Samurott (jap: ダイケンキ Daikenki) jest Pokémonem typu Wodnego, wprowadzonym w Generacji V.

Ewoluuje z Dewotta począwszy od poziomu 36. Jest to finalna forma Oshawotta.

Biologia

Plakat ukazujący Samurotta stojącego na tylnych nogach i dzierżącego wyjętego bułata

Samurott to czworonożny, niebieski Pokémon podobny do lwa morskiego. Ma dwie pary spiczastych zębów, jedną w górnej szczęce i jedną w dolnej. Długie, białe wąsy wystają z pyska i głowy, a nos i oczy są czerwone. Z tyłu głowy znajduje się duża, zaokrąglona beżowa muszla przypominająca hełm z kolcami i spiczastym występem przypominającym włócznię z przodu. Tępy, niebieskawo-szary pancerz przypominający skorupę pokrywa jego podbrzusze, a jego kończyny pokryte są beżowymi, podzielonymi na paski powłokami przypominającymi karwasze, które wydają się być wykonane z muszelek. Karwasze kończyn przednich to w rzeczywistości miecze zwane morskimi bułatami. Dolne dwa segmenty tych naramienników to pochwy na dwa miecze, a górny segment i kolec stanowią morski bułat i jego rękojeść. Samurott ma trzy czarne palce na każdej kończynie i przypominający płetwę, rozpostarty ogon, którego najbardziej wewnętrzna część jest beżowa.

Podczas bitwy Samurott może stanąć na tylnych łapach i użyć jednego z jego ostrzy jako miecza do walki. W czasie, gdy wróg mrugnie, może dobrać i schować morskie bułaty przymocowane do jego przednich nóg. Jednym zamachem jego morskiego bułata może pokonać przeciwników. Potrafi uciszyć wrogów wzrokiem lub wyciem..

W anime

Ważniejsze występy

Samurott w posiadaniu Kotetsu pojawił się w BW094 w walce z Marlonem.

Drugoplanowe role

Samurott pojawił się w czternastym filmie w posiadaniu Leeku. Walczył i przegrał z Tepigiem Asha w turnieju w Eindoak.

W mandze

W mandze Pokémon Adventures

Dane w grach

Wpisy w Pokédexie

Gra Wpis z Pokédexa
Ten Pokémon był niedostępny przed Generacją V.
Black Jedno uderzenie miecza doczepionego do jego zbroi może powalić przeciwnika. Proste spojrzenie jednego z nich ucisza wszystkich.
White Część zbroi na przednich nogach staje się gigantycznym mieczem. Sam jego ryk wystarczy, aby zastraszyć większość wrogów.
Black 2 Jedno mrugnięcie oka wroga wystarczy, aby mógł dobrać i schować morskie bułaty przymocowane do przednich nóg.
White 2
X Jedno mrugnięcie oka wroga wystarczy, aby mógł dobrać i schować morskie bułaty przymocowane do przednich nóg.
Y Jedno uderzenie miecza doczepionego do jego zbroi może powalić przeciwnika. Proste spojrzenie jednego z nich ucisza wszystkich.
Omega Ruby Jedno mrugnięcie oka wroga wystarczy, aby mógł dobrać i schować morskie bułaty przymocowane do przednich nóg.
Alpha Sapphire Jedno uderzenie miecza doczepionego do jego zbroi może powalić przeciwnika. Proste spojrzenie jednego z nich ucisza wszystkich.

Lokalizacje w grze

Gra Lokalizacja
Black Ewoluowanie Dewotta
White
Black 2 Ewoluowanie Dewotta
White 2
X Wymiana
Y
Omega Ruby Ewoluowanie Dewotta
Alpha Sapphire
Sun Dzicz Poni (Skan Wyspy)Pt
Moon
Ultra Sun Wymiana
Ultra Moon
Let's Go Eevee
Sword Nie do zdobycia
Shield

W pobocznych grach

Gra Lokalizacja
Conquest Ewoluowanie Dewotta
MD GTI Cicha Tundra (Niezbadana Droga), Senna Wyspa (Niezbadana Droga)

W eventach

Gry Event Język/Region Lokalizacja Poziom Czas wydania
BWB2W2 Pokémon Center 15th Anniversary Samurott japoński Japonia 100 26 czerwca - 2 lipca, 2013;
3 lipca - 7 lipca, 2013
ORAS Hidden Ability Present Samurott Region japoński Online 50 16 stycznia - 30 listopada, 2015
ORAS Hidden Ability Present Samurott Region amerykański Online 50 9 lutego - 30 listopada, 2015
ORAS Hidden Ability Present Samurott Region PAL Online 50 9 lutego - 30 listopada, 2015

Trzymane przedmioty

Gra Trzymane przedmioty
Eventy* Expert Belt Pas Eksperta (100%)

Statystyki

Podstawowe statystyki

Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
95
155 - 202 300 - 394
A:
100
94 - 167 184 - 328
O:
85
81 - 150 157 - 295
108
101 - 176 198 - 346
70
67 - 134 130 - 262
S:
70
67 - 134 130 - 262
Suma:
528
Inne Pokémony z tą sumą

Efektywność typów

normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy ½×
ognisty ½×
wodny ½×
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy ½×
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy ½×
ognisty ½×
wodny ½×
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy ½×
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
lodowy
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy ½×
ognisty ½×
wodny ½×
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy ½×
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy ½×
ognisty ½×
wodny ½×
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy ½×
smoczy
mroczny
baśniowy

Lista ruchów

Główny artykuł: Samurott/Lista ruchów w poprzednich generacjach

Poprzez poziom

Poprzez TM/HM

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczanie

Specjalne ruchy

Ewolucja

Oshawott.png
Niewyewoluowany
Oshawott
wodny
Rzadki Cukierek
Poziom 17
Dewott.png
Pierwsza ewolucja
Dewott
wodny
Rzadki Cukierek
Poziom 36

Samurott.png
Druga ewolucja
Samurott
wodny

Sprite'y

Ciekawostki

  • Samurott, Serperior i Emboar posiadają tą samą sumę podstawowych statystyk, wynoszącą 528.
  • Samurott ma najdłuższy odgłos spośród wszystkich starterów, trwający 2.099 sekund.
  • Podczas wywiadu Yusuke Ohmura powiedział, że zaprojektował Samurotta przed Oshawottem po tym, jak udał się na wystawę i zobaczył, jak silne są lwy morskie.

Pochodzenie

Podczas gdy jest pre-ewolucje są oparte na wydrach, Samurott jest bardziej oparty na lwie morskim i uzbrojonym samuraju.[1][2] Podczas gdy zdecydowano, że Oshawott będzie oparty na wydrze, projektanci mieli problemy z utworzeniem w pełni rozwiniętej formy, która byłaby bardziej interesująca niż tylko jako większa wydra stojąca na dwóch nogach. W tym momencie Yusuke Ohmura udał się na wystawę, aby zobaczyć prawdziwe wydry, ale jego uwagę przykuła raczej siła okazywana przez lwa morskiego w pobliżu i dlatego zdecydował, że w pełni rozwinięta forma będzie raczej oparta na tym ostatnim zwierzęciu.[2] Ponadto, aby reprezentować różnorodność populacji ludzkiej Unovy, zdecydowany, że rodziny ewolucyjne Pokémonów starterów byłaby oparta na Zachodzie, Chinach i Japonii. W przypadku rodziny Oshawott musiał on reprezentować Japonię, a więc wzorowany był na japońskich samurajach.[2] Inspiracja Samurotta również pochodzi z okresu życia samuraja, od dziecka (Oshawott) do dowódcy wojskowego (Samurott).

Ogon Samurotta może być oparty na japońskim wachlarzu bojowym. Wydaje się, że "hełm" nad głową jest wzorowany na muszli murex z rzadkimi kolcami. Oznaczenia na piersi sprawiają, że przypomina wydrę olbrzymią. Jego zdolność do wycofywania, atakowania i zwracania ostrza może być odniesieniem do iaido, japońskiej sztuki walki, która używa podobnej walki mieczem.

Etymologia

Samurott jest kombinacją samurai i otter.

Daikenki jest kompletnym on'yomi (dźwięk chiński), czytaniem słowa 大剣鬼 daikenki (duży demon dzierżący miecz). Jest to kombinacja 大 dai (duży), ken (miecz) i ki (demon), z 剣鬼 kenki oznaczającym "demon dzierżący miecz" lub "mistrz miecza". Jego chińskie i koreańskie nazwy są oparte na tym czytaniu. 大 dai może odnosić się do pozycji Samurotta w linii ewolucyjnej, jako największą i, co za tym idzie, finałową ewolucją.

Powiązane artykuły

Notki

Dewott #502: Dewott
Pokémony
#504: Patrat Patrat