Pokémon Wiki
Advertisement
Pokémon Wiki

Reuniclus (jap: ランクルス Lanculus) jest Pokémonem typu Psychicznego, wprowadzonym w Generacji V.

Ewoluuje z Duosiona począwszy od poziomu 41. Jest to finalna forma Solosisa.

Biologia

Reuniclus to bladozielony Pokémon otoczony płynem przezroczystej, zielonej galaretowatej substancji. Ma dużą, okrągłą głowę z cienkim paskiem na środku. Jego oczy są czarne i owalne, a usta czerwone i trójkątne. Jego ciało jest małe, z krótkimi rękami i nogami. Jednak obok jego ramion unosi się kilka okrągłych obiektów. Obiekty te powiększają się i ciemnieją w miarę oddalania się od ciała i tworzą wyrostki przypominające ramiona. Żel wokół tych wyrostków tworzy trójpalczaste dłonie. Nad jego głową zawieszone są w żelu dwa zaokrąglone, trójkątne przedmioty, które sprawiają wrażenie rogów lub uszu. Żel tworzy krótki, okrągły ogon u podstawy ciała Reuniclusa. Reuniclus kontroluje swoje potężne ramiona za pomocą mocy psychicznych. Może tworzyć sieć z mózgami innych Reuniclusów, ściskając ich za ręce.

Chociaż Reuniclus jest w stanie użyć swoich psychicznych mocy w walce, woli używać swoich wielkich ramion do bicia przeciwników. Picie płynu pokrywającego ciało Reuniclusa daje mądrość; płyn jednak jest wyjątkowo toksyczny.

W anime

W mandze

W mandze Pokémon Adventures

Dane w grach

Wpisy w Pokédexie

Gra Wpis z Pokédexa
Ten Pokémon był niedostępny przed Generacją V.
Black Kiedy Reuniclusy podają sobie ręce, między ich mózgami tworzy się sieć, zwiększając ich moc psychiczną.
White Te niezwykle inteligentne Pokémony walczą, kontrolując ramiona, które mogą chwycić z miażdżącą skałę siłą.
Black 2 Używają mocy psychicznej do kontrolowania swoich ramion, które są wykonane ze specjalnego płynu. Potrafią zmiażdżyć głazy psychicznie.
White 2
X Używają mocy psychicznej do kontrolowania swoich ramion, które są wykonane ze specjalnego płynu. Potrafią zmiażdżyć głazy psychicznie.
Y Kiedy Reuniclusy podają sobie ręce, między ich mózgami tworzy się sieć, zwiększając ich moc psychiczną.
Omega Ruby Używają mocy psychicznej do kontrolowania swoich ramion, które są wykonane ze specjalnego płynu. Potrafią zmiażdżyć głazy psychicznie.
Alpha Sapphire Kiedy Reuniclusy podają sobie ręce, między ich mózgami tworzy się sieć, zwiększając ich moc psychiczną.
Sword Chociaż może używać swoich zdolności parapsychicznych w bitwie, ten Pokémon woli wymachiwać potężnymi ramionami, aby pokonać wrogów, zmuszając ich do poddania.
Shield Mówi się, że picie płynu otaczającego Reuniclusa zapewnia mądrość. Problem w tym, że ciecz jest bardzo toksyczna na wszystko oprócz samego Reuniclusa.

Lokalizacje w grze

Gra Lokalizacja
Black Wymiana
White Trasa 9 (Szeleszcząca trawa)
Black 2 Wymiana
White 2 Trasa 9 (Szeleszcząca trawa)
X Ewoluowanie Duosiona
Y
Omega Ruby Wymiana
Alpha Sapphire
Sun Ewoluowanie Duosiona
Moon
Ultra Sun Wymiana
Ultra Moon
Let's Go Eevee
Sword Wymiana
Shield Jezioro Oburzenia
Kamienna Dzicz, Ruiny Wieży Strażniczej (DynaMaxowa Walka)
Edycja Rozszerzona Shield Śliskie Zbocze, Pole Mroźnego Punktu (Wędrownik)

W pobocznych grach

Trzymane przedmioty

Gra Trzymane przedmioty
Black 2 White 2 Persim Berry Persim Jagoda (50%)

Statystyki

Podstawowe statystyki

Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
110
170 - 217 330 - 424
A:
65
63 - 128 121 - 251
O:
75
72 - 139 139 - 273
125
117 - 194 229 - 383
85
81 - 150 157 - 295
S:
30
31 - 90 58 - 174
Suma:
490
Inne Pokémony z tą sumą

Efektywność typów

normalny
walczący ½×
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny ½×
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący ½×
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny ½×
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący ½×
lodowy
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny ½×
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący ½×
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny ½×
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy

Lista ruchów

Główny artykuł: Reuniclus/Lista ruchów w poprzednich generacjach

Poprzez poziom

Poprzez TM/HM

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczanie

Specjalne ruchy

Ewolucja

Solosis.png
Niewyewoluowany
Solosis
psychiczny
Rzadki Cukierek
Poziom 32
Duosion.png
Pierwsza ewolucja
Duosion
psychiczny
Rzadki Cukierek
Poziom 41

Reuniclus.png
Druga ewolucja
Reuniclus
psychiczny

Sprite'y

Sword Shield
579 VIII.png 579 s VIII.png
Normalny Lśniący

Ciekawostki

  • Reuniclus został zaprojektowany przez Keiko Moritsugu.
  • Reuniclus i jego ewolucyjni krewniacy są jedynymi znanymi Pokémonami, które poznają Piorun poprzez TM/TR, ale nie Błyskawicę, w każdej generacji, w jakiej się pojawili.
  • Reuniclus i Gothitelle mogą być uznani za swoich odpowiedników. Oboje są Pokémonami Generacji V typu Psychicznego, które są finałowym stadium trój-etapowej linii ewolucyjnej. Oboje mają sumę podstawowych statystyk wynoszącą 490 i należą do Średnio Wolnej grupy doświadczenia. Ponadto linia ewolucyjna Gothitelle występuje tylko w Black, Black 2 i Sword, podczas gdy rodzina Reuniclusa pojawia się wyłącznie w White, White 2 i Shield.

Pochodzenie

Reuniclus i reszta jego linii ewolucyjnej wydają się odnosić do komórki, z zieloną substancją otaczającą jego ciało przypominającą cytoplazmę i z obiektami wewnątrz ciała reprezentującymi organellum. Wydaje się też czerpać inspirację z morskich aniołów. Linia wzdłuż głowy przypomina też bruzdę ze względu na mitozę. Może również stanowić aluzję do stadiów embrionalnych, szczególnie gdy zarodek jest w pełni rozwinięty, aby stać się płodem, podczas gdy zielona galareta może reprezentować wody płodowe.

Sposób, w jaki jego organelle są ułożone w ramionach Reuniclusa, przypomina ogólny miernik regulacji głośności, najprawdopodobniej odnoszący się do możliwości wzmocnienia jego mocy. Reuniclus ma również silne podobieństwo do homunkulusa, ze względu na większe uszy, usta i dłonie, które reprezentują zdolność homunkulusa do wzmacniania. Może też częściowo opierać się na amebie, zaś jego ramiona reprezentują nibynóżki.

Etymologia

Reuniclus może być kombinacją reunite, homunculus i nucleus lub cluster. Może też pochodzić od unipolar neuron.

Lanculus może być kombinacją 乱 ran (zaburzenia) lub 卵 ran (ikra) i homunculus.

Duosion #578: Duosion
Pokémony
#580: Ducklett Ducklett
Advertisement