi, Polibo. W Amory Ampharosa Polibo, który dopiero co ewoluował w Poliwhirla, był w stanie użyć Skały Króla aby ewoluować w Politoeda, kiedy został tymczasowo wymieniony u Silvera.

Rozdział Diamond & Pearl

W Kurczę, Yanmegi! II Roseanne ujawniła, że badała przedmioty Ewolucji podczas badań nad Ewolucją Pokémonów, w tym Skałę Króla.

Ciekawostki

W innych językach

Język Tytuł
Francuski Roche Royale
Włoski Roccia Di Re
Niemiecki King-Stein
Polski
(w dubbingu)
Kamienny Król*
Królewski Diadem*
Królewski Kamień/King's Rock *

Advertisement