Pokémon Wiki
Advertisement

Wallace i Milotic prezentują Aqua Wstążkę.

Puchar Wallace'a (jap. ミクリカップ Puchar Mikuriego, ang. Wallace Cup) to coroczny turniej, który odbywa się w różnych miejscach na świecie. Są to międzyregionalne Pokazy Pokémonów, które przyciągają koordynatorów ze wszystkich stron świata, ponieważ tutejszą nagrodą jest prestiżowa Aqua Wstążka, która pozwala na udział w każdym znanym Wielkim Festiwalu. Puchar Wallace'a jest promowany i oceniany przez mistrza pokazów, Wallace'a, stąd jego nazwa.

Puchar Wallace'a w regionie Sinnoh został ogłoszony przez program telewizyjny "Teraz Sinnoh" w odcinku Puchar mistrza. Kiedy Dawn dowiedziała się o nim, była podekscytowana wzięciem w nim udziału, mimo przygnębienia z powodu dwóch poprzednich porażek w pokazach. W końcu ona, Ash i Brock wpadli na samego Wallace'a, który relaksował się z Miloticiem przy jeziorze; dzięki niemu Ash również postanowił wziąć udział w konkursie razem ze swoim Buizelem.

W odcinku Żegnaj, Pucharze Juniorów - Witaj, przygodo! Dawn ujawniła, że chce ponownie wziąć udział w Pucharze Wallace'a, który tym razem ma odbyć się w regionie Johto.

Konkurs

Puchar Wallace'a to specjalne Pokazy Pokémonów, które odbywają w różnych miejscach na całym świecie. Nagrodą jest Aqua Wstążka - wstążka pokazowa, która umożliwia udział w Wielkim Festiwalu w każdym regionie, w którym odbywają się pokazy. Z tego powodu koordynatorzy ze wszystkich stron świata przybywają, aby konkurować w tych zawodach. Konkurs jest promowany przez Wallace'a, znanego mistrza pokazów, który regularnie podróżuje po całym świecie, organizując Puchar Wallace'a.

Puchar Wallace'a w Sinnoh miał miejsce nad Jeziorem Waleczności. Rozpoczął się w odcinku Powitajmy bohaterów! i trwał aż do odcinka Strategia z uśmiechem. Podobnie jak we wszystkich Pokazach Pokémonów w Sinnoh, Marian pełniła rolę spikerki. Jessadia również była gospodarzem Pucharu Wallace'a, przeprowadzając wywiady z zawodnikami pomiędzy rundami.

May przybyła aż z Johto, aby konkurować w Pucharze Wallace'a w Sinnoh, ale przegrała z Dawn w rundzie finałowej.

Rundy

Panel sędziowski Pucharu Wallace'a.

Każda runda jest oceniana przez panel jurorski, w skład którego wchodzą cztery osoby. Są to: Raoul Contesta, przewodniczący Komitetu Aktywności Pokémonów; pan Sukizo, przewodniczący Fanklubu Pokémonów; Siostra Joy z lokalnego Centrum Pokémonów oraz główny promotor tego wydarzenia, Wallace.

Etap prezentacji

W etapie prezentacji koordynatorzy muszą pokazać styl swoich Pokémonów w imponujący wizualnie sposób, pokazując ich ruchy i umiejętności, aby przyciągnąć uwagę sędziów, podobnie jak w przypadku zwykłych Pokazów Pokémonów. Na scenie znajduje się gigantyczny basen, który zawodnicy mogą wykorzystać na swoją korzyść, zwłaszcza ci, którzy używają Pokémonów typu wodnego. Każdy występ jest dokładnie oceniany, a po obradach sędziów 16 najlepszych koordynatorów awansuje do drugiego etapu.

Etap pojedynków

Drugi etap składa się z rund walk. Wszyscy koordynatorzy są dobierani losowo przez komputer, aż do rundy półfinałowej, która jest ostatnią rundą, w której komputer dopiera zawodników. Uczestnicy, którym zabraknie punktów, mają najmniej punktów pod koniec pięciominutowej bitwy lub ich Pokémon zostanie znokautowany, zostają automatycznie wyeliminowali z konkurencji, a do kolejnej rundy awansują ich przeciwnicy. Po rozstrzygnięciu zwycięzcy Wallace nagradza go Aqua Wstążką.

Pierwsza runda   Ćwierćfinały   Półfinały   Finał
   Koordynatorka ?.png  
   Koordynator ?.png        Koordynatorka 279MS.png  
   Dawn 427MS.png      Dawn 417MS.png  
   Koordynator 320MS.png          Dawn 393MS.png  
   Ash 418MS.png          Kyle 342MS.png  
   Koordynator 352MS.png        Ash 418MS.png
   Kyle ?.png      Kyle 171MS.png  
   Koordynatorka ?.png          Dawn 393MS.png
   Koordynatorka ?.png          May 471MS.png
   Koordynatorka ?.png        Koordynatorka 414MS.png  
   Zoey 422MS.png      Zoey 200MS.png  
   Koordynatorka 179MS.png          Zoey 431MS.png
   Koordynator ?.png          May 267MS.png  
   Koordynatorka ?.png        Koordynator 183MS.png
   May 300MS.png      May 003MS.png  
   Koordynator 103MS.png  

Uczestnicy

Dawn z Aqua Wstążką.

  • Dawn - zwyciężczyni - Strategia z uśmiechem
  • May - drugie miejsce - Strategia z uśmiechem
  • Zoey - top 4 - Strategia z uśmiechem
  • Kyle - top 4 - Strategia z uśmiechem
  • Ash - top 8 - Rywalizacja przyjaciół
  • Jessilina - odpadła na etapie prezentacji - Powitajmy bohaterów!
  • Ursula - odpadła na etapie prezentacji - Niestraszny nam żaden Gabite!

Ciekawostki

  • Aqua Wstążka przypomina kształtem sylwetkę głowy Wallace'a z koroną na głowie. Dodatkowo wstążki po obu jej stronach są tego samego koloru, co strój Wallace'a.
Advertisement