Pokémon Wiki
Advertisement

Profesor Rowan (jap. ナナカマド博士 Dr. Nanakamado) jest Profesorem Pokémonów rezydującym w Miasteczku Sandgem w regionie Sinnoh. Specjalizuje się w ewolucji Pokémonów.

W grach

Lucas i Barry spotykają Profesora Rowana po raz pierwszy w Pokémon Platinum

Pokémony

W Pokémon Diamond, Pearl, i Platinum, Profesor Rowan ma po jednym z każdego startera Sinnoh w swojej walizce. Przed spotkaniem gracza ponoć miał przynajmniej jednego dodatkowego startera Sinnoh tego samego gatunku, którego dał swojemu asystentowi, tego którego postać gracza nie wybrała.

Turtwig.png Turtwig/ Poz.5
Typ:
Trawa Nieznany
Zdolność:

Zarastanie

Przedmiot:

Noimage.png Brak Noimage.png

Pchnięcie Normalny Fizyczny
Wycofanie Woda Statusowy
---
---
Chimchar.png Chimchar/ Poz.5
Typ:
Ogień Nieznany
Zdolność:

Pożar

Przedmiot:

Noimage.png Brak Noimage.png

Pchnięcie Normalny Fizyczny
Łypanie Normalny Statusowy
---
---
Piplup.png Piplup/ Poz.5
Typ:
Woda Nieznany
Zdolność:

Strumień

Przedmiot:

Noimage.png Brak Noimage.png

Uderzenie Normalny Fizyczny
Warczenie Normalny Statusowy
---
---

Cytaty

Główny artykuł: Profesor Rowan/Cytaty

Grafika

Rowan DP.png
Oficjalna grafika z
Pokémon Seria: Diament i Perła

Sprite'y

Spr DP Rowan.png
Sprite z czołówki
Diamond, Pearl i Platinum
Rowan OD.png
Sprite overworld z
Diamond, Pearl i Platinum

W anime

W głównej serii

Profesor Rowan w anime

Profesor Rowan zadebiutował w Pierwsza podróż. Dawn wpadła na Profesora po tym, jak zgubiła się w drodze do laboratorium Miasteczka Sandgem, a on uprzejmie eskortował ją przez resztę drogi. Kiedy para przybyła do laboratorium, asystenci Rowana ujawnili, że kilka Pokémonów właśnie uciekło. Dawn zgłosiła się na ochotnika, aby je odzyskać, a następnie otrzymała swojego Pokémona startera, Piplupa, wraz z zestawem Poké Balli i Pokédexem.

Dawn skontaktowała się z Rowanem w Dwa stopnie rozdzielenia, by poinformować go o zagubionym Pikachu, którego znalazła na Trasie 202. Później Ash spotkał się z Rowanem w celu odebrania Poké Balla swojej Aipom, który został wysłany przez Profesora Oaka. Poinformował Asha o swojej porannej rozmowie z Dawn, i Ash wybiegł, aby dogonić Dawn i odzyskać swojego Pikachu. W następnym odcinku Ash w końcu zjednoczył się ze swoim Pikachu i poinformował Rowana o wydarzeniach. Później Ash, Brock i Dawn powrócili do laboratorium Rowana, aby odebrać przesyłkę dla Asha, która zawierała nową odzież i plecak od matki Asha. Później Profesor Rowan zaprowadził Asha i Paula do swojej zagrody, by mogli stoczyć walkę.

W Łowczyni powraca okazało się, że Gary współpracował z profesorem Rowanem nad projektem naukowym; utworzenie rezerwatu przyrody wokół Góry Coronet, aby chronić tamtejszą rzadką populację Shieldonów. Gary zadzwonił do swojego przełożonego w sprawie kilku podejrzanych kłusowników Pokémonów w okolicy. Rowan i jego zespół badawczy dotarli na miejsce, ale Gary i Ash już ocalili Shieldony przed łapami Łowczyni J.

Pojawił się także od Letnia szkoła już nas woła! do Triathlon − ostateczne starcie! jako dyrektor Letniej Szkoły Pokémonów z Yuzo i jego innymi asystentami. Był surowy, jeśli chodzi o karanie swoich uczniów za złe zachowanie, ale z radością przyznał im uznanie za wykonanie zadań na wysokim poziomie.

Pojawił się epizodycznie w By uchronić świat od dewastacji, gdzie jego laboratorium otrzymało informacje o falach uderzeniowych z Żelaznej Wyspy, które były spowodowane próbą zlokalizowania lokalizacji Szczytu Włóczni przez Zespół G.

Profesor Rowan razem z Profesor Caroliną i Gary'm koordynowali sytuację związaną z uniemożliwieniem Zespołu G złapania strażników jezior w Kluczowe trio, ale Łowczyni J zdołała schwytać trio dla Cyrusa. W następnym odcinku monitorował zakłócenia wywołane machinacjami Cyrusa mającymi na celu kontrolowanie Dialgi i Palkii. Później Rowan i jego zespół przybył na Górę Coronet, gdzie odzyskali Kulę Nieugiętności i Połyskującą Kulę.

Profesor Rowan pojawił się epizodycznie w napisach końcowych w Zoroark: Mistrz Iluzji.

Jego najpóźniejsze pojawienie się było w DPS01, w którym prowadził badania nad Shuckle'm, zanim Dawn przybyła do jego laboratorium. Wtedy Piplup i Chimchar, którzy byli częścią tria Pokémonów starterów przeznaczonych dla nowych Trenerów, uciekli. Dawn, która dopiero co przybyła do laboratorium Profesora Rowana, i Shinko, nowa Trenerka która dopiero co przybyła do laboratorium po swojego pierwszego Pokémona, próbowały je znaleźć. Później pomyślnie wróciły do laboratorium ze sprowadzonymi Pokémonami. Potem pożegnał Dawn w porcie, skąd miała wyruszyć w nową podróż do Hoenn.

Osobowość i cechy charakteru

Profesor Rowan przyjaźni się z Profesorem Oakiem. Wydaje się być stoickim człowiekiem, który prawie się nie uśmiecha, ale często jest pogrążony w myślach. Jest jednak niesamowicie kompetentny i ciekawy świata. Profesor Rowan lubi badania terenowe i chętnie współpracuje z innymi badaczami, takimi jak Gary i Profesor Carolina, aby uzyskać dalsze informacje. Rowan chętnie oferuje porady nowym Trenerom i ustanowił tygodniowe zajęcia Letniej Szkoły Pokémonów, aby zapewnić nowemu pokoleniu wszechstronną i opartą na doświadczeniu edukację.

Pokémony

Przekazywane nowym Trenerom

Ta lista dotyczy Pokémonów Rowana, które zazwyczaj przekazuje nowym Trenerom:

Turtwig
Turtwig Profesora Rowana
Turtwig jest Pokémonem starterem, którego nowy Trener może wybrać na początek, aby zacząć swoją podróż Pokémon. Jeden taki pojawił się w Pierwsza podróż, w którym był jedynym, który został w laboratorium po tym, jak Piplup i Chimchar spowodowali bałagan w laboratorium. Inny przedstawiciel tego gatunku pojawił się w DPS01, w którym nowa Trenerka o imieniu Shinko miała wybrać sobie Pokémona startera i wtedy wydarzyła się podobna do wcześniejszej sytuacja; Piplup i Chimchar zaczęli walczyć i uciekli z laboratorium, zostawiając za sobą Turtwiga.

Żaden z ruchów Turtwiga nie jest znany.

Debiut Pierwsza podróż
Chimchar
Chimchar Profesora Rowana
Chimchar jest Pokémonem starterem, którego nowy Trener może wybrać na początek, aby zacząć swoją podróż Pokémon. Jeden taki pojawił się w Pierwsza podróż, w którym wywołał zamieszanie w laboratorium Profesora Rowana, kradnąc jedzenie Piplupowi. Chimchar potem uciekł z laboratorium z Piplupem na ogonie. Później został znaleziony i sprowadzony do laboratorium przez Staraptora. Inny przedstawiciel tego gatunku pojawił się w DPS01, w którym nowa Trenerka o imieniu Shinko miała wybrać sobie Pokémona startera i wtedy wydarzyła się podobna do wcześniejszej sytuacja; Piplup i Chimchar zaczęli walczyć, doprowadzając do rozbicia okna, przez które Chimchar i Piplup uciekli.

Później Shinko i Dawn znaleźli Chimchara i Piplupa w sieci Ariadosów. Dawn ich uwolniła, jednakże wtedy pojawiło się dużo Ariadosów. Dawn była w stanie je odpędzić, ale przywódca sfory, Lśniący Ariados, użył Psychokinezy, aby unieruchomić grupę. Wtedy niespodziewanie Cyndaquil Dawn ewoluował w Quilavę i Erupcją wysłał Ariadosy w przestworza, ratując grupę. Chimchar i Piplup potem zostali z powrotem sprowadzeni do laboratorium.

Jedyny znany ruch Chimchara to Żar.

Debiut Pierwsza podróż
Piplup
Piplup Profesora Rowana
Piplup jest Pokémonem starterem, którego nowy Trener może wybrać na początek, aby zacząć swoją podróż Pokémon. Jeden taki pojawił się w Pierwsza podróż, w którym był zdenerwowany na Chimchara, który ukradł mu jedzenie, ale w końcu został wybrany przez Dawn. Inny przedstawiciel tego gatunku pojawił się w DPS01, w którym nowa Trenerka o imieniu Shinko miała wybrać sobie Pokémona startera i wtedy wydarzyła się podobna do wcześniejszej sytuacja; Piplup i Chimchar zaczęli walczyć, doprowadzając do rozbicia okna, przez które Chimchar i Piplup uciekli.

Później Shinko i Dawn znaleźli Chimchara i Piplupa w sieci Ariadosów. Dawn ich uwolniła, jednakże wtedy pojawiło się dużo Ariadosów. Dawn była w stanie je odpędzić, ale przywódca sfory, Lśniący Ariados, użył Psychokinezy, aby unieruchomić grupę. Wtedy niespodziewanie Cyndaquil Dawn ewoluował w Quilavę i Erupcją wysłał Ariadosy w przestworza, ratując grupę. Piplup i Chimchar potem zostali z powrotem sprowadzeni do laboratorium.

Niektóre z ruchów Piplupa to Bąblopromień, Cierpliwość, Dziobanie i Bąbelki.

Debiut Pierwsza podróż

Przekazane nowym Trenerom
Dawn Piplup.png
Piplup Dawn
Używane do badań
Starly
Starly Rowana
Starly był widziany po raz pierwszy w laboratorium Rowana, badany przez współpracowników profesora. Kiedy dwa z Pokémonów starterów, Chimchar i Piplup, zaczęli walczyć, Piplup użył Bąblopromienia, który przypadkowo uderzył w Staraptora, którego Profesor Rowan badał wraz ze Starly'm, w wyniku czego wnętrze laboratorium zostało zrujnowane. W rezultacie Starly, Staraptor, Chimchar i Piplup uciekli. Później wrócił, gdy Staraptor sprowadził Chimchara z powrotem do laboratorium.

Żaden z ruchów Starly'ego nie jest znany.

Debiut Pierwsza podróż
Staraptor
Staraptor Rowana
Staraptor był widziany po raz pierwszy w laboratorium Rowana, badany przez współpracowników profesora. Kiedy dwa z Pokémonów starterów, Chimchar i Piplup, zaczęli walczyć, Piplup użył Bąblopromienia, który przypadkowo uderzył w Staraptora, którego Profesor Rowan badał wraz ze Starly'm, w wyniku czego wnętrze laboratorium zostało zrujnowane. W rezultacie Starly, który również był obiektem badań Profesora Rowana, Staraptor, Chimchar i Piplup uciekli. Później wrócił razem ze Starly'm, trzymając w szponach Chimchara.

Jedyny znany ruch Staraptora to Zdmuchnięcie.

Debiut Pierwsza podróż

Aktorzy głosowi

Japonia: 家弓家正 Iemasa Kayumi
Stany Zjednoczone: Sean Reyes
Polska: Andrzej Chudy

W GOTCHA!

Profesor Rowan na krótko pojawił się w GOTCHA!.

W mandze

Profesor Rowan w Pokémon Adventures

Historia

Rozdział Diamond & Pearl
Rozdział X & Y

Pokémony

Przekazane nowym Trenerom

Ciekawostki

Notki

Postacie niezależne w grach rdzennej serii
Sinnoh Profesor RowanProfesor OakJohannaBarryLucasDawnCynthiaLookerStatystyczni Trenerzy (CherylRileyMiraBuckMarley)
BebeTealaFelicityRoxy i OliRoseanneRad RickshawEldritchWilmaJasmineJuliaJordanDexterKeiraDoktor OdciskPan Towar
Pan FuegoPrezes Firmy PokétchaPrezes Fanklubu PokémonówMasażystkaFacet w SzalikuHelenaKetch AppyZespół GalacticPrzewodnik Sali
Liderzy SalElitarna CzwórkaMistrzowie WalkKrytyk ImionPara z Centrum Opieki DziennejAsystenci profesorówSędzia statystyk

Advertisement