Pokémon Wiki
Advertisement

Sabrina (jap. ナツメ Natsume) jest Liderką Sali Miasta Saffron, znanej oficjalnie jako Sala Saffron. Daje Odznakę Bagna Trenerom, którzy ją pokonają. Posiada psychiczne umiejętności i specjalizuje się w Psychicznych Pokémonach.

W grach rdzennej serii

Tropiciel Sław

Pokémony

Pokémon Red i Blue

Dla każdego swojego Pokémona Sabrina ma Hiper Miksturę, której używa w 25% przypadków, jeśli HP spadnie poniżej 10%.

Pokémon Yellow

Pokémon Gold, Silver, i Crystal

Pokémon FireRed i LeafGreen

Pokémon HeartGold i SoulSilver

Walka w Sali
Rewanż

Pokémon Black 2 i White 2

Światowy Turniej Pokémon

Sabrina używa trzech z poniżej wymienionych Pokémonów w Pojedynczych Walkach, cztery w Podwójnych i Rotacyjnych Walkach oraz wszystkie sześć w Potrójnych Walkach. Zawsze zacznie od swojego osobistego Pokémona, Alakazama.

Turniej Liderów Kanto
Turniej Specjalistów Typu/Światowych Liderów
Bitwa między Legendarnymi Pokémonami
Studio PokéGwiazdy
Tajemnicze Drzwi Magicznej Ziemi
Tajemnicze Drzwi Magicznej Ziemi 3

Pokémon Let's Go, Pikachu! i Let's Go, Eevee!

Walka w Sali
Rewanż

Grafika

Sugimorisabrinaoriginal.png Red Blue Sabrina.png FireRed LeafGreen Sabrina.png HeartGold SoulSilver Sabrina.png
Zdjęcie portretowe z
Red i Blue
Oficjalna grafika z
Yellow
Oficjalna grafika z
FireRed i LeafGreen
Oficjalna grafika z
HeartGold i SoulSilver

Sprite'y

Spr RG Sabrina.png Spr Y Sabrina.png Spr GS Sabrina.png Spr FRLG Sabrina.png Spr HGSS Sabrina.gif VSSabrina.png Spr B2W2 Sabrina.gif VSSabrina PE.png
Sprite z
Red i Blue
Sprite z
Yellow
Sprite z
Generacji II
Sprite z
FireRed i LeafGreen
Sprite z
HeartGold i SoulSilver
Sprite VS z
HeartGold i SoulSilver
Sprite z
Black 2 i White 2
Model VS z
Let's Go, Pikachu!
i Let's Go, Eevee!
Sabrina I OD.png Lass I OD.png Sabrina II OD.png Sabrina III OD.png Sabrina IV OD.png Sabrina OD.png
Sprite overworld z
Red i Blue
Sprite overworld z
Yellow
Sprite overworld z
Generacji II
Sprite overworld z
FireRed i LeafGreen
Sprite overworld z
HeartGold i SoulSilver
Sprite overworld z
Black 2 i White 2
Sprite'y ze Studio PokéGwiazdy
Spr B2W2 Sabrina Pokéstar.gif B2W2 Sabrina Pokéstar.png
Sprite Bellbelby z
Black 2 i White 2
Portret Bellbelby z
Black 2 i White 2

Cytaty

Główny artykuł: Sabrina/Cytaty

W anime

W głównej serii

Sabrina z lalką jej dawnej ja

Ash i jego przyjaciele pierwszy raz napotkali młodszą ja Sabriny kiedy docierali do Miasta Saffron w Abra i psychiczny nokaut. Jej młodsza wersja wyruszyła, aby ocalić grupę z pozornie nieuniknionego pokoju-pułapki Zespół R. Ash i jego przyjaciele wkrótce zdali sobie sprawę, że młoda dziewczyna to w rzeczywistości Sabrina, kiedy odwiedzili Salę Saffron, aby zdobyć czwartą Odznakę Asha.

Ash rzucił wyzwanie Sabrinie w pojedynku jeden na jednego, ale Pikachu wkrótce został przytłoczony przez nowo wyewoluowanego Kadabrę i jej silne moce psychiczne. Po tym, jak Ash przegrał, Sabrina skurczyła grupę i przeniosła ją do swojego gigantycznego miasteczka zabaw. Ojciec Sabriny pomógł im uciec, zanim zostali zmiażdżeni przez piłkę.

Potem ojciec Sabriny zalecił Ashowi złapać dla siebie Pokémona Ducha, aby pokonać Psychicznego Pokemona Sabriny. Następnie grupa udała się do Wieży Lavender, a pod koniec Wieża strachu Ashowi udało się zaprzyjaźnić z Haunterem. Sabrina była widziana tylko podczas retrospekcji w tym odcinku.

Sabrina pojawiła się ponownie w Haunter kontra Kadabra, w którym Ash zażądał od niej rewanżu po powrocie. Jednak Haunter porzucił go, gdy tylko rozpoczęło się wyzwanie, a inne Pokémony Asha były zbyt przestraszone, by zmierzyć się z Kadabrą. Misty i Brock zostali następnie przemienieni w lalki i umieszczone w domku dla lalek Sabriny wraz z matką, która tkwiła tam przez jakiś czas, podczas gdy ojcu Sabriny udało się uratować Asha przed tym samym losem.

Później ojciec Sabriny formalnie przedstawił się i wyjaśnił Ashowi, że jego córka rozwinęła niewiarygodnie silne zdolności psychiczne, które nawet przewyższały jego własne. Była w stanie używać swoich psychicznych mocy do robienia wielu rzeczy, takich jak teleportacja, telepatia, psychokineza i transmutacja. Wkrótce popadła w obsesję na punkcie ich doskonalenia i rozwinęła dwie odrębne osobowości: jej młodszą i dorosłą jaźń. W pewnym momencie Sabrina została Liderką Sali w Mieście Saffron, a jej godne uwagi mocne strony pomogły jej założyć Salę jako szkołę treningową dla praktykujących Psioników.

Ash później ponownie spotkał się z Haunterem i ponownie wrócił do Sali. Jednak Haunter ponownie zniknął, zmuszając Pikachu do walki z Kadabrą na jego miejscu. Podczas starcia nagle pojawił się Haunter i zaczął żartobliwie drażnić Sabrinę. Wybryki Hauntera tak bardzo zachwyciły Sabrinę, że nie była już w stanie powstrzymać emocji i zaczęła się śmiać. Jej połączone psychicznie Pokémony również zaczęły się śmiać. To spowodowało, że jej dwie osobowości złączyły się z powrotem w jedną, a w wyniku tego ubezwłasnowolnienia Ash zdobył Odznakę Bagna. Później Haunter postanowił zostać z Sabriną i jej zjednoczoną rodziną.

Osobowość i cechy charakteru

Gdy moce psychiczne Sabriny rosły, miała coraz większą obsesję na punkcie ich rozwijania. Stała się również mniej emocjonalna, wykorzystując swoje zdolności do destrukcyjnych celów. To spowodowało głęboki psychologiczny rozłam, a emocje, które próbowała odciąć, rozwinęły się w osobną osobowość: młodą dziewczynę, która manifestowała się jako marionetka wokół Sabriny. Umysł Sabriny podzielił się wtedy na zimną, bezduszną kobietę spragnioną władzy i małą dziewczynkę, która po prostu chciała się dobrze bawić.

Przed zaprzyjaźnieniem się z Haunterem, Sabrina była groźną i silną Liderką Sali. Wykazano, że jest w stanie telepatycznie dowodzić swoim Kadabrą. Jednak jej beztroska natura była krótko widziana pod koniec Haunter kontra Kadabra.

Pokémony

Ta lista dotyczy znanych Pokémonów Sabriny w anime:

Przy sobie
Abra → Kadabra
Kadabra Sabriny
Główny artykuł: Kadabra Sabriny

Kadabra po raz pierwszy się pojawił jako Abra w Abra i psychiczny nokaut. Sabrina użyła go do walki Sali jeden na jednego przeciwko Ashowi. Podczas walki z Pikachu Asha Abra ewoluował w Kadabrę, dzięki swoim atakom typu Psychicznego ostatecznie spowodował, że Ash zrezygnował z walki, aby uratować Pikachu przed dalszymi obrażeniami.

Ash później wrócił na rewanż w Haunter kontra Kadabra. Podczas walki Haunter Asha pojawił się i rozśmieszył Sabrinę po raz pierwszy od lat, co spowodowało, że Kadabra również się roześmiał z powodu psychicznej więzi, jaką ma z Sabriną. Z tego powodu Sabrina postanowiła dać Ashowi Odznakę Bagna.

Debiut Abra i psychiczny nokaut
Zaprzyjaźnione
Haunter
Haunter Sabriny
Główny artykuł: Haunter Sabriny

Haunter po raz pierwszy się pojawił w Wieża strachu. Ash udał się do Wieży Pokémonów w celu złapania Duchowego Pokémona, ponieważ ojciec Sabriny powiedział mu, że Pokémony typu Duch są silne przeciwko typom Psychicznym, takim jak Kadabra. Kiedy był tam, wpadł na Hauntera, jak również i na jego dwóch innych członków rodziny ewolucyjnej, Gastly'ego i Gengara. Ash nie złapał żadnego z trzech Pokémonów, ale w drodze powrotnej do Saffron odkrył, że Haunter go śledzi i postanowił użyć go w walce z Sabriną.

Po powrocie do Sali Saffron i ogłoszeniu, że chce ponownie walczyć z Sabriną, Haunter zniknął, zmuszając Asha do ponownego użycia swojego Pikachu. Jednak zanim bitwa została zakończona, Haunter pojawił się przed Sabriną i zaczął robić miny, powodując jej uśmiech i śmiech po raz pierwszy od lat. Ponieważ Sabrina i Kadabra dzielili psychiczną więź, zarówno ona, jak i Kadabra nie byli w stanie walczyć ze śmiechu. Po tym, jak Ash otrzymał Odznakę Bagna i był gotowy do odejścia, Haunter pozostał w Mieście Saffron.

Debiut Wieża strachu

Aktorzy głosowi

Japonia: 荒木 香恵 Kae Araki
Stany Zjednoczone: Lisa Ortiz
Polska: Anna Bielańska

W Pokémon Origins

Sabrina w Pokémon Origins

Sabrina pojawiła się na krótko w Plik 3: Giovanni. Była pokazana, jak zostaje pokonana przez Reda w walce Sali, który uzyskał od niej Odznakę Bagna.

Pokémony

Alakazam
Alakazam Sabriny
Alakazam jest jedynym znanym Pokémonem Sabriny. Walczył z Haunterem Reda, ale przegrał.

Żaden z ruchów Alakazama nie jest znany.

Debiut Plik 3: Giovanni

W GOTCHA!

Sabrina na krótko pojawiła się w GOTCHA!.

W mandze

W mandze Pokémon Adventures

Sabrina w Pokémon Adventures

Historia

Rozdział Red, Green & Blue
Rozdział Yellow
Rozdział Gold, Silver & Crystal
Rozdział Black 2 & White 2

Pokémony

Ta lista dotyczy Pokémonów Sabriny w Pokémon Adventures.

Wypuszczone

Ciekawostki

Notki

Postacie niezależne w grach rdzennej serii
Unova Profesor JuniperMama (BW)Mama (B2W2)CherenBiancaOjciec BianciHughCedric JuniperFennelAmanita
CilanChiliCressLenoraHawesLoblollyCharlesIrisDraydenAlderBengaCurtisYancyBrycenSabrinaTata Roxie
HilbertHildaNateRosaIngoEmmetCynthiaMorimotoNishinoLookerNColressGhetsisPrezes Fanklubu Pokémonów
Zespół PlazmaClydeLiderzy SalElitarna CzwórkaUczestnicy PWTKrytyk ImionPara z Centrum Opieki DziennejSędziaSprzedawca Magikarpi

Liderzy Sal regionu Kanto
Sala Pewter Odznaka Głazu
Brock OD.png
Brock
Sala Cerulean Odznaka Kaskady
Misty OD.png
Misty
Sala Vermilion Odznaka Pioruna
Lt Surge OD.png
Por. Surge
Sala Celadon Odznaka Tęczy
Erika OD.png
Erika
Sala Fuchsia Odznaka Duszy
Koga OD.png Janine OD.png
Koga Janine
Sala Saffron Odznaka Bagna
Sabrina OD.png
Sabrina
Sala Cinnabar Odznaka Wulkanu
Blaine OD.png
Blaine
Sala Viridian Odznaka Ziemi
Giovanni OD.png Blue
Giovanni Blue

Advertisement