Pokémon Wiki
Advertisement

Roark (jap. ヒョウタ Hyouta) jest Liderem Sali Miasta Oreburgh, znanej oficjalnie jako Sala Oreburgh. Wręcza Odznakę Węgla Trenerom, którzy go pokonają. Specjalizuje się w Kamiennych Pokémonach. Jest synem Byrona i wnukiem Człowieka Podziemia.

W grach rdzennej serii

Pokémony

Pokémon Diamond i Pearl

Pokémon Platinum

Walka w Sali
Rewanż

Pokémon Black 2 i White 2

Światowy Turniej Pokémon

Roark używa trzech z poniżej wymienionych Pokémonów w Pojedycznych Walkach, cztery w Podwójnych i Rotacyjnych Walkach oraz wszystkie sześć w Potrójnych Walkach. Zawsze zacznie od swojego osobistego Pokémona, Rampardosa.

Turniej Liderów Sinnoh
Turniej Specjalistów Typu/Światowych Liderów

Grafika

Sprite'y

Spr DP Roark.png Spr Pt Roark.gif Spr B2W2 Roark.gif VSRoark.png
Sprite z
Diamond i Pearl
Sprite z
Platinum
Sprite z
Black 2 i White 2
Sprite VS z
Platinum
Roark IV OD.png Roark OD.png Badge Case Roark.png
Sprite overworld z
Diamond, Pearl i Platinum
Sprite overworld z
Black 2 i White 2
Sprite z Kasetki na Odznaki

Cytaty

Główny artykuł: Roark/Cytaty

W anime

W głównej serii

Roark w anime

Roark jest Liderem Sali Miasta Oreburgh jak i również brygadzistą Kopalni Oreburgh i szefem Operacji Ekspedycyjnych Starożytnych Pokémonów.

Roark po raz pierwszy się pojawił w Przyszłość nabiera kształtów, w którym przeprowadzał wykopaliska w poszukiwaniu skamielin w Kopalni Oreburgh. Później walczył z Paulem, a podczas walki zademonstrował swoje silne umiejętności, nawet pokonując Azumarilla Paula przy użyciu Geodude'a. Jednakże jego główna siła bojowa, Cranidos, nie była na tyle silna, aby pokonać Elekida. Dzięki temu Paul odniósł zwycięstwo, otrzymując od Roarka Odznakę Węgla.

Po swojej porażce Roark odzyskał siły i walczył z Ashem dnia następnego w Trudny pojedynek. Cranidos Roarka błyskawicznie znokautował Aipom, a potem Ash był zmuszony odwołać również Pikachu, ale super efektywny Ostry Liść Turtwiga doprowadził do porażki Cranidosa. Onix szybko poradził sobie w następnej rundzie, a potem jego atak Skrzeczenia znokautował Pikachu, tym samym pokonując Asha.

W Miasto w niebezpieczeństwie Roark użył Cranidosa do walki przeciwko dzikiemu Aerodactylowi, który został wypuszczony na Miasto Oreburgh przez Zespół R. Kiedy tylko Dawn kazała Piplupowi i Buneary przyszpilić Aerodactyla do ziemi, Cranidos ewoluował w Rampardosa i wysłał Zespół R w przestworza.

W Sposób na Rampardosa, Ash wyzwał Roarka na rewanżowy pojedynek. Onix i Geodude zostali pokonani kolejno przez Pikachu i Aipom Asha. Jego główny potężny partner, Rampardos, walczył przeciwko całej drużynie Asha, ale został znokautowany przez Turtwiga. Jako zwycięzca Ash uzyskał swoją pierwszą Odznakę Ligi Sinnoh, Odznakę Węgla.

Młodszy Roark ze swoją pierwszą Skamieliną

Pojawił się ponownie w Sprawy rodzinne, w którym skonfrontował się z ojcem Byronem w Mieście Canalave na temat napięć rodzinnych. Roark ujawnił, że jego ojciec zostawił mu Salę Oreburgh po tym, jak został poproszony o przejęcie Sali Canalave. Roark był zszokowany i zasmucony nagłym odejściem ojca, myśląc, że nie obchodzi go, co stało się z nim lub jego matką. Para kłóciła się o to, kto najbardziej kocha skamieliny, i w końcu kłótnia przerodziła się w bitwę. Bastiodon Byrona i Rampardos Roarka byli sobie równi, ale bitwa została przerwana po tym, jak Zespół R uruchomił alarm, gdy ukradł kolekcję skamielin Byrona. Duet ojca i syna połączył siły, by pokonać Zespół R, a Pikachu wysłał Zespół R w przestworza. Później Byron wyjawił, że zawsze dbał o skamielinę liścia Sunkerna, którą Roark dał mu jako dziecko dziesięć lat wcześniej, i Roark zaakceptował to, że jego ojciec przez cały czas się o niego troszczył.

W Damy sobie z nimi radę! był sędzią podczas walki Asha w Sali przeciwko Byronowi.

Roark pojawił się na chwilę podczas napisów końcowych Zoroark: Mistrz Iluzji.

Osobowość i cechy charakteru

Roark to współczująca osoba, która często komentuje swoich przeciwników o ich strategiach podczas walki Sali. Roark jest ambitny, ale kładzie na siebie dużą presję, aby dawać z siebie wszystko w głównych rolach jako szef Kopalń Oreburgh i jako Lider Sali. Podziela również entuzjazm swojego ojca Byrona dla skamieniałych Pokémonów i ma głębokie zainteresowanie badaniem przeszłości.

Roark wyszkolił swoje Pokémony, aby były szybkie i nieugięte w walce. Chociaż jego styl walki jest w dużej mierze oparty na ataku, jego strategie obronne są jednak bardzo podobne do jego ojca. Wykorzystuje Zdolności swoich Pokémonów do zwalczania dolegliwości związanych ze stanem zdrowia i negacji obrażeń, podczas gdy ruch Podstępnej Skały powoduje obrażenia każdemu z podstawionych przez przeciwnika Pokémonów przed rozpoczęciem rundy.

Pokémony

Ta lista dotyczy znanych Pokémonów Roarka w anime:

Geodude
Geodude Roarka
Geodude był pierwszym Pokémonem, którego Roark użył przeciwko Paulowi. Walczył najpierw z Azumarillem Paula, i mimo braku przewagi typu, pokonał Pokémona Wodnego Królika, jak gdyby nigdy nic. Geodude potem walczył przeciwko Elekidowi i tym razem miał przewagę typu, ale został pokonany przez pojedynczy super-efektywny atak Łamacza Murów. Był też użyty jako drugi Pokémon w rewanżu Asha i walczył z jego Aipom. Chociaż był silny i stawiał się, prędkość i zwinność Aipom okazały się zbyt duże dla Geodude'a, przez co ten został pokonany przez jej potężny Skupiony Cios.

Znane ruchy Geodude'a to Ukryta Moc, Walec i Rzut Sejsmiczny.

Debiut Przyszłość nabiera kształtów
Onix
Onix Roarka
Jako siła bojowa drużyny Roarka, Onix był użyty przez swojego Trenera jako drugi Pokémon podczas pojedynku z Paulem. Najpierw walczył przeciwko Elekidowi i chociaż był w stanie go osłabić, Onix został dotknięty przez Statyczność Elekida i został sparaliżowany, co pozwoliło Chimcharowi go pokonać. Onix był też użyty do pierwszej walki Roarka przeciwko Ashowi i z łatwością wygrał walkę, eliminując i tak osłabionego Turtwiga i Pikachu. Podczas rewanżu Pikachu zrewanżował się za przegrane starcie i pokonał Onixa Żelaznym Ogonem.

Pojawił się ponownie w retrospekcji w amy sobie z nimi radę!.

Znane ruchy Onixa to Trzaśnięcie, Podwójna Krawędź, Podstępna Skała i Skrzeczenie, a jego Zdolnością jest Skalna Głowa.

Debiut Przyszłość nabiera kształtów
Skamielina Czaszki → Cranidos → Rampardos
Rampardos Roarka
Główny artykuł: Rampardos Roarka

Rampardos jest głównym Pokémonem Roarka. Po raz pierwszy się pojawił jako Cranidos. Został użyty w walce przeciwko Paulowi, ale przegrał. Potem walczył przeciwko Ashowi i wygrał. Jego twarda jak skała głowa i niewiarygodna szybkość czynią z niego trudnego przeciwnika i pokazał też, że potrafi wystrzelić się w powietrze, co czyni z niego trudnego przeciwnika dla Latających Pokémonów. Podczas walki z Zespół R ewoluował w Rampardosa. W rewanżowym starciu Rampardos pokonał Aipom Asha, a potem Pikachu i prawie pokonał Turtwiga, lecz Turtwig zdołał go pokonać, tym samym wygrywając.

Pojawił się też w Sprawy rodzinne, w którym zmierzył się z Bastiodonem Byrona.

Debiut Przyszłość nabiera kształtów

Aktorzy głosowi

Japonia: 我妻正崇 Masataka Azuma
雪野五月 Satsuki Yukino (dziecko)
Stany Zjednoczone: Craig Blair
Zoe Martin (dziecko)
Polska: Grzegorz Pierczyński
Katarzyna Łaska (dziecko)

W GOTCHA!

Roark na krótko się pojawił w GOTCHA!.

W mandze

W mandze Pokémon Adventures

Roark i jego Cranidos z Gardenią i jej Roserade

Pokémony

Ta lista dotyczy Pokémonów Roarka w mandze Pokémon Adventures.

Ciekawostki

Notki

Liderzy Sal regionu Sinnoh
Sala Oreburgh Odznaka Węgla
Roark OD.png
Roark
Sala Eterny Odznaka Lasu
Gardenia OD.png
Gardenia
Sala Veilstone Odznaka Ceglana
Maylene OD.png
Maylene
Sala Pastorii Odznaka Moczarowa
Crasher Wake OD.png
Wake Stalowa Pięść
Sala Hearthome Odznaka Reliktu
Fantina OD.png
Fantina
Sala Canalave Odznaka Kopalni
Byron OD.png
Byron
Sala Snowpoint Odznaka Sopla
Candice OD.png
Candice
Sala Sunyshore Odznaka Latarni
Volkner OD.png
Volkner