FANDOM

Porygon (jap: ポリゴン Porygon) jest Pokémonem typu Normalnego, wprowadzonym w Generacji I.

Ewoluuje w Porygon2 podczas wymiany, trzymając Aktualizację, po czym ewoluuje w Porygon-Z podczas wymiany, trzymając Podejrzany Dysk.

Biologia

Porygon Conversion

Porygon zmieniający swój wygląd przy użyciu Konwersji

Porygon to Pokémon wykonany całkowicie z kodu programistycznego. Jest to prawdopodobnie pierwszy sztuczny Pokémon. Ma różowy wielościenny korpus z niebieskim przodem, niebieskie trójkątne nóżki pryzmatyczne i niebieski prostokątny ogon pryzmatyczny. Ma różową, wielościenną głowę, która kończy się niebieskim dziobem i ma sześciokątne oczy. W grach 3D, takich jak Pokémon Stadium, potrafi odczepić swoje kończyny i głowę od swojego tułowia. Według wpisów w Pokédexie na jego temat, ma wbudowane zabezpieczenie przed kopiowaniem w kodzie, zapobiegając skopiowaniu go za pomocą środków elektronicznych. Został stworzony 20 lat temu w Laboratorium Pokémon na Wyspie Cinnabar przy użyciu najnowszej technologii swoich czasów, więc wiele jego części stało się przestarzałych.

Ze względu na swoje sztuczne pochodzenie Porygon nie musi oddychać ani jeść, choć może przyjmować jedzenie, jeśli zostanie mu podane. Ma zdolność przekształcania swojego ciała w dane cyfrowe, co pozwala mu podróżować przez cyberprzestrzeń. Porygon ma dwa osobiste ruchy, Konwersję i Konwersję 2, a w przeszłości jak ruch osobisty miał także Zaostrzenie. Może użyć Konwersji, aby zmienić swój wygląd, aby naśladować inne Pokémony, a także wykazał zdolność zmiany do zakamuflowania się. Z racji tego, że jest stworzony przez człowieka, zazwyczaj można go znaleźć w komputerach lub w laboratoriach i innych budynkach, w których pracują ludzie.

W anime

W mandze

W mandze Pokémon Adventures

Dane w grach

Wpisy w Pokédexie

Gra Wpis z Pokédexa
Red Pokémon, który składa się wyłącznie z kodu programistycznego. Zdolny do swobodnego poruszania się w cyberprzestrzeni.
Blue
Yellow Jedyny z oczekiwanych przez ludzi Pokémonów mogący latać w kosmos. Żadnemu jednak nie udało się jeszcze tego dokonać.
Gold To sztuczny Pokémon. Ponieważ nie oddycha, ludzie chętnie wypróbują go w dowolnym środowisku.
Silver Stworzony przez człowieka Pokémon, który powstał w wyniku badań. Jest zaprogramowany tylko z podstawowymi ruchami.
Crystal Sztuczny Pokémon stworzony w wyniku szeroko zakrojonych badań, może wykonywać tylko to, co jest w jego programie.
Ruby Porygon jest w stanie całkowicie powrócić do postaci danych programowych i wejść w cyberprzestrzeń. Ten Pokémon jest chroniony przed kopiowaniem, więc nie można go powielić przez kopiowanie.
Sapphire
Emerald Jest w stanie całkowicie powrócić do postaci danych programu, aby wejść do cyberprzestrzeni. Porygon jest chroniony przed kopiowaniem, więc nie można go powielić.
FireRed Korzystając z najbardziej zaawansowanych technologii, naukowcom udało się wreszcie stworzyć pierwsze sztuczne Pokémony.
LeafGreen Pokémon, który składa się wyłącznie z kodu programistycznego. Zdolny do swobodnego poruszania się w cyberprzestrzeni.
Diamond Pierwszy na świecie sztucznie stworzony Pokémon. Może podróżować przez przestrzeń elektroniczną.
Pearl
Platinum Stworzony przez człowieka Pokémon, stworzony przy użyciu zaawansowanych środków naukowych. Może się swobodnie poruszać w cyberprzestrzeni.
HeartGold To sztuczny Pokémon. Ponieważ nie oddycha, ludzie chętnie wypróbują go w dowolnym środowisku.
SoulSilver Stworzony przez człowieka Pokémon, który powstał w wyniku badań. Jest zaprogramowany tylko z podstawowymi ruchami.
Black Stworzony przez człowieka Pokémon, stworzony przy użyciu zaawansowanych środków naukowych. Może się swobodnie poruszać w cyberprzestrzeni.
White
Black 2 Stworzony przez człowieka Pokémon, stworzony przy użyciu zaawansowanych środków naukowych. Może się swobodnie poruszać w cyberprzestrzeni.
White 2
X Stworzony przez człowieka Pokémon, który powstał w wyniku badań. Jest zaprogramowany tylko z podstawowymi ruchami.
Y Pokémon, który składa się wyłącznie z kodu programistycznego. Jest w stanie swobodnie poruszać się w cyberprzestrzeni.
Omega Ruby Porygon jest w stanie całkowicie powrócić do postaci danych programowych i wejść w cyberprzestrzeń. Ten Pokémon jest chroniony przed kopiowaniem, więc nie można go powielić przez kopiowanie.
Alpha Sapphire
Sun Około 20 lat temu został sztucznie stworzony przy użyciu najnowszej technologii tamtych czasów.
Moon Potrafi przekształcić swoje ciało w dane cyfrowe, co pozwala mu wejść w cyberprzestrzeń.
Ultra Sun Ten Pokémon został stworzony przy użyciu najnowocześniejszej nauki sprzed 20 lat, więc wiele jego części stało się przestarzałych.
Ultra Moon Został zbudowany 20 lat temu przez naukowców, którzy marzyli o eksploracji kosmosu. Ich marzenia jeszcze się nie spełniły.
Let's Go Pikachu Jedyny Pokémon, którego ludzie oczekują, może latać w kosmos. Żadnemu jednak nie udało się jeszcze tego dokonać.
Let's Go Eevee
Sword Do stworzenia Porygona wykorzystano najnowocześniejszą technologię. Był to pierwszy sztuczny Pokémon, który został stworzony za pomocą programowania komputerowego.
Shield W ostatnich latach gatunek ten był bardzo pomocny w cyberprzestrzeni. Te Pokémony będą sprawdzać, czy nie ma żadnych podejrzanych danych.

Lokalizacje w grze

Gra Lokalizacja
Red Kącik Gier Rocket
Blue
Blue (japoński) Kącik Gier Rocket
Yellow Kącik Gier Rocket
Gold Kącik Gier Celadon
Silver
Crystal Kącik Gier Celadon
Ruby Wymiana
Sapphire
Emerald Wymiana
FireRed Kącik Gier Rocket
LeafGreen
Colosseum Wymiana
XD Wymiana
Diamond Ogród Trofeów
Pearl
Platinum Otrzymany od osoby w Mieście Veilstone
HeartGold Kącik Gier Celadon
SoulSilver
Pal Park Ląd
Black Wymiana
White Biały Las*
Black 2 Transfer z Dream Radar
White 2
X Wymiana
Y
Omega Ruby Wyspa Mirażu (Na północ od Trasu 125) i Góra Mirażu (Południowy wschód od Trasy 129)
Alpha Sapphire
Sun Otrzymany w Domu Aether na Trasie 15 (po staniu się Czempionem)
Moon
Ultra Sun Otrzymany w Domu Aether na Trasie 15 (po ukończeniu Epizodu RR)
Ultra Moon
Let's Go Pikachu Trasa 7
Otrzymany od osoby w Mieście Saffron
Let's Go Eevee
Sword WymianaWersja 1.2.0+
Shield
Edycja Rozszerzona W Dojo Mistrza, od Hyde'a po pokonaniu Mustarda na Dworze Dojo.

W pobocznych grach

Gra Lokalizacja
MD Red Pogrzebana Relikwia (5F-10F)
MD Blue Kod Listu Cudów
Ranger Fabryka Półmroku
MD Time Głęboka Przestrzenna Szczelina (B3F-B8F)
MD Darkness
MD Sky Głęboka Przestrzenna Szczelina (B3F-B8F)
MD Stormy Kody Listu Cudów
MD Light

Porygon nie pojawi się w Pokémon Mystery Dungeon: Blue Rescue Team dopóki misja ratownicza dotycząca go nie zostanie ukończona, używając następującego kodu z Listu Cudów:

1?58 T5+? 4J78
WS?7 F??R NQ?X

Cel zlecenia: Ocalić Porygona na poziomie 4 Jaskini Gromofali.

W eventach

Gry Event Język Lokalizacja Poziom Czas wydania
GSC Gotta Catch 'Em All Station! Barrier Porygon angielski Stany Zjednoczone 5 21 lutego - 27 lutego, 2003

Promocje z Pokémon Global Link

BW Global Link Porygon japoński PGL 10 18 maja, 2011 - 26 kwietnia, 2012
BW Global Link Porygon koreański PGL 10 20 października, 2011 - 27 kwietnia, 2012
BW Global Link Porygon angielski PGL 10 12 lipca - 27 września, 2012
BW Global Link Porygon francuski PGL 10 19 lipca - 27 września, 2012
BW Global Link Porygon niemiecki PGL 10 19 lipca - 27 września, 2012
BW Global Link Porygon włoski PGL 10 19 lipca - 27 września, 2012
BW Global Link Porygon hiszpański PGL 10 19 lipca - 27 września, 2012

Trzymane przedmioty

Gra Trzymane przedmioty
Red* Blue* Gorzka Jagoda (100%)
Yellow*

Statystyki

Podstawowe Statystyki

Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
65
125 - 172 240 - 334
A:
60
58 - 123 112 - 240
O:
70
67 - 134 130 - 262
85
81 - 150 157 - 295
75
72 - 139 139 - 273
S:
40
40 - 101 76 - 196
Suma:
395
Inne Pokémony z tą sumą

Statystyki Pokéathlonu

Szybkość
2/3 ★★
Moc
2/3 ★★
Talent
2/3 ★★
Upór
5/5 ★★★★★
Skoczność
2/3 ★★
Suma
13/17 ★★

Efektywność typów

normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
lodowy
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
Notki:

Lista ruchów

Główny artykuł: Porygon/Lista ruchów w poprzednich generacjach

Poprzez poziom

Poprzez TM/HM

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczanie

Specjalne ruchy

Ewolucja

Porygon
Niewyewoluowany
Porygon
normalny
Link Trade icon SwSh + Bag Upgrade Sprite
Wymiana
trzymając Aktualizację
Porygon2
Pierwsza ewolucja
Porygon2
normalny
Link Trade icon SwSh + Bag Dubious Disc Sprite
Wymiana
trzymając Podejrzany Dysk

Porygon-Z
Druga ewolucja
Porygon-Z
normalny

Sprite'y

Ciekawostki

  • Porygon jest jedynym Pokémonem który ewoluuje dwa razy przez wymianę: raz trzymając Aktualizację w Porygon2, i drugi raz (jako Porygon2) w Porygon-Z trzymając Podejrzany Dysk. Jest to też jedyny Pokémon w trój-etapowej linii ewolucyjnej, który nie wymaga zyskania poziomu do aktywowania którejkolwiek ze swoich ewolucji (to znaczy, że jest możliwe uzyskanie Porygon-Z na poziomie 1).
  • Linia ewolucyjna Porygona jest jedyną trój-etapową linią ewolucyjną, której członkowie mogą poznać zarówno Giga Wstrząs jak i Hiper Promień, jako że całą trójka była uważana za w pełni wyewoluowana podczas generacji, w których zadebiutowały.

Pochodzenie

Porygon może być oparty na koncepcji ptaka wykonanego z prymitywnego oprogramowania do grafiki komputerowej 3D. Może również czerpać inspirację z żurawia origami. Jego zabarwienie przypomina nieco argentyńską kaczkę błękitno-dziobową.

Etymologia

Porygon to przekręcenie słowa polygon.

Powiązane artykuły

136MS #136: Flareon
Pokémony
#138: Omanyte 138MS