Porygon-Z (jap: ポリゴンZ Porygon-Z) jest Pokémonem typu Normalnego, wprowadzonym w Generacji IV.

Ewoluuje z Porygon2 poprzez wymianę trzymając Podejrzany Dysk. Jest to finalna forma Porygona.

Biologia

Chociaż technicznie wirtualny, stworzony przez człowieka Pokémon, Porygon-Z ma fizyczne ciało. Jego głowa ma kolor fuksji i jest jajowata z krótką, tępą antenką wystającą do góry i niebieskim dziobem podobnym do kaczki. Jego oczy są żółte i mają czarne pierścienie, przypominające środek tarczy. Głowa jest całkowicie odłączona od ciała i unosi się nieco nad nim. Jego gładkie, jajowate ciało jest w kolorze fuksji z niebieskim pierścieniem łączącym ramiona. Dwie ręce są luźno połączone z tułowiem i poza niebieskim kolorem nie mają żadnych cech. Ogon jest również niebieski i pozbawiony cech charakterystycznych, ale nieco przypomina wiosło.

Porygon-Z otrzymał dodatkowe oprogramowanie w celu zwiększenia jego możliwości. Początkowym pomysłem było umożliwienie mu podróżowania przez obce wymiary, choć nie działało to zgodnie z planem. Zamiast tego Pokémon zaczął wykazywać bardzo nieobliczalne, niestabilne zachowanie i drżące ruchy, co utrudniało pracę podczas badań. W rezultacie uważa się, że eksperyment mający na celu stworzenie Porygon-Z zakończył się niepowodzeniem. Zostało to przypisane niekompetencji inżyniera, który nieprawidłowo zaktualizował oprogramowanie. Ponieważ aktualizacja spowodowała niestabilność, naukowcy nie mogą zgodzić się, czy Porygon-Z należy uznać za prawdziwą ewolucję Porygon2.

Porygon-Z i jego pre-ewolucyjne formy są jedynymi znanymi Pokémonami, które mogą poznać Konwersję i Konwersję 2.

W anime

W mandze

W mandze Pokémon Adventures

Dane w grach

Wpisy w Pokédexie

Gra Wpis z Pokédexa
Ten Pokémon był niedostępny przed Generacją IV.
Diamond Zainstalowano dodatkowe oprogramowanie, aby uczynić go lepszym Pokémonem. Zaczął się jednak dziwnie zachowywać.
Pearl
Platinum Jego programowanie zostało zmodyfikowane, aby umożliwić pracę w obcych wymiarach. Nie poszło zgodnie z planem.
HeartGold Jego programowanie zostało zmodyfikowane, aby umożliwić mu podróżowanie przez obce wymiary. Wygląda na to, że mógł wystąpić błąd...
SoulSilver
Black Jego programowanie zostało zmodyfikowane, aby umożliwić pracę w obcych wymiarach. Nie poszło zgodnie z planem.
White
Black 2 Jego programowanie zostało zmodyfikowane, aby umożliwić pracę w obcych wymiarach. Nie poszło zgodnie z planem.
White 2
X Zainstalowano dodatkowe oprogramowanie, aby uczynić go lepszym Pokémonem. Zaczął się jednak dziwnie zachowywać.
Y Jego programowanie zostało zmodyfikowane, aby umożliwić mu podróżowanie przez obce wymiary. Wygląda na to, że mógł wystąpić błąd...
Omega Ruby Zainstalowano dodatkowe oprogramowanie, aby uczynić go lepszym Pokémonem. Zaczął się jednak dziwnie zachowywać.
Alpha Sapphire Jego programowanie zostało zmodyfikowane, aby umożliwić mu podróżowanie przez obce wymiary. Wygląda na to, że mógł wystąpić błąd...
Sun Aby stworzyć bardziej zaawansowanego Pokémona, zainstalowano dodatkowy program, ale najwyraźniej zawierał defekt, który sprawia, że ​​porusza się dziwnie.
Moon Jego program został zmodyfikowany w celu ułatwienia działań poza wymiarowych, ale doprowadziło to do zauważalnie dziwnego zachowania.
Ultra Sun Jego zachowanie jest zauważalnie niestabilne, co najwyraźniej wynika z niekompetencji inżyniera, który zaktualizował jego programowanie.
Ultra Moon Do jego programowania dodano wadliwą aktualizację. Jego zachowanie jest zauważalnie dziwne, więc eksperyment mógł być porażką.
Sword Porygon-Z miał zainstalowany program umożliwiający poruszanie się między wymiarami, ale program powodował również niestabilność zachowania Porygon-Z.
Shield Niektórzy mówią, że dodatkowy program spowodował ewolucję tego Pokémona, ale nawet naukowcy nie mogą się zgodzić, czy Porygon-Z jest naprawdę ewolucją.

Lokalizacja

Gra Lokalizacja
Diamond Ewoluowanie Porygon2
Pearl
Platinum Ewoluowanie Porygon2
HeartGold Ewoluowanie Porygon2
SoulSilver
Black Wymiana
White Ewoluowanie Porygon2
Black 2 Wymiana
White 2
X Wymiana
Y
Omega Ruby Ewoluowanie Porygon2
Alpha Sapphire
Sun Ewoluowanie Porygon2
Moon
Ultra Sun Ewoluowanie Porygon2
Ultra Moon
Let's Go Eevee
Sword WymianaWersja 1.2.0+
Shield
Edycja Rozszerzona Ewoluowanie Porygon2

W pobocznych grach

Gra Lokalizacja
MD Time Ewoluowanie Porygon2
MD Darkness
MD Sky Ewoluowanie Porygon2
Ranger: SoA Kryjówka Pola Naftowego
MD Stormy Ewoluowanie Porygon2*
MD Light
Ranger: GS Podniebna Forteca, Świątynia Pioruna

Statystyki

Podstawowe Statystyki

Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
85
145 - 192 280 - 374
A:
80
76 - 145 148 - 284
O:
70
67 - 134 130 - 262
135
126 - 205 247 - 405
75
72 - 139 139 - 273
S:
90
85 - 156 166 - 306
Suma:
535
Inne Pokémony z tą sumą

Statystyki Pokéathlonu

Szybkość
4/4 ★★★★
Moc
4/5 ★★★★
Talent
2/5 ★★☆☆☆
Upór
1/1
Skoczność
4/4 ★★★★
Suma
15/19 ★★★

Efektywność typów

normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
lodowy
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
Notki:

Lista ruchów

Główny artykuł: Porygon-Z/Lista ruchów w poprzednich generacjach

Poprzez poziom

Poprzez TM/TR

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczanie

Specjalne ruchy

Ewolucja

Porygon.png
Niewyewoluowany
Porygon
normalny
Wymiana + Aktualizacja
Wymiana
trzymając Aktualizację
Porygon2.png
Pierwsza ewolucja
Porygon2
normalny
Wymiana + Podejrzany Dysk
Wymiana
trzymając Podejrzany Dysk

Porygon-Z.png
Druga ewolucja
Porygon-Z
normalny

Sprite'y

Sword Shield
474 VIII.png 474 s VIII.png
Normalny Lśniący

Ciekawostki

  • Porygon-Z to jedyny Pokémon, którego japońska nazwa jest zapisywana ze znakiem z obcego alfabetu.
  • Porygon-Z waży dokładnie tyle samo co Dawn. Dzieli te podobieństwo z Weavile'm.
  • Nazwa Podejrzanego Dysku sugeruje, że Porygon-Z, w przeciwieństwie do pre-ewolucji, nie został zautoryzowany przez Silph Co.
  • Pre-ewolucje Porygon-Z mają swoje osobiste ruchy Konwersji, ale nie stworzono żadnego nowego ruchu Konwersji dla Porygon-Z.
  • Jako, że poziom w górę nie jest wymagany do ewoluowania Porygona lub Porygon2, Porygon-Z jest jedynym Pokémonem zdolnym ewoluować dwa razy i wciąż być na poziomie 1.
  • Porygon-Z jest jedynym Pokémonem, który ewoluuje z Pokémona, który ewoluuje poprzez wymianę podczas trzymania przedmiotu.
  • Porygon-Z remisuje z Drampą i Mega Pidgeotem w posiadaniu najwyższej podstawowej statystyki Specjalnego Ataku ze wszystkich Normalnych Pokémonów.
  • Porygon-Z i jego pre-ewolucje są jedynymi Pokémonami, w których wszyscy trzej członkowie linii ewolucyjnych mogą poznać zarówno Hiper Promienia jak i Giga Wstrząs, ze względu na fakt, że cała trójka była w pełni wyewoluowanymi Pokémonami w momencie swojego debiutu.

Pochodzenie

Porygon-Z wydaje się być oparty na ptaku lub żurawiu origami rendenowanym poprzez użycie oprogramowania komputerowego. Przypomina też zabawkę pijącego ptaka. Jego dziwne, błędne zachowanie i wygląd fizyczny (przypominający zdeformowaną wersję Porygon2) może opierać się na koncepcji wirusa komputerowego lub nieautoryzowanej łacie na oprogramowanie, która wywołuje błędy w programie, na co wskazuje jego przedmiot ewolucyjny. Wpisy Pokédexa sugerują powiązanie ze sztuczną inteligencją i robotem kosmicznym.

Etymologia

Porygon-Z może być przekręceniem słowa polygon i litery Z (odniesienie do współrzędnych Z w trójwymiarowym układzie współrzędnych lub fakt, że jest to ostatni etap jego linii ewolucyjnej, ponieważ Z jest ostatnią literą alfabetu łacińskiego).

Powiązane artykuły

Mamoswine #473: Mamoswine
Pokémony
#475: Gallade Gallade