Profesor Oak z Miasteczka Pallet, pierwsza NPC wprowadzona w serii Pokémon

Postać niezależna (zwykle w skrócie NPC) jest postacią w grach Pokémon, której działań nie może kontrolować osoba obsługująca urządzenie podręczne lub konsolę. Bezpośrednim przeciwieństwem NPC jest postać gracza.

Funkcje postaci niezależnej

Postacie niezależne są zwykle obecnie w grach rdzennej serii, aby przyspieszyć postęp gracza. Ich obowiązki są różne. Na początku gry oferują porady dla nowych graczy, podobnie jak oznakowanie Wskazówek Trenera. W dalszej części gry, gdy gracz jest bardziej doświadczony, ta funkcja jest mniej widoczna, jednak w tym momencie nadal pozostają postacie, które zachęcają lub sugerują wizytę w określonym obszarze, aby wypełnić dane zadanie.

NPC dostarczają również graczowi darmowe przedmioty, albo dają mu Pokémona podczas wymiany lub w postaci podarunku. Czasami nie można je otrzymać w inny sposób bez wymiany. Kilku NPC codziennie rozdaje przedmioty, jak na przykład Mistrzowie Jagód w Hoenn i Sinnoh.

Ostateczna typowa różnorodność postaci niezależnych to te, które rywalizują z graczem lub walczą z nim, w tym wrogie zespoły, rywal(e) gracza, Liderzy Sal, i Elitarna Czwórka. Ta interakcja może wystąpić w Pokazach lub w Musicalach albo podczas walk na trasach między miastami, w Salach, Lidze Pokémon, czy w Wieży Walk.

W grach rdzennej serii wielu niezależnych NPC zazwyczaj charakteryzuje się tendencją do przesuwania się o jeden krok w losowym kierunku co kilka chwil.

Ważne postacie niezależne

Kanto

  • Bill - Bill jest utalentowanym i znanym wynalazcą. Wynalazł oryginalny System Przechowania Pokémonów i Kapsułę Czasu. W Pokémon Red, Blue, i Yellow, Billa można znaleźć w Morskiej Willi, początkowo przeprowadzając eksperyment teleportacji na Pokémonie. Da graczowi również Bilet na Statek, by gracz mógł wejść na pokład S.S. Anny.
  • Trace - Trace jest przyjacielem z dzieciństwa i rywalem gracza w Pokémon Let's Go, Pikachu! i Let's Go, Eevee!. Bardzo wesoła osoba z dużym entuzjazmem, choć jest nieco tchórzliwa, gdy zauważa prawdziwego ducha. Pokazał, że ma wiele szacunku do Trenerów, nawet jeśli przegra.

Johto

  • Silver - Pierwszy debiut Silvera był zauważony, kiedy czaił się blisko okna Laboratorium Pokémonów Elma; później się włamał, kradnąc Pokémona. Później używa tego Pokémona do walki przeciwko Ethanowi/Kris/Lyrze, robiąc to wiele razy podczas podróży przez Johto. Nie jest to jedyny Pokémon, który ukradł, ponieważ ukradł również Sneasela mężczyźnie w Mieście Cianwood, i używa go do walki przez resztę gry.
  • Ethan/Lyra - Ethan/Lyra pojawia się jako sąsiad(ka) gracza i uczy gracz jak się łapie Pokémony.

Hoenn

  • Brendan/May - Brendan/May jest oryginalnym rywalem w grach Hoenn. Jest to też syn/córka Profesora Bircha i głównie asystuje w jego badaniach.
  • Wally - Wally jest chorym młodym chłopcem, który prosi Normana, Lidera Sali Petalburg, by pomógł mu złapać Pokémona, zanim się przeniesie do Miasteczka Verdanturf, aby zamieszkać z ciotką i wujkiem. Norman instruuje swojemu dziecku, graczowi, aby wsparł Wally'ego, po czym pożycza Wally'emu Zigzagoona. Używają go, Wally'emu udaje się złapać Ralts. Wally ostatecznie ucieka z domu i wyzywa gracza na pojedynek na końcu Drogi Zwycięstwa w Mieście Ever Grande, najwyraźniej całkowicie wyleczony z choroby. Pozostaje tam i można z nim walczyć kilka razy dziennie. W Pokémon Omega Ruby i Alpha Sapphire zawalczy z graczem, jeśli ten osiągnął pasmo 50 zwycięstw w Posiadłości Walk i można tam z nim zawalczyć codziennie.
  • Pan Briney - Pan Briney pierwszy raz się pojawia w pobliżu Tunelu Rusturf, proszą gracza o odzyskanie swojego Wingull, Peeko, z rąk Żołdaka Zespołu Aqua lub Zespołu Magma. Kiedy Peeko zostanie uratowany i zwrócony Panowi Briney'owi, ten zaoferuje protagoniście podwózkę łodzią do Miasteczka Dewford i Miasta Slateport, aż do czasu gdy gracz uzyska Odznakę od swojego taty. Później staje się kapitanem S.S. Fala. Jego dom położony jest na Trasie 104.

Sinnoh

  • Profesor Rowan - Profesor Rowan pracuje w Miasteczku Sandgem z Dawn/Lucasem oraz ich rodziną. To czyni go jedynym Profesorem z gier, który nie mieszka w rodzinnym mieście gracza. Wyjechał do Kanto, by studiować Pokémony z Profesorem Oakiem przez cztery lata, aż wrócił dochodząc do wniosku: że Sinnoh ma więcej tajemnic. Ma surową osobowość, która sprawia, że ​​wydaje się on zastraszający i złośliwy, ale w rzeczywistości jest bardzo miły i cierpliwy. Ma również dużo energii, jak pokazano, gdy został zaatakowany przez Zespół Galactic; próbował się bronić i był trudny do zniesienia.
  • Barry - Barry zawsze się spieszy i jest bardzo niecierpliwy, dlatego często wpada na inne osoby lub nie zauważa ważnych szczegółów. Jest niesamowicie zdeterminowany i bardzo trudno go zniechęcić; jedyną rzeczą, która zrobiła to do tej pory była jego miażdżąca klęska nad Jeziorem Ostrości z rąk Jupiter, Komandor Zespołu Galactic. Barry również ryzykuje i szybko wskakuje do akcji; to właśnie zachowanie spowodowało, że gracz i on sam zostali zaatakowani przez dzikie Starly, rozpoczynając reakcję łańcuchową, w wyniku której gracz otrzymuje swojego pierwszego Pokémona.
  • Looker - Looker to imię kodowe postaci wprowadzonej w Pokémon Platinum. W Pokémon Platinum, Looker jest ważną postacią, spotykającą wiele razy gracza podczas jego podróży po Sinnoh. Mówi dziwnymi konstrukcjami gramatycznymi, co sugeruje, że nie do końca posługuje się językiem narodowym. Pierwszy raz spotka gracza w Mieście Jubilife, dając mu Nagrywarkę Walk, i pojawia się często gdy Zespół Galactic jest w pobliżu. Jego motywy są jasne: jego misją jest powstrzymanie Zespołu Galactic przed spustoszeniem w regionie Sinnoh.
  • Lucas/Dawn - Lucas/Dawn służy jako asystent(ka) Profesora Rowana. Będą uczyć gracza jak się łapie Pokémony i pomagają w niektórych częściach gry, takich jak współpraca z graczem przeciwko Zespołowi Galactic w Podwójnych Walkach.

Unova

  • Cheren - Cheren jest przyjacielem z dzieciństwa Hilberta/Hildy który, tak jak gracz, żyje w Miasteczku Nuvema. Jest inteligentnym chłopcem znającym się na Pokémonach i jako taki udziela porad graczom podczas ich podróży. Jego celem jest zostać Czempionem. On także jest rywalem.
  • N - N jest liderem Zespołu Plazma, pojawiającym się w Pokémon Black i White. Podczas gry wydaje się być dziwnym, tajemniczym mężczyzną, który nieustannie walczy z graczem, dopóki nie poprosi gracza, aby jechał z nim Diabelskim Młynem Miasta Nimbasa. W tym momencie ujawnia, że jest liderem Zespołu Plazma. Napotyka go jeszcze dwa razy, zanim przerwie walkę gracza z Alderem. Przywołuje swój zamek z podziemia i wyzywa gracza na pojedynek. Gracz goni go przez cały zamek, w którym rozgrywa się finałowa bitwa, w której N używa złapanego Reshirama lub Zekroma. Po jego porażce, jego opiekun Ghetsis po raz kolejny jest rozczarowany i toczy bitwę z graczem. N potem znika, i nie pojawia się, aż do gry Pokémon Black 2 i White 2.
  • Hugh - Hugh jest przyjacielem z dzieciństwa i rywalem gracza w Pokémon Black 2 i White 2. Opisano go jako pasjonującego się bitwami Pokémonów i siłą Pokémonów. Jest także starszym bratem o swojej siostrze; nienawidzi Zespołu Plazmy, ponieważ ukradł on Purrloina, którego złapał dla swojej siostry. Wiele razy walczy z graczem i przeciw niemu w trakcie gry.
  • Nate/Rosa - Nate/Rosa pojawia się w Mieście Nimbasa. Będą współpracować z graczem, aby walczyć z Szefami Metra Ingo i Emmetem. Po ich pokonaniu Nate/Rosa da graczowi Nagrywarkę Walk i pojawi się ponownie jako partner gracza w Dwuwalce w Multi i Super Multi walkach Metra Walk.

Kalos

  • Profesor Sycamore- Profesor Sycamore jest Profesorem Pokémonów w Kalos. Nie daje bezpośrednio graczowi i jego przyjaciołom Pokémonów starterów z regionu Kalos, ale daje graczowi wybór jednego z trzech oryginalnych Pokémonów starterów z Kanto po spotkaniu się z nim osobiście.
  • Calem/Serena - Calem/Serena jest jednym/jedną z czterech przyjaciół gracza i służy jako przyjacielski rywal.
  • Shauna - Shauna jest jednym z czterech przyjaciół gracza. Jest bardzo energiczna i ciekawa, jak jej przyjaciele będą się rozwijać w ich podróżach.
  • Tierno - Tierno jest jednym z czterech przyjaciół gracza. Jest aspirującym tancerzem, który chce założyć zespół taneczny Pokémonów.
  • Trevor - Trevor jest jednym z czterech przyjaciół gracza. To on przynosi Pokémony startery Kalos oraz Pokédex Kalos. Chce być pierwszym spośród swoich przyjaciół, który ukończył Pokédex.
  • Sina - Asystent Profesora Sycamore'a. Ma tendencję do przerywania Dexio w połowie zdania, kiedy jest podekscytowana. Podczas całej podróży ona i Dexio spotykają się z graczem wiele razy, aby udzielać mu aktualizacji Pokédexu, sprawdzać jego postępy, wręczać mu przedmioty lub udzielać przyjaznych rad.
  • Dexio - Asystent Profesora Sycamore'a. Zawsze podróżuje z Siną, aby zająć się zadaniami Profesora Sycamore'a.
  • Emma - dziewczyna, która mieszkała w zaułkach, dopóki nie została przyjęta przez Lookera. Jest kluczową postacią w łańcuchu zadań po głównej fabule z udziałem Lookera.

Alola

  • Profesor Kukui- Profesor Kukui to namiętny człowiek, który bada ruchy Pokémonów. Przedstawia graczowi, który właśnie się przeprowadził, region Alola.
  • Lillie - Tajemnicza dziewczyna, która uwielbia czytać, ale nie lubi Walk Pokémonów. Pracuje jako asystentka Profesora Kukui z nieznanych, osobistych powodów i szuka pochodzenia tajemniczego Cosmoga, "Nebby'ego".
  • Hau - Jeden z rywali gracza. Przyjazny chłopak, który szybko zaprzyjaźnia się z graczem po spotkaniu go, oraz wnuk Hali, Kahuny Wyspy Melemele. Karierę rozpoczyna jako Trener Pokémonów w tym samym czasie, co gracz.
  • Gladion - drugi rywal gracza. Początkowo nieznajomy młody mężczyzna, który działa jako nieoficjalny członek Zespołu Czacha. Próbuje stać się silniejszy, aby wykorzystać ukryty potencjał zamknięty w swoim partnerze, Type: Null.
  • Samson Oak - kuzyn profesora Oaka. Studiuje formy regionalne Pokémonów z Aloli.

Galar

  • Hop - główny rywal gracza. Jest młodszym bratem Leona i chce go prześcignąć.
  • Bede - jeden z rywali gracza. Wyniosły chłopiec osobiście sponsorowany przez swojego opiekuna i Prezesa Ligi Pokémon Galaru, Rose. Z nieznanych przyczyn szuka Gwiazd Życzeń.
  • Marnie - kolejny rywal gracza. Stoicka, ale dobrze wychowana młoda dziewczyna, która chce zostać Czempionką, by wesprzeć swoje rodzinne miasto Spikemuth. Za nią podąża jej osobisty fanklub, Zespół Yell.