FANDOM

Red (jap. レッド Red) - jest główną postacią w serii mangi Pokémon Adventures.

Postać

Red jest kwintesencją bohatera; odważny, miły i otwarty. Jest zdolny do zręcznych wyczynów zręczności i zawsze chętny do pomocy innym, z lub bez pomocy swojego Pokémona.

Red to wyjątkowy waleczny w walkach Pokémonów, zdolny wykorzystać ruchy i naturalne talenty swoich Pokémonów w wyjątkowy sposób. Specjalną umiejętnością Reda, jak opisał to Profesor Oak, jest walczenie Pokémonami, zdobywając tytuł "Wojownika" (戦う者 Fighter).

Red czasami jest powolny, jeśli chodzi o załapanie wrażliwych spraw. Jest ostatnim z oryginalnej siódemki posiadaczy Pokédexa, którzy poznali prawdziwą płeć Yellow.

Pokémony

W japońskiej wersji Red nazywa swoje Pokémony, używając dwóch sylab nazwy ich gatunków i odcinając resztę. W angielskim tłumaczeniu to angielskie nazwy gatunku zostały użyte.

Przy sobie

Poli
Poli
Główny artykuł: Poli

Poli (jap: ニョロ Nyoro) jest pierwszym Pokémonem Reda. Zadebiutował jako Poliwhirl w Ujrzeć poświatę, ale później ujawniono że został złapany jako Poliwag, kiedy Red był młodszy. Poli jest bardzo lojalny Redowi i obie jego ewolucje były spowodowane ratowaniem swojego Trenera przed utonięciem. W ...a teraz nie jest na poziomie 80, ma Odważną naturę, a jego Charakterystyką jest "dumny ze swojej siły."

Debiut Ujrzeć poświatę
Saur
Saur

Saur Mega Venusaur
Główny artykuł: Saur

Saur (jap: フッシー Fusshī) jest drugim głównym Pokémonem Reda. Saur został podarowany Redowi przez Profesora Oaka jako Bulbasaur w Bulbasaur, wróć do domu! po ujrzeniu jak dwójka pokonuje Machoke'a którego napotkali w Sali Viridian. W Wojny Wartotle'a ewoluował w Ivysaura po walce z Primeape'm, a potem w Venusaura podczas finałowej walki przeciwko Zespołowi Rocket w budynku Silph Co. w Uskrzydlone Legendy. W rozdziale Omega Ruby & Alpha Sapphire ujawniono, że Saur zyskał zdolność do Mega Ewolucji. Jest na poziomie 84, ma Oględną naturę, a jego Charakterystyką jest "trochę uparty."

Debiut Bulbasaur, wróć do domu!
Pika
Pika
Główny artykuł: Pika

Pika (jap: ピカ Pika) jest trzecim głównym Pokémonem Reda. W Poszukiwany: Pikachu! został złapany przez Reda w Mieście Pewter po tym jak Red powstrzymał złośliwego Pokémona przed sterroryzowaniem ludzi poprzez kradzież jedzenia. Chociaż zazwyczaj nieposłuszny, ostatecznie Pika stał się jednym z najbardziej zaufanych członków zespołu Reda. W ...a teraz nie jest na poziomie 88, ma Grubiańską naturę, a jego Charakterystyką jest "o silnej woli."

Debiut Poszukiwany: Pikachu!
Snor (CY: Lax)
Snor
Główny artykuł: Snor

Snor (jap: ゴン Gon) jest czwartym głównym Pokémonem Reda. Red napotkał Snora na Trasie 12 w Obudź się—Jesteś Snorlaxem!, w którym blokował wyścig Rowerów, śpiąc na drodze. Po obudzeniu go miodem, Red złapał Snora, tylko po to żeby go nakarmić przy użyciu nagrody pieniężnej jaką uzyskał, wygrywając wyścig. W Wszystko o Arceusie IX ujawniono, że Snor wyprodukował Jajo ze Snorlax Emeralda. W Stara Ultima wystawia ich na Próbę jest na poziomie 89, ma Figlarną naturę, a jego Charakterystyką jest "jego ciało jest wytrzymałe."

Debiut Obudź się...Jesteś Snorlaxem!
Gyara
Red Gyara
Główny artykuł: Gyara

Gyara (jap: ギャラ Gyara) jest szóstym głównym Pokémonem Reda. Oryginalnie należał do Misty, ale został schwytany przez Zespół Rocket i przeprowadzano na nim eksperymenty, aby uczynić go bardziej dzikszym i destruktywnym. Po ponownym złapaniu przez Reda, Misty zdołała przywrócić Gyaradosa z powrotem do łagodnej osobowości. W Wiesz...Articuno!, Misty przekazała Gyaradosa Redowi w zamian za Krabby'ego Reda, aby ten mógł mieć Pokémona zdolnego do używania Surfowania. W Stara Ultima wystawia ich na Próbę jest na poziomie 84, ma Samotną naturę, a jego Charakterystyką jest "lubi być gwałtowny."

Debiut Gyarados rozchlapuje!
Aero
Aero
Główny artykuł: Aero

Aero (jap: プテ Pte) jest siódmym głównym Pokémonem Reda. Aero został przekazany Redowi przez Giovanniego jako Stary Bursztyn po wyjściu z Jaskini Digletta w Zrobić przejście dla Magmara!. Aero został wskrzeszony w Święty Moltres na Wyspie Cinnabar aby pomóc Blaine'owi w walce przeciwko Moltresowi Zespołu Rocket. W Stara Ultima wystawia ich na Próbę jest na poziomie 85, ma Porywczą naturę, a jego Charakterystyką jest "ma dobry słuch."

Debiut Święty Moltres

W boxie

Nidorino
Red Nidorino Adventures
Red złapał Nidorino (jap: ドリ Dori) w celu zademonstrowania kilku dzieciakom w Miasteczku Pallet zdolności łapania w Ujrzeć poświatę, ale od tamtej pory nigdy go nie użył. Jest na poziomie 52 i ma Zuchwałą naturę.

Żaden z ruchów Nidorino nie jest znany, a jego Zdolnością jest Trujący Punkt.

Debiut Ujrzeć poświatę
Diglett
Red Diglett Adventures
Ten Diglett (jap: ディグ Dig) jest niewielkim Pokémonem, którego Red złapał po tym jak on i Blue przypadkowo zamienili się Pokémonami w Opowieść Ninetalesa. Jak na razie to wykorzystał go podczas walki z Eevee w następnej turze kiedy pomyślał, że Eevee był Elektrycznym Pokémonem, ale wówczas Eevee zmienił się w Vaporeona i pokonał go. Jest na poziomie 33, ma Uległą naturę, a jego Charakterystyką jest "często się rozprasza."

Jedynym znanym ruchem Digletta jest Tunel, a jego Zdolnością jest Ziemny Schron.

Debiut Opowieść Ninetalesa
Vee
Vee
Główny artykuł: Vee

Vee (jap: ブイ Vui) jest piątym głównym Pokémonem Reda. Jako Eevee, Vee został genetycznie zmodyfikowany przez Zespół Rocket, w wyniku czego ma niestabilne DNA co umożliwiało mu dowolną ewolucję w Jolteona, Flareona, i Vaporeona i z powrotem w Eevee. Jakiś czas przed Forretress samotności emocjonalna trauma Vee została wyleczona i permanentnie ewoluował w Espeona. W Ostatnia Bitwa XIV jest na poziomie 65, ma Delikatną naturę, a jego Charakterystyką jest "bardzo metodyczny."

Debiut Zwal to na Eevee
Sandshrew
Red Sandshrew Adventures
Ten Sandshrew (jap: サン San) pierwszy raz się pojawił w Zrobić przejście dla Magmara!, w którym został użyty do zgaszenia płomieni dwóch dzikich Magmarów. Jest na poziomie 31, ma Hardą naturę, a jego Charakterystyką jest "lubi ucinać sobie drzemki."

Jedynym znanym ruchem Sandshrew jest Atak Piaskiem, a jego Zdolnością jest Ziemny Schron.

Debiut Zrobić przejście dla Magmara!

Status nieznany

Jest to lista Pokémonów, które posiadał Red, ale których nie wymieniono w pełnych listach Pokémonów pod koniec tomu 15, i od tego czasu ich nie widziano. Możliwe, że Red wypuścił je lub wymienił od czasu ich ostatniego pojawienia się.

Bellsprout
Red Bellsprout
Red złapał tego Pokémona podczas swojej podróży wzdłuż Trasy 24 i trasy 255. Nic więcej nie wiadomo o Bellsprout'cie.

Żaden z ruchów Bellsprouta nie jest znany.

Debiut ...ale bój się Fearowa!
Fearowa
Red Fearow Adventures
Red złapał tego wściekłego Pokémona, aby go powstrzymać przed atakowaniem Billa.

Jedynym znanym ruchem Fearowa jest Świdrodziób.

Debiut ...ale bój się Fearowa!
Pokémony ze Strefy Safari
Red Safari Zone Pokémon Adventures
Red złapał Nidoqueen i wiele Nidokingów, Victreebeli, Weepinbelli, Bellsproutów, Exeggcute'ów, oraz Parasectów kiedy się zgubił jednej nocy w Strefie Safari i prawie został zabity przez szalejącego Victreebela w Długiego życia, Nidoking! i Pusty Victreebel. Od tamtej pory żadnego z nich nie widziano.

Jedynym znanym ruchem jednego z Nidokingów jest Mega Cios.
Znanymi ruchami kilku VictreebeliOmotanie, Trujący Pył, Pyłek Snu*, i Pył Paraliżu*.
Ruchy reszty Pokémonów ze Strefy Safari są nieznane.

Debiut Długiego życia, Nidoking!
Caterpie → Metapod → Butterfree
Butterfree
Butterfree był pokazany na Pokédexie pierwszego i drugiego tomu. Najwyraźniej wyewoluował z Caterpie.

Żaden z ruchów Butterfree nie jest znany.

Debiut Tom 1

Wymienione

Charmeleon → Charizard
Red and Charizard
Główny artykuł: Charizard Blue

Pierwszy raz, kiedy to Red miał Pokémona startera Blue, było wtedy kiedy był jeszcze Charmeleonem, a dwoje rywali przypadkowo zamieniła się swoimi Pokémonami w Opowieść Ninetalesa. Później w rozdziale Gold, Silver & Crystal, Charizard został tymczasowo wymieniony za Gyarę by Red mógł go użyć do lotu na Srebrną Górę. Był też tymczasowo wymieniony za Saura podczas rozdziału FireRed & LeafGreen.

Debiut Ujrzeć poświatę
Scyther, Golduck, Pidgeot, i Porygon
Blue Pokemon PS018

Blue Porygon PS018
Kiedy Red i Blue omyłkowo wymienili się Pokémonami w Opowieść Ninetalesa, Red uzyskał Scythera, Charmeleona, Golducka, Machoke'a, Pidgeota, oraz Porygona Blue. Tymi Pokémonami zdołał złapać Digletta oraz Krabby.
Debiut Opowieść Ninetalesa
Machoke → Machamp
Blue Machamp
Główny artykuł: Machamp Blue

Kiedy Red i Blue omyłkowo wymienili się Pokémonami w Opowieść Ninetalesa, Red uzyskał Machoke'a Blue. Z pomocą Machoke'a zdołał złapać Digletta oraz Krabby. Później, podczas walki z Ninetalesem, Machoke ewoluował w Machampa.

Debiut Opowieść Ninetalesa
Krabby
Red Krabby Adventures
Red złapał Krabby (jap: クラ Cra) razem ze swoim Diglettem kiedy był w posiadaniu Pokémonów Blue w Opowieść Ninetalesa. Tak jak Diglett, użył jej w następnej turze w walce przeciwko Eevee kiedy pomyślał że Eevee był Ognistym Pokémonem, ale wtedy Eevee zmienił się w Jolteona i zaatakował Elektrycznym atakiem. W Wiesz...Articuno!, Misty dała Redowi swojego Gyaradosa w zamian za jego Krabby. Od tamtej pory była później zauważana z Misty kilka razy.

Znane ruchy Krabby to Kleszce, Krabi Młot, i Gilotyna.

Debiut Opowieść Ninetalesa

Przekazane

Mewtwo
Red and Mewtwo
Główny artykuł: Mewtwo (Adventures)

Mewtwo wpadł w szał po pełnym przebudzeniu w Laboratorium Zespołu Rocket, które doszczętnie zniszczył i uciekł przed Święty Moltres. Blaine, winiąc się za katastrofę, którą spowodował, wykorzystał połączenie między Pokémonem Genetycznym a własną ręką, aby wyśledzić go do miejsca, w którym ostatnio szalał w północno-zachodniej części Miasta Cerulean. Po tym jak Red, z ciekawości ujrzenia tego tzw. "Potwora z Cerulean," dołączył do bitwy, próby Blaine'a dotyczące zabicia Mewtwo spełzły na niczym. Redowi jednakże udało się go uderzyć nieuchronnym Master Ballem przy użyciu Pika, i powiedział Blaine'owi aby nauczył go miłości i współczucia, po czym go zostawił pod jego opieką.

Znacznie później, długo po zostaniu wypuszczonym z własności Blaine'a, Mewtwo ponownie się pojawił na Wyspach Sevii, aby służyć za partnera w walce Reda przeciwko Giovanniemu, pomyślnie pokonując go i Deoxysa w epickim starciu. Później, kiedy Red pozwolił Deoxysowi by wolnym od Rocketów, Mewtwo i pięciu posiadaczy Pokédexa przechwycili promień, którym Sird zamierzała trafić Deoxysa.

Debiut Tyran Tauros

Tymczasowo

Blasty
Red and Blasty
Główny artykuł: Blasty

Kiedy Red spotkał Green na swej drodze na Srebrną Górę, użyczyła mu swojego Blastoise'a. Okazało się, że chociaż powietrze było zbyt rzadkie aby Charizard Blue mógł polecieć na szczyt, Blasty nie miałby z tym problemu przy użyciu swoich dział do wykonania tej samej czynności. Red zapytał ją, czy potrzebuje Blasty'ego do transportu lotniczego, ale Green tajemniczo odpowiedziała że nie powinien "martwić się lataniem."

Debiut wojny Wartortle'a
Articuno
Red and Articuno
Główny artykuł: Legendarne Ptaki (Adventures)

Po tym jak Red ocalił Liderów Sal w Magnetycznym Pociągu i wyruszył do Lasu Ilex z Blue, odkrył co Green miała na myśli, że nie powinien "martwić się lataniem": Green była w posiadaniu wszystkich trzech legendarnych ptaków. Podczas walki z Lugią i Ho-Oh, Red tymczasowo otrzymał Articuna. Red już spotkał się z tym konkretnym Articunem zanim nie zdołał powstrzymać Zespołu Rocket przed złapaniem go. Kiedy walka się zakończyła, Red zwrócił Articuna Green.

Debiut Wiesz...Articuno!
Organizm Nr. 2
Organism No 2 Normal Forme
Główny artykuł: Deoxys (Adventures)

Organizm Nr. 2 pomógł Redowi w zlokalizowaniu wybuchających Forretressów ukrytych przez Cara, aby mogli wysadzić statek powietrzny. Zdjęli wszystkie dziesięć z łatwością i bezpiecznie wylądowali statkiem, a Deoxys podziękował Redowi i wyruszył aby znaleźć swojego towarzysza, Organizm Nr. 1.

Debiut Błędny cykl możliwości
Chuchu
Chuchu
Główny artykuł: Chuchu

Po zostaniu rozdzieloną od Yellow, Chuchu pomogła Redowi w zlokalizowaniu wybuchających Forretressów ukrytych przez Cara, aby mogli wysadzić statek powietrzny. Zdjęli wszystkie dziesięć z łatwością i bezpiecznie wylądowali statkiem, a Chuchu wróciła do Yellow.

Debiut Wojna Tyranitara

Osiągnięcia

Uzyskane Odznaki

Red Gym Badges Adventures

Siedem Odznak Sal Kanto Reda

Red ma tylko siedem z ośmiu Odznak Sal Kanto. Chociaż pokonał Giovanniego w Sali Viridian, nigdy nie uzyskał Odznaki Ziemi.

Odznaki, jakie Red uzyskał, nie zostały wygrane w tradycyjnej kolejności. Uzyskał je w następującej kolejności:

Liga Pokémon

Red uczestniczył w następujących Ligach Pokémon:

Ciekawostki

  • Red ma ten sam miesiąc urodzenia i grupę krwi co jego główny nemezis Giovanni.
  • Urodziny Reda przychodzą tego samego dnia co wydanie pierwszego tomu Pokémon Adventures.
  • Red ma 5'8" (172 cm) wzrostu i waży 127 lbs (58 kg).

Główne postacie Pokémon Adventures
RGBY/FRLG: RedBlueGreenYellow
GSC/HGSS: GoldSilverCrystal
RSE/ORAS: RubySapphireEmerald
DPPt: DiamondPearlPlatinum
BWB2W2: BlackWhiteBlakeWhitley
XY: XY
SM: SunMoon

Gry: BlueLanceRedStevenWallace
CynthiaAlderIrisDianthaLeonWszystkie postacie grające
Anime: KapitanDrakeAsh KetchumLanceCynthia
WallaceAlderDianthaSteven
Origins: BlueRed
Generations: BlueCynthiaDianthaCalem
Adventures: Professor OakRedSidneyPhoebe
GlaciaDrakeWallaceSteven
WallaceCynthiaAlderDiantha