Scolipede (jap: ペンドラー Pendror) jest Pokémonem dwu-typu Robaczego/Trującego, wprowadzonym w Generacji V.

Ewoluuje z Whirlipede'a począwszy od poziomu 30. Jest to finalna forma Venipede'a.

Biologia

Fizjologia

Jest to czerwono-czarna wielka stonoga. Na całym ciele ma fioletowe pierścienie, na czubku głowy i końcu tułowia po dwa długie, lekko skręcone rogi. Posiada cztery pary fioletowych kończyn przednich i dwie czarno-czerwone, na których się porusza.

Specjalne zdolności

Pazury na jego szyi mogą wstrzyknąć potężną truciznę, która może sparaliżować lub zabić Pokémona. Scolipede jest również bardzo szybki jak na swój rozmiar.

Zachowanie

Scolipede'y są bardzo agresywne i nie poddają się. Ścigają wrogów z dużą prędkością, a następnie bezlitośnie aatakują ich rogami. Zatruwają swoich przeciwników pazurami na karku.

Siedlisko

Żyją w lasach.

Dieta

Żywi się mięsem, ale tak jak każdy Pokémon, Scolipede nie pogardzi karmą dla Pokémonów lub jagodami.

W anime

Najważniejsze występy

Dziki Scolipede pojawił się w odcinku Axew w opałach!. Axew Iris spadł z drzewa i został złapany w czułki Scolipede'a. To zaskoczyło Scolipede'a i spowodowało, że wpadł w szał, ale Excadrill Iris pokonał go.

Inny Scolipede pojawił się w odcinku Battling the Bully!.

Roxie, liderka w Virbank, posiada Scolipede'a, który zadebiutował w odcinku Rocking the Virbank Gym! (Part 1).

Drugoplanowe role

Kolejny dziki Scolipede pojawił się w odcinku Zniewalająca Emolga!, atakując Asha, Cilana i Biancę po tym jak Bianca przypadkowo rozwścieczyła go poprzez Miotacz Płomieni Pignite'a.

Emmanuel użył Scolipede'a w odcinku Emocje w Nimbasie! w Klubowych Bitwach. Jednak przegrał.

Dziki Scolipede pojawił się ponownie w odcinku Maractusowy musical!.

Wpisy Pokédexa

Odcinek Wpis
BW009 Scolipede, Pokémon Megapod. Szybko chwyta swojego przeciwnika i atakuje przy użyciu rogów na głowie. Scolipede jest wyjątkowo agresywny i walczy tak długo, aż zwycięży.
Na tym kończą się wpisy z serii Najlepsze życzenia.

W mandze

W mandze Pokémon Adventures

Dane w grach

Opisy w Pokédexie

Gra Wpis z Pokédexa
Ten Pokémon był niedostępny przed Generacją V.
Black Szybkimi ruchami goni wrogów, atakując nieugięcie rogami, aż zwycięży.
White Bardzo agresywny, używa pazurów przy szyi, aby wbić się w przeciwników i zatruwać ich.
Black 2 Łapie zdobycz pazurami na szyi, aż ten przestanie się poruszać. Potem wykańcza ją śmiercionośną trucizną.
White 2
X Łapie zdobycz pazurami na szyi, aż ten przestanie się poruszać. Potem wykańcza ją śmiercionośną trucizną.
Y Szybkimi ruchami goni wrogów, atakując nieugięcie rogami, aż zwycięży.
Omega Ruby Łapie zdobycz pazurami na szyi, aż ten przestanie się poruszać. Potem wykańcza ją śmiercionośną trucizną.
Alpha Sapphire Szybkimi ruchami goni wrogów, atakując nieugięcie rogami, aż zwycięży.
Ten Pokémon nie ma żadnych wpisów w Pokédexie w Generacji VII.
Ten Pokémon nie ma żadnych wpisów w Pokédexie w Generacji VIII.

Lokalizacje

Gra Lokalizacja
Ten Pokémon był niedostępny przed Generacją V.
Black Ewoluowanie Whirlipede'a
White
Black 2 Bezkresny Las (wewnętrzny; szeleszcząca trawa)
White 2
Dream World Przyjemny Las*
X Ewoluowanie Whirlipede'a
Y
Omega Ruby Wymiana
Alpha Sapphire
Sun Ewoluowanie Whirlipede'a
Moon
Ultra Sun Wymiana
Ultra Moon
Let's Go Pikachu Nie do zdobycia
Let's Go Eevee
Sword Nie do zdobycia
Shield

W pobocznych grach

Gra Lokalizacja
Ten Pokémon był niedostępny przed Generacją V.
Conquest Ewoluowanie Whirlipede'a
MD GTI Zwiędła Sawanna (1F-17F), Dziurawe Wzgórza (1F-12F), Wietrzny Brzeg (1F-11F), Podnóża Kanionu (1F-9F), Cicha Tundra (Niezbadana Droga, Pozłacana Hala), Senna Wyspa (Niezbadana Droga, Pozłacana Hala), Księżycowy Las (Pozłacana Hala)

Trzymany przedmiot

Gra Trzymane przedmioty
Black 2 White 2 Bag Poison Barb Sprite Trujący Kolec (5%)

Statystyki

Podstawowe statystyki

Generacja V
Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
60
120 - 167 230 - 324
A:
90
85 - 156 166 - 306
O:
89
84 - 155 164 - 304
55
54 - 117 103 - 229
69
66 - 133 128 - 260
S:
112
105 - 180 206 - 355
Suma:
475
Inne Pokémony z tą sumą
  • Minimalne statystyki są obliczane na podstawie 0 EV'ów, IV'ów z 0, oraz (jeśli jej dotyczy) przeszkadzającej natury.
  • Maksymalne statystyki są obliczane na podstawie 252 EV'ów, IV'ów z 31, i (jeśli jej dotyczy) pomocniczej natury.

Od Generacji VI
Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
60
120 - 167 230 - 324
A:
100
94 - 167 184 - 328
O:
89
84 - 155 164 - 304
55
54 - 117 103 - 229
69
66 - 133 128 - 260
S:
112
105 - 180 206 - 355
Suma:
485
Inne Pokémony z tą sumą
  • Minimalne statystyki są obliczane na podstawie 0 EV'ów, IV'ów z 0, oraz (jeśli jej dotyczy) przeszkadzającej natury.
  • Maksymalne statystyki są obliczane na podstawie 252 EV'ów, IV'ów z 31, i (jeśli jej dotyczy) pomocniczej natury.

Efektywność typów

Normalne uszkodzenia Podatny na Niepodatny na Opierający się
normalny
walczący ¼×
latający
trujący ½×
ziemny
kamienny
robaczy ½×
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty ¼×
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy ½×
normalny
walczący ¼×
latający
trujący ½×
ziemny
kamienny
robaczy ½×
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty ¼×
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy ½×
normalny
walczący ¼×
lodowy
trujący ½×
ziemny
kamienny
robaczy ½×
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty ¼×
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy ½×
normalny
walczący ¼×
latający
trujący ½×
ziemny
kamienny
robaczy ½×
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty ¼×
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy ½×

Lista ruchów

Główny artykuł: Scolipede/Lista ruchów w poprzednich generacjach

Poprzez poziom

Poprzez TM/HM

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczanie

Specjalne ruchy

Ewolucja

Venipede
Niewyewoluowany
Venipede
robaczytrujący
Bag Rare Candy Sprite
Poziom 22
Whirlipede
Pierwsza ewolucja
Whirlipede
robaczytrujący
Bag Rare Candy Sprite
Poziom 30

Scolipede
Druga ewolucja
Scolipede
robaczytrujący

Sprite'y

545MS Jeśli poszukujesz sprite'ów dotyczących tego gatunku, wejdź na pod-kategorię artykułu na Bulbapedii.

Ciekawostki

Pochodzenie

544MS #544: Whirlipede
Pokémony
#546: Cottonee 546MS

Treści społeczności są dostępne na podstawie licencji CC-BY-SA , o ile nie zaznaczono inaczej.