Reshiram (jap: レシラム Reshiram) jest Legendarnym Pokémonem dwu-typu Smoczego/Ognistego, wprowadzonym w Generacji V.

Nie wiadomo czy ewoluuje w lub z innego Pokémona.

Reshiram jest maskotką gry Pokémon Black, pojawiającą na okładce.

Razem z Zekromem i Kyuremem jest członkiem Tria Tao, który istnieje w legendach regionu Unovy.

Reshiram łączy się z Kyuremem przy użyciu Łącznika DNA, by stać się Białym Kyuremem.

Biologia

Reshiram w trybie Przeładowania

Reshiram to dwunożny Pokémon koloru białego z cechami smoka, ptaka i ssaków. Długa, obszerna, delikatna grzywa wypływa z górnej części pyska i na zewnątrz głowy. Wierzchołek tej grzywy zdobią dwie wypustki, które przypominają uszy. Twarz Reshirama jest otoczona kolcami i ma małe, spiczaste przedłużenie poniżej podbródka. Jego oczy mają niebieskie tęczówki i czarne źrenice. Po otwarciu pyska widać dwie pary spiczastych zębów, jedną w górnej szczęce i jedną w dolnej.

Reshiram ma długą i smukłą szyję z puszystym, podobnym do kołnierza występem wystającym z dwóch szarych, szklanych opasek na szyję. Jego ramiona zaczynają się smukłe i przypominające ramiona, ale następnie rozszerzają się, przybierając wygląd bardziej skrzydłowy, z czterema pazurami, które przypominają dłonie na przedniej krawędzi. Z tyłu "dłoni" Reshirama znajdują się płyty, które mają podobny kolor do pierścieni na szyi. Reshiram ma pierzastą lub futrzastą cechę na piersi, z dolną częścią wystającą na zewnątrz do punktu. Z ud wystają długie, przypominające pióra wypukłości. Na stopach ma duże szare pazury, trzy z przodu i jeden z tyłu, przypominający wysokie obcasy. Ogon Reshirama to masa pióropuszowych i przypominających wstążki przedłużeń, otoczonych dwoma dużymi pasmami, podobnymi do tych wokół jego szyi. Kiedy jego emocje rosną, wkracza w tryb Przeładowania, a jego ogon świeci się ognistym blaskiem.

Reshiram ma ogon podobny do silnika odrzutowego, którego używa do przyspieszania podczas lotu z dużą prędkością. Może wysyłać płomienie z ogona w powietrze, aby spalić wszystko wokół. Rozpalając ogon, Reshiram jest w stanie poruszyć atmosferę świata i zmienić pogodę. Ten generator ogonowy jest również aktywowany pod wpływem Fuzji Pioruna lub Szturmu Gromu, które z kolei mogą wzmocnić Fuzję Rozbłysku lub Niebieką Flarę Reshirama. W mitologii Unovy Reshiram stanął po stronie starszego brata, który szukał prawdy. W rezultacie mocno wierzy w prawdę. Według jednego z mitów, Reshiram podpala królestwa ludzi, którzy ignorują prawdę z powodu chciwości.

W anime

W mandze

Główny artykuł: Trio Tao (Adventures)

Reshiram w mandze Pokémon Adventures

Dane w grach

Wpisy w Pokédexie

Gra Wpis z Pokédexa
Ten Pokémon był niedostępny przed Generacją V.
Black Ten Pokémon pojawia się w legendach. Wysyła płomienie w powietrze z ogona, spalając wszystko wokół.
White Kiedy ogon Reshirama rozbłyskuje, energia cieplna porusza atmosferę i zmienia pogodę na świecie.
Black 2 Ten legendarny Pokémon może spalić świat ogniem. Pomaga tym, którzy chcą budować świat prawdy.
White 2
X Ten legendarny Pokémon może spalić świat ogniem. Pomaga tym, którzy chcą budować świat prawdy.
Y Kiedy ogon Reshirama rozbłyskuje, energia cieplna porusza atmosferę i zmienia pogodę na świecie.
Omega Ruby Ten legendarny Pokémon może spalić świat ogniem. Pomaga tym, którzy chcą budować świat prawdy.
Alpha Sapphire Kiedy ogon Reshirama rozbłyskuje, energia cieplna porusza atmosferę i zmienia pogodę na świecie.
Sword Gdy leci po niebie jak odrzutowy samolot, płomienie tryskają z jego ogona. Mówi się, że ten Pokémon spali świat.
Shield Zgodnie z mitem, jeśli ludzie zignorują prawdę i dadzą się pochłonąć chciwości, przybędzie Reshiram, by spalić ich królestwa.

Lokalizacje w grze

Gra Lokalizacja
Black Zamek N'a lub Spiralna Wieża Smoka* (Tylko jeden)
White Wymiana, Event
Black 2 Wymiana
White 2 Spiralna Wieża Smoka (Tylko jeden)
X Wymiana
Y
Omega Ruby Sławna Jaskinia (Tylko jeden, wymagany Pokémon na Poziomie 100 w drużynie gracza.)
Alpha Sapphire Wymiana
Sun Wymiana
Moon
Ultra Sun Dzicz Ultra Przestrzeni (Skalny Świat) (Tylko jeden)
Ultra Moon Wymiana
Let's Go Eevee
Sword WymianaWersja 1.3.0+
Shield
Edycja Rozszerzona Sword Max-Pieczara (Przygoda Dynamax) (Tylko jeden)

W pobocznych grach

Gra Lokalizacja
Conquest Ignis (specjalny; pobieranie z Wi-Fi)
MD GTI Wybielony Szczyt*
Super MD Podniebne Ruiny

W eventach

Gry Event Język Lokalizacja Poziom Czas wydania
W Reshiram Asha japoński Japonia 100 9 lipca, 2011
16 lipca - 30 września, 2011
W Reshiram Asha koreański Korea Południowa 100 22 grudnia, 2011 - 29 lutego, 2012
W Dutch Spring 2012 Reshiram angielski Holandia 100 18 lutego, 2012
W Spring 2012 Reshiram angielski Wi-Fi 100 10 marca - 8 kwietnia, 2012
W Spring 2012 Reshiram francuski Wi-Fi 100 10 marca - 25 marca, 2012
W Spring 2012 Reshiram niemiecki Wi-Fi 100 10 marca - 8 kwietnia, 2012
W Spring 2012 Reshiram włoski Wi-Fi 100 10 marca - 8 kwietnia, 2012
W Spring 2012 Reshiram hiszpański Wi-Fi 100 10 marca - 8 kwietnia, 2012
M Legendary Pokémon Celebration Reshiram Region PAL Nintendo Network 60 5 października - 21 października, 2018
UM Legendary Pokémon Celebration Reshiram Region PAL Nintendo Network 100 5 października - 21 października, 2018
M Legendary Pokémon Celebration Reshiram Region tajwański Nintendo Network 60 5 października - 21 października, 2018
UM Legendary Pokémon Celebration Reshiram Region tajwański Nintendo Network 100 5 października - 21 października, 2018
M Legendary Pokémon Celebration Reshiram Region amerykański Online 60 12 października - 28 stycznia, 2019
UM Legendary Pokémon Celebration Reshiram Region amerykański Online 100 12 października - 28 stycznia, 2019
UM Korean League Final Season Reshiram Każdy Korea Południowa 100 8 czerwca - 9 czerwca, 2019

Trzymane przedmioty

Gra Trzymane przedmioty
Eventy* Dragon Gem Smoczy Klejnot (100%) Gold Bottle Cap Złoty Kapsel (100%)

Statystyki

Podstawowe statystyki

Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
100
160 - 207 310 - 404
A:
120
112 - 189 220 - 372
O:
100
94 - 167 184 - 328
150
139 - 222 274 - 438
120
112 - 189 220 - 372
S:
90
85 - 156 166 - 306
Suma:
680
Inne Pokémony z tą sumą

Efektywność typów

normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy ½×
duchowy
stalowy ½×
ognisty ¼×
wodny
trawiasty ¼×
elektryczny ½×
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy ½×
duchowy
stalowy ½×
ognisty ¼×
wodny
trawiasty ¼×
elektryczny ½×
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
lodowy
trujący
ziemny
kamienny
robaczy ½×
duchowy
stalowy ½×
ognisty ¼×
wodny
trawiasty ¼×
elektryczny ½×
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy ½×
duchowy
stalowy ½×
ognisty ¼×
wodny
trawiasty ¼×
elektryczny ½×
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy

Lista ruchów

Główny artykuł: Reshiram/Lista ruchów w poprzednich generacjach

Poprzez poziom

Poprzez TM/TR

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczanie

Specjalne ruchy

Ewolucja

Reshiram.png
Niewyewoluowany
Reshiram
smoczyognisty

Sprite'y

Ciekawostki

  • W grach przed Pokémon Omega Ruby i Alpha Sapphire Reshiram miał wskaźnik złapania wynoszący 45. Prawdopodobnie jest to związane z faktem, że Reshiram musi zostać złapany aby kontynuować fabułę w Pokémon Black i White.
  • Reshiram został po raz pierwszy ujawniony równocześnie z Zekromem na oficjalnych angielskich i japońskich stronach internetowych Pokémon 28 maja 2010 roku. To czyni ich pierwszymi dwoma Pokémonami ujawnionymi jednocześnie na całym świecie.

Pochodzenie

Reshiram i jego odpowiednik Zekrom są oparci na koncepcji yin i yang w Taoiźmie, do której bezpośrednio odnosi się japońska nazwa gatunku Reshirama: Pokémon Biały Yang. Według Kena Sugimori, Reshiram ma lekki, zwiewny, kobiecy design, który kontrastuje z twardym i męskim projektem Zekroma. Podczas gdy projekt bieli pasuje do nazwy gatunków yang Reshirama (yang charakteryzuje się światłem), jego kobiecy design kontrastuje z yang (yang jest określany jako męski). Jednak w obu wersjach czternastego filmu Reshiram mówi wyraźnie męskim głosem. Ogon Reshirama, centralny punkt jego konstrukcji, oparty jest na turbinie elektrycznej.[1] Dodatkowo Reshiram ma bardziej pierzasty, naturalny wygląd, kontrastujący z industrialnym wyglądem Zekroma.

Pod względem wyglądu przypomina wiwernę z cechami innych zwierząt, takich jak ptaki, pterozaury i psy. Grzebień na głowie i pióra przypominają smugi dymu, a także biały ogień, który może palić się do temperatury 1,500 °C (2,730 °F). Mitologia o tym, jak powstali Zekrom i Reshiram, dotycząca walk między dwoma braćmi, również ma pewne podobieństwa do Romulusa i Remusa lub Kaina i Abla. Istnieje również pewne podobieństwo do zoroastryjskiej wiary w dwa równie potężne bóstwa, jedno reprezentujące światło i prawdę, a drugie reprezentujące kłamstwa i ciemność. W tym przypadku Reshiram może przypominać Ahurę Mazdę, ze względu na swój lekki i skrzydlaty wygląd oraz fakt, że stał po stronie prawdy, ale także fakt, że Reshiram jest Pokémonem typu Ognistego, a Ahura Mazda była kojarzona z ogniem. Reshiram może również czerpać z folklorystycznych przedstawień smoków, ponieważ jego wygląd może być inspirowany białym smokiem z Anglii, a jego skojarzenie z ogniem może być również odniesieniem do tego, jak smoki są kojarzone z ogniem w zachodnim folklorze.

Etymologia

Reshiram pochodzi od 白 shiro (biel). Ken Sugimori stwierdził również, że użyto Re ponieważ dźwięk był bardziej miękki, niż Ze Zekroma, gdyż Reshiram jest mniej fizycznie potężną postacią.[2]

Powiązane artykuły

Notki

Thundurus #642: Thundurus
Pokémony
#644: Zekrom Zekrom