Pokémon Wiki
Advertisement

Niebieskie Pok飹cze w HeartGold i SoulSilver

Różowe Pok飹cze w HeartGold i SoulSilver

Grafika Pok飹cza z Generacji II

Pokémonowe Łącze (jap: ポケモンギア Pokémonowe Łącze), w większości znane jako Pok飹cze (jap: ポケギア Pok飹cze), to elektroniczne urządzenie znalezione w Johto. Wygląda jak duży, zaawansowany zegarek na rekę z logiem Silph Co. na sobie. Podobne urządzenia i systemy to PokéNav, Pokétch, C-Gear i System Poszukiwawczy Gracza.

W grach rdzennej serii

Funkcje

Czas

Mapa

Telefon

Lista Trenerów
Lista Liderów Sal

Radio

Generacja II
Generacja IV

W anime

W głównej serii

Pokégear Brocka w anime

Pokégear Misty w anime

W anime pokazano, że Pok飹cze ma co najmniej trzy wzory: czarny, biały i różowy. Kilka postaci z anime posiada Pok飹cza:

  • Lisa użyczyła swojego Ashowi, by ten mógł być w kontakcie z Profesorem Oakiem w Zaklęcie Unown.
  • Pok飹cze będące własnością Jasmine, Liderki Sali Olivine, pojawiło się na krótko w Walka o Światło.
  • Jimmy, Marina i Vincent posiadają Pok飹cza. Punkt fabuły Legenda Pioruna! polega na tym, że zawiera system śledzenia, który pokazuje, gdzie aktualnie znajdują się inne Pok飹cza.
  • Misty również posiada jeden, by móc być w kontakcie ze swoimi siostrami w Sali Cerulean.
  • Lyra posiada nową wersję Pok飹cza, i posiada ona różowy model. Podobnie jej przyjaciel Khoury posiada niebieski model.
  • Brock otrzymał swoje własne Pok飹cze pod koniec Walka o Dwuwalkę, w którym otrzymał jeden taki od ojca Khoury'ego. Od tego czasu był używany przez niego dość regularnie, zwykle używany przez Brocka do śledzenia lokalizacji grupy (podobnie jak Max robił to z PokéNavem).

W Pokémon Generations

Pok飹cze Lance'a w Pokémon Generations

Pok飹cze Ethana w Pokémon Generations

Dwa Pok飹cza pojawiły się w Jezioro Wściekłości, w którym jeden należał do Lance'a a drugi był w posiadaniu u Ethana. Były użyte do komunikacji między ich właścicielami podczas ich próby przejęcia Kwatery Zespołu Rocket.

W mandze

Pok飹cze w Pokémon Adventures

Pok飹cze Cyrusa w Pokémon Adventures

W mandze Pokémon Adventures

Pok飹cze to odpowiednik telefonu komórkowego w świecie Pokémonów, aczkolwiek z większą liczbą funkcji, takich jak Karta Mapy. PokéŁacze było mniej używane od czasu wprowadzenia Xtransceivera i Holorzutnika.

Rozdział Gold, Silver & Crystal

Pok飹cze było często używane w Pokémon Adventures, po raz pierwszy pojawiając się w tym rozdziale. Kilku Posiadaczy Pokédexa z Johto i Kanto posiadało Pok飹cza.

Oprócz roli telefonu komórkowego, Pok飹cze może być również używane jako pilot. Zamaskowany Mężczyzna użył specjalnego Pok飹cza do kontrolowania swojej lodowej kopii poprzez Morse'a, co pozwalało mu być w dwóch miejscach na raz, a tym samym przyczynić się do ukrycia swojej prawdziwej tożsamości.

Rozdział Ruby & Sapphire

Pokazano, że Ruby również posiada Pok飹cze, gdy przeniósł się do Hoenn z Johto.

Ruby wyjaśnił Sapphire, jak hasło z Pok飹cza jest potrzebne do obsługi poduszkowca, co się dowiedział, jak to zrobić, od swojego mentora Wallace'a.

Rozdział Diamond & Pearl

Cyrus był widziany z specjalnym Pok飹czem, które miało wokół ekranu symbol Zespołu Galactic.

Ciekawostki

Advertisement