Pokémon Wiki
Advertisement

Ramos (jap. フクジ Fukuji) jest Liderem Sali Miasta Coumarine, znanej oficjalnie jako Sala Coumarine w Pokémon X i Y. Jako Lider Sali specjalizuje się w Pokémonach typu Trawiastego. Daje Odznakę Rośliny tym Trenerom, którzy go pokonają.

W grach rdzennej serii

Ramos pojawia się w Pokémon X i Y jako Lider Sali. Ciągle nazywa gracza albo "urwipołciem" albo "kiełkiem". Trenerzy, którzy pokonali Ramoa, otrzymają Odznakę Rośliny, razem z TM86 (Węzeł Trawy). Według telewizyjnego show Maniacy Sal, od 30 lat posiada swoje nożyce ogrodowe. Stwierdza również, że ostatnio zajmował się herbatą, zbierając wspaniałe liście herbaty z miejsca ich pochodzenia. Rozwija ten temat, mówiąc, że widok pary herbaty unoszącej się w pozycji pionowej oznacza szczęście w pewnym kraju.

Pokémony

Pokémon X i Y

Walka w Sali
Pałac Walk
Pałac Walk - Niebieskie Pismo Wyzwania
Pałac Walk - Pismo Wyzwania
Pałac Walk - Czerwone Pismo Wyzwania
Pałac Walk - Czarne Pismo Wyzwania
Rewanż w Pałacu Walk
Rewanż w Pałacu Walk - Niebieskie Pismo Wyzwania
Rewanż w Pałacu Walk - Pismo Wyzwania
Rewanż w Pałacu Walk - Czerwone Pismo Wyzwania
Rewanż w Pałacu Walk - Czarne Pismo Wyzwania

Maniacy Sal

Grafika

Ramos concept art.png
Grafika koncepcyjna z Pokémon XY

Sprite'y

VSRamos.png
Portret VS z
X i Y
Ramos XY OD.png XY Ramos Icon.png
Model overworld z
X i Y
Ikonka PSS z
X i Y

Cytaty

Główny artykuł: Ramos/Cytaty

W anime

W głównej serii

Ramos w anime

Ramos zadebiutował w Lodowa panika!. Pierwszy raz się pojawił ze swoim Gogoatem, gdy Clemont przypadkowo rozwalił płot jego rancza typów Trawiastych. Po tym, jak rozwścieczone Vanillish i Vanilluxe stworzyły śnieżną burzę po usłyszeniu płaczu Vanillite'a, który wtedy został schwytany przez Zespół R, Ramos przeszukiwał Miasto Coumarine w celu znalezienia przyczyny. Gdy jego Gogoat uratował Asha przed Vanillishem i Vanilluxe'm, Ramos wykorzystał Słoneczny Dzień Jumpluffa do zatrzymania burzy śnieżnej, a potem wiele jego Sunflor użyło Promienia Solarnego, aby zniszczyć śnieg. Potem Vanillish i Vanilluxe, jak i również Vanillite, zostały złapane przez robota Zespołu R. W rezultacie Ramos, asystowany przez Pokémony Asha i jego przyjaciół, użył swojego Gogoata do zniszczenia wrogiego robota. Po tym Pokémony Asha i jego przyjaciół wysłały Zespół R w przestworza, a trzy schwytane Pokémony zostały ocalone i odeszły zadowolone. Później Ramos powrócił do Sali Coumarine, a Clemont poprawnie wydedukował, że Ramos jest Liderem Sali.

Ramos stoczył walkę Sali trzy-na-trzy przeciwko Ashowi w Zielony, zielony dom typów trawiastych! i przegrał. Pojawił się ponownie w Pod drzewem przyrzeczeń!, w którym powiedział Ashowi i jego przyjaciołom o corocznym Festiwalu Miasta Coumarine, który miał miejsce.

Ramos pojawił się ponownie w fantazji w O to właśnie liga!, kiedy Ash rozmawiał z Everettem o Liderach Sali, których pokonał w Kalos, aby mógł wziąć udział w Konferencji Lumiose.

W Przejęcie świata! Ramos był widziany w swojej Sali, obserwując audycję Lysandre'a z Miasta Lumiose. W Niepewna obrona Kalos! i Formowanie doskonalszej więzi! Ramos i Gogoat byli jednymi z tych, którzy pomogli zniszczyć Wielką Skałę.

Ramos pojawił się ponownie w retrospekcji w Do kolejnej rywalizacji!.

Osobowość i cechy charakteru

Ramos cieszy się spokojnym życiem i często można go zobaczyć na swoim wiernym Gogoacie. Ramos prowadzi ranczo Pokémonów na obrzeżach Miasta Coumarine, gdzie hoduje i studiuje Trawiaste Pokémony. W swoim debiucie Ramos pouczył Asha o tym, jak ważne jest nie tylko stawienie czoła wyzwaniom, ale czasami także obranie "bocznej drogi". Zademonstrował to, używając Jumpluffa i Sunflory do stopienia śniegu, zamiast atakować Vanillisha i Vanilluxe'a, a później używając ataków Gogoata do unieruchomienia maszyny Zespołu R, zamiast próbować ją natychmiast zniszczyć. W Zielony, zielony dom typów trawiastych! Ramos polegał na obezwładniających atakach i obronie swojej drużyny w walce Sali z Ashem, chociaż ostatecznie przegrał.

Pokémony

Przy sobie
Gogoat
Gogoat Ramosa
Ramos posiada Gogoata jako swojego głównego Pokémona. Pierwszy raz został widziany ze swoim Trenerem, kiedy Ramos napotkał Asha i jego przyjaciół po tym, jak Clemont przypadkowo zniszczył płot rancza Ramosa. Później był widziany w mieście, kiedy rozpoczęła się śnieżyca. Użył Dzikiego Pnącza do uratowania Asha, gdy ten próbował uspokoić rozgniewanego Vanillisha i Vanilluxe'a, które spowodowały burzę śnieżną, które zaatakowały go. Gdy Vanillish, Vanilluxe oraz Vanillite zostały schwytane przez maszynę Zespołu R, Gogoat użył swoich potężnych ataków, aby ją zniszczyć wspólnie z pomocą Luxio, Fennekin, Pikachu i Frogadiera.

Gogoat był też ostatnim Pokémonem, którego Ramos użył podczas walki Asha w Sali Coumarine, wysyłając go do walki przeciwko Frogadierowi Asha. Podczas walki Gogoat zademonstrował swoje potężne ataki typu Trawiastego, które prawie pokonały Frogadiera, dopóki Ash nie przypomniał sobie lekcji Ramosa o ogrodnictwie. Ash wykorzystał to do stworzenia zwycięskiej strategii, pozwalając Frogadierowi pokonać Gogoata Pulsem Wodnym.

Pojawił się ponownie w Pod drzewem przyrzeczeń!, w którym Ramos ponownie go ujeżdżał.

Pojawił się ponownie w Niepewna obrona Kalos! i Formowanie doskonalszej więzi!, w których pomagał zniszczyć Wielką Skałę.

Pojawił się ponownie w retrospekcji w Do kolejnej rywalizacji!.

Znane ruchy Gogoata to Węzeł Trawy, Dzikie Pnącze, Ziarno Pijawki, Ostry Liść i Rogata Pijawka.

Debiut Lodowa panika!

Jumpluff
Jumpluff Ramosa
Jumpluff został wysłany i użył Słonecznego Dnia aby się pozbyć burzy śnieżnej wywołanej przez rozgniewanego Vanillisha i Vanilluxe'a, co umożliwiło Sunflorom użycie Promienia Solarnego na ziemi, żeby stopić śnieg.

Jumpluff był też pierwszym Pokémonem, którego Ramos użył podczas walki Sali z Ashem, wysyłając go przeciwko Fletchinderowi Asha. Chociaż był w stanie wzmocnić swoją Obronę i Szybkość, żeby znieść i unikać ataków Fletchindera, Pokémon Żar zdołał zwiększyć własną Szybkość Nitro Ładunkiem tak, że w końcu był w stanie dosięgnąć Jumpluffa i pokonać go.

Znane ruchy Jumpluffa to Słoneczny Dzień i Garda Bawełny, a jego Zdolnością jest Chlorofil.

Debiut Lodowa panika!

Weepinbell
Weepinbell Ramosa
Weepinbell był drugim Pokémonem, jakiego Ramos użył podczas walki Sali przeciwko Ashowi. Mimo braku przewagi typu zdołał pokonać Fletchindera i Hawluchę Asha, częściowo dzięki zatruciu ich przy użyciu Trującego Pyłu. Jednakże w końcu został pokonany przez Powietrzny As Frogadiera Asha.

Znane ruchy Weepinbella to Trujący Pył, Ostry Liść, Trzaśnięcie i Węzeł Trawy, a jego Zdolnością jest Chlorofil.

Debiut Zielony, zielony dom typów trawiastych!

Na swoim ranczu
Victreebele (wiele)
Victreebele Ramosa
Ramos trzyma kilka Victreebeli na swoim ranczu. Kiedy Clemont przypadkowo zniszczył ogrodzenie rancza Ramosa a jego wynalazek eksplodował, Victreebele się przeraziły i zaczęły atakować Clemonta. Ramos przybył ze swoim Gogoatem i uspokoił Victreebele.

Żaden z ruchów Victreebeli nie jest znany.

Debiut Lodowa panika!

Sunflory (wiele)
Sunflory Ramosa
Ramos trzyma kilka Sunflor na swoim ranczu. Używa energii używanego przez ich Promienia Solarnego do generowania prądu.

Jedyny znany ruch Sunflor to Promień Solarny.

Debiut Lodowa panika!

Oddishe i Vileplume'y (wiele)
Oddishe Ramosa
Ramos trzyma kilka Oddishy i Vileplume'y na swoim ranczu.

Żaden z ich ruchów nie jest znany.

Debiut Lodowa panika!

Bellossom (wiele)
Bellossom Ramosa
Ramos trzyma kilka Bellossomów na swoim ranczu.

Żaden z ruchów Bellossomów nie jest znany.

Debiut Lodowa panika!

Jumpluff (wiele)
Jumpluffy Ramosa
Ramos trzyma kilka Jumpluffów na swoim ranczu poza tym, którego używa do Walk Sali.

Żaden z ruchów Jumpluffów nie jest znany.

Debiut Lodowa panika!

Exeggutory (wiele)
Exeggutor Ramosa
Ramos trzyma kilka Exeggutorów na swoim ranczu.

Żaden z ruchów Exeggutorów nie jest znany.

Debiut Lodowa panika!

Aktorzy głosowi

Język Aktor głosowy
Japoński 稲葉実 Minoru Inaba
Angielski Anthony Salerno
Polski Andrzej Mastalerz (XY057-XY059)
Wojciech Chorąży (XY135-XY136)

W GOTCHA!

Ramos na krótko pojawił się w GOTCHA!.

W mandze

W mandze Pokémon Adventures

Ramos w Pokémon Adventures

Pokémony

Ta lista dotyczy Pokémonów Ramosa w mandze Pokémon Adventures.

Ciekawostki

  • Japoński tytuł Lidera Ramosa brzmi いまなお 花を咲かす 老樹.

Notki

Liderzy Sali regionu Kalos
Sala Santalune Odznaka Robaka
XY Viola Icon.png
Viola
Sala Cyllage Odznaka Klifu
XY Grant Icon.png
Grant
Sala Shalour Odznaka Bójki
XY Korrina Icon.png
Korrina
Sala Coumarine Odznaka Rośliny
XY Ramos Icon.png
Ramos
Sala Lumiose Odznaka Woltów
XY Clemont Icon.png
Clemont
Sala Laverre Odznaka Baśni
XY Valerie Icon.png
Valerie
Sala Anistar Odznaka Psychiki
XY Olympia Icon.png
Olympia
Sala Snowbelle Odznaka Góry Lodowej
XY Wulfric Icon.png
Wulfric

Advertisement