FANDOM

Gra iconAnime iconManga icon

Profesor Juniper jest profesorem Pokémon z regionu Unova. Specjalizuje się w początkach Pokémonów.

Historia

Profesor Juniper debiutuje w odcinku W cieniu Zekroma!, gdzie spotyka swojego starego przyjaciela, profesora Oaka. Daje Ashowi, Delii i Oakowi pojechać swoim jeepem do laboratorium, aby mogła zbadać Pikachu Asha. Potem pokazuje Ashowi nowe Startery Pokémon i Tripa, któremu daje pierwsze Pokéballe.

Ash powraca później do laboratorium Juniper po stwierdzeniu, że Pikachu stracił energię elektryczną przez Zekroma. Później burza przybywa ponownie, ale tym razem daje uprawnienia elektryczne Pikachu. Następnego dnia Ash opuszcza jej laboratorium.

Pojawiła się ponownie w odcinku Sandile w natarciu!, gdzie wysłała Pokéball Oshawotta do Asha. W odcinku Minccino-czyścioszek! wykazano, że wysłała Biancę, by dała Ashowi pudełko na odznaki. Potem mówiła do Asha przez Xtransceiver Bianci. Ash wysłał swoją Pidove do niej w odcinku Sewaddle i Burgh w Bezkresnym Lesie!, aby zrobić miejsce dla swojego nowo zdobytego Sewaddle'a. Zamienił ich w odcinku Zaginiony świat Gothitelle!.

W odcinku Inwazja Venipede'ów!, Ash, Iris i Cilan spotkali się z profesor Juniper, która postanowiła zbadać nietypowe działania spowodowane przez Zespół R na pustyni.

Pojawiła się również w odcinku Archeops we współczesnym świecie! wraz z Fennel, której pomogła ożywić Archen ze skamieliny. Po bezpiecznym powrocie wyewoluowanej Archeops do stada, wróciła do swojego laboratorium.

Pojawia się w odcinku Spektakl w sali Nimbasy!, gdzie wysłała Snivy do Asha, by została użyta w walce z Elesą.

Profesor Juniper pojawiła się ponownie w Evolution Exchange Excitement!, gdzie wymieniła swojego Karrablasta z Shelmetem Bianci, by ewoluowali. Aby pomóc Biance współpracować ze swoim nowym Escavalierem, profesor Juniper zasugerowała, by stoczyły dwuwalkę z Ashem i Cilanem, którzy wykorzystali Boldore'a i Crustle'a. Chociaż Accelgor profesor Juniper i Escavalier Bianci zdołali nauczyć się współpracować i ostatecznie pokonali Boldore'a, obaj zostali pokonani przez Crustle'a.

Pokémony

Przy sobie

Wymienione

Dawane nowym trenerom

Dane trenerom

Poprzednio wychowane

Poprzednio rezydujące w jej laboratorium

Ash Unfezant
Pidove → Tranquill → Unfezant ♀
Ash Leavanny
Sewaddle → Swadloon → Leavanny ♂
Ash Palpitoad
Palpitoad ♂
Ash Boldore
Roggenrola → Boldore
Ash Snivy
Snivy ♀
Ash Oshawott
Oshawott ♂
Ash Krookodile
Krokorok → Krookodile ♂
Ash Scraggy
Scraggy ♂

Aktorzy głosowi

Japonia: 進藤尚美 Naomi Shindō
Stany Zjednoczone: Khristine Hvam
Polska: Klementyna Umer
Julia Kołakowska (BW050)