FANDOM

Rayquaza (jap. レックウザ Rayquaza) - Legendarny Pokémon typu Smok i Lot wprowadzony w generacji III.Rayquaza jest maskotką gry Pokémon Emerald oraz mistrzem Tria Pogody.

Rayquaza może Mega Ewoluować w Mega Rayquazę jeśli zna ruch Dragon Ascent oraz nie trzyma Kryształu-Z.

Biologia

Rayquaza to duże, zielone, serpentynowe stworzenie. Ma zakończone na czerwono, podobne do steru skrzydła na ramionach i na ciele, oraz podobnie wzorzyste płetwy na czubku ogona. Żółte, podobne do pierścieni symbole biegną przez całe ciało Rayquazy, a na głowie ma dodatkowy żółty pierścień. Rayquaza ma dwie kończyny z trzema pazurami, a na głowie dwie długie, płaskie struktury przypominające róg, z dwoma krótszymi rogami wzdłuż linii żuchwy. Ma małe żółte oczy z czarnymi źrenicami, wydatne różowe dziąsła i dwa widoczne kły w górnej szczęce.

Jako Mega Rayquaza, jego ciało staje się dłuższe i zyskuje więcej funkcji. Głowa staje się dłuższa, na czole pojawia się symbol Δ. Jego oczy teraz mają żółte źrenice i czerwone tęczówki, oraz czarne, drzewiaste ślady za oczami. Czerwone wargi i zęby zyskują złoty kolor, a złote linie łączą się z tymi na dolnych rogach, które przybierają szeroki, trójkątny kształt. Na zewnętrznych krawędziach jego dolnych rogów znajdują się długie, złote, świecące nicie, które rozciągają się na zieloną, przypominającą płetwę strukturę; te nicie mają pierścieniowe wzory, które silnie przypominają żółte znamiona biegnące wzdłuż normalnej postaci Rayquazy. Jego dwa górne rogi stają się dłuższe ze złotą linią biegnącą nad nimi w kształcie litery V, a każdy górny róg ma kolejną świecącą nić, która kończy się kolistym kształtem z kolcem. Wzdłuż jego ciała znajdują się złote, świecące kule, umieszczone tam, gdzie kiedyś były jego pierścieniowe wzory. Niegdyś zielony podbródek, część szyi, i części jego serpentynowego ciała zyskują czarny kolor. Płetwy biegnące wzdłuż jego ciała są teraz oznaczone złotymi liniami; płetwy na ogonie stają się całkowicie żółte i znacznie dłuższe. Cząsteczki wypływają z długich nici, które rozciągają się od wystającej szczęki; cząsteczki te mogą kontrolować gęstość i wilgotność powietrza, umożliwiając Mega Rayquazie manipulowanie pogodą. Jego zielona skóra mieni się szmaragdową jakością.[1]

Wewnątrz ciała Rayquazy znajduje się organ, który zawiera tą samą moc co Mega Kamień. Naukowiec z Korporacji Devon nazwał ten organ organem mikado (jap: ミカド器官). Poprzez konsumpcję meteoroidów podczas przelotu przez stratosferę, organ mikado zostanie wypełniony wystarczającą energią, która umożliwi Rayquazie Mega Ewolucję.

Jest w stanie uspokoić pozostałych członków Tria Pogody, nawet kiedy są w Pierwotnych Formach. Mówi się, że Rayquaza żyła przez setki milionów lat w warstwie ozonowej, gdzie się żywi wodą i innymi cząsteczkami. Rayquaza jest rzadko spotykana przez ludzi; nawet w locie jego wygląd jest nie do odróżnienia od wyglądu meteoru. Rayquaza żeruje na Miniorach w regionie Alola. Rayquaza jest jedynym znanym Pokémonem zdolnym do nauczenia się ruchu Smoczego Wzejścia.

W anime

W mandze

Dane w grach

Opisy w Pokédexie

Lokalizacje

W głównej serii

W pobocznych grach

Statystyki

Podstawowe statystyki

Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
105
165 - 212 320 - 414
A:
150
139 - 222 274 - 438
O:
90
85 - 156 166 - 306
150
139 - 222 274 - 438
90
85 - 156 166 - 306
S:
95
90 - 161 175 - 317
Suma:
680
Inne Pokémony z tą sumą

Mega Rayquaza
Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
105
165 - 212 320 - 414
A:
180
166 - 255 328 - 504
O:
100
94 - 167 184 - 328
180
166 - 255 328 - 504
100
94 - 167 184 - 328
S:
115
108 - 183 211 - 361
Suma:
780
Inne Pokémony z tą sumą

Statystyki Pokéathlonu

Szybkość
4/5 ★★★★
Moc
4/5 ★★★★
Talent
3/3 ★★★
Upór
4/5 ★★★★
Skoczność
5/5 ★★★★★
Suma
20/23 ★★★★

Efektywność typów

normalny
walczący ½×
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy ½×
duchowy
stalowy
ognisty ½×
wodny ½×
trawiasty ¼×
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący ½×
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy ½×
duchowy
stalowy
ognisty ½×
wodny ½×
trawiasty ¼×
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący ½×
lodowy
trujący
ziemny
kamienny
robaczy ½×
duchowy
stalowy
ognisty ½×
wodny ½×
trawiasty ¼×
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący ½×
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy ½×
duchowy
stalowy
ognisty ½×
wodny ½×
trawiasty ¼×
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
Notki:

Lista ruchów

Główny artykuł: Rayquaza/Lista ruchów w poprzednich generacjach

Poprzez poziom

Poprzez TM/HM

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczanie

Specjalne ruchy

Ewolucja

Rayquaza
Niewyewoluowany
Rayquaza
smoczylatający

Ciekawostki

Etymologia

Powiązane artykuły

Notki

  1. http://www.pokemonrubysapphire.com/en-us/pokemon/legendary-pokemon/mega-rayquaza

383MS #383: Groudon
Pokémony
#385: Jirachi 385MS