FANDOM

Rotomdex Asha
ロトムポケデックスフォルム Rotom Pokédex Form
Ash Rotom Pokédex
Informacje
Płeć Nieznana
Zdolność Nieznana
Trenerzy Profesor Kukui i Ash
Miejsce złapania Wyspa Melemele
Obecna lokalizacja Z Ashem
Historia
Debiut SM003
479MS
Ten Pokémon nigdy nie ewoluował.
Rotomdex Asha (jap. ロトムポケデックスフォルム Rotom Pokédex Form) - to Pokédex, jaki Ash otrzymał do sprawdzania informacji o Pokémonach występujących w regionie Alola. Jest on połączeniem elektrycznego urządzenia i Pokémona Rotoma.

Historia

Ash otrzymał Pokédex od Profesora Kukui w odcinku SM003. Po wpuszczeniu do niego Rotoma, przestał być jedynie elektronicznym urządzeniem i stał się żywy oraz pozwolił Pokemonowi mówić ludzkim językiem. Pokédex zarejestrował Asha jako swojego właściciela i od tamtej chwili podąża za nim.

Rotom mówi, że ma zdolność do samouczenia i ciągle aktualizuje swoją bazę danych, gdy poznaje nowe fakty o Pokémonach. Gdy pojawia się nowy Pokémon, Rotom przekazuje Ashowi nowe informacje o nim. Często się zdarza, że zbliża się do danego Pokémona chcąc potwierdzić swoje dane prowokując go do ataku.

Rotom żyje w dobrych relacjach z Ashem i jego przyjaciółmi, ale obawia się Sophoclesa, gdy ten wpada na pomysł, żeby "przestudiować" Pokédex i rozłożyć go na części.

Odkąd Rotom nawiedził Pokédex, nie opuszcza go i wykazuje żadnych zdolności do walki.

Osobowość i cechy

Nie jest do końca wiadome, czy przysposobienie Rotoma jest wynikiem wgrania do niego sztucznej inteligencji, czy jest to zasługa Pokémona, który w nim siedzi. Pomimo tego, Rotom wykazuje pozytywne nastawienie na nowych ludzi i Pokémony. Czasami nieostrożnie zbliża się do dzikich Pokémonów kończąc byciem zaatakowanym, jednak bywa ostrożny, gdy Sophocles chce go zbadać.

Rotom jest bardzo logiczny i służy radą Ashowi, co okazuje się być przydatne szczególnie w pojedynkach. Jest zdolny do przewidywania skutków działań Asha i innych, dlatego w odcinku SM010 zakładał, że Rowlet Asha będzie spać, zamiast walczyć. Bywa również zaskoczony, kiedy coś zdarza się coś nieprzewidywalnego, jak na przykład w momencie w którym się dowiedział, że Ash obudził się przed nim, który pełnił rolę budzika.

Zobacz też

  • Szukając więcej informacji na temat tego gatunku, zobacz Rotom.

Ciekawostki

  • Rotom podróżuje z Ashem, ale i nie został złapany do Poke Balla, dlatego nie kwalifikuje się do limitu sześciu Pokémonów Asha.
  1. PATRZ Szablon:Ash's Pokémon