Pokémon Wiki
Advertisement
Pokémon Wiki

Rillaboom (jap: ゴリランダー Gorirander) jest Pokémonem typu Trawiastego, wprowadzonym w Generacji VIII.

Ewoluuje z Thwackeya począwszy od poziomu 35. Jest to finalna forma Grookeya.

Rillaboom posiada formę Gigantamax, która została wprowadzona w The Isle of Armor.

Biologia

Rillaboom to dwunożny Pokémon przypominający goryla. Jego ciało składa się głównie z odcieni brązu: jasny, opalony brąz na czole, klatce piersiowej, brzuchu i kończynach; ciemnobrązowy na nosie i trójkątnych uszach, a także pod oczami; i średni, błotnisty brąz na pozostałej części ciała, w tym na grubych rękach i nogach. Jego usta, czubek nosa i tęczówki są pomarańczowe, a twardówki białe. Każde z jego ramion ma brązowe ślady przypominające muszki lub motyle, a na grzbiecie ma dwa brązowe ślady w kształcie rombu. Pierwszy i większy z dwóch znaków zaczyna się wokół łopatek, a drugi, mniejszy, zaczyna się poniżej klatki piersiowej. Rillaboom ma na głowie gęsty krzak zielonych, podobnych do liści włosów, które spływają kaskadami po grzbiecie; na czole pojedynczy, podobny do winorośli włos opada między oczy i zwija się na końcu, który znajduje się po lewej stronie nosa. Na biodrach po obu stronach ma zielone, przypominające paski ozdoby przypominające cztery liście w rzędzie. Podobne ozdoby (z dwiema częściami przypominającymi liście) znajdują się na każdym z jego ramion w pobliżu obojczyków; te ozdoby wydają się być częścią jego włosów, gdy nie atakuje. Na każdym nadgarstku Rillaboom ma mankiety przypominające liściaste korony, z wierzchołkami korony skierowanymi w stronę dłoni.

Rillaboom zawsze nosi swój charakterystyczny bęben na plecach i wyciąga go, gdy jest zaangażowany w bitwę. Ten bęben basowy jest wykonany z pnia drzewa, z którego wystaje kilka grubych pni gałęzi, które tworzą zarówno nogi bębna basowego, jak i średnie i wysokie tomy. Rillaboom nosi również w mankietach dwa pałeczki i wyjmuje je, by uderzały w bęben.

Grając na bębnie, Rillaboom może wykorzystać moc swojego specjalnego pnia drzewa. Korzenie pnia podążają za kierunkiem bębnienia w walce. Rillaboom z najlepszą techniką gry na bębnie może zostać przywódcą swojego stada. Ze względu na swoje usposobienie ceni harmonię w grupie. Rillaboom jest bardzo wrażliwy na niezgodę, która mogłaby zagrozić harmonii grupy, więc bacznie obserwuje takie działania. Dzięki silnemu poczuciu jedności będzie zaciekle bronić swoich sojuszników przed kłopotami.[1]

Jako Gigantamax Rillaboom, jego górna część ciała łączy się z powiększonym bębnem z pnia drzewa. Kikut zmieni się, aby przypominać pełny zestaw perkusyjny. Liście rozszerzają się, tworząc cztery ramiona, z których każde trzyma patyk bębna, podczas gdy jego pojedyncze włosy przypominające winorośl unoszą się i zwijają na końcach. Jak w przypadku wszystkich Gigantamaxowych Pokémonów, nad nim krążą trzy czerwone chmury. Rillaboom kontroluje pałeczki do wykonywania niezwykłych technik gry na perkusji. Jest zmuszony do bębnowania ze względu na gromadzenie się mocy od środka. Dźwięki, które wydaje, docierają do oceanów i innych regionów. Ci, którzy usłyszą rytm, zaczną niekontrolowanie tańczyć.[2]

Rillaboom jest jedynym znanym Pokémonem zdolnym do używania ruchu Bicie Bębna i ekskluzywnego Ruchu Giga Maks., Giga Maks. Perkusja Solo.

W anime

W mandze

Dane w grach

Wpisy w Pokédexie

Gra Wpis z Pokédexa
Ten Pokémon był niedostępny przed Generacją VIII.
Sword Bębniąc, wykorzystuje moc swojego specjalnego pniaka. Korzenie pnia podążają za jego rozkazem w walce.
Shield Ten z najlepszymi technikami gry na perkusji zostaje przywódcą stada. Ma łagodne usposobienie i ceni harmonię w swojej grupie.
Gigantamax Rillaboom
Sword Energia Gigantamax sprawiła, że ​​pień Rillabooma wyrósł na zestaw perkusyjny, który przypomina las.
Shield Rillaboom stał się jednością ze swoim lasem bębnów i nadal tworzy rytmy, które wstrząsają całym Galar.

Lokalizacje w grze

Gra Lokalizacja
Sword Ewoluowanie Thwackeya
Shield

W pobocznych grach

Trzymane przedmioty

Statystyki

Podstawowe statystyki

Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
100
160 - 207 310 - 404
A:
125
117 - 194 229 - 383
O:
90
85 - 156 166 - 306
60
58 - 123 112 - 240
70
67 - 134 130 - 262
S:
85
81 - 150 157 - 295
Suma:
530
Inne Pokémony z tą sumą

Efektywność typów

normalny
walczący
latający
trujący
ziemny ½×
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny ½×
trawiasty ½×
elektryczny ½×
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący
ziemny ½×
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny ½×
trawiasty ½×
elektryczny ½×
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
lodowy
trujący
ziemny ½×
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny ½×
trawiasty ½×
elektryczny ½×
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący
ziemny ½×
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny ½×
trawiasty ½×
elektryczny ½×
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy

Lista ruchów

Poprzez poziom

Poprzez TM/TR

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczanie

Specjalne ruchy

Ewolucja

Grookey.png
Niewyewoluowany
Grookey
trawiasty
Rzadki Cukierek
Poziom 16
Thwackey.png
Pierwsza ewolucja
Thwackey
trawiasty
Rzadki Cukierek
Poziom 35

Rillaboom.png
Druga ewolucja
Rillaboom
trawiasty

Formy

Dynamax icon.png
Czynnik Gigantamax
Rillaboom.png
Rillaboom
Rillaboom
trawiasty

Opaska Dynamax
Opaska Dynamax

Działa na trzy tury
Rillaboom.png
Gigantamax Rillaboom
Rillaboom
trawiasty

Sprite'y

Sword Shield
812 VIII.png 812 s VIII.png
Normalny Lśniący
Sword Shield
812Gi VIII.png 812Gi s VIII.png
Normalny Lśniący

Ciekawostki

Pochodzenie

Rillaboom może być oparty na gorylu z elementami perkusistów, w szczególności perkusistów Taiko. Jego zachowanie może być odniesieniem się do faktu, że goryle wykonują odgłosy bębnięcia, waląc w swoją klatkę piersiową, aby pokazać dominację społeczną. Może też czerpać inspirację z przekonania, że ​​muzyka stymuluje wzrost roślin. Na jego wygląd przypominający małpę może częściowo wpływać wymarły Gigantopithecus, prehistoryczny rodzaj małp.

Forma Gigantamax Rillabooma wydaje się czerpać inspirację ze współczesnych perkusistów rocka.

Etymologia

Rillaboom może być kombinacją gorilla i boom.

Gorirander może być kombinacją gorilla i 乱打 randa (łomotać).

Powiązane artykuły

Notki

Thwackey #811: Thwackey
Pokémony
#813: Scorbunny Scorbunny
Advertisement