Pokémon Wiki
Advertisement

Ruch z Hodowli[1] (jap: タマゴわざ Ruchy Jaja) to specjalny ruch, który Pokémon jest w stanie odziedziczyć poprzez rozmnażanie z tylko jednym rodzicem. Ruchy z hodowli często (ale nie zawsze) nie mogą być poznane poprzez inne sposoby.

Oprócz Ruchów z Hodowli istnieje kilka innych sposobów na dziedziczenie ruchów od rodziców. Przed Generacją VI, wyhodowany Pokémon odziedziczy wszelkie ruchy TM/HM jakie zna jego ojciec, o ile jest kompatybilny z tym TM/HM. W Pokémon Crystal, wyhodowany Pokémon odziedziczy wszelkie kompatybilne ruchy Nauczyciela Ruchu, jakie zna ojciec. Ponadto, jeśli oboje rodzice znają ruch, którego wyhodowane Pokémony mogą nauczyć się poprzez poziom w górę, wówczas ten wyhodowany odziedziczy je. Począwszy od Pokémon Emerald, uzyskany z hodowli Pichu będzie znał Elektroakcję jeśli którykolwiek z jego rodziców trzyma Kulę Świetlną. Jednakże dziedziczenie ruchów w te sposoby różni się od dziedziczenia ruchów jako Ruchów z Hodowli.

Mechanika

Rozmnażanie

Jeśli któryś z rodziców (tylko rodzic płci męskiej przed Generacją VI) zna ruch, który jest Ruchem z Hodowli dla gatunku dziecka, to dziecko urodzi się znając ten ruch.

Na przykład, jeśli samiec Snorlaxa, który zna Bębniący Brzuch, rozmnoży się z samicą Charizard, która zna Pośpiech Smoka, powstały Charmander będzie znał Bębniący Brzuch i Pośpiech Smoka (lub tylko Bębniący Brzuch przed Generacją VI).

Rodzice Snorlax.png
Snorlax
Charizard.png
Charizard
Ruchy Bębniący Brzuch Pośpiech Smoka
Odpoczynek Pazur Cienia
Taran Zen Miotacz Ognia
Atak Ciałem Lot
Potomstwo Charmander.png
Charmander
Ruchy Drapanie
Warczenie
Bębniący Brzuch
Pośpiech Smoka*

Uzyskanie Pokémona z Ruchami z Hodowli

Jest kilka sytuacji, w który jest możliwość napotkanie na wolności Pokémona, co zna Ruch z Hodowli.

Zobacz też

Notki

Advertisement